لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی کوش آداسی
جاهای دیدنی کوش آداسی

جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی یک شهر بندری در ترکیه است که امروزه به یکی از مقاصد مهم گردشگری در این کشور تبدیل شده است. این شهر به علت همجواری با دریا، مراکز خرید زیبا و جاذبه های دلربایی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی می باشد به طوری که معمولا اروپایی ها تعطیلات خود را در این نقطه از دنیا سپری می کنند. پس با ما همراه باشید تا با جاذبه های این شهر زیبا آشنا شوید.

در سفر به ترکیه بایستی عازم تهران شوید؛ حال که همچین فرصتی پیش آمده و می توانید از پایتخت دیدن کنید فرصت را غنیمت بشمرید و سری به جاذبه های دیدنی تهران بزرگ بزنید. بابت اقامت هم نگران نباشید چون می توانید لیست هتل های تهران را از طریق سایت ایران هتل آنلاین ببینید و هر کدام را که می خواهید انتخاب و رزرو کنید تا با خیالی آسوده راهی سفر شوید. البته این آسودگی خاطر تنها شامل سفر به تهران نمی باشد بلکه شما می توانید در سفر به هر نقطه از ایران روی سایت ایران هتل آنلاین حساب باز کنید و محل اقامت خود را از طریق این وبسایت محبوب انتخاب و رزرو کنید.
1683278573 791 جاهای دیدنی کوش آداسی
معرفی کلی
شهر بندری کوش آداسی که برخی از آن به عنوان جزیره ی کوش آداسی یاد می کنند علاوه بر اینکه از ساحلی زیبا برخوردار است دارای جاذبه های دیدنی بسیاری نیز می باشد. وجود این جاذبه ها و نیز ساحل دریا کوش آداسی را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه تبدیل کرده است. در واقع به جرات می توان گفت کوش آداسی بعد از استانبول پربازدیدترین شهر ترکیه است. این در حالی است که معمولا زوج های جوان ترکیه این شهر را برای سفر ماه عسل خود انتخاب می کنند. از آنجا که کوش آداسی یکی از شهرهای گردشگری کشور ترکیه است بخش بزرگی از درآمد مردم آن از طریق صنعت گردشگری تامین می شود.
1683278573 701 جاهای دیدنی کوش آداسی
کوش آداسی دارای آب و هوایی مدیترانه ای است پس در تابستان ها گرم و در زمستان ها نسبتا سرد است. با این حال تقریبا در تمام طول سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران می باشد اما بهترین زمان برای سفر به آن فصل تابستان است. کوش آداسی مانند دیگر شهرهای ترکیه مراکز خرید خوبی دارد که از جمله ی آنها می توان به اسکالا نووا، سوکه، آکدوگان، ای وی ام (AVM) و بازار بزرگ اشاره کرد. جذابیت های کوش آداسی به ساحل دریا و مراکز خرید زیبا ختم نمی شود بلکه در این شهر می توانید از دیدن آثار باستانی بزرگی مانند بندر پرینه و طبیعت بکر و منحصربه فردی مانند شبه جزیره ی دیلک کمال لذت را ببرید و خاطرات خوبی برای خود و همراهانتان بسازید. در ادامه به برخی از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه اشاره می شود.

1. گووَرجین آدا (Güvercin Ada)
1683278573 976 جاهای دیدنی کوش آداسی
گوورجین آدا یا جزیره ی کبوتر محلی است که در فاصله ی کوتاهی از شهر بندری کوش آداسی قرار گرفته است. یکی از جنبه های جالب این جزیره آثار باقی مانده از یک قلعه ی قدیمی است که قدمت آن به قرن 13 میلادی بر می گردد. این قلعه در کنار یک صخره ی بلند واقع شده و مدت ها به عنوان پناهگاه دزدان دریایی مورد استفاده بوده است. جزیره ی کبوتر علاوه بر قلعه دارای برج و بارویی می باشد که در قرن 19 میلادی ساخته شده است. شما می توانید در این جزیره در کنار دریا قدم بزنید و در کافه ای بسیار زیبا چیزی میل کنید؛ یا در پایان روز در جزیره حاضر شوید و منظره ی فرق العاده ی غروب افتاب را به تماشا بنشینید.
2.منطقه ی بندری کوش آداسی
1683278573 87 جاهای دیدنی کوش آداسی
از آنجا که کوش آداسی یک شهر بندری است بیشتر جاذبه های گردشگری آن در این زمینه می باشد. از جمله ی این جاذبه ها یک کاروانسرای قدیمی است که توسط یکی از شاهان عثمانی به نام اوکوز محمد پاشا (Öküz Mehmed Paşa) در سال 1618 میلادی بنا شده است.
این بنا حدود 350 سال بعد بازسازی شده و از سال 1967 با نام هتل کلاب کاروانسرا (Club Caravanserail Hotel) به کار گرفته شده است. مورد بعدی خانه های نیمه چوبی است که زمان ساخت آنها متعلق به قرن 19 میلادی می باشد و با سبک معماری سنتی که دارند بسیار جالب و دیدنی هستند. در این میان می توانید دروازه ی جنوبی شهر را که هنوز پابر جاست ببینید و در بازارهای منطقه سوغاتی های مورد نظر خود را خریداری کنید.
3. ساحل كادينلار دنيزى (Kadınlar Denizi)
1683278573 487 جاهای دیدنی کوش آداسی
ساحل کادینلار دنیزی که برخی آن را ساحل بانوان می خوانند در فاصله ی کوتاه 2 کیلومتری از جنوب شهر کوش آداسی واقع شده است. این ساحل محبوب ترین ساحل در کل منطقه و نزدیک ترین ساحل به شهر کوش آداسی شناخته می شود. در این مکان می توانید به انجام انواع ورزش های آبی بپردازید، از طرفی در یکی از کافه های زیبایی که در محل دایر است بنشینید یا به منظور گرفتن حمام آفتاب صندلی و سایه بان اجاره کنید. این ساحل در فصل گرم تابستان بسیار شلوغ می شود البته آخر هفته ها کمی خلوت تر است. این ساحل حتی در ماه های ژوئیه و اوت نیز خالی نیست. با این حال اگر در دیگر فصل های سال به ساحل کادینلار دنیزی بروید می توانید داشتن یک ساحل اختصاصی را تجربه کنید.
4. شهر پریه نه (Priene)
1683278574 270 جاهای دیدنی کوش آداسی
پریه نه شهری متعلق به دوران هلنیستی است که در فاصله ی 40 کیلومتری از جنوب کوش آداسی قرار دارد. این شهر تصاویر زیبایی از کوهستان را پیش روی گردشگران قرار می دهد و آنها را به گرفتن عکس های هنری دعوت می کند. اوج شکوه و هیاهو در این شهر باستانی بین سال های 300 تا 450 پیش از میلاد بوده است اما با وجود رسوب گذاری هایی که از طرف رودخانه ی میاندر (Meander) در این شهر انجام شده این شهر بندری کم کم شروع به از بین رفتن کرده تا اینکه در قرن 2 پس از میلاد به شهری متروکه مبدل شده است. امروزه گردشگران برای دیدن از معبد آتنا که دارای طراحی کلاسیک یونانی می باشد و تئاتر 6500 نفری آن عازم این شهر می شوند. البته خاطرات گردشی یک روزه در پریه نه می تواند فراموش نشدنی باشد.
5. شهر میلتوس (Miletus)
1683278574 376 جاهای دیدنی کوش آداسی از دیگر شهرهای متعلق به دوران هلنیستی موجود در کوش آداسی شهر زیبا و قدیمی میلتوس می باشد که در 62 کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد. شهر میلتوس تا قرن 14 میلادی یعنی مصادف با دوران حکومت سلجوقیان شهری اباد بوده که عده ی زیادی در آن سکونت داشته اند. لذا آثار باستانی که در این شهر قابل رویت هستند اثاری مربوط به دوره های مختلف از تاریخ می باشند. از جمله ی این آثار دیدنی سالن تئاتر بسیار بزرگی است که دارای 15 هزار صندلی است و به شکلی ساخته شده که حتی طبقات بالایی نیز به راحتی می توانستند صحنه ی تئاتر را مشاهده کنند. این سالن متعلق به دوران یونانی هاست که در دوره ی حکومت رومیان مورد بازسازی کلی قرار گرفته است. از دیگر مکان های دیدنی این شهر باستانی دیوارهای مربوط به یک قلعه ی بیزانسی است که دقیقا در بالای سالن تئاتر ان واقع شده است. مورد بعدی اثار باقی مانده از معبد آپولو است که در شرق قلعه ی نامبرده قرار دارد. حمام فائوستینا (Faustina) در سمت جنوب شهر و بعد از ان یک کاروانسرا متعلق به دوره ی سلجوقی ها و نیز خرابه هایی از یک شهر متعلق به رومی ها و یونانی ها به چشم می خورد. در کنار تمام اینها یک موزه ی بسیار زیبا در شهر میلتوس ساخته شده است که مردم را با تاریخ میلتوس و پریه نه آشنا می کند.
6. بنای دیدایما (Didyma)
1683278574 600 جاهای دیدنی کوش آداسی
دیدایما یک بنای بسیار زیبا و مذهبی است که در فاصله ی تقریبی 75 کیلومتری از جنوب شهر کوش آداسی قرار دارد. این بنا در واقع دومین بنای مذهبی بزرگ و تاریخی در کل دنیاست که به عنوان مرکز مذهبی دوران هلنیستی شناخته می شود. در این بنا که در حقیقت یک معبد زیباست حدود 122 ستون ساخته شده است که امروزه تنها برخی از ستون ها بر جای مانده اند. این معبد یکی از بهترین نمونه های بناهای یونانی موجود در ترکیه است. بنای دیدایما در دوران باستان مکان بسیار مهمی بوده به طوری که مهم ترین بنا بعد از بنای شهر دلفی به شمار می رفته است. البته زمانی که کنستانتین بزرگ تغییر مذهب داده و به دین مسیحیت روی آورده از میزان اهمیت بنای دیدایما نیز کاسته شده است.
7. روستای کرازلی (Kirazli)
1683278574 764 جاهای دیدنی کوش آداسی

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر کوش آداسی روستای زیبای کرازلی است که در فاصله ی 10کیلومتری از شرق کوش آداسی واقع شده است. این روستا پر از باغ ها و تاکستان هایی است که آن را در آغوش گرفته اند و تصاویر زیبایی را برای گردشگران به بار آورده اند. در این روستا می توانید از کوچه پس کوچه های تو در تو عبور کنید و از دیدن خانه هایی که به سبک سنتی بنا شده اند لذت ببرید. همچنین می توانید به رستوران ها و کافه هایی که در این روستا وجود دارد سری بزنید و چند صباحی را در آنجا در کمال آرامش بمانید و از خوردن قهوه های خوشمزه اش لذت ببرید. حال اگر در روز شنبه راهی این روستا شوید می توانید در بازار کشاورزان محصولات ارگانیک و محلی را خریداری کنید.

8. شبه جزیره ی دیلک (Dilek Peninsula)
1683278574 649 جاهای دیدنی کوش آداسی

شبه جزیره ی دیلک در واقع یک پارک ملی بسیار زیباست که مناظر کوهستانی و ساحلی بی نظیری را در مقابل چشمان گردشگران به عرصه ی نمایش می گذارد و مکانی فوق العاده برای گردشی یک روزه در سفر به کوش آداسی می باشد. فاصله ی حدودی این مکان تا جنوب کوش آداسی تقریبا 25 کیلومتر است. این شبه جزیره دارای سواحل بسیاری برای شنا و گرفتن یک حمام آفتاب به تمام معنا می باشد که از جمله ی آنها می توان به ساحل آیدینیک (Aydınlık) و کاراسو کویو (Karasu Köyü) اشاره کرد. یکی دیگر از جاذبه های این جزیره غار زئوس (Zeus Maǧarası)می باشد که به عنوان یک جاذبه ی گردشگری طبیعی شناخته می شود. از طرفی مسیرهای پیاده روی متفاوتی در این پارک جنگلی وجود دارد که می تواند فرصت مناسبی برای پیاده روی در دل طبیعت باشد.

9. پارک ملی دلتا آیدین (Aydin Delta National Park)
1683278574 161 جاهای دیدنی کوش آداسی

یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی پارک ملی دلتا آیدین است که به عنوان پارک بیوک مندرس نیز شناخته می شود. این منطقه یکی از زیباترین پارک های ملی کوش آداسی و در واقع یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی کشور ترکیه است. این پارک که قدمت آن به قرن های ۸ و ۹ میلادی باز می گردد از نظر مردم منطقه مکانی مقدس است و هر ساله کنفرانس های علمی بسیاری در آن بر پا می شود.

10. آدالند (Adaland)
1683278575 416 جاهای دیدنی کوش آداسی

آدالند یک پارک آبی بسیار پر طرفدار است که در ۶ کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است. این پارک از لحاظ وسعت چندان بزرگ نیست اما یکی از محبوب ترین پارک های آبی کوش اداسی می باشد که در آن می توان به تماشای نمایش دلفین ها نشست و اوقات خوشی را برای کودکان خود رقم زد.

11. روستای گوزل چاملی (Village of Gozel Chamly)
1683278575 498 جاهای دیدنی کوش آداسی

این روستای زیبا در دامنه ی تپه ی دیلک و در محدوده ی شمال شرقی پارک ملی دلتا آیدین واقع شده است. این روستا معمولا محل برگزاری بسیاری از کنفرانس های سیاسی و علمی است. از طرفی در این روستا مکان هایی برای گردش و تفریح گردشگران وجود دارد.

12. غار کاراجا (Karaca Cave)
1683278575 703 جاهای دیدنی کوش آداسی

غار کاراجا یکی از غارهای بسیار زیبا و شگرف موجود در کل دنیاست که در فاصله ی ۹ کیلومتری از کوش آداسی و در جاده ی تورگوت قرا گرفته است. یکی از نکات جالب توجه در مورد این غار این است که در دوران باستان محل زندگی انسان های اولیه بوده است. هر ساله عده ی بسیار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این جاذبه ی تاریخی و طبیعی بازدید می کنند. البته لازم است بدانید این غار هر سال به مدت چند ماه تعطیل می شود تا استحکام راه های عبوری در آن مورد بررسی قرار گیرد و برای گردشگران در زمان بازدید مشکلی پیش نیاید.

معبد آرتمیس، مکانی افسانه ای در ترکیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر