لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> آشنایی با 20 آبشار محبوب اینستاگرامی در جهان
آشنایی با 20 آبشار محبوب اینستاگرامی در جهان

آشنایی با 20 آبشار محبوب اینستاگرامی در جهان

در دنیای موسیقی اغلب هنرمندان نیز مردم را به سوی زیبایی ها و طبیعت دعوت می کنند، و گردشگران می توانند به سراسر دنیا سفر کنند تا قطره های سرازیر شده از آبشارها را تماشا کنند. برای داشتن انگیزه چنین سفری می توان از تصاویر معروف و محبوب در دنیای مجازی اینستاگرام کمک گرفت و به سوی مشهورترین آبشارهای اینستاگرامی جهان که بیشترین هشتگ را دارند سفر کرد. در ایران آبشارهای زیبایی وجود دارند که برای نمونه می توان به آبشار لاتون در استان گیلان با ارتفاع 105 متر، یا آبشار نوژیان با 95 متر ارتفاع در جنوب خرم آباد اشاره کرد؛ رزرو هتل های خرم آباد و اقامت در مجتمع اقامتی رصدخانه کاسین خرم آباد را که مدرن ترین رصدخانه خاورمیانه به شمار می رود را فراموش نکنید. در ادامه فهرستی از آبشارهای محبوب اینستاگرام را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:
1 – آبشار نیاگارا، نیویورک و انتاریو (Niagara Falls, New York and Ontario)

ارتفاع: 167 فوت
محبوبیت: 3008732 هشتگ در اینستاگرام
تعجبی ندارد که مشهورترین آبشارهای دنیا، بیشترین محبوبیت در اینستاگرام را داشته باشند. بازدید کنندگانی که از آبشار نیاگارا دیدن کرده اند ده برابر بیشتر از دیگر آبشارهای معروف این جاذبه ی طبیعی را تگ کرده اند. شاید به خاطر وجود عکس های بیشماری از آّبشار نیاگارا در مرزهای کانادا و همچنین در آمریکا، میزان تگ ها افزایش یافته باشد. یا شاید به دلیل وجود تفریح و سرگرمی های بیشمار این ناحیه، گردشگران هر یک از فعالیت ها را در کنار نام آبشار تگ کرده باشند. اما حتی اگر دیگر آّبشارهای این مجموعه مانند آبشار نعل اسب یا آبشار نیاگارای کانادا را جدا کنیم، باز هم با آمار هشتگ بالایی روبرو می باشیم. بازدید از این مجموعه آبشارهای معروف جهان را که بخشی در کانادا و قسمت هایی در ایالت متحده امریکا واقع شده اند را در لیست سفرهای بعدی خود قرار دهید.
2 – آبشار ایگواسو، آرژانتین، برزیل و پاراگوئه (Iguazu Falls, Argentina, Brazil, and Paraguay)
آبشار ایگواسو، آرژانتین، برزیل و پاراگوئه
ارتفاع: 269 فوت
محبوبیت: 343037 هشتگ در اینستاگرام
گفتنی است که آبشار ایگواسو از مجموع بیش از 200 آبشار مجزا تشکیل شده است؛ به همین خاطر زاویه ی تصاویر به اشتراک گذاری شده تقریبا بی پایان و خیلی زیاد است. معمولا بهترین تصاویر پانوراما در قسمت برزیل گرفته می شود اما اگر دوست دارید تصاویری متفاوت از این آبشار داشته باشید به طوری که از ازدحام خبری نباشد، آرژانتین بهترین گزینه خواهد بود. آبشار موجود در سرزمین پاراگوئه نیز جالب بوده و سفر جذابی به همراه دارد؛ گردشگرانی که به دنبال هیجان و ماجراجویی باشند می توانند به این منطقه سفر کنند و روش های متفاوت در انتقال کالا ها از آن سوی مرز را نیز شاهد باشند.
3 – آبشار مولتنومه، ایالت اورگن (Multnomah Falls, Oregon)
آبشار مولتنومه، ایالت اورگن
ارتفاع: 620 فوت
محبوبیت: 261020 هشتگ در اینستاگرام
آبشار مولتنومه محبوب ترین آبشار اینستاگرامی ایالت متحده امریکا است که تقریبا نیم ساعت با ماشین از پورت لند فاصله دارد؛ و گردشگران می توانند مسیر 2.2 مایلی را به سوی ارتفاعات قدم زده و طبیعت گردی کنند، از تصاویر زیبای گرفته شده لذت ببرند، و تا غروب می توانند در دره های حیرت انگیز رودخانه کلمبیا گورج لحظات به یاد ماندنی را سپری کنند و طعم نوشیدنی های این منطقه را بچشند.
4 – آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمباوه (Victoria Falls, Zambia and Zimbabwe)
آبشار ویکتوریا، زامبیا و زیمباوه
ارتفاع: 354 فوت
محبوبیت: 236117 هشتگ در اینستاگرام
آبشار ویکتوریا یکی دیگر از آبشارهای محبوب اینستاگرامی است که با عنوان بزرگ ترین پرده آبشاری در جهان شناخته می شود. این آبشار بر روی رودخانه زامبزی و در مرزهای زامبیا و زیمباوه گسترده شده است. اگر تا این مقصد سفر کنید قطعا به دنبال اشتراک گذاری چند عکس در اینستاگرام نیستید پس بهتر است چند روزی را در این مکان سپری کنید و در میان رودخانه قایق رانی کنید، از فراز آبشار بانجی جامپینگ را تجربه کنید یا تا نزدیکی و دهانه استخر معروف به استخر شیطان شنا کنید و از سفر خود لذت ببرید.
5 – آبشار گولفوس، ایسلند (Gullfoss, Iceland)
آبشار گولفوس، ایسلند
ارتفاع: 104 فوت
محبوبیت: 234512 هشتگ در اینستاگرام
شاید یک دهه پیش از استقبال یک چهارم میلیون هشتگ از جاذبه های ایسلند تعجب می کردید؛ اما یک دهه پیش اینستاگرامی وجود نداشت و هواپیماهای ایرباس پر از توریست های امریکایی روزانه به این مقصد پرواز نمی کردند. با افزایش راه های ارتباطی و گردشگری هم اکنون کشور ایسلند بیش از هر کشور دیگری به غیر از ایالت متحده امریکا در این فهرست آبشار محبوب دارد. گفتنی است که این آبشار چند طبقه ای یک ساعت و چهل دقیقه از شهر ریکیاویک پایتخت ایسلند فاصله دارد. در آبشار گولفوس سفری خوش و تصاویری ماندگار را ثبت کنید.
6 – آبشار اسکوگافوس، ایسلند (Skogafoss, Iceland)
آبشار اسکوگافوس، ایسلند
ارتفاع: 197 فوت
محبوبیت: 218094 هشتگ در اینستاگرام
می توان گفت که آبشار اسکوگافوس شاید حداقل به خاطر اندازه و شیب، باشکوه ترین آبشار ایسلند می باشد؛ این آبشار تقریبا 200 فوت بلندی دارد و 85 فوت عرض آن می باشد. مسیر پهن و همواری به سوی آبشار وجود دارد که تصاویری زیبا و چشمگیر می توانید ثبت کنید. اگر ترجیح می دهید که با قطرات آبشار خیس نشوید از سمت پلکانی که محکم نبوده به سوی بالا حرکت کنید؛ در مقابل تصاویر شگفت انگیز و به یادماندنی را خلق نمایید.
7 – آبشار یوسمیتی، کالیفرنیا (Yosemite Falls, California)
آبشار یوسمیتی، کالیفرنیا
ارتفاع: 2424 فوت
محبوبیت: 170215 هشتگ در اینستاگرام
آبشار یوسمیتی یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی است اگر در روزهای شنبه و یکشنبه تابستان از آن بازدید کنید شاهد محبوبیت آن بوده و خواهید دید در عرض چند لحظه 170 هزار عکس از این جاذبه گرفته می شود. افزایش شهرت این آبشار در فضای اینستاگرام موجب شده است که سال گذشته، بیش از 4 میلیون بازدیدکننده از این پارک ملی دیدن کنند. آبشار یوسمیتی مرتفع ترین آبشار در سراسر سرزمین ایالت متحده امریکا به شمار می رود و آبشار ریبون 1612 فوت ارتفاع دارد که دومین آبشار بلند این کشور می باشد.
8 – آبشار سلیالاندفوس، ایسلند (Seljalandsfoss, Iceland)
آبشار سلیالاندفوس، ایسلند
ارتفاع: 197 فوت
محبوبیت: 139668 هشتگ در اینستاگرام
کشور ایسلند سرزمین آبشارها بوده و انتخاب بهترین آبشار برای ثبت تصاویر یادگاری کار دشواری خواهد بود؛ هرچند آبشار سلیالاندفوس در رقابت با گزینه های دیگر شهرت بالایی به دست آورده است. نه تنها گردشگران می توانند در پای آبشار قدم بزنند، یا در مسیر ارتفاعات به سوی آبشار طبیعت گردی کنند بلکه آنها در طول ماه های خشک نیز می توانند از مسیر موجود در پشت آبشار دیدن کنند و در طول مسیر موقعیت های منحصر به فرد و زیبای این کشور را تماشا کنند و تصاویر زیبایی از جاذبه های طبیعی به یادگار بگذارند.
9 – آبشار هاواسو، ایالت آریزونا (Havasu Falls, Arizona)
آبشار هاواسو، ایالت آریزونا
ارتفاع: 98 فوت
محبوبیت: 130208 هشتگ در اینستاگرام
برای بازدید و ضبط یک ویدئو از این آبشار محبوب می بایستی مانند هنرمندان بودجه ای نامحدود داشته باشید. آبشار هاواسو در منطقه ی حفاظت شده ی هاواسوپای در نزدیکی دره معروف گرند کنیون واقع شده است. قبیله ی میزبان برای حفاظت از این جاذبه ی طبیعی تعداد بازدیدکنندگان را محدود کرده است تا از افزایش توریست ها و پیش آمدن پدیده اورتوریسم جلوگیری کند؛ گردشگران در ورودی هزینه پرداخت می کنند؛ تقریبا 125 دلار برای هر نفر در یک فوریه دریافت شد و بلیط ورودی در عرض چند ساعت به فروش رسید. لحظات جذابی در این مکان می توانید تجربه کنید.
10 – آبشار بریدال ویل، کالیفرنیا (Bridalveil Falls, California)
آبشار بریدال ویل، کالیفرنیا
ارتفاع: 616 فوت
محبوبیت: 127020 هشتگ در اینستاگرام
تقریبا 25 آبشار دیگر نیز با همین نام آبشار بریدال ویل در ایالت متحده امریکا وجود دارد که بهتر است با آنها اشتباه نگیرید؛ این آبشار یوسمیتی در طول فصل های شلوغ تا یک مایلی با مه پوشیده می شود و طبیعت گردی 1.2 مایلی مسیر به مدت نیم ساعت طول خواهد کشید که می توانید مناظر شگفت انگیز و بی نظیری را شاهد باشید و تصاویر اینستاگرامی زیبایی ثبت کنید.
11 – آبشار اسنوکوالمی، ایالت واشنگتن (Snoqualmie Falls, Washington)
آبشار اسنوکوالمی، ایالت واشنگتن
ارتفاع: 269 فوت
محبوبیت: 116083 هشتگ در اینستاگرام
اسنوکوالمی زیباترین آبشار و جاذبه ی نمادین ایالت به شمار می رود که تقریبا یک ساعت نیم از شرق بندر سیاتل فاصله دارد. این آبشار با ارتفاع 269 فوتی پله مانند بوده و در زیر بزرگراه در مسیر کوهستان کسکیدز واقع شده است. از فرود آب های خروشان لذت خواهید برد و برای تجربه ای متفاوت به سوی اقامتگاه سالیش و اسپا حرکت کنید تا در کنار چشم اندازهای فوق العاده تماشایی و آرام بخش ناهار میل کنید. همچنین می توانید برای داشتن بهترین لحظات و لذت از سفر، شبانه در اقامتگاه های اطراف آبشار مانده و با صدای شرشر آب در آرامش بخوابید.
12 – آبشار هورس شو یا نعل اسب، ایالت انتاریو (Horseshoe Falls, Ontario)
آبشار هورس شو یا نعل اسب، ایالت انتاریو
ارتفاع: 167 فوت
محبوبیت: 76784 هشتگ در اینستاگرام
آبشار نیاگارا از مجموع سه آبشار تشکیل شده است و آبشار نعل اسب تقریبا بزرگ است. گفتنی است که این آبشار به طور کامل در خاک کشور کانادا واقع شده است. اغلب این آبشار، نیاگارا نامیده می شود اما در حقیقت نام جداگانه ای دارد. هنگام سفر به این منطقه و در میان تصاویر گرفته شده، آبشار نعل اسب را می توانید مشاهده کنید که در این مجموعه سهم زیادی از تصاویر را به خود اختصاص می دهد و از دو آبشار دیگر بزرگ تر می باشد.
13 – آبشار گودافوس، ایسلند (Godafoss, Iceland)
آبشار گودافوس، ایسلند
ارتفاع: 49 فوت
محبوبیت: 73659 هشتگ در اینستاگرام
آبشار گودافوس یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های طبیعی است که طرفداران زیادی در اینستاگرام دارد. اگر با زبان شناسی و ریشه ی کلمات آشنایی دارید، می دانید که گودافوس به معنی آبشار خدایان می باشد. این اسم از یک افسانه گرفته شده است و گفته می شود که پس از پیوستن مردم این کشور به دین مسیحیت مردی تندیس های خدای معروف به نورس را به این آبشار پرتاب کرد و از آن زمان این آبشار گودافوس نامیده شد. این مکان به قدری زیبا و آرام بخش است اگر به مدت یک ساعت و یا بیشتر در اطراف آن سپری کنید متوجه حس ملکوتی و مقدس آبشار گودافوس خواهید شد.
14 – آبشار دتیفوس، ایسلند (Dettifoss, Iceland)
آبشار دتیفوس، ایسلند
ارتفاع: 144 فوت
محبوبیت: 44195 هشتگ در اینستاگرام
اگرچه آبشار راین قدرتمندترین و بزرگ ترین صفحه آبشار اروپا در سوئیس محسوب می شود اما در برخی از اوقات سال اوضاع تغییر می کند و با کاهش میزان آب راین، آبشار دتیفوس که در پارک ملی واتنایوکول واقع شده است، اولین آبشار بزرگ اروپا به شمار می رود. اوج جریان آب در آبشار راین 600 متر مکعب بر ثانیه می باشد که در زمان افت به 250 می رسد و 500 متر مکعب بر ثانیه میزان جریان آب در آبشار دتیفوس است که موجب برتری آن شده است. گفتنی است که مسیر طبیعت گردی 21 مایلی در اطراف دره های پارک ملی واتنایوکول وجود دارد که می توانید چند روزی را در این منطقه چادر بزنید و از فضای طبیعت و قدرت آّشار دتیفوس لذت ببرید.
15 – آبشار کاسکاتا دل مارمور، ایتالیا (Cascata delle Marmore, Italy)
آبشار کاسکاتا دل مارمور، ایتالیا
ارتفاع: 541 فوت
محبوبیت: 39140 هشتگ در اینستاگرام
آبشار کاسکاتا دل مارمور محبوب ترین آبشار اینستاگرامی در قاره ی اروپا می باشد و تنها آبشار مصنوعی موجود در این فهرست به شمار می رود، که در سال 271 قبل از میلاد مسیح توسط رومی های باستان ساخته شد تا آب راکد شهر ریتی را از فراز صخره ای به سوی رود نرا هدایت کند. در طول قرن ها شیوه های جدید مهندسی بر روی آن اعمال شده تا گودال ها و کانال هایی شکل بگیرد و با گذشت زمان هنوز هم کاسکاتا دل مارمور بلندترین آبشار ساخته دست بشر در جهان به شمار می رود. در روزگار مدرن جریان آب این آبشار مصنوعی کاهش یافته و به سوی نیروگاه تولید برق انتقال می یابد، تا از آب های سرازیر شده برق تولید شود؛ اما روزانه دوبار نیروگاه آب این آبشار را رها می کند تا کاسکاتا دل مارمور به حیات خود ادامه دهد.
16 – آبشار راین، سوئیس (Rhine Falls, Switzerland)
آبشار راین، سوئیس
ارتفاع: 75 فوت
محبوبیت: 37133 هشتگ در اینستاگرام
گفتنی است که هنگام وجود بالاترین جریان آب، آبشار راین، قدرتمندترین آبشار اروپا شناخته می شود، و در هر ثانیه 600 متر مکعب آب از ارتفاعات کوهستان آلپ به سوی دریای شمال سرازیر می گردد. کشور سوئیس از این آبشار در تولید برق کمک نگرفته است به همین خاطر قدرت آن پابرجا مانده است، در مقابل این آبشار را به یک جاذبه ی طبیعی و معروف در کشور تبدیل کرده اند که سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده به تماشای عظمت و زیبایی آن به سوئیس سفر می کنند. اواخر بهار و تابستان بهترین زمان بازدید از این مکان می باشد زمانی که برف های کوهستان ها آب شده و به سوی آبشار سرازیر می شوند و صحنه ای از انرژی ایجاد شده در قاره اروپا را به نمایش می گذارند.
17 – آبشارهای شوشون، ایالت آیداهو (Shoshone Falls, Idaho)
آبشارهای شوشون، ایالت آیداهو
ارتفاع: 213 فوت
محبوبیت: 30176 هشتگ در اینستاگرام
آبشارهای شوشون مانند حیات وحش بی نظیر ایالت آیداهو در کشور دست کم و ناچیز به حساب می آید. این آبشار با ارتفاع 213 فوتی به رودخانه اسنک – مار، درون دره ای با سنگ های بازالت آتشفشانی سرازیر می شود و می توانید تصاویر زیبایی تهیه کنید که در پس زمینه آبشارهای گرند کنیون نیز به چشم می خورد. در طول 150 سال گذشته آبشارهای شوشون به مقصد گردشگری محبوبی تبدیل شده است و مردم محلی ایالت اورگان برای بازدید از این جاذبه ترجیح می دهند هنگام عبور، مسیر خود را تغییر دهند تا از این جاذبه ی طبیعی لذت ببرند.
18 – آبشار جاگ، هند (Jog Falls, India)
آبشار جاگ، هند
ارتفاع: 830 فوت
محبوبیت: 29330 هشتگ در اینستاگرام
آبشار جاگ یکی دیگر از جاذبه های طبیعی و محبوب اینستاگرامی می باشد که در قسمت جنوبی ایالت کارناتاکا واقع شده است و دومین آبشار بزرگ هند محسوب می شوند. آبشار جاگ با ارتفاع 830 فوتی به رود شاراواتی می ریزد. فصل وزش بادهای موسمی و بارانی، بهترین زمان برای سفر و بازدید از این آبشار است؛ در فصل های بارندگی به دلیل بارش فراوان و وجود آب کافی دیگر نیازی نیست که آب این آبشار برای تولید برق به سوی نیروگاه هدایت گردد و طبیعت زیبایی در انتظار گردشگران می باشد. اگر در فصل های خشک به کارناتاکا سفر کنید چیزی جز چک چک اندک آب نخواهید دید و بدون تصویر یادگاری و اینستاگرامی به خانه باز خواهید گشت.
19 – آبشار گوکتا، پرو (Gocta Waterfall, Peru)
آبشار گوکتا، پرو
ارتفاع: 2529 فوت
محبوبیت: 23312 هشتگ در اینستاگرام
شاید باور این واقعیت سخت باشد آبشار گوکتا که تقریبا به اندازه یک مایل می باشد با چنین عظمتی تا سال 2002 میلادی ناشناخته بوده است. گفتنی است که چنین مواردی از عجایب و اسرار جنگل های آمازون به شمار می روند؛ این آبشار شگفت انگیز هنگام سفر و طبیعت گردی یک کاشف آلمانی به نام استفان زیمندروف در دره ی اوتکوبامبا کشف گردید. اکنون گردشگران می توانند با گذر از مسیر 6 ساعته از میان جنگل های بارانی و با تماشای 22 آبشار دیدنی دیگر در طول مسیر، این آبشار مرتفع و با شکوه را تماشا کنند.
20 – آبشار آنجل، ونزوئلا (Angel Falls, Venezuela)
آبشار آنجل، ونزوئلا
ارتفاع: 3211 فوت
محبوبیت: 22440 هشتگ در اینستاگرام
گفتنی است که بار دیگر گردشگری در کشور ونزوئلا رشد یافته و بیشتر گردشگران آمریکایی به سوی آبشار آنجل سفر می کنند. اگر از پارک ملی کانایما دیدن کنید می توانید شاهد بلندترین آبشار بی وقفه جهان باشید این آبشار با عظمت از فراز صخره ای جنگلی سرازیر شده و به رودخانه ی کرپاکوپای مرو می ریزد، گردشگران در کنار طبیعت زیبای این آبشار می توانند تصاویر زیبایی به یادگار بگذارند و از سفر به این آبشارهای محبوب اینستاگرامی و معروف جهان لذت ببرند.
چرا شركت در تورهای تفریحی طبیعت گردی برای گردشگران دوستدار محیط زیست، فعالیتی فوق العاده است؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر