لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چرا مسافرت برای کارکنانتان بسیار اهمیت دارد
چرا مسافرت برای کارکنانتان بسیار اهمیت دارد

چرا مسافرت برای کارکنانتان بسیار اهمیت دارد

برای کارکنان امروزی، ارائه ی یک حقوق اغوا کننده و سپردن تعدادی مسئولیت به آنها برای راضی کردن آنها به قبول شغل کافی نیست. با وجود پویایی مجیط های کاری امروزی و گزینه های رو به افزایش موجود برای کارکنان، مردم اکنون می دانند اگر به شکل مناسب جستجو کنند، احتمال یافتن پیشنهادهای بهتر که نظر آنها را جذب کند وجود دارد.

اگرچه مزایای سنتی مانند بیمه ی سلامت و طرح های بازنشستگی برای جذب بهترین کارکنان هنوز هم کافی است، اما امتیازات هیجان انگیزتر و منحصر بفردتری وجود دارد که می توانید ارائه دهید، که از آن جمله می توان از مسافرت نام برد.

متاسفانه، مزایایی مثل این در جوامع ما چندان رایج نیست. اما مگر می توان نادیده گرفت که کارکنان، چه آنها که با ساختارهای منسوخ شده و چه آنها که بر اساس ساختارهای پیشرفته کار می کنند، با دیدن چنین مزایایی در بسته ی شغلی دچار چالش می شوند.

اما چرا شرکت ها نسبت به ارائه ی چنین بسته هایی بی میل اند؟ بیشتر آنها اغلب نسبت به این ایده به دلیل هزینه های مشهود آن موضع می گیرند. اما چیزی که درک نکرده اند این است که منافعی حقیقی در این نوع از پیشنهادات وجود دارد. پس از خواندن این مطلب دست به کار شوید و به سادگی با انتخاب هتل های ایران شرایط سفر برای خود و کارکنان خود را فراهم کنید.


تقویت روحیه

قول سفر به یک مکان بی نظیر، برای بالا نگه داشتن روحیه ی کارکنان کافی است. خیلی از آنها آنقدر درگیر زندگی شخصی و کاریشان شده اند که به ندرت زمانی برای خودشان صرف می کنند، اما با پیشنهاداتی همچون این، کارکنانتان قطعا انگیزه ی سرشاری برای عملکرد عالی در وظیفه ی کاریشان خواهند داشت. اگر می خواهید خرج زیادی نکنید، می توانید به دنبال بعضی نقاط کم خرج اما باز هم اغوا کننده برای سفر کارکنانتان بگردید. طبیعتا، اندیشه ی سفر تفریحی در سر ماه یا انتهای سال برای تشویق برخی کارکنان به انجام وظایفشان به شکل مناسب کافی است. علاوه بر آن، این موضوع به فرد شاغل کمک می کند در مورد جایگاهش حس بهتری داشته باشد که در نتیجه به ثبات در انجام وظایف منجر می شود.

آسودگی و نداشتن استرس

راه بهتری برای توقف کار و شارژ شدن بهتر از مسافرت وجود ندارد. وقتی شما کارمندتان را موظف به میزان معینی از کار بدون داشتن اوقات فراغت یا تنفس می کنید، شانس بالایی وجود دارد که سطح بهره وری آنها کاهش یابد. اما تشویق آنان به دست کشیدن از کار برای چند لحظه، به آسودگی ذهنی، گرفتن انرژی مجدد و بازگشت قوی تر کمک می کند. علاوه بر اینها، یک سری تحقیقات نشان می دهند که سفر کردن برای آسودگی بدن و ذهن از تنش و استرس لازم است.

زمانی دور از کار باعث بهبود بهره وری می شود

بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر محل کارتان می تواند هیجان انگیز و دلپذیر باشد، این حقیقت باقی می ماند که هر کسی به زمانی برای یافتن مجدد انگیزه برای عملکرد بهتر نیاز دارد. تشویق کارکنانتان به رفتن به سفر تفریحی می تواند به آنها در کشف مجدد علاقه و انگیزه شان به کار کمک کند و منجر به افزایش بهره وری و رضایت شغلی شود.

فرصتی برای تجربه ی فرهنگ های جدید
آیا می دانستید کارکنان شما می توانند در وظایفشان بهتر عمل کنند اگر ایده هایی جدید را تجربه کنند؟ رفتن به جایی با فرهنگی متفاوت می تواند به کارکنان شما کمک کند تا چیزهایی برای بهبود کارشان و گسترش ایده های جدید بیابند و نهایتا برای حل مسائل و اجرای وظایف بهتر اندیشه کنند.

با وجود حقیقت هایی مثل این، که قطعا هم برای کارمند و هم برای کارفرما سودمند است، اما ارائه ی آن چندان آسان نیست و بدون داشتن استراتژی صحیح، عرضه ی آن می تواند بسیار گران تمام شود. خوشبختانه، چند نکته می تواند کمک کند تا بدون هزینه ی سنگین اقدام به دادن امتیازات مسافرت به کارکنانتان کنید.

نیاز کاری

شما می توانید به سادگی مسافرت را با نیازهای شغلیتان ادغام کنید، در نتیجه کارکنانتان پیوسته دلایلی برای رفتن به سفر تفریحی داشته باشند. برای بعضی جایگاه های خاص، می توانید آنها را به همایش ها، معاملات، قرار ملاقات ها و حتی کنفرانس های مرتبط با حیطه ی کاریتان بفرستید.

پاداش مسافرتی

شیوه ی دیگر برای ارائه ی سفر به کارکنان، از طریق سفر تفریحی است. به جای دادن پاداش یا هدایا به کارکنان در انتهای ماه یا سال، می توانید از سفر به هر مقصد دلخواهشان حمایت مالی کنید.


پاداش عملکرد
گاهی با توجه به تعداد کارکنانی که در محیط کار دارید امکان پذیر بنظر نمی رسد که به تمام آنان پاداش مسافرتی ارائه کنید. اما با وجود این، می توانید خلاق باشید و این پاداش را به کسانی که در طول سال مالی بهترین عملکرد را داشته اند به پاس تلاش هایشان عرضه کنید. اعمالی چون این نه تنها کارمندان را به بهتر کار کردن تشویق می کند بلکه به آنها که انگیزه ی کافی برای سخت کار کردن نداشته اند نیز کمک می کند.

زمان خارج از کار منعطف
شاید محل کار یا شرکت شما از نظر اقتصادی آنچنان سرشار نباشد که سفرهای تفریحی را حمایت مالی کند؛ باز هم می توانید خلاق ظاهر شوید و به کارمندان اوقات دور از کار منعطف پیشنهاد دهید، هم از نظر تعداد روزهای سفر تفریحی که مجاز هستند و هم اینکه چه زمانی مجاز به استفاده از آن می باشند.

آیا سفر های کوتاه راهی جدید برای سفر کردن است؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر