لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با وجود سفر ادامه دهیم
چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با وجود سفر ادامه دهیم

چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با وجود سفر ادامه دهیم

مسائل گوناگونی وجود دارند كه اجرای تصمیمات جدیدمان را با سختی و دشواری روبه رو می نمایند، برای مثال مسافرت. سفر كردن یك مانع بزرگ بر سر راه اجرای برنامه های روزانه به شمار می رود. شكست ها و موانع موجود بر سر مسائل روزمره، متعهد ماندن به تغییرات مثبتی كه در زندگی خود ایجاد كرده ایم را دشوار می نمایند. با این حال، پایبند ماندن به تصمیمات، غیر ممكن نیست. با خروج از شهر محل زندگیتان، چگونه نسبت به انجام تصمیماتتان، مصمم باقی خواهید ماند؟ در این مطلب ایده هایی برای هر كدام از تصمیمات سال نو ارائه می گردند!

با رزرو هتل جهانگردی سنندج، می توانید سفری مقرون به صرفه به این شهر زیبا و جذاب در غرب كشور داشته باشید.
1. تناسب اندام

تناسب اندام معمولاً اولین تصمیم ما برای سال نو می باشد. چیز عجیبی نیست! با تعطیلاتی كه پشت سر گذاشتیم، تمام آنچه می توانیم به آن فكر كنیم، كیك و كوكی می باشد كه در طول دو ماه گذشته خورده ایم. چه بخواهید كه وزنتان را كم كنید، یا اینكه چهار روز در طول هفته ورزش كنید، و یا به مدت یك سال هر روز بدوید، وقتی پای مسافرت به میان می آید، ماندن بر سر تصمیمات می تواند بسیار سخت باشد!
یكی از دلایل می تواند این باشد كه تجهیزاتی كه عادت داشتید از آنها استفاده كنید را همراه خود ندارید. در واقع نمی توانید وزنه های خودتان را در چمدان همراه خود داشته باشید! خوشبختانه، می توانید جایگزین هایی را برای این مورد بیابید. مثلاً می توانید وزنه های مسافرتی تهیه نمایید كه قابل پر شدن با آب باشند. یا می توانید تعدادی ویدئوی ورزشی را دانلود كنید كه متناسب با ورزش های مورد نیاز بدن شما باشند. این كار را می توانید در هر جایی انجام دهید، از اتاق هتل گرفته تا رستوران و پمپ بنزین در جاده! حتی بهتر این است كه یك هتل مجهز به باشگاه را بیابید و به این ترتیب برنامه های ورزشی روزمره خودتان را اجرا كنید.
اگر از دویدن به قصد ورزش، فوتبال بازی كردن یا بسكتبال بازی كردن لذت می برید، آنگاه پیدا كردن جایی برای انجام این فعالیت ها مشكل خواهد بود. اگر با منطقه اطراف هتل آشنایی ندارید، در یك گروه فیسبوك محلی عضو شوید تا ببینید كه كدام تیم های فوتبال محلی یا باشگاه های فریزبی آلتیمِیت می توانند پذیرای شما باشند. اگر علاقه مند به دویدن هستید، از نقشه های مسیریابی آنلاین برای یافتن مسیر دویدنتان استفاده كنید. آنها را در گوشی تلفن همراهتان ذخیره نمایید، به این ترتیب حتی پیش از ترك منزل و عزیمت، آماده یك دویدن عالی خواهید شد!
با رزرو هتل های تبریز، قدم در این شهر كوهستانی بگذارید و در این فصل زیبا، از زیبایی های این شهر نهایت لذت را ببرید.
البته می توانید برای یك تعطیلات فعالانه برنامه بچینید تا از اینكه فعالیت های ورزشی را نیز در برنامه سفر خود قرار داده اید، اطمینان حاصل نمایید. كوهنوردی، اسكی روی برف، موج سواری و دیگر فعالیت هایی از این قبیل، نه تنها جنبه سرگرمی دارند بلكه فرصتی مناسب برای سوزاندن كالری های اضافه و كار روی ماهیچه ها می باشند.
حتی پیاده رفتن به مكان های مختلف به جای استفاده از تاكسی نیز می تواند شما را در دستیابی به اهداف تعیین شده در تصمیم گیریتان برای سال نو یاری دهد.
از اینكه زمانی را در برنامه ریزی سفرتان برای ورزش كردن كنار می گذارید، اطمینان حاصل نمایید. پر كردن زمان سفرتان با شركت در تورهای گردشگری یا جلسات كاری و عدم اختصاص زمان برای ورزش كردن، بسیار آسان است. اما اختصاص زمان برای ورزش كردن را فراموش نكنید! حتی اگر مجبور هستید، شب ها زود بخوابید و صبح ها زود از خواب برخیزید.

2. در هزینه ها صرفه جویی نمایید
1683278583 264 چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با

اگر قصد سفر كردن دارید، شانس شما برای پس انداز كردن تقریباً به صفر می رسد. مسافرت می تواند هزینه های زیادی را در بر داشته باشد، اما جنبه مثبتی نیز وجود دارد – اگر به درستی مسافرت كنید، می توانید به هزینه ها غلبه كرده و مطابق با بودجه برنامه ریزی شده تان جلو بروید.
روش های مختلفی برای كاهش هزینه های سفرتان وجود دارند. اولاً،‌ حواستان به آنچه می خورید و می نوشید، باشد. نوشابه ها می توانند منجر به ده درصد افزایش هزینه گردند. غذاهایتان را از خواربار فروشی ها تهیه كنید. به طور ویژه، اسنك ها (وعده های غذایی سریع) در خواربار فروشی ها نسبت به ماشین های خودكار فروش مواد غذایی ارزان تر هستند. اگر هتل شما صبحانه رایگان به مسافران می دهد، قبل از خروج از هتل، حداكثر استفاده را از آن ببرید. این موضوع به خصوص برای خانواده ها منجر به صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه ها خواهد گردید.
همچنین، به دنبال اقامتگاه های ارزان قیمت تر باشید. به طور قطع یك اقامتگاه با قیمت مناسب، استخر فوق العاده ای ندارد، اما هزینه فوق العاده ای را هم در پی نخواهد داشت. برای خانواده ها و گروه ها، تهیه اقامتگاه از طریق شركت هایی مانند ایر بی. ان. بی. یا Homeaway.com بسیار به صرفه تر است. انتخاب یك خانه كامل از این طریق، كمتر از یك اتاق دو تخته در هتل، هزینه در بر خواهد داشت.
نهایتاً از قبل برای هزینه هایتان برنامه ریزی نمایید. چقدر می توانید برای سفرهایتان تخصیص دهید؟ برنامه تان را بر اساس ماجراجویی های پرهزینه یا خریدهای فراوان در مناطق شیك تنظیم نكنید، البته اگر قرار است كه این كار بودجه شما را از بین ببرد. در واقع بهترین كار این است كه بودجه مسافرت تعطیلات خود را در بانك داشته باشیم، اما، اجازه دهید با صداقت باشیم، در نهایت و پس از اتمام سفر، حداقل بخشی از هزینه ها را با كارت اعتباری پرداخت می كنیم. حتی اگر از كارت اعتباری هم استفاده می كنید، خودتان را شدیداً محدود نمایید. قطعاً دلتان نمی خواهد كه به خاطر هزینه هایی كه در آن تعطیلات طولانی در لاس وگاس گذرانده اید، تمام سه سال آینده را مشغول بازپرداخت آنها باشید. از بودجه در دسترس خود آگاه باشید و به آن مقید باشید!

3. زمان بیشتری را با افرادی كه دوستشان دارید، بگذرانید
1683278584 865 چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با

مسافرت مقوله ای است كه اتفاقاً می تواند به ما كمك كند تا تصمیمات سال نو خود را اجرایی سازی كنیم! وقتی به سفر می روید، دوستان و اعضای خانواده خود را نیز همراه خود ببرید. اجاره كردن یك كلبه كوهستانی برای برادر یا خواهرتان همراه با فرزندانشان و یا ملاقات با یكی از دوستان قدیمی در یكی از ماجراجویی ها و گردش های شهری، باعث می شود تا بدون استرس میزبانی، ارتباطتان را با آنها مجدداً برقرار نمایید. اگر یك خانه اجاره ای را مشتركاً استفاده می نمایید، تقسیم هزینه ها می تواند شما را در اجرای تصمیم شماره 2 یاری نماید.
همچنین می توانید برای دیدن دوستانی كه در فاصله دوری از شما هستند و یا خانواده درجه چندم برنامه ریزی نمایید. به خاطر داشته باشید كه نیازی نیست تمام زمان خود را در كنار اعضای خانواده سپری نمایید. اگر به جایی سفر خواهید كرد كه فاصله كمی با اعضای خانواده تان داشته و به راحتی می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، آنگاه در حین اینكه از زمان مخصوص به خودتان لذت خواهید برد، می توانید یكی دو روزی را هم در كنار آنها باشید.
گاهی اوقات، مسافرت و خانواده را نمی توان در یك سبد جای داد. اگر اغلب به سفرهای كاری می روید، به نظر می رسد كه مجبورید اكثر اوقات كسانی را كه دوستشان دارید، تنها بگذارید. اگر این مورد برای شما صادق است، پس شاید یك تغییر بتواند برای شما یاری دهنده باشد. به جای رانندگی سعی كنید به صورت هوایی سفر كنید تا سرعت سفر بیشتر گردد. به صورت روزانه و از طریق اسكایپ با آنها در تماس باشید و پیغام های متنی بسیاری بفرستید تا نشان دهید كه برایتان مهم هستند. اگر می توانید، بررسی كنید و ببینید كه شركت به شما اجازه می دهد كه در بعضی از سفرهای كاری، ‌اعضای خانواده تان همراهتان باشند یا خیر!

4. یك زبان خارجی یا نواختن ساز بیاموزید
1683278584 214 چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با

بسیاری از مردم سال جدید را با خریدن یك گیتار جدید یا ثبت نام در كلاس زبان اسپانیولی آغاز می كنند. اگر تصمیم گرفته اید كه در سال جدید بر مهارت های خود بیافزایید، پس خوش به حالتان! پیشرفت شخصی و یادگیری در دوران زندگی بسیار حائز اهمیت هستند.
متأسفانه این فعالیت ها با رفتن به یك مسافرت، می توانند به سادگی قطع شده و ناقص بمانند. بین خودمان بماند، یك پیشرفت مستمر بیست روزه در یادگیری زبان پرتغالی را در اپلیكیشن آموزش زبان دولینگو داشتم تا اینكه در تعطیلات آخر هفته قبل به سفر رفتم. اینجا بود كه فهمیدم وقتی به سفر می روید، متعهد ماندن به یك برنامه زمانبندی شده یادگیری بسیار سخت و دشوار است.
كلید یادگیری هر چیزی، مصمم بودن است. اگر می توانید، ابزارها و وسایل خود را همراه خودتان به سفر ببرید. شاید نتوانید پیانو خود را به هواپیما ببرید، اما می توانید یك كتاب یادگیری این ساز را برای تقویت مهارت بداهه نوازی با خود همراه داشته باشید. شاید در طول مسافرت اختصاص یك ساعت كامل برای یادگیری زبان فرانسه كار سختی باشد، اما یك مطالعه ده دقیقه ای بهتر از هیچ چیز است! هر آنچه در توان دارید را انجام دهید، و انگیزه خود را از دست ندهید. روش های جایگزین را برای بهبود پیدا كنید، مهم نیست كه به كجا سفر می كنید.

5. سالم تر زندگی كنید
1683278584 234 چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با

چه بخواهید كه كشیدن سیگار را ترك كنید، و چه اینكه بیشتر بخوابید، قطعاً مسافرت كمكی در این زمینه به شما نخواهد كرد. فشار روانی زیادی در نتیجه تلاش برای ترك سیگار ایجاد می گردد، در طول سفر كافه های جذاب متعددی در دسترس خواهند بود كه تمایل خواهید داشت در آنها حضور داشته باشید.
به این مسئله واقف هستید كه (نتیجه ای كه بدست خواهد آمد) ارزش تلاش كردن را دارد، اما كار بسیار سخت و دشواری قلمداد می گردد! این كار نیازمند عزم و اراده ای قوی است – البته، بعلاوة كمی مسئولیت پذیری. از قبل در مورد آنچه قرار است انجام دهید، تصمیم بگیرید. این هفته اجازه دارید چند عدد سیگار مصرف كنید؟ چند ساعت را خواهید خوابید؟ برنامه ریزی دقیقی انجام دهید، آنها را روی كاغذ بیاورید و به آنچه برنامه ریزی كرده اید، متعهد بمانید. اگر برنامه هایتان را با دوستتان به اشتراك می گذارید، آنگاه به احتمال قوی تر موفق خواهید شد!

تفریحات رایگان در سفر به سنگاپور
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر