لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> در زمان سفر چه چیز هایی را نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم؟
در زمان سفر چه چیز هایی را نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم؟

در زمان سفر چه چیز هایی را نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم؟

فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر برای بسیاری از ما تنها برنامه های سرگرم کننده ای به حساب نمی آیند و نقش بزرگی را در زندگی اجتماعی ما بازی می کنند. زمانی که اتفاقات مهمی در زندگی ما رخ می دهند، این مسئله طبیعی است که ما بخواهیم آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم! سفر هایمان نیز از این قضیه مستثنی نیستند. به هر حال، در زمان مسافرت ما با مسائل جدیدی رو به رو می شویم، تجربه های بسیاری را کسب می کنیم و عکس های بسیاری را برای اثبات آن به همراه داریم.
با این حال، پست گذاری از تمامی اتفاق هایی که برای ما می افتند ایده ی مطلوبی به شمار نمی رود. زمانی که ما برای مدتی نسبتاً طولانی دور از خانه هستیم، به اشتراک گذاشتن چه پست هایی مشکل ساز نمی باشند؟ برای آشنایی بیشتر با این مسئله همراه ما باشید تا نکات ایمنی مهمی را بیاموزید. اما قبل از آن خبر خوبی برای شما داریم! شما می توانید همین حالا با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، برای رزرو هتل در شیراز و یا رزرو هتل در تهران و یا هر شهر دیگری که می خواهید، از تخفیف های شگفت انگیزی استفاده کنید!
1- محل سکونت خود در سفر را به هیچ وجه اعلام نکنید.

اگر که در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و ایسنتاگرام عکسی از خود به اشتراک بگذارید، هرکس به راحتی می تواند از محل گرفته شدن تصویر با خبر شود. دو دلیل مهم وجود دارند که بدون شک شما را از انجام این کار پشیمان خواهند کرد. اول از همه، تمامی افراد غریبه ای که کاربری شما را دنبال می کنند خواهند فهمید که شما در خانه نیستید. با اینکه احتمال کمی وجود دارد که شما بخاطر تگ کردن محل سفر خود به صورت مستقیم مورد هدف مجرمان قرار بگیرید، اما ممکن است خانه ی شما تبدیل به هدف سارقان شود. هیچ چیز بیشتر از بازگشت به خانه و رو به رو شدن با چنین اتفاقاتی، خاطرات خوب ما از سفر را با پایانی تلخ همراه نمی سازد.
2- عکس های خود را به اشتراک نگذارید.
بدون شک رعایت این نکته کار مشکلی است. زمانی که شما عکس های بسیار زیبایی را با دوربین خود ثبت می کنید، این مسئله طبیعی است که بخواهید آن ها را به دوستان و آشنایان خود نشان دهید. اما تصویر های موجود در عکس نیز می توانند موقعیت شما را برای افراد خطرناک آشکار کنند. بالاخره عکس هایی که در کنار برج ایفل گرفته اید این مسئله را آشکار می کنند که شما دور از خانه ی خود در ایران هستید! بهتر است تا پایان سفر صبر کنید و بعد این عکس ها را در اینترنت آپلود کنید. به غیر از نکات امنیتی، این خودداری از به اشتراک گذاشتن تصاویر می تواند سفر شما را بسیار لذت بخش تر سازد! با انجام این کار شما زمان بیشتری برای تدوین و انتخاب عکس ها در موقع برگشت به خانه خواهید داشت و وقت خود را با خیره شدن به صفحه ی تلفن همراه و یا دوربین و از دست دادن جاذبه های اطرافتان هدر نمی دهید.
3- عکس هایی که اطلاعات جغرافیایی به همراه دارند را در اینترنت نگذارید.
instagram
اگر که مجبور هستید عکس های خود را پست کنید، مطمئن شوید که اطلاعات محل جغرافیایی شما را به همراه نداشته باشند. تگ های جغرافیایی شناسه های دیجیتالی هستند که محل ثبت عکس شما را در خود ذخیره می کنند. بعضی از اپلیکیشن ها و وبسایت ها تگ های جغرافیایی را برای کاربران خود نمایش می دهند. بدون شک این کار مقداری ریسک را ناخواسته به دوران تعطیلات شما اضافه می کند. حتی اگر شما نخواهید که تگ جغرافیایی شما در دسترس عموم قرار داشته باشد، تلفن همراه هوشمند و یا دوربین شما ممکن است به صورت خودکار این اطلاعات را در اختیار تمامی بازدید کنندگان از حساب کاربری شما بگذارد. در این صورت، لازم است که شما قبل از ثبت هرگونه عکس این قابلیت را در تنظیمات گوشی و دوربین خود غیر فعال کنید. این کار از طریق مراجعه به منوی تنظیمات ممکن می باشد.
4- هویت همراهان خود را فاش نکنید.
پیوستن به دوستان در زمان سفر برای بسیاری از ما اتفاق بسیار خوشایندی می باشد. قبل از به اشتراک گذاشتن هرگونه خبر در رابطه با تجربه های مشترکی که با آن ها به دست آورید این نکته را فراموش نکنید که یک دوست خوب بودن یعنی اهمیت دادن به وضعیت یکدیگر. آیا همراهان شما می خواهند که در عکس ها و پست های شما اشاره ای به آن ها شود؟ حتی اگر نگران این مسئله نیستید که محل سفر خود را به همگان اطلاع دهید، این احتمال وجود دارد که دوستان شما با انجام چنین کاری موافق نباشند. بهتر است تا قبل از بازگشت همه ی هم سفر ها به خانه، هیچ گونه پستی را به اشتراک نگذارید. اگر که برای خیلی اهمیت دارد که عکس های خود را در اپلیکیشن های مختلف قرار دهید، اول از آن ها اجازه بگیرید. شاید آن ها به این نکته اهمیت ندهند، اما اجازه خواستن همیشه بهتر از پوزش خواستن است!
5- عکس های خجالت آور خود را آپلود نکنید!
اگر عکسی گرفته اید که دوست ندارید مادر، رئیس و یا برادر و خواهر کوچک تر شما آن ها را ببینند، بهتر است آن را به اشتراک نگذارید! سفر ها معمولاً موقعیت های غیر معمول و نا آشنای فراوانی را به همراه دارند که حاصل آن ها تصاویری است که می توانند شما را خجالت زده کنند. در چنین موقعیت هایی برای حفظ آینده ی شغلی و جلوگیری از رو در رویی های نا مطلوب با خانواده، از پیوستن به گفت و گو های اینترنتی خودداری کنید. تنها یک عکس می توانید سال ها شما را از پیشرفت در بخش های مختلف زندگی عقب بیاندازد! زمانی که در لحظه قرار می گیریم، بسیاری از ما به آسانی فراموش می کنیم که تصاویر هیچوقت از صفحات اینترنتی به طور کامل پاک نمی شوند.
6- برنامه های مسافرتی خود را به هیچ کس به اشتراک نگذارید.
برنامه سفر
به غیر از شما و خانواده ی نزدیکتان، لازم نیست هیچ فرد دیگری از برنامه هایی که از پیش برای سفر خود تعیین کرده اید با خبر شوند. در بسیاری از موارد، حتی با خبر کردن هم گروهی های شما در فیس بوک نیز می تواند کار خطرناکی باشد. حتی گروه های صمیمی نیز می توانند اعضایی را شامل شوند که برای شما غریبه به حساب می آیند و یا قابل اعتماد نیستند. به اشتراک گذاشتن چنین اطلاعاتی در فروم های اجتماعی می تواند امنیت جانی و مالی شما و خانه تان را مورد تهدید قرار دهد. اگر که واقعاً لازم است کسی بداند که شما کجا می روید، کی می روید و یا چگونه می روید، می توانید با یک پیام و یا ایمیل ساده، آن ها را از وضعیت خود باخبر سازید.
7- چه چیز هایی را “می توانید” به اشتراک بگذارید؟
خانه
عکس هایی را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید که یک هفته قبل از شروع سفر گرفته اید. یا جملات تأثیر گذاری را که در یک کتاب و یا فیلم یافته اید را به دیگران نشان دهید و یا هیچ گونه فعالیتی نداشته باشید! دوران سفر، برای دستیابی به آرامش و رهایی از دغدغه های روزمره بسیار مناسب می باشد. پس با کنار گذاشتن شبکه های اجتماعی برای مدتی کوتاه، به ذهن خود کمی استراحت دهید! با این کار نه تنها امنیت خود را حفظ خواهید کرد، بلکه روحیه ی بسیار آرام تری را خواهید داشت.
روش های بسیاری وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها امنیت خود را در زمان گردش به دور از خانه تأمین کنیم. می توانید با پرداخت هزینه ی نسبتاً زیادی از امتیاز بیمه های بین المللی استفاده کنید. برنامه های پیچیده تری برای سفر خود بچینید و یا بودجه ای را برای وضعیت های اضطراری کنار بگذارید. تمامی این موارد، انتخاب های مطلوبی به شمار می روند، اما ساده ترین آن ها خودداری از به اشتراک گذاشتن عکس هایتان در شبکه های اجتماعی می باشد. اگر محل کنونی خود را پنهان نگاه دارید، به احتمال فراوان با هیچ مشکلی برخورد نخواهید کرد!
10 روش برای تبدیل شدن به گردشگری هوشیار و کم هزینه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر