لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> کاهش ورود گردشگر به ایران با پایان یافتن توافق هسته ای
کاهش ورود گردشگر به ایران با پایان یافتن توافق هسته ای

کاهش ورود گردشگر به ایران با پایان یافتن توافق هسته ای

برخی شرکت های حوزه گردشگری در ایران مانند شرکت های اروپایی با پایان توافق بین امریکا و ایران و اعمال تحریم ها ، مستقیما تحت تاثیر قرار خواهند گرفت .

بعد از امضای توافق هسته ای در ماه جولای سال 2015 ، نتیجه این توافق مجددا همه پسند و رقابتی بین توسعه هتل های ایران آغاز شد . تا این لحظه گروه های امریکایی مجبور به انتظار شده اند چون شرکت هایی نظیر Airbnb از سرمایه گذاری در ایران منع شده اند .
اکنون با پایان توافق هسته ای و اعمال تحریم های جدید ، بازی به نفع شرکت های اروپایی تغییر می کند . شرکت های خارجی شش ماه فرصت دارند تا توافقشان با شرکت های ایرانی را لغو کنند . جریمه عدم کناره گیری شرکت ها ، منع دسترسی آن ها به بازار امریکا می باشد .
سوال اصلی برای هتل داران گروه هتل های بین المللی فرانسوی پیش می آید . این شرکت در سال 2015 در ایران تاسیس شد . برنامه این گروه تاسیس دو هتل در فرودگاه بین المللی امام خمینی بود.

نماینده شرکت فرانسوی در ژانویه 2017 گفت : ” ایران برای گروه ما به کشوری استراتژیک تبدیل شده است و ما در تلاشیم شبکه ای گسترده از هتل هایمان را در ایران توسعه دهیم .” نتیجه تصمیم دونالد ترامپ بر روی پروژه های این گروه ها چه خواهد بود؟ در حال حاضر پیش بینی پیشرفت های آتی و تاثیر این تصمیم روی گردشگری ایران بسیار سخت است .

هتل های اسپانیایی ملیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند . در حقیقت ، این شرکت در سال 2017 اعلام کرد که آن ها در سراسر ایران پروژه هایی تحت اجرا با برند ملیا دارند .
گردشگری ایران

از لحاظ حمل و نقل شرکت بوئینگ امریکا و ایرباس اروپا نیز تحت تاثیر هستند . بعد از سالها انزوای اقتصادی ، تهران اقدام به نوسازی ناوگان قدیمی حمل و نقل کرد . روی هم رفته عدم اجرای این کار منجر به ضربه به گردشگری هوایی ایران می شود چون ایران نیازمند 400 تا 500 خط هوایی در دهه آینده است . شرکت های بریتیش ایرویز و لوفتانزا (Lufthansa) که پروازهای مستقیم به ایران داشتند ، ملزم خواهند شد که این خطوط هوایی را متوقف کنند تا بتوانند پروازهایشان را در سراسر اقیانوس اطلس به صورت آزادانه انجام دهند.

در سال 2003 ، ایران رقم 300000 گردشگر بین المللی را گزارش داد . در سال 2014-2015 ، بیش از پنج میلیون بازدید کننده وارد ایران شده اند، این رقم تا پایان ماه مارس 2017 به شش میلیون افزایش یافت .
گردشگری ایران

هراس از اجرای تصمیم دونالد ترامپ هم اکنون صنعت گردشگری ایران را تحت تاثیر قرار داده است . کارشناسان کاهش میزان گردشگران خارجی را تا 15 درصد از میزان اوج سال 2017 پیش بینی می کنند .
در سال 2016 ، 4/94 میلیون گردشگر وارد کشور شدند . امید است تا با وجود تصویب تحریم های جدید این رقم به 20 میلیون گردشگر تا سال 2025 افزایش یابد.

5 فناوری برتر تأثيرگذار بر روی صنعت گردشگری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر