لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> چگونه از غذاهای خیابانی هند به طور ایمن لذت ببریم
چگونه از غذاهای خیابانی هند به طور ایمن لذت ببریم

چگونه از غذاهای خیابانی هند به طور ایمن لذت ببریم

( هند كشوری است كه مردم آن به غذای خودشان علاقه دارند – و هیچ استثنایی هم در زمینه غذاهای خیابانی وجود ندارد. با توجه به جمعیت متنوعی كه در این کشور وجود دارد، جایی برای تعجب نیست كه با هر پیچ خیابان، غذاهایی كه ارائه می شوند نیز تغییر نمایند.
پس اگر به این موضوع می اندیشید كه آیا می توان در هند از غذاهای خیابانی خورد یا نه و از بیماری به نام “دلهی بِلی (اسهال هندی) ” كه به درستی برای آن انتخاب شده، اجتناب نمود، پاسخ این خواهد بود كه بله – تقریباً هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد.
با این حال، قبل از اینكه با اشتها كمی از شات هندی را میل كنید، راهنمای ما را در خصوص بایدها یا نبایدهای غذاهای خیابانی در هند بخوانید تا بتوانید جلوی بیماری های شكم را بگیرید.
با رزرو هتل الماس 2 مشهد، سفری به یادماندنی به این شهر زیبا داشته باشید و غیر از تجربه كردن یك سفر زیارتی در این شهر مقدس، از خوردن غذاهای بومی استان خراسان رضوی مانند كمه جوش سبزواری یا ساطری پلو نیز لذت ببرید.
آنچه می توانید انجام دهید: هرچیز سرخ شده یا كباب شده

سمبوسه، آلوتیكیس (كتلت سیب زمینی سرخ شده)، دوساس، جالبیس (كیك قیفی شكل شكری) و آجیل های بو داده و تازه همگی ایمن هستند.
می پرسید چرا؟ چون در روغن داغ سرخ شده اند یا به آرامی كباب شده اند تا باكتری ها كشته شوند.
دیگر غذاهای ایمن شامل ساندویچ های برشته بمبئی، ذرت برشته (بوتا)، پاكوراس و پفك های گیاهی (گیاهان پخته شده در شیرینی های پفكی) می باشد.
نكته مهم دیگر این است كه نیمه پخته یا نیمه سرخ كردن فست فود ها مسئله ای معمولی به شمار می رود، به طوری كه پیش از فروش كاملاً سرخ می شوند و به مشتری ارائه می گردند، بنابراین این غذاها گرم و مناسب خواهند بود.
با رزرو هتل های خوزستان و سفر به شهر اهواز، غذاهای بومی این استان مانند فلافل و بورانی باقلا را حتماً امتحان كنید.
آنچه نباید انجام دهید: غذاهای با پایه ماست، به خصوص هنگام بادهای موسمی
ماست در هوای گرم به راحتی فاسد می شود.
و اگر توسط یك فروشنده، كنار خیابان و در زیر چتر ارائه گردد، این احتمال وجود دارد كه در تشتی بزرگ همراه با آب کثیف و یخ آب شده کثیف مورد استفاده قرار گیرد.
و همچنین در زمان بادهای موسمی، رطوبت، وارد مخلوط شده و بیماری هم همراه با آن می آید.
این همچنین به معنای خودداری از خوردن غذاهای با پایه ماست مانند داهی پوری است.
اگر خواستید كه كمی از این غذا امتحان كنید، به دنبال رستوران های زنجیره ای فست فود باشید، مانند هالدرامز یا بیكانروالا، تا حس كنجكاوی خود را ارضا نمایید.
آنچه می توانید انجام دهید: منبع آب بکارگرفته شده را بررسی نمایید
این یك حقیقت شناخته شده است كه آب در هند از بطری های بسته بندی شده مصرف می گردد، با این حال بسیاری از كتابچه های راهنما و افراد بومی به شما خواهند گفت كه گل گوپاس یا پانی پوریس – خوراكی دایره ای شكل ترد و توخالی كه با آب ادویه دار پر شده – را بایستی كه امتحان كنید. و واقعاً هم خوشمزه هستند.
مشكل در اینجا این است كه اغلب اوقات نمی دانید كه فروشنده این خوراكی، آب مورد استفاده در آن را از كجا آورده است.
اگر می توانید فروشنده ای را پیدا كنید كه آب بطری بسته بندی شده را برای تهیه آب ادویه دار مورد استفاده قرار دهد، آنگاه می توانید این خوراكی را از او دریافت نمایید. اگر نه، به دنبال رستورانی بگردید كه به طور ویژه در زمینه تهیه این خوراكی ها فعالیت دارد. و اگر در جستجوی غذای پان هستید، مطمئن شوید كه پانوالا برگ ها را در درون آب بطری غوطه ور می كند.
مانند هر خوراكی یخی، شبیه به گولاس (اسلوشیز)، بهتر است كه این خوراكی ها را کلاً نادیده بگیرید.
همین موضوع برای ماشین ها و دوچرخه های بستنی فروش هم صادق است – در حالی كه محصولات این فروشنده ها به خوبی بسته بندی شده و تمیز هستند، اما این افراد اغلب یخچال های خود را برای صرفه جویی در مصرف باتری (یا در صورتی كه دارای غرفه باشند، برق را) خاموش می كنند، كه این موضوع در عوض منتهی به آب شدن بستنی و دوباره یخ زدن آن برای چندین بار، قبل از تحویل بستنی به شما می گردد.
آنچه نباید انجام دهید: استفاده از چاشنی ها و سس های تازه
غذاهای خیابانی هند
مانند نكته قبلی، بهتر است چاشنی هایی مانند گشنیز سبز و سفید و چاشنی های نارگیلی از غذای شما حذف شوند.
اگرچه بسیاری از این چاشنی ها با گیاهان، میوه ها یا سبزیجات تازه تركیب شده اند، اما آبی كه توسط آن شسته شده یا آبیاری گردیده اند، چیزی است كه همیشه باید در مورد آن نگران بود.
تنها چیزی كه می تواند به شكلی ایمن یك سمبوسه خیابانی را همراهی نماید، یك سس كوچك كچاپ است.
آنچه می توانید انجام دهید: استفاده از سس های گرم و پخته شده
اگر در شمال و شمال شرقی هند اقامت داشته باشید، خوردن ماموس – كوفته های بخار دیده و سرخ شده – جزء بایدهاست.
سس هایی كه همراه با این غذا ارائه می گردند، به طور كامل پخته شده، و توسط نوع خاصی از شكر، ادویه جات، آرد ذرت و سیر تركیب می گردد.
به بیان دیگر، این خوراكی ها ایمن هستند. چاشنی های تمرهندی در غذاهای شمالی، ساعت ها به صورت ملایم و در درون چاشنی های شیرین، غلیظ و تیره رنگ جوشانده می شوند.
آنچه نباید انجام دهید: خوردن میوه های تكه تكه شده
بعضی از میوه ها به صورت تكه تكه شده، جذاب به نظر می رسند.
یك ردیف هندوانه قاچ شده بر روی یك ارابه بسیار جالب توجه است، به خصوص در یك روز گرم.
اما فروشندگان برای اینكه این میوه ها را آبدار و تازه نگه دارند، مكرراً آنها را در آب فرو می برند. و البته نه آب بطری.
آنچه می توانید انجام دهید: استفاده از میوه با پوست
غذاهای خیابانی هند
انبه به نوعی هم ردیف با تابستان های هند می باشد.
در صورتی كه پوست انبه ها كنده نشده باشد، خوردنشان مشكلی ایجاد نمی كند، حتی اگر در داخل آب شیر باشند، چون بعضی از متغیرها به شما این امكان را می دهند كه پوست آنها را كنده و مستقیماً میوه را میل نمایید.
همین موضوع برای موز و پرتقال هم صادق است.
آنچه نباید انجام دهید: استفاده از گوشت های خیابانی
در مقابل این مورد، همیشه یك كلمه “نه” قرار می گیرد.
علاوه بر این نمی دانیم منبع گوشت هم از كجاست، و گاهی اوقات، گوشت چه حیوانی است، هرچیزی هم، از یخچال گرفته تا چاشنی زدن به آن در دمای اتاق (در حضور مگس ها) می تواند منجر به فاسد شدن گوشت گردد.
تنها استثناها در اینجا، ‌ماموس ها هستند – كوفته سرخ شده و بخار داده شده – كه از دكه های با نرخ فروش بالا و همچنین صدها دكه فروش غذای دریایی در منطقه جنوب، كه در زمینه غذاهای سرخ شده خوشمزه تخصص یافته اند، قابل تهیه هستند.
آنچه می توانید انجام دهید: از سطح ادویه ای كه می توانید مصرف كنید، آگاهی پیدا كنید
بسته به اینكه در كدام بخش از این كشور اقامت دارید،‌ مقدار تند بودن غذا به شدت تغییر می كند.
اگر به ادویه جات و فلفل عادت ندارید، حتماً با فروشنده غذا این موضوع را در میان بگذارید. در چند روز اول مسافرت، میزان حساسیت خودتان به فلفل را پیش از خوردن غذاهای خیابانی، بسنجید.
آنچه نباید انجام دهید: استفاده از بسته بندی های كاغذی
غذاهای خیابانی هند
بسیاری از مسافران این سوال را می پرسند كه آیا خوردن شات بادام زمینی كه در یك كاغذ بازیافت شده بسته بندی شده است، ایمن است یا خیر.
با اینكه این بسته بندی ایده آل نیست، اما خوردن غذای خیابانی تفریحی است كه خیلی تكرار نمی شود و این احتمال هم وجود دارد كه مشكلی برای شما پیش نیاید.
اگر می توانید، تا جایی كه امكان دارد از هر دو كاغذ سفید بازیافت شده و روزنامه اجتناب كنید و سعی كنید همیشه چند دستمال یا ظرف غذای خود را همراه داشته باشید.
آنچه می توانید انجام دهید: نوشیدن چای و قهوه
چای و قهوه (در جنوب هند) جزء نوشیدنی هایی هستند كه خوردنشان همیشه لذتبخش می باشد.
احتمالاً به دلیل تعداد بالای فروش، شیر ارائه شده همیشه تازه، جوشانده شده و داغ است.
ولی این را هم بدانید كه چای در هند همیشه نسبت به آنچه فكر می كنید،‌ شیرین تر است، پس اگر زیاد به شكر علاقه مند نیستید، به فروشنده بگویید كه شكر اضافه نكند.
آنچه می توانید انجام دهید: در همانجائیكه افراد محلی غذا می خورند، شما هم غذا بخورید
اگر دو غرفه مساوی و عین هم فروش غذا در یك خیابان كنار هم قرار گرفته باشند، همیشه از غرفه ای كه صف مقابل آن طولانی است، غذای خود را تهیه كنید.
آنچه قطعی است، آن است كه جمعیت ها نشانه ای بزرگ برای خوب بودن غذا هستند، اما می توانند نشان دهنده فروش های بالا هم باشند – بنابراین این ضمانتی برای تازه بودن غذای شما است و در صورتی كه افراد بومی از آن غذا می خورند، یعنی آن غذا خوب هم است.
فوق‌العاده‌ترین سوئیت‌های هتل در دوحه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر