لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> روند افزایش گردشگری و سفر در سال 2018
روند افزایش گردشگری و سفر در سال 2018

روند افزایش گردشگری و سفر در سال 2018

بزرگترین تغییرات سفر در سال 2018 چه چیزی خواهد بود؟ با توجه به آخرین آینده نگری ها در صنعت گردشگری پیش بینی هایی را برای جریانات سفر , و رزرو هتل در سال جاری انجام دادیم که در زیر آمده است.
تمایل به سفر امسال تبدیل به واقعیت خواهد شد. به بررسی تحقیقات مختلف پرداختیم و بر اساس آخرین گزارشات ارائه شده از صنعت گردشگری اطلاعات را در مورد ترندهای جدید سفر تهیه کردیم تا به شما نشان دهیم باید منتظر چه چیزهای در سال 2018 باشیم.

مقصدهای غیر رسمی

از آنجاییکه مشکل جمعیت زیاد گردشگران در برخی شهرهای بزرگ و اصلی در حال دردسرسازشدن است بیشتر گردشگران در سال آینده به دنبال مقصدهای گردشگری کم هیاهو خواهند بود. رشد سریع گردشگری در شهرهایی نظیر آمستردام، پاریس و ونیز حس رانده شدن از شهر را در میان محلی ها بوجود آورده است و با وجود تعداد زیاد مسافران در خیابانها، فضاهای عمومی و حتی اقامتگاه ها مطمئنا سطح کیفیت زندگی ساکنین این شهرها نیز پایین خواهد آمد.
با توجه به این نکات بیشتر گردشگران مقصدهای گردشگری شبیه به این شهرهای بزرگ ولی با جمعیت گردشگری کمتر و البته ارزانتر را انتخاب می کنند. برای مثال به جای دنبال کردن جریان گردشگری به بارسلونا شهرهایی با فرهنگ تاثیرگذارتر و نزدیک تر به آن چون والنسیا یا سویل را انتخاب می کنند.

گردشگری با هدف امتحان آشپزی اصیل
ترند جدید هتل

سال گذشته بیشتر سفرها با هدف امتحان غذاهای محبوب در اینستاگرام و رفتن به پرطرفدارترین رستورانها صورت گرفت. اما آینده گردشگری با هدف امتحان آشپزی از غذاهای گران قیمت بسوی تجربه کردن غذاهای اصیل و محلی سوق پیدا خواهد کرد. بازدید و گردش در بازارهای محلی و غذا خوردن با محلی ها در خانه های آنها اصلی ترین هدف مورد علاقه گردشگران در کشف مقصدهای جدید خواهد بود.
حتی احتمالا برنامه کل سفر بر مبنای غذا طرح ریزی خواهد شد و مقصدهایی بیشتر انتخاب می شوند که غذاهای اصیلی را ارائه کنند. در این راستا مطمئنا ژاپن به دلیل آشپزی منحصربفرد، بازارهای سنتی و تجربه صرف غذا با تم های جدیدش مورد توجه بیشتر گردشگران قرار خواهد گرفت.
موفقیت تجربه جدیدی است
سفرکردن دیگر تماشا و بازدید از کشورهای لیست شده نیست. یکی از جریانات احتمالی در سال آینده در زمینه گردشگری، سفر موفقیت آمیز خواهد بود. گردشگران از تجربه کردن کارهای تکراری و قدیمی خسته شده اند و در نتیجه بدنبال تجربه ای جدید ، دست یافتن به هدفی جالب توجه و انجام کارهایی جدیدی هستند که قبلا آن را تجربه نکرده اند. برای مثال موقعیتهای چالش برانگیزی چون باتمام رساندن یک ماراتن برای بار اول، صعود از کوه کلیمانجارو و یا پیاده روی در Santiago de Camino بر تصمیم یک مسافر در انتخاب مقصد بعدی سفر برای سال آینده بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
این همان روند جاری در سال گذشته بوده است؛ گردشگران در سال گذشته بدنبال کشف فرهنگ بومی، ارتباط برقرار کردن با جوامع محلی و افزایش دانش و آگاهی از محل بوده اند. اما در سال آینده تمرکز اصلی بجای کشف و بررسی جوامع محلی بیشتر کشف خود درونشان خواهد بود.

کار و سفر
ترند جدید هتل

مسافران کاری در سال 2018 بجای دنبال کردن روند سال گذشته یعنی ادغام کار و تفریح، سفر خود را اندکی طولانی تر می کنند. در حال حاضر این مسافران پس از انجام کار خود چند روزی بیشتر در مقصد می مانند و به دور از کار از سفر لذت می برند. به همین دلیل معتقدند مفهوم تفریح در کنار کار در سال گذشته کمرنگ تر شده است.
در سال آینده بیشتر کردن روزهای سفر هم کارساز نخواهد بود. در عوض بهترین راه حل کار تمام وقت یا نیمه وقت بمدت یک ماه یا بیشتر است. با توجه به وجود وای فای قابل اطمینان در سرتاسر دنیا، پیشرفت ابزارهای ارتباطی آنلاین و فضای کاری حرفه ای در شهرهای بزرگ جهان، کار کردن در مقصدهای مختلف برای مدتی طولانی آسانتر خواهد بود. برنامه هایی نظیر Remote Year به شما در انجام آسان این تجربه کمک می کند.

هتل های اجتماع محور
ترند جدید هتل

بسیاری از هتل ها در سال آینده به جای تلاش برای افزایش اندازه اتاق ها، تلاش خود را بر ایجاد فضاهای اجتماعی بزرگتر برای میهمانان متمرکز می کنند. امروزه گردشگران به طور فزاینده ای بدنبال یافتن فضایی همانند خوابگاه برای انطباق یافتن و ادغام شدن با دیگر فرهنگها و جوامع هستند. نقطه تمرکز گردشگران اجتماعی این نوع خوابگاه های بزرگ خواهد بود تا در آن بتوانند در کنار راحتی و حفظ حریم خصوصی در هتلها از مزیت ملاقات با دیگر افراد و آشنایی با سایر فرهنگها نیز برخوردار شوند. برای مثال هتلهای Moxy در Marriot’s millennial مجهز به لوژهای مخصوصی با بارها و قهو خانه هایی است که 24 ساعته در کل هفته باز هستند.
فناوری جدید در هتل ها
در سال آینده سرمایه گذاری روی تکنولوژی های جدید در الویت هتل ها قرار خواهد داشت. خصوصا بسیاری از هتل ها بودجه بسیار زیادی را به ارتقا سرویس وای فای با سرعت بالاتر و پهنای باند وسیعتر اختصاص می دهند. همچنین هتلها برای اقامت آسان و دایمی مهمانها به ارتقا مواردی چون هوش مصنوعی، کنترل خودکار ورود و خروج و نیز اپلیکیشن های برطرف کننده نیازهای مسافران در بیرون و داخل هتل متمرکز می شوند.
از جمله این اپلیکیشنها Hilton Honors است که به مسافران اجازه می دهد خدمات اتاق، رزرو چشمه درمانی و حتی رفت و آمد به فرودگاه را با موبایل خود برنامه ریزی کنند. مسافران با دسترسی آسان به خدمات و سرویس های هتل ها از طریق موبایل می توانند شرایط مطلوب خود را برای اقامتشان فراهم ساخته و نیز این امکان را برای کارمندان فراهم می سازد که بر بالا بردن کیفیت خدمات و سرویس ها و در نتیجه تجربه ای خوب برای مسافر متمرکز شوند.

سفر چند نسل
ترند جدید هتل

مهمترین نوع سفر در سال 2018 سفر انفرادی خصوصا در میان زنان بوده است. همین روال در سال آینده ادامه خواهد یافت ولی شاهد افزایش علاقه به سفر خانوادگی نیز خواهیم بود. اعضای خانواده در طیفهای سنی مختلف از جمله والدین، پدربزرگ و مادربزرگ و فرزندان با همدیگر سفر خواهند کرد تا علاوه بر برقراری مجدد ارتباط با یکدیگر، خاطره های خوبی را هم برای یکدیگر رقم زنند. در این سفرهای گروهی حق انتخاب داشتن چه در مورد محل اقامت چه فعالیت های تفریحی بسیار مهم است؛ آنها باید به همه افراد و نیازهایشان توجه داشته باشند.
سفر آگاهانه
سفر پایدار مهم ترین شعار سال 2017 بوده است ولی شعار سال 2018 ” سفر آگاهانه” خواهد بود. در حالیکه در سفر پایدار به اقتصاد محلی و مسائل اقتصادی توجه می شد در سفر آگاهانه عنصر اجتماع نیز به این موارد اضافه خواهد داشت.
مسافران بیشتر از همیشه به تاثیر خود بر اقتصاد و نیز زندگی افراد محلی در مقصد گردشگری خود توجه خواهند داشت. مسافران علاوه بر تلاش آگاهانه برای رزرو هتل مناسب، داشتن تورهای سازگار با محیط زیست و طبیعت و نیز خرید محصولات ارگانیک در بازارهای محلی به جای صرف پول خود در جهت بالا بردن درآمد شرکت های سرمایه گذاری خارجی و بزرگ آن را بیشتر در جهت بالا بردن سود اقتصادی و اجتماعی محلی ها خرج می کنند. برای مثال به جای خرید در فروشگاههای زنجیره ای هتل از بوتیکهای کوچک آن و به جای مالهای بین المللی از مغازه های محلی خرید می کنند.

نیمی از سود گردشگری خارجی در این ده کشور متمرکز شده است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر