لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> غذاهای سنتی سراسر جهان در هنگام سال نو
غذاهای سنتی سراسر جهان در هنگام سال نو

غذاهای سنتی سراسر جهان در هنگام سال نو

افرادی که عید سال نو را با نوشیدنی و کلاه مخصوص و دورهمی جشن می گیرند باید درس مهمی را از نقاط دیگر دنیا بگیرند: اینکه غذا در روز سال نو بسیار اهمیت دارد.
با رسیدن سال نو در سرتاسر جهان، کیک ها و نان های مخصوص، نودل های دراز (نماد عمر طولانی)، نخود سبز فرنگی (نماد ثروت)، شاه ماهی (نماد فراوانی) و گوشت (نماد خوش شانسی) به وفور یافت می شود.
تنوع غذاها زیاد است اما مضمون کلی یکسان است: به اشتراک گذاشتن غذا و نوشیدنی با خانواده و دوستان برای رسیدن به سالی پر از نعمت.
لیست زیر شامل تعدادی از غذاهای سنتی رایج سال نو در سرتاسر جهان است و پیشنهاداتی برای اینکه در کجا می توانید در خوردن آنها سهیم باشید.
اگر امسال هنوز فرصتی برای سفر رفتن پیدا نکردید و قصد دارید در فرصت باقی‌مانده به سفری چندروزه بروید ولی برای انتخاب شهر و مکان دچار تردید شدید، برای شما یک پیشنهاد داریم که می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. هم‌زمان با آغاز دسامبر، آخرین ماه میلادی که در ایران مصادف است با آخر آذرماه و ابتدای دی‌ماه، مسیحیان ایرانی همانند دیگر مسیحیان سراسر دنیا سال نو میلادی و تولد عیسی مسیح (ع) را جشن می‌گیرند. می توانید با رزرو هتل در اراک، هتل های تبریز، تهران، اصفهان و آبادان در مراسم این شهرهای مسیحی نشین شرکت کنید.
1. Hoppin’ John، ایالت های جنوبی آمریکا

یکی از اصلی ترین غذاهای سنتی سال نو در این منطقه است که ظرفی از گوشت و نخود سبز فرنگی یا لوبیا چشم بلبلی (سمبل سکه) و برنج است که معمولا با نوعی کلم یا سبزیجات پخته شده (که به رنگ پول هستند) و نان ذرت ( به رنگ طلا) سرو می شود. گفته می شود که این غذا در سال جدید باعث خوش شانسی می شود.
داستان های متفاوتی در مورد تاریخچه و نام این غذا وجود دارد اما غذایی که امروز می بینیم ریشه هایش در سنت های آفریقا و غرب هند است و به احتمال زیاد توسط برده ها به آمریکای شمالی آورده شده است. دستور پختی از این غذا مربوط به سال 1847 موجود است و طی قرن ها توسط آشپزهای خانگی و حرفه ای پخته می شود.
گفته می شود که این غذا نام خود را در شهر چارلستون در کارولینای جنوبی گرفته است و یکی از سبک های اصلی آشپزی در این منطقه است. در نتیجه این ناحیه محل خوبی برای خوردن این غذاست.
2. Twelve grapes، اسپانیا
 انگور
در حالی که آمریکایی ها افتادن توپ مخصوص در میدان تایمز را در هنگام سال نو تماشا می کنند، مردم اسپانیا در میدان Puerta del Sol در مادرید جمع می شوند، جایی که برگزار کنندگان مراسم در جلوی برج ساعت میدان جمع می شوند تا زنگ سال نو را به صدا در آورند.
آنهایی که در میدان جمع شده اند و آنهایی که در خانه مراسم را تماشا می کنند، در یک سنت سالانه ی عجیب سهیم هستند: در هنگام نیمه شب، آنها یک دانه انگور برای هر ضربه ی زنگ ساعت می خورند. بعضی حتی انگور خود را آماده می کنند و پوست آن و دانه اش را می گیرند تا مطمئن شوند برای نیمه شب به اندازه ی کافی مناسب است.
این رسم در آغاز قرن 20 به وجود آمده و مفهوم آن توسط تولید کنندگان انگور بخش جنوبی کشور به خاطر تولید انبوهشان شکل گرفته است. از آن زمان به بعد، این سنت به بسیاری از ملت های اسپانیایی زبان راه پیدا کرده است.
آنهایی که سال نو را در مادرید جشن می گیرند باید قبل از نیمه شب سری به این میدان بزنند. میدانی پر جنب و جوش، احاطه شده توسط رستوران ها و فروشگاه ها که محلی مناسب برای زمان شروع سال نو است.
3. Tamales، مکزیک
تامالس
تامالس که همیر ذرت به همراه گوشت و پنیر و دیگر افزودنی های خوشمزه است در برگی از موز یا غلاف ذرت پیچیده می شود و تقریبا در هر مراسمی در مکزیک حضور دارد. اما هنگام سال نو زمان خاصی برای این غذا است.
در خیلی از خانواده ها، زنان دور هم جمع ی شوند تا صدها رشته از این خوراکی را درست کنند و هر نفر مسئول یک بخش از پروسه ی تهیه ی آن برای رساندن آن به دوستان، خانواده و همسایگان است. در هنگام سال نو این خوراکی با نوعی سوپ سیرابی و ذرت به نام menudo سرو می شود.
آنهایی که در شهرهای با جمعیت زیاد مکزیکی زندگی می کنند نباید در یافتن رستوران هایی که این غذا را سرو می کنند مشکلی داشته باشند. اما عاشقان غذا که طعم واقعی آن را می خواهند باید به مکزیکو سیتی رفته، جایی که تامالس های بخارپز توسط فورشنکان در هر گوشه از خیابان ها روز و شب فروخته می شود.
4. Oliebollen، هلند
 پودینگ های دونات شکل ب
در هلند، توپ های در روغن سرخ شده توسط درشکه های خیابانی به صورت سنتی در سال نو و مناسبت های دیگر فروخته می شود. این پودینگ های دونات شکل با فرو کردن گلوله ای از خمیر همراه با مویز یا کشمش در داخل ماهیتابه و سپس پاشیدن شکر روی آن درست می شود.
در آمستردام، به دنبال این خوراکی خوشمزه باشید که توسط مغازه های کوچک و بزرگ مقادیر زیادی از آن فروخته می شود.
5. Marzipanschwein یا Glücksschwein، اتریش و آلمان
شیرینی خوکی
در اتریش و همسایه اش آلمان، سال نو را عید سیلوستر مقدس می نامند. آنها میزهای خود را با شيرينى( با خمير آرد بادام وشکر) به شکل خوک های کوچک تزئین می کنند.
همچنین، خوک های خوش شانسی که با هر چیزی درست می شوند، به عنوان هدیه ی سال نو در این دو کشور رایج است.
شیرینی پزی های وین در هنگام سال نو پر از این شیرینی های خوکی شکل است.
6 .نودل های Soba، ژاپن
رشته های گندم سیاه سوبا
در خانه های ژاپنی، خانواده ها رشته های گندم سیاه سوبا را در هنگام نیمه شب سال نو برای بدرود گفتن به سال رفته و خوشامد گویی به سال نو میل می کنند. این سنت به قرن 17 بر می گردد و رشته های دراز سمبل پایداری و وفور نعمت است.
در رسمی دیگر، به نام موچیتسوکی، دوستان و خانواده ها روز خود پیش از سال نو را به تهیه ی کیک های برنج می گذرانند. برنج شیرین شده شسته، خشک و بخارپز و مشت و مال داده می شود تا به سطحی صاف برسد. سپس مهمان ها هر یک قسمتی از آن را به عنوان دسر برمی دارند.
7. King cake، سرتاسر جهان
 Vasilopita
سنت کیک های سال نو در فرهنگ های بی شماری موجود است. یونانی ها کیک Vasilopita را دارند، فرانسوی ها gateau یا galette des rois و مکزیکی ها Rosca de Reyes و بلغاری ها از banitsa لذت می برند.
اکثر کیک ها در نیمه شب سال نو مصرف می شوند. اگرچه در بعضی از فرهنگ ها این کیک در طول کریسمس یا 6 ژانویه (ظهور و تجلى عيسى) بریده می شود و شامل سکه ای طلا یا چیزی مخفی است که نماد سالی پر نعمت برای هر کسی است که آن را پیدا کند.
8. Kransekage، دانمارک و نروژ
 کیک تاج گل
این کیک که به کیک تاج گل نیز معروف است، کیک طبقه ای با حلقه های متحد المرکز است که روی یکدیگر قرار گرفته اند و برای سال نو و دیگر مراسم خاص در دانمارک و نروژ تهیه می شوند.
کیک با مارزیپان، نوعی خمیر شیرینی آرد بادام و شکر تهیه می شود و با چیزهایی مثل پرچم و فشفشه تزئین می شود.
در شیرینی فروشی ها هر حلقه را جداگانه بسته بندی می کنند تا در هنگام سال نو بتوانید برج کیک را به سادگی سر هم کنید.
8 مورد از لذیذ ترین غذا های خیابانی تایلند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر