لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا
زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا

زیباترین مسیرهای پیاده روی دنیا

پیاده گردی در میان صخره ها، دره ها، کوهستان های سر به فلک کشیده، در جاده های پر پیچ و خم و در دل طبیعت بی نهایت لذت دارد که دل گردشگران زیادی را به جاده سپرده است. مسیرهای پیاده گردی فراوانی از شمال تا جنوب وجود دارند و برای نمونه می توانید در مسیر فوق العاده زیبای روستای تنیان که اطراف آن را مناطق جنگلی و کوهستانی احاطه کرده است، به پیاده گردی بپردازید و سفری به یادماندنی را در کنار هم به خاطرات بسپارید. قبل از سفر رزرو آنلاین هتل های صومعه سرا در استان گیلان را فراموش نکنید و با اقامت در هتل مجتمع اقامتی مهرگان صومعه سرا لحظات دوست داشتنی را رقم بزنید. در ادامه به دیدنی ترین مسیرهای پیاده گردی جهان اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید:
از مسیر حماسی و با شکوه پسیفیک کرست (کناره های اقیانوس آرام) گرفته تا مسیر نفس گیر و زیبای آناپورنا در نپال همگی ارزش بازدید دارند و با شنیدن عظمت هر یک بدون شک خود را برای یک سفر پر ماجرا آماده خواهید کرد.
1 – مسیر آتر، آفریقای جنوبی (Otter Trail, South Africa)

مسیر پیاده روی آتر شاید شهرت زیادی در سطح جهان نداشته باشد اما بدون شک یکی از معروف ترین مسیرهای طبیعت گردی در آفریقای جنوبی به شمار می رود. این مسیر 27 مایل مسافت دارد و در امتداد ساحل شرقی کیپ، در درون پارک ملی تسیتسیکاما گسترده شده است. اغلب مسافران این مسیر را در طول 5 روز طی می کنند. کمپ های تماشایی و کابین های اقامتی مناسبی در کنار ساحل در امتداد مسیر قرار دارند که می توانید در طول پیاده گردی از آنها استفاده کنید، همچنین راهنماهای بومی در برنامه ریزی سفر و اقامتگاه های مسیر می توانند به گردشگران کمک کنند. این مسیر در نقاطی شیب دار و پر از هیجان است اما چشم اندازهای شگفت انگیز این مسیر ارزش به زحمت افتادن را دارد. کوهستان های جنگلی بزرگ، غارهای پنهان و آبشارهای پر خروش فراوانی در مسیر وجود دارند که می توانید به کاوش بپردازید و در ارتفاعات بالاتر مناظر زیبایی از اقیانوس گردشگران را حیرت زده می کند.
2 – مسیر آناپورنا، نپال (Annapurna Circuit Trek, Nepal)
Annapurna Circuit Trek, Nepal
مسیر آناپورنا یکی از مسیرهای نمادین و معروف در میان گردشگران می باشد، برای عبور از این مسیر ماجراجو تقریبا بیست روز زمان لازم است تا بتوانید 230 کیلومتر را پیاده گردی کنید. بسته به نقاط مختلف مسیر می توانید از وسیله های نقلیه کمک بگیرید. در طول این طبیعت گردی می توانید از رودخانه ها، پل های معلق شل، کوهستان های پر منظره و قله های سر به فلک کشیده عبور کنید، چشم اندازهای مسیر فوق العاده با شکوه و تماشایی می باشند. گردشگرانی که نمی توانند این مسیر را در طول 20 روز طی کنند، بهتر است در تورهای 12 روزه شرکت کنند و در طول پیاده گردی از چشمه های آب گرم و دیگر امکانات رفاهی بهره مند گردند.
3 – مسیر چینکو تره (به معنی 5 سرزمین)، ایتالیا (The Cinque Terre, Italy)
The Cinque Terre, Italy
آب های درخشان دریای مدیترانه پس زمینه ای بسیار زیبا و دیدنی در این مسیر ایتالیایی به جای گذاشته است. مسیر چینکو تره (یا 5 سرزمین) از مجموعه ای از روستاهای متفاوت با قرن ها قدمت به وجود آمده است که هر یک نسبت به دیگری با شکوه تر و دوست داشتنی تر می باشند. این روستاها عبارتند از: مانارولا، ریوماجیوره، مونته روسو، ورنازا و کورنیگلیا، که مسیر طبیعت گردی زیبایی برای گردشگران فراهم کرده اند. معماری این منطقه نیز متفاوت بوده و نماهای درهم و برهم و رنگ های روشنی به چشم می خورد که در دامنه کوهستان های بلند رنگین کمانی ساخته اند. گردشگران در این مسیر از صخره های کنار دریا، مسیرهای پر پیچ و خم و همچنین از کنار رستوران های ایتالیایی که تازه ترین غذا های دریایی را در این منطقه سرو می کنند، عبور خواهند کرد. کارشناسان محلی می توانند سفر پیاده گردی مسافران را برنامه ریزی و مرتب کنند همچنین عبور از مسیر چینکو تره را رزرو نمایند، تا سفری به یادماندنی را تجربه کنید.
4 – مسیر پسیفیک کرست، ایالت متحده امریکا (Pacific Crest Trail, US)
Pacific Crest Trail, US
سیستم پارکی ایالت متحده امریکا بیش از 18 هزار مایل راه دارد که در میان آنها مسیرهای پیاده روی بی نظیری را می توان یافت. مسیر پسیفیک کرست (که پی سی تی نیز نامیده می شود) یکی از معروف ترین مسیرهای پیاده روی در ایالت متحده محسوب می شود یکی از دلایل شهرت این مسیر کتاب معروف وایلد (وحشی) است که فیلم آن نیز ساخته شد، چریل استرید نویسنده این کتاب بیش از هزار مایل از این مسیر را به تنهایی به سوی کالیفرنیای جنوبی رفته و از پل خدایان در مرز واشنگتن – اورگان عبور کرده است. اما قبل از این کتاب و جذابیت فیلم هالیوودی نیز مسیر پسیفیک کرست پیاده گردهای با تجربه بیشماری را به سوی خود جذب می کرد. این مسیر تماشایی در امتداد ساحل غربی از کانادا تا مکزیک گسترده شده است. بر اساس انجمن مسیر پسیفیک کرست، این مسیر ناهموار، دورافتاده و اغلب خطرناک می باشد و بدون آمادگی بهتر است از آن عبور نکنید.
5 – مسیر اسکای واک در پارک مونته ورده، کاستاریکا
(The Sky Walk at Monteverde Park, Costa Rica)

The Sky Walk at Monteverde Park, Costa Rica
اگر مقصد زیبای کشور کاستاریکا را برای پیاده روی انتخاب کردید، بهتر است که آماده ی خیس شدن در جنگل های بارانی آن نیز باشید. با آمادگی در مسیر اسکای واک در پارک مونته ورده بچرخید و از پل های معلق و مسیرهای پیاده روی طبیعی در این جنگل دیدنی و پر ماجرا دیدن کنید. این منطقه به قدری پر هیجان و جذاب است که بازدید کنندگان بیشماری را به سوی جنگل ابری مونته ورده جذب می کند. یکی از پل های معلق پارک 984 فوت طول دارد که اکثر گردشگران هنگام عبور از آن سرگیجه می گیرند، این مسیرها و پیاده روهای مخصوص ارتباط و رویارویی مستقیم گردشگران را با پوشش گیاهی بومی و موجوداتی که در جنگل های بارانی زندگی می کنند را امکان پذیر کرده است. در این پارک ملی زیپ لاین و کلی تفریح پرهیجان دیگر نیز وجود دارد که می توانید از فرصت پیش آمده نهایت لذت را ببرید و سفری ماجراجویانه در دل جنگل را تجربه کنید.
6 – مسیر لائوگاوگور، ایسلند (Laugavegurinn, Iceland)
Laugavegurinn, Iceland
مسیر لائوگاوگور یکی دیگر از جاذبه های پیاده روی محبوب است که پوشیده از برف و یخ و آتشفشان ها می باشد. افراد ضعیف بهتر است از این سفر منصرف شوند و گزینه ای دیگر بیابند، این مسیر 34 مایل مسافت دارد و مملو از غارهای یخی، یخچال های بزرگ و کوهستان های آتشفشانی با سنگ های گدازه ای است که با رنگ های آبی و قرمز در مسیر پرتاب می شوند. گفتنی است که مسیر پیاده روی لائوگاوگور به هیچ وجه انتخاب مناسبی برای تماشای حیات وحش و یا لذت از جنگل ها و درختان نیست، این مسیر با چشم اندازهای فوق العاده با عظمت گویی از جهان دیگری ظاهر شده است. اکوسیستم و مسیر وحشی و زمخت لائوگاوگور، دلیل اصلی برجسته بودن این مسیر برای گردشگران و پیاده گردان می باشد.
7 – مسیر پیاده روی اینکاها به سمت ماچو پیچو (Inca Trail to Machu Picchu)
Inca Trail to Machu Picchu
مسیر پیاده روی اینکاها به سمت ماچو پیچو یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین مسیرهای طبیعت گردی بر روی کره ی زمین به شمار می رود که گردشگران در طول 3 تا 5 روز این مسیر دیدنی را پیاده روی می کنند. مسیر اینکاها در درون تاریخ غرق شده است و می توانید بقایای باستانی، چشم اندازهای ناهموار کوهستانی و گنجینه های مقدس اینکاها را از نزدیک تماشا کنید. این مسیر مشهور 26 مایل مسافت دارد و نتیجه ی سفر پرهیجان، به حفاظتگاه باشکوه اینکاها در ماچو پیچو ختم می شود. ماچو پیچو گزینه ی مورد علاقه ی تاریخ دوستان می باشد اما فراموش نکنید که خود مسیر سرشار از گنجینه های باستانی است.
8 – مسیر سیرا نگرا، جزایر گالاپاگوس (Sierra Negra, the Galápagos Islands)
Sierra Negra, the Galápagos Islands
جزیره ی ایزابلا بزرگ ترین جزیره در مجمع الجزایر گالاپاگوس می باشد که 60 مایل طول دارد، ظاهر این مقصد شبیه به اسب دریایی است که مملو از لاک پشت های غول پیکر و آتش فشان های فعال بوده و یکی از مسیرهای پیاده روی مناسب ماجراجویان می باشد. پنج آتشفشان بزرگ در جزیره وجود دارد که سیرا نگرا یکی از این کوهستان های معروف است، همچنین این جزیره جایگاه یکی از بهترین مسیرهای پیاده گردی جهان است و از دیگر ویژگی های آن می توان به وجود دهانه ی مخروطی و کاسه ای مانند، و وحشتناک آتشفشان اشاره کرد که به اندازه ی 6 مایل قطر دارد. عبور از گدازه های سرد و سخت شده از هیجانات این مسیر به شمار می رود که می توانید حیات گیاهی معروف مجمع الجزایر را از نزدیک تماشا کنید. مسیر سیرا نگرا گزینه ای عالی برای دوستداران زمین شناسی و شگفتی های منحصر به فرد مانند سوراخ های حرارتی طبیعی است که می تواند تجربه ای آموزنده نیز شمرده شود.
9 – مسیر آپالاچ، ایالت متحده امریکا (The Appalachian Trail, US)
The Appalachian Trail, US
عبور از مسیر آپالاچ در کوهستان های آپالاچ یکی از سفرهای محبوب پیاده گردها می باشد. این مسیر کوهستانی بیش از 2 هزار مایل امتداد دارد و در بین جنگل های سرسبز و خرم و صخره های زمخت گسترده شده است. طبق گفته ی منابع طبیعی مسیر آپالاچ، این راه تنها مسیر پیاده روی طولانی در جهان است که از میان 14 ایالت عبور می کند و از ایالت جورجیا تا ایالت مین امتداد دارد. مسیر آپالاچ با وجود جذابیت های بی نظیر سالانه میزبان بیش از 3 میلیون بازدیدکننده است. این مسیر پیاده روی با پوشش جنگلی، مناطق صخره ای احاطه شده و یک گنجینه ی امریکایی می باشد که معمولا افراد می توانند در یک روز کوتاه در قسمت هایی قدم بزنند یا به مدت چندین روز به ماجراجویی در میان بیشه ها بپردازند.
10 – مسیر گری گلیشر، شیلی (Grey Glacier Trail, Chile)
Grey Glacier Trail, Chile
مسیر گری گلیشر یکی دیگر از مسیرهای محبوب طبیعت گردی جهان است که در پارک ملی تورس دل پاین واقع شده و مقصدی بی نظیر برای دوستداران طبیعت محسوب می شود. نوبت به بازدید از حیات وحش پاتاگونیا (ناحیه ای در جنوب آمریکای جنوبی) که برسد پیاده روی در مسیر گری گلیشر گزینه نهایی است. گری گلیشر تقریبا 7.5 مایل طول دارد و این سفر کوتاه پیاده روی حدود پنج ساعت طول خواهد کشید. با ادامه راه به سوی شمال غرب به گری گلیشر خواهید رسید. چشم اندازهای فوق العاده زیبای شکل گرفته از یخ را می توانید در ارتفاعات شاهد باشید که موجب شهرت این مسیر پیاده روی در شیلی شده است.
نکات ایمنی برای پیاده روی در شب
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر