لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه تجربه سفر بی نقص در یک پرواز بین المللی داشته باشیم
چگونه تجربه سفر بی نقص در یک پرواز بین المللی داشته باشیم

چگونه تجربه سفر بی نقص در یک پرواز بین المللی داشته باشیم

• پروازهای بین المللی با مسافت های طولانی می تواند شما را از استرس، اتلاف وقت و رنجیدگی رها کند، اما چند قدم ساده برای اطمینان از یک تجربه بی نقص می توانید انجام دهید.
• اجتناب از چک کردن چمدان ها (زمانی که ) می توانید با خیال راحت آب بنوشید، در اینجا 14 نکته برای اطمینان از یک پرواز بین المللی آسان، راحت و بدون استرس وجود دارد.
سفر می تواند بسیار سرگرم کننده باشد – حتی اگر برای کار باشد – اما اگر به جایی دورتر می روید، قبل از شروع سفر باید یک پرواز طولانی (یا چندین مورد) را طی کنید.

این که آیا شما یک مسافر باتجربه هستید یا با شخص دیگری قصد پرواز دارید و اولین رزرو هتل و یا پرواز بین المللی خود را انجام می دهید، در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در راحت ماندن و داشتن یک تجربه بی نظیر کمک کند.

1. بررسی کنید که خطوط هواپیمایی واقعاً پرواز شما را اجرا می کند – نه آنکه با آن رزرو کرده اید
اگرچه ممکن است بلیط خود را از یک شرکت هواپیمایی خاص خریداری کرده باشید، یا اگر بلیط را از طریق وب سایت شخص ثالث خریداری کرده اید، در آن لیست کرده اید، این احتمال وجود دارد که شما در کل، پرواز هواپیمایی مختلف را داشته باشید.
شرکتهای هواپیمایی مشارکتها و اتحادهایی را انجام می دهند، بدین معنی که شما ممکن است بدون تحقیق برای پرواز، پرواز را با شریک هواپیمایی انجام دهید. این می تواند شما را به سمت ترمینال اشتباه فرودگاه سوق دهد – و این راهی عالی برای شروع سفر نیست!
به عنوان مثال، حتی اگر پرواز به پاریس را که توسط Delta فروخته شده است رزرو کنید، در واقع ممکن است پرواز هواپیمایی شریک ایر فرانسه را با هواپیمای همکار پرواز به پایان برسانید، که هر دو پرواز از پایانه های مختلف در JFK نیویورک است.
برای جلوگیری از سردرگمی، قبل از عزیمت به فرودگاه، حتماً برنامه سفر خود را بررسی کنید. ممکن است یک متن کوچک در زیر هواپیمایی وجود داشته باشد که می گوید “توسط آن اداره می شود”: این هواپیمایی است که شما در واقع با آن پرواز می کنید.

2. سعی کنید از چک کردن کیف خودداری کنید – فقط یک کالسکه را به همراه داشته باشید، اما حتما اندازه آن را بررسی کنید
چک کردن کیف می تواند به انواع دردسر منجر شود، به خصوص اگر ارتباطی داشته باشید یا پرواز شما به دلیل آب و هوا تغییر کند. به علاوه، خطوط هوایی اغلب هزینه های اضافی را نیز برای کیسه های بررسی شده، حتی در پروازهای بین المللی، می پردازند.
درعوض، همه چیز را امتحان کنید و متناسب با چمدان حمل کنید. برای سفر همه لباس های خود را صاف بگذارید، و سعی کنید آن را به سمت چیزی که می تواند در حمل باشد قرار دهید. همچنین می توانید لباس های خود را بچرخانید، این به شما کمک می کند تا جای بیشتری داشته باشید و از چروک جلوگیری می کنید.
به این ترتیب هیچ فرصتی برای گم شدن کیف شما وجود ندارد و دیگر نیازی به انتظار در مورد درخواست چمدان نیست.
اگر زمانی که چک کردن کیف به پایان رسید، حتماً مقداری لباس یدکی برای خود بیاورید – در صورت ضرورت.

3. آبرسانی کنید!
هوایی که شما در هواپیما نفس می کشید می تواند فوق العاده خشک باشد. به علاوه، هنگامی که ساعت ها می نشینید، بدون اینکه متوجه شوید، می توانید آب کمتری از حد معمول بنوشید.

قبل از هر پرواز با مسافت طولانی، یک بطری بزرگ آب در فرودگاه خریداری می کنم. همراه با آبی که در طول پرواز سرو می شود، به من کمک می کند هنگام فرود آمدن هیدراته بمانم و احساس بهتری داشته باشم. برخی از گزارش ها حاکی از آن است که حتی می تواند به شما کمک کند تا از حالت خواب الودگی خارج شوید.

4- لباس راحت بپوشید
لباس راحت در پروازهای طولانی بسیار مهم است، حتی اگر برای کار سفر می کنید و هنگام فرود آمدن باید به جلسات بروید. کارایی لباس کار می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. من معمولاً سعی می کنم کفش ورزشی راحتی بپوشم که بتوانم سریع آن را دربیاورم و شلوار جین که کمی کشش داشته باشم.
اگر زود سرما می خورید، حتی در تابستان پیراهن یا ژاکت را فراموش نکنید!
بخاطر داشته باشید که بعضی از شرکتهای هواپیمایی خارجی نازل هوای جداگانه ای ندارند و ممکن است کابین را از آنچه که قبلاً عادت کرده اید گرم تر نگه دارد.
غذاهای پرواز
5- هرگونه وسایل مورد نیاز برای استقرار و راحتی خود بیاورید
چه بالش گردن، یک جفت هدفون بزرگ برای جلوگیری از سر و صدا، مرطوب کننده مناسب سفر یا چیز دیگری باشد، سعی کنید آنچه را که نیاز دارید در طول پرواز راحت باشید، را پیش بینی کنید.
مجموعه ای اساسی که بسیاری از افراد فراموش می کنند، اما می تواند در پرواز خستگی یا قرمزی چشم را از بین ببرد: ماسک چشم و گوش.
ملیسا ویتاله، یک روزنامه نگار مستقر در شهر نیویورک، همیشه یک کیسه یا کیسه کوچک پر از وسایل ضروری می آورد.

وی گفت: “یک کیسه کوچک فقط برای ملزومات مورد نیاز در پرواز”. از قبیل : جورابهای راحت، ماسک چشم، ماسک صورت، روغن اسطوخودوس، CBD، مومیایی کردن لب، لپ تاپ، تلفن و AirPods.”

6. تنها به سرگرمی های درون پرواز بسنده نکنید!
اسپنسر هوارد، وبلاگ نویس مسافرتی در Straight to the Points، می گوید بسیاری از خطوط هوایی صفحه نمایش صندلی های عقب را با فیلم نمایش نشان می دهند اما اتکا به آن برای یک پرواز طولانی اشتباه است.
وی به Business Insider گفت: “شب ها قبل نمایش ها، فیلم ها، پادکست ها، کتابهای صوتی یا هر آنچه را که در تلفن یا رایانه لوحی خود قرار داده اید، بارگیری کنید.” گاهی اوقات سرگرمی در پرواز بسیار عالی است، گاهی اوقات همه آن را دیده اید یا آن را پیدا نکردید. جالب هست.”
بعلاوه، همیشه این احتمال وجود دارد که هواپیمایی که در آن قرار دارید به آن امکانات مجهز نیست، یا اینکه با یک صفحه نمایش شکسته ساعت ها وقتتان تلف می شود.
وی همچنین گفت: “همچنین، به فرودگاه یا سالن Wi-Fi اعتماد نکنید که به اندازه کافی سریع باشد تا آنچه را که می خواهید قبل از پرواز خود بارگیری کنید.”

در مورد یادداشت های مربوطه، یک شارژر قابل حمل را با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید در هنگام پرواز دستگاه خود را نیرو دهید، یا به سادگی اطمینان حاصل کنید که تلفن شما هنگام فرود به طور کامل شارژ شده است، چارلی بارکوفسکی پیشنهاد کرد، که وبلاگ خود را در حین سفر با مایلز در حال اجرا بوده است.

7. هر نوع دارو را در کیسه های غیرقابل حمل و بدون چک کردن با خود نیاورید و حتما قبل از سفر قوانین محلی را بررسی کنید
اگر به پایان رسیدید که یک کیف را بررسی کنید، حتماً هرگونه دارو یا تجهیزات مورد نیاز خود را بیرون بیاورید و آن را با خود به داخل هواپیما بیاورید – فقط در صورت گم شدن کیسه.
Howard گفت: “تمام داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را در حمل خود بسته بندی کنید، فقط در صورت بروز مشکلی در کیسه های شخصی خودتان نگهداری کنید.”

همچنین، فقط به دلیل اینکه نسخه ای در دست دارید و یا یک داروی بدون نسخه در ایالات متحده خریداری می کنید به این معنی نیست که در هر کشوری مجاز است. قبل از سفر خود یک جستجوی سریع Google انجام دهید تا مطمئن شوید هرگونه دارویی که آورده اید مجاز است.

8- وضعیت ویزا خود را قبل از زمان مشخص کنید
با داشتن گذرنامه آمریکایی یا اروپایی می توانید بدون نیاز به ویزا به بسیاری از کشورها سفر کنید. در بعضی موارد، می توانید از قبل درخواست ویزا، دریافت و پرداخت هزینه کنید.

با این حال، سایر کشورها از شما درخواست می کنند که از قبل درخواست کنید و می توانید هفته ها طول بکشد. حتماً به محض رزرو سفر، شرایط ویزا را بررسی کنید تا دقیقاً بدانید که به چه چیزهایی نیاز دارید.

9- مراقب به حد افراط نوشیدن ( مشروبات الکلی ) باشید
به گزارش مجله هوا و فضا، مسافران از حدود سال 1950 Air & Space Magazine. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از آنجا سبقت بگیرید.
گذشته از مشکلات واضح و ناخوشایند ناشی از مسمومیت در هواپیما، شما همچنین دچار خطر کمبود آب بدن یا بی خوابی هستید.

از نحوه تأثیر الکل در هنگام پرواز آگاه باشید و به خاطر داشته باشید که اغلب متفاوتر از آن است که در زمین است. برخی افراد در یک پرواز طولانی چند نوشیدنی – و بعضی اوقات چند مورد دیگر – مفید نیاز پیدا می کنند، بعضی دیگر نیاز به نگه داشتن آن را به یکی، و بعضی دیگر ترجیح می دهند که در هنگام پرواز انجام می دهند. هر راهی که برای شما مناسب باشد، حتما آب زیادی را که آورده اید نیز بنوشید!
1683218828 289 چگونه تجربه سفر بی نقص در یک پرواز بین المللی
10. از وعده های غذایی و تنقلات در پرواز لذت ببرید، اما زیاد پرخوری نکنید

خوردن زیاد هنگام خسته شدن آسان است، و پروازهای طولانی در واقع می توانند خسته کننده باشند. در حالی که خوردن وعده های غذایی و میان وعده ها مهم است، اما می خواهید مراقب باشید که پرخوری نکنید. هضم غذا در طول یک پرواز طولانی می تواند سخت تر باشد، بنابراین اگر زیاد غذا بخورید، ممکن است در طول مدت سفر دچار نفخ و ناراحتی شوید.

بیشتر بخوانید: یک شرکت هواپیمایی بخاطر درخواست یک مادر پرستار برای پوشش دادن مورد انتقاد قرار می گیرد. در اینجا سیاست های شیردهی در 11 شرکت هواپیمایی اصلی ارائه شده است.

11. راه رفتن در اطراف
اطمینان حاصل کنید که حداقل هر چند ساعت از خواب برخیزید و پیاده روی کنید و هنگام نشستن به طور دوره ای بازوها و پاها را دراز کنید.

طولانی بودن بی تحرک در حالت نشسته می تواند شما را در معرض خطر ایجاد لخته های خون خطرناک بنام ترومبوز ورید عمقی (DVT) قرار دهد، به خصوص در پاهای شما، جایی که خون هنگام نشستن نشست می کند. ساده ترین راه برای جلوگیری از آن فقط با حرکت است.

12. اگر نگران بیماری حرکتی هستید یا در هنگام تلاطم اضطراب دارید، صندلی را به سمت وسط هواپیما بالای بال بچسبانید.

بالها مرکز ثقل هواپیماها هستند، بنابراین قرار گرفتن در بالای آنها می تواند احساس تلاطم یا حرکت را در طول پرواز کاهش دهد.

13. به یاد داشته باشید که شما بهترین مدافع خود هستید
اگر چیزی نادرست پیش رود – و تدارکات پیچیده سفر هوایی بدان معنی است که بعضی اوقات، کارهای کوچک به اشتباه پیش می روند – سعی کنید در آن لحظه به خود استرس وارد نکنید. تأخیر در تحویل چمدان یا اتصالات از دست رفته می تواند استرس زا باشد، همانطور که می تواند با قوانین و سیاستهای پیچیده هواپیمایی روبرو شود، اما کمی صبر و شکیبایی می تواند راه زیادی را طی کند.
در تلاش برای حل مشکلات، مودب و آگاه باشید. اگر به دلیل تاخیر اتصال را از دست دادید و در خط خدمات مشتری هستید، Google پروازها را جمع کنید و به دنبال مسیرهای جایگزین باشید. تهیه یک پیشنهاد ممکن است هنگام مراجعه به پیشخوان مفید باشد.

اگر چمدان شما گم شود یا به تأخیر بیفتد، این یک ناراحتی است، اما احتمال دارد که طی یک یا دو روز به شما تحویل داده شود. موارد ضروری از جمله لباس را بخرید و کلیه رسیدهای خود را ذخیره کنید تا پس از سفر خود ادعایی را به شرکت هواپیمایی یا شرکت بیمه مسافرتی خود ارائه دهید.

14. از پرواز لذت ببرید!
پروازهای طولانی همان چیزی است که شما از آنها انجام می دهید. آنها می توانند خسته کننده و یکنواخت باشند، یا می توانند حواشی عالی از زمان آزاد داشته باشند که در طی آن می توانید تمام کارهایی را انجام دهید که به طور عادی نمی توانید برای آن زمان پیدا کنید.
ژوئل فاران، مدیر اجرایی سابق شیکاگو که ده‌ها بار در سطح بین المللی پرواز کرده است، گفت: “چه زمانی دیگر چنین مدت زمان بی وقفه ای را خواهید داشت؟” “یک ژورنال بیاورید و بنویسید، لیست کنید، برنامه ریزی کنید یا زندگی خود را تصور کنید.”
این که خواندن کتابی که در آن بر روی شب شما نشسته است، نیم سال است، مجله کردن مجله ای که در آن جمع شده است، یا لذت بردن از برخی از زمانهای آرام در تعمق، فکر کردن، نوشتن و جریان روزانه، پروازهای طولانی می تواند یک تعطیلات عالی باشد. از زندگی معمول پیوند ما در زمین. با رویکردی شبیه به آن، وقتی تمام شد تقریباً ناامید خواهید شد!

اگر می خواهید خاطره ای خوش از فرودگاه داشته باشید، باید منتظر ماندن را یاد بگیرید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر