لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> واقعا پتوهای داخل هواپیما شسته نمی شوند!
واقعا پتوهای داخل هواپیما  شسته نمی شوند!

واقعا پتوهای داخل هواپیما شسته نمی شوند!

این ماه در ستون راهنمای سفر و بخش بازرسی چمدانتان به بررسی تمیز بودن پتوهای داخل هواپیما می پردازیم. بنظرتان کدام بخش هواپیما از دیگر بخش ها کثیف تر است؟ و به بیان چند واقعیت منزجر کننده در مورد سفر نیز می پردازیم.

البته نکات بهداشتی در مورد هتل ها و مکانهای اقامتی نیز صدق می کند، پس بهتر است هتل های مناسب را انتخاب کنید تا از نظر بهداشتی خیالتان راحت باشد. برای نمونه هتل سورینت مریم کیش از نظر مسافران یکی از تمیزترین هتل های کیش است.

آیا پتوهای داخل هواپیما شسته می شوند؟
سوال: شنیده ام که پتوهای هواپیما بین پروازها شسته نمی شوند، ولی در تمام مسافتهای طولانی که با هواپیما طی کردم هر بار پتویی بسته بندی شده گرفتم. واقعا این پتوها تمییز نیستند؟
جواب: یک بار در سفر با هواپیمایی امریکن، سخنگوی آن برای من توضیح داد:” تمامی پتوهای در هواپیمایی امریکن پس از استفاده مسافر از آن شسته شده و مجددا در کاور قرار می گیرد تا برای استفاده مسافر جدید آماده باشد. پس اگر با هواپیمایی امریکن سفر می کنید با خیالی راحت زیر پتوی تمیز خود خوابی آرام داشته باشید.”

قانون من اینست اگر پتو در بسته بندی مهر و موم شده باشد احتمالا بهداشتی و ضدعفونی شده است. اما از وقتی مقاله ترسناک مربوط به آزمایش پتوی بسته بندی شده در کاور پلاستیکی را خواندم دیگر پتوی شخصی خود را در طول همراه می برم. شاید دوست داشته باشید شما هم نتیجه آزمایش پتوها در پرواز وست جت را بدانید: پتوها آلوده به مخمر، کپک و باکتری های بیشماری بوده اند.

کثیف ترین بخش هواپیما کجاست؟
سوال: در آخرین سفر هوایی که داشتم شخصی را دیدم که ساندویچش را مستقیما روی میز سینی خود قرار داده است و حتی یک دستمال هم زیر ساندویچش نگذاشته است. در عجبم کثیف ترین بخش هواپیما کجاست؟… بنظرتان میز سینی است؟

جواب: یک بار در طول سفر هوایی خود دیدم فردی ماستش را با انگتش می خورد؛ از این کار حالم بد شد بنابراین حس شما را کاملا درک می کنم. دنیای آسمان دنیایی کثیف و وحشی است. مجله خبری سی بی سی کانادا 18 کارمند خود را برای جمع آوری نمونه از سطوح کمربندهای ایمنی، جیب صندلی، زیر سری و دستگیره ی توالت به سفر هوایی فرستاد. نتیجه اینطور اعلام شد:” بیشتر از نیمی از سطوح گرد و خاک گرفته حاوی سطحی از باکتری، کپک یا مخمری است که فرد را در معرض خطر عفونت قرار می دهد. زیرسری بدترین شرایط را دارد: سطح باکتری های ای.کولی و دیگر باکتری ها روی زیر سری ها بسیار خطرناک و بالاست. پس در سفر بعدی خود دستمال مرطوبهای بهداشتی همراه داشته و اصولی ضدعفونی کردن صندلی خودتان را رعایت کنید. اگر مسافر بغل دستیتان عجیب و غریب نگاهتان کرد توجه آنها را به مقاله مجله خبری سی بی سی جلب کنید و سفرهای هوایی او را نیز برای همیشه خراب کنید.

راه یا چاره ای دیگر؟
سوال: قبلا عادت داشتم وسایل همراه و پول نقد خود را در چمدان می گذاشتم ولی از زمانیکه در مورد رسوایی مالی شرکت هواپیمایی شنیده ام دیگر به آنها اعتماد ندارم و پول نقدم را در چمدان نمی گذارم. راهی برای خلاصی از سختی های حمل این میزان پول دارید؟

جواب: خوشحالم که با پرسیدن این سوال در ساعت 3 صبح خسته و بی حوصله ام نکردید. همراه داشتن چمدان در طول سفر چیز مرسوم و غیرقابل اجتنابی است ولی گزینه های خوبی از چمدان در بازار وجود دارد. یکی از برندهای کمتر شناخته شده کیف ها و چمدانهای برند پاراول است – کیف مخصوص سفرهای هوایی این برند در عین ظاهری خوب ویژگی های هوشمندانه جالبی نیز دارد: صفحه داخلی فشرده سازی شده، قفل داخلی مورد تایید TSA، لایه بندی داخلی تهیه شده از بطری آبهای پلاستیکی بازیافت شده. خلاصه اینکه دنیایی از کیف های مناسب سفرهای هوایی در بازار وجود دارد.

هزینه های اقامتگاه
سوال: دنبال هتلی برای اقامت در نیویورک سیتی بودم ؛ وقتی محلی با قیمت نسبتا مناسب و پایین پیدا کردم و پروسه رزرو را کامل انجام دادم متوجه شدم هزینه رزرو در این سایت 50 دلار است! آیا سایتی می شناسید که در همان ابتدای کار هزینه رزرو را در صفحه جستجو درج کرده باشند؟
جواب: متاسفانه سایتی وجود ندارد که هزینه رزرو یک هتل خاص را در صفحه جستجو درج کرده باشد مگر آنکه به سایت هتل مدنظر خود بروید. اما اگر توسعه دهنده ای در اینجا این مقاله را می خواند لطفا امکان دسترسی به این ویژگی را در صفحه جستجو فراهم سازید.

اخیرا سایت Expedia ویژگی هایی را به نمایش گذاشته است که اجازه می دهد زمانی که بدنبال هتلی هستید و قیمت ها را از کم به زیاد جستجو می کنید، پایین ترین هزینه رزرو هتل در نتایج جستجو نمایش داده می شود. بنابراین جستجو در این سایت و سایت دیگر آن Hotels.com زیاد گیج کننده و خسته کننده نمی شود.

لغو پروازها
سوال: زمانیکه فصل سرما و تعطیلات زمستانی نزدیک می شود در عجبم وقتی پروازم با تاخیر انجام خواهد شد چرا باز هم باید سر ساعت در فرودگاه باشم؟
جواب: متاسفانه همینطور است. همیشه این امکان هست که مشکل حل شود و پروازتان سر ساعت انجام شود و یا حداقل زمان تاخیر اندکی کمتر شود. اگر پروازتان سر وقت انجام شود و شما آنجا نباشید هواپیمایی وضعیت شما را عدم حضور در پرواز اعلام می کند. گاهی اوقات هواپیمایی می تواند خدمه ای جدید جایگزین کند، یا با تعویض هواپیما، پرواز در موعد مقرر انجام شود، پس بهتر است ریسک نکنید.
دوست دارم مسیر پرواز خود را از طریق اپلیکیشن FlightAware دنبال کنم؛ این اپلیکیشن ویژگی دارد بنام” هواپیمای من الان کجاست؟” بنابراین می توانید با این اپلیکیشن ببینید هواپیمایتان کجاست؛ اگر منتظر پروازتان هستید و هواپیما هنوز پرواز شب قبلش تمام نشده و همچنان در آسمان است، احتمالا متوجه تاخیر در پرواز خواهید شد.

فقط بیاد داشته باشید که امکان جابایی هواپیما نیز وجود دارد پس بهتر است صرفا روی دنبال کردن هواپیما برای زمانبندی
حضورتان در فرودگاه تکیه نکنید.

هدایایی برای علاقه مندان به سفر؟
سوال: برادرزاده من عاشق سفر است ولی بنظر می رسد همه نوع وسایل مسافرتی لازم را دارد. بنظرتان برای کریسمس چه چیزی برایش بخرم؟
جواب: هیچ کس تا بحال هدیه نقدی را برنگردانده و حتی تلاشی هم برای برگرداندن آن نکرده است. ولی این هدیه نقدی را خاص تر کنید کارت هدیه ای به او بدهید تا بتواند در سفر بعدی خود از آن استفاده کند. سایتهای Hotels.com و Airbnb تنها سایتهای رزرو محل اقامت هستند که کارتهای هدیه می فروشند بانبراین می توانید کارت هدیه ای با مزه با متن جالب را برایش تهیه کنید و همچنین آخر هفته او را به گردشی بیرون شهر دعوت کنید. اندک خطوط هوایی نیر کارتهای هدیه می فروشند از جمله Southwest و American Airlines. این پیشنهاد خوبی است تا عنوان عمه مورد علاقه را بخود اختصاص دهید.

رسانه مروری گردشگری، خدمات متنوعی برای ارائه دارد
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر