لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> اصفهان و کاشان سمبل معماری اسلامی ایران
اصفهان و کاشان سمبل معماری اسلامی ایران

اصفهان و کاشان سمبل معماری اسلامی ایران

تاریخچه معماری ایرانی به حداقل 5000 سال پیش از میلاد باز می گردد، از باغ ها و قهوه خانه ها گرفته تا کاخ ها و مساجد همه گواهی بر قدمت معماری ایرانی هستند. دو شهر کاشان و اصفهان که هر دو در استان اصفهان واقع شده اند، بدون اغراق ویترینی از بهترین آثار معماری باستانی و اسلامی هستند که در سرتاسر ایران می توان یافت. اگرچه کاشان غالبا از چشم اکثر گردشگران در خلال سفرهایشان از تهران به اصفهان و یا سایر شهرهای بزرگ ایران دور می ماند، اما با این حال سابقه تاریخی و قدمت آن که تقریبا به 9000 سال پیش باز می گردد، نمایانگر شایستگی و قابل تقدیر بودن این شهر است. کاشان، این شهر جذاب و در عین حال با ظرافت در مرز دشت کویر واقع شده است و به گفته برخی، به دلیل شهرت در ساخت کاشی های مرغوب، نام آن برگرفته از واژه کاشی است که در ابتدا کاشیان بوده و در گذر زمان به کاشان تغییر یافته است.
کاشان به داشتن یکی از نامدارترین باغ های ایران یعنی باغ فین شهرت دارد. باغ فین که طرح آن با توجه به درک کلاسیک ایرانی، اقتباسی از بهشت است، برای شاه عباس اول طراحی شده و یکی از برترین جاذبه های گردشگری برای مسافرانی است که به این شهر سفر می کنند؛ از این رو هتل های نزدیک به باغ فین کاشان از اولویت بالاتری برای گردشگران برخوردار هستند. با این حال سایت ایران هتل امکان رزرو هتل های کاشان را با ساده ترین و هوشمندانه ترین مسیر برای شما ممکن کرده است.
اصفهان به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین شهرهای کشور از گذشته تاکنون مورد توجه بوده است. بناهای مختلف این کلانشهر دارای سبک های معماری متعددی هستند که ازجمله آن ها می توان به سبک معماری پارسی، پارتی، اصفهانی، خراسانی، رازی و آذری اشاره نمود. در طول تاریخ از میان حکومت های گوناگون، دوران صفویه را مهم ترین دوره برای معماری ایرانی می دانند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
راهنمای سفر به اصفهان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر