لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین دانشگاه های جهان
زیباترین دانشگاه های جهان

زیباترین دانشگاه های جهان

همه ساله دانشجویان و گردشگران، به خاطر تاریخچه، معماری،‌ باغ ها و به طور كلی زیبایی دانشگاه های مشهور و شناخته شده سراسر جهان، دسته دسته به این اماكن سرازیر می شوند. موسسات آموزش عالی كه در ادامه در مورد آنها مطالبی عنوان خواهد شد، به دلیل ساختار تاریخی حائز اهمیت و مدرن، مناظر حیرت انگیز در اطراف آنها و فضای سبز بسیار زیبای ایجاد شده در محوطه شناخته شده اند.

با رزرو هتل های اصفهان، می توانید از كهن ترین بناهای شهر اصفهان مانند خانقاه علی بن سهل و مسجد هفتشویه بازدید كنید و با تاریخ باستانی ایران آشنا شوید.

دانشگاه پكینگ، چین
این دانشگاه كه یك دانشگاه تحقیقاتی بزرگ در منطقه هایدیان پكن می باشد، به خاطر باغ های بسیار زیبای موجود در محوطه دانشگاه و همچنین معماری سنتی چینی به كار رفته در ساخت آن، شناخته شده است. محوطه این دانشگاه كه در نزدیكی باغ های سلسله امپراطوری سابق چینگ در اطراف قصر تابستانی احداث شده است، تركیبی از مناظر اصلی، ساختمان های تاریخی و بُتكده ها را وارد طراحی خود نموده است.

بازار بزرگ و سرپوشیده و مسجد كبود تبریز، از جمله بناهای باستانی و قدیمی این منطقه از ایران می باشند، بنابراین با رزرو هتل پارس ائل گلی تبریز، به این شهر سفر كنید و از این مكان ها بازدید نمایید.

دانشگاه زایمن، چین

این دانشگاه در منطقه سیمینگ زایمن در استان فیجیان چین واقع شده است. با قرار گرفتن در ساحل دریای شرقی چین و در میان دامنه های پر پیچ و خم همراه با كوهستان های قد برافراشته در اطراف آن، بسیار دیدنی و آرامش بخش می باشد. غیر از موقعیت جغرافیایی این دانشگاه، باغ های سبز و گسترده ‌زایمن، دریاچه ها و معماری سنتی و متمایز و متفاوت آن، بر میزان دلربایی محوطه این دانشگاه افزوده است.

دانشگاه كمبریج، بریتانیا
با ساخته شدن آن در قرن سیزدهم میلادی، دانشگاه كمبریج تبدیل به یكی از معروف ترین موسسات آموزشی جهان شده است. قدیمی ترین دانشكده آن در امتداد رود كم، احداث شده است، این همان جائی است كه مردم به صورت سنتی با قایق وارد آب شده و از تماشای ساختمان های این دانشگاه لذت می برند.

محوطه بی نظیر دانشگاه كمبریج از روی ساختمان های سنگی ساخته شده به سبك گاتیك انگلیسی همراه با كنده كاری ها و شیشه های رنگی قابل شناسایی است.

دانشگاه آكسفورد، ‌بریتانیا

محوطه دانشگاه آكسفورد به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان انگلیسی زبانان، به خاطر ساختمان های تاریخی و فضای سبزی كه دارد، بسیار جالب توجه است. اگر وارد این محوطه شدید، حتماً سری به سالن تئاتر شلدونیان بزنید كه در سال 1668 توسط سِر كریستوفر رن ساخته شده است،‌ همچنین با حضور در باغ های متعدد این دانشگاه،‌ از تماشای آنها لذت ببرید.

دانشگاه كویمبرا، پرتغال

دانشگاه مزبور كه در سال 1290 تأسیس شده است،‌ عنوان یكی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. اگر به این دانشگاه سری زدید، كلیسای حیرت انگیز سائو میگل را از دست ندهید. با وجود اینكه این دانشگاه در طول قرن ها ساخته شده است،‌ زیبایی آن از معماری تاریخی آن مشتق می شود، به طوری كه این زیبایی در كلیسای جامع دانشگاه با نام سانتا كروز، دانشكده های قرن شانزدهمی، قصر سلطنتی آلجاچوا و سبك های باروك نمایان در كتابخانه ژوئانین، كاملاً آشكار و مشهود است.

دانشگاه استانفورد، ایالات متحده امریكا
دانشگاه استانفورد در ایالت كالیفرنیا و در نزدیكی پالو آلتو واقع شده است. زیبایی این بنا به خاطر تركیب آن با معماری سبك میژن ریوایول و رومانسك ریوایول و همچنین زمین های تر و تازه و دست نخورده آن در محوطه ای بالغ بر 8180 هكتار است كه یك دریاچه و جنگلی همراه با مسیرهایی برای پیاده روی سریع را در بر دارد.

معماری این دانشگاه با ساختمان های سنگی كه توسط گذرگاه های طاقدار به همدیگر متصل شده و همچنین توسط پشت بام های كاشی كاری شده با كاشی های قرمز رنگ شناسایی و شناخته می شود.

دانشگاه ترینیتی، ایرلند

دانشگاه ترینیتی كه با عنوان دانشگاه دوبلین هم شناخته می شود،‌ به خاطر ساختمان های تاریخی زیبایی كه به شكل یك چهارگوش در میان فضای سبز محوطه دانشگاه احداث شده اند، مشهور و معروف می باشد. از سقف های طاقی شكل و سالن اصلی و زیبای ساخته شده از چوب های تیره رنگ در كتابخانه اُلد گرفته تا برجك كلیسای دانشگاه، طراحی های دقیق، صنعتگری ماهرانه و تاریخ غنی موجود در بخش بخش نقاط مختلف دانشگاه ترینیتی آشكار و مشهود است.

دانشگاه بولونیا، ایتالیا

این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه جهان، دارای محوطه ای است كه پر از آثار معماری و هنری تاریخی می باشد. كنده كاری های چوبی و سنگی، زینت بخش ساختمان های با سنگ های قرمز و برج های قرون وسطایی است كه با جنگل های طولانی مملو از درختان پرتقال به همدیگر متصل شده اند. پس از گذشتن از میدان های مختلف در سراسر دانشگاه، خیابان های سنگفرش شده، شما را به بخش هایی از شهر راهنمایی می كنند كه در آنها می توانید از ارتفاعی بالاتر، مكان های تماشایی از محوطه دانشگاه بولونیا را نظاره گر باشید.

دانشگاه راستاك، آلمان

این دانشگاه كه در نزدیكی دریای بالتیك واقع شده است، قدیمی ترین دانشگاه در اروپای شمالی می باشد. دانشگاه راستاك به خاطر معماری سنگی و آجری باورنكردنی اش كه با آثار كنده كاری و مجسمه هایی از قرن پانزدهم میلادی و همچنین ساختمان های مدرن دیگر تركیب گشته است، بسیار جالب توجه و جذاب می باشد.

دانشگاه كِیپ تاون، افریقای جنوبی

دانشگاه مذكور كه روبه روی دامنه های جذاب قله دِول در كِیپ تاونِ افریقای جنوبی قرار گرفته است، قدیمی ترین دانشگاه این كشور قلمداد می گردد. ساختمان های با پشت بام سنگی و قرمز رنگ این دانشگاه، تضادی دراماتیك را با چشم انداز قله های ناهموار بر فراز ساختمان ها ایجاد نموده است. عظمت و شكوه چشم انداز و معماری برای این دانشگاه شهرت بسیاری را كسب كرده است تا عنوان زیباترین محوطه دانشگاهی جهان را برای این دانشگاه كسب نماید.

دانشگاه ایالتی موسكو، روسیه

دانشگاه ایالتی موسكو از لحاظ اندازه، وسعت و سازه بسیار اثرگذار است. ساختمان مركزی و اصلی بر روی دامنه ای مشرف بر رود موسكاوا احداث شده و مرتفع ترین ساختمان آموزشی در جهان می باشد. برج مورد بحث كه یكی از هفت آسمان خراش ساخته شده در زمان استالین است، توسط دو سازه به شكل بال در طرفین محاصره شده و تمام این سازه در طول شب نورانی و روشن می گردد.

دانشگاه آرهوس، دانمارك
این دانشگاه بزرگترین دانشگاه كشور دانمارك بوده و جزء معتبرترین دانشگاه ها در سراسر جهان می باشد. معماری متمایز و مدرن به كار رفته در دانشگاه آرهوس، در دهه 1930 طراحی شده و از روی دیوارهای آجری زرد رنگ، پشت بام های سنگ فرش شده و پنجره های بزرگ قابل تشخیص است. گل های پیچك سطح بیرونی بسیاری از ساختمان ها را پوشانده است، و سازه ها با پارك های احداث شده در محوطه و همچنین مناظر اطراف تركیب شده اند.

زیباترین کتابخانه های جهان 1
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر