لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 6 نکته برای کار کردن در هر نقطه از جهان، بدون اینکه کارتان را از دست بدهید
6 نکته برای کار کردن در هر نقطه از جهان، بدون اینکه کارتان را از دست بدهید

6 نکته برای کار کردن در هر نقطه از جهان، بدون اینکه کارتان را از دست بدهید

همه ی ما شاهد عکس هایی در شبکه های اجتماعی هستیم که مثلا یک نفر در یک ساحل شنی سفید زیبا، رو به اقیانوسی تمیز و شفاف نشسته و لپ تاپی روی پایش گذاشته است. یا در عکسی دیگر، کسی در یک استخر بی انتها (لبه ناپیدا) لم داده است و در پشت سرش جنگلی بارانی سرسبزی قرار دارد و باز هم در حال استفاده از لپ تاپ است. اگر به زیر عکس ها نگاه کنید، ممکن است هشتگ هایی نظیر: #همه جاکارکن، و #کارکن وسفرکن ببینید. اگر به دنبال رزرو هتل در مشهد هستید به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل هما 2مشهد، اقامتی جذاب را تجربه کنید.

اگر شما در اداره گیر افتاده اید و منظره ی روبرویتان یک پارکینگ سیمانی زشت است، یا پشت میز کارتان در خانه در حال خفه شدن هستید، دیدن چنین عکس های خوش منظره ای برایتان بسیار جذاب خواهد بود.
امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته از راه دور کار می کنند، و از آنجا که دور کاری می توند از خانه باشد یا هر محیط کاری مشترک دیگری، پس کل دنیا می تواند محیط کار شما باشد.
اگر کار معمولتان را در استان ها و کشورهای مختلف انجام دهید، نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت: شما می تواند زمان کافی در شهری دیگر باشید تا واقعا آن شهر را بشناسید و می توانید بدون اینکه از روزهای تعطیلی استفاده کنید، جاهای بیشتری را ببینید. سفر کردن افق دید شما را گسترش می دهد و می تواند الهام بخش کارتان باشد.

اما مهم نیست که مقصد سفرتان چقدر دور باشد، چرا که به احتمال خیلی زیاد دلتان نمی خواهد به خاطر سفر از کار بیکار شوید. این نکات به شما کمک می کنند تا هم از سفرتان لذت ببرید و هم خیالتان بابت کارتان راحت باشد.

ارتباطات خودتان را حفظ کنید
آیا اخیرا با درخواست دورکاری شما از نیوهمپشایر با شعبه نیویورک شرکتتان موافقت شده است؟خیلی عالیست، زیرا احتمالا دیگر با واسطه های کمتری باید سروکله بزنید. اگرچه چنین فرصتی شبیه دورکاری است که هر جای دنیا میتواند اتفاق بیفتد، ولی شاید رئیستان احساس دیگری داشته باشد. اگر شما در یک منطقه زمانی، کشور یا حتی نیم کره ی دیگر زمین باشید،احتمال اینکه شرکتتان درگیر چالش های اضافه دیگری شود، وجود دارد، پس گرفتن موافقت مدیر ضروری است.
ابتدا، تعداد روزها، هفته ها یا ماههایی که می خواهید دورکاری کنید را مشخص کنید. سپس، با شرح جزئیات زیاد، ساعات کاری خود و محیطی که در آن کار خواهید کرد را توضیح دهید. (اگر رئیس هستید نیز کارمندانتان با دانستن چنین جزئیاتی، ممنون شما خواهند بود.)
برای اولین بار است که می خواهید دورکاری کنید؟ بهتر است محل شناخته شده تر و کمتر عجیب و غریب تری را برای سفر جدید خودتان انتخاب کنید (شهری با مناطق زمانی کمتر و دسترسی بیشتر به تلفن).

بعد از اینکه برنامه تان به تصویب رسید و مورد موافقت قرار گرفت، زمان رزرو سفرتان فرا رسیده است. اما حتی در زمان سفر نیز حفظ ارتباط بسیار ضروری است. حتما کاری کنید تا سوپروایزر و همکارانتان بفهمند که شما در حال انجام دادن وظیفه ی خودتان هستید، حتی اگر چندین هزار مایل با یکدیگر فاصله داشته باشید و در حال پست کردن تصاویری از درختان نخل هستید.

به اختلاف زمان توجه کنید
آیا باید در همان ساعاتی که در شهر خودتان کار می کردید، کار کنید؟ اگر شما در شعبه ای در سمت شرق آمریکا کار می کنید که معمولا ساعات کاری از 8:30 صبح تا 5 عصر است و حالا می خواهید در برلین، پاریس، یا اسلو دورکاری کنید، باید از ساعت 2:30 ظهر تا 11 شب پشت میز کارتان باشید. برای برخی از افراد این ساعات کاری مثل خواب و رویا است. چرا که می توانند قبل از شروع کارشان بیشتر روز را در آن شهر موقت به گردش بپردازند. برای برخی دیگر (که عاشق شام خوردن در رستوران و زندگی شبانه هستند) این ساعات کاری چندان عالی نیست.
چنین چیزی برای کسی که اداره اش در سمت غرب آمریکاست و می خواهد از نیویورک کار کند نیز صادق است: باید از حدود ساعت 11:30 صبح تا 8 شب کار کند. حالا اگر قرار باشد ساعات کاری از ساعت 5:30 صبح تا 2 بعدازظهر باشد، برای کسانیست که صبح زود از خواب بیدار می شوند و می خواهند بعدازظهر و غروبشان برای خودشان باشد، برنامه ای عالی است ولی همین برنامه برای کسانی که مغزشان تا ساعت 10 صبح هنوز از خواب بیدار نمی شود، ساعات کاری وحشتناکی به شمار می رود.

اگر برای اداره تان مهم نیست که چه زمانی کارتان را انجام خواهید داد، یا اگر برای خودتان کار می کنید، گزینه های بسیار بیشتری دارید. فقط یادتان باشد که زمانیکه در آکلند یا توکیو هستید، ارتباط برقرار کردن با همکارانتان یا مشتریانی که در شیکاگو هستند، دیرکرد و تاخیر به همراه خواهد داشت که ممکن است آنها را ناراحت کند و بهره وری را کاهش دهد.

جایی را برای کار کردن پیدا کنید که راحت باشد و وای فای قوی در اختیار شما بگذارد
اغلب از داده های زیادی برای کارتان استفاده می کنید؟ قبل از اینکه یک خانه یا آپارتمان از طریق Airbnb، VRBO، یا هر سایت اجاره دهنده ی دیگری، اجاره کنید، می توانید از میزبانتان درباره ی وضعیت وای فای سوال کنید، اینکه می شود از آن برای انتقال فایل های بزرگ استفاده کرد، اینکه نامحدود است یا نه، و اینکه آیا قطعی برقی به طور مکرر اتفاق میفتد یا نه؟ اکثر میزبانان نمی خواهند مهمانان بعدا نظرات منفی بنویسند و نمی خواهند مسئول قطعی برق باشند، پس راستش را به شما خواهند گفت. در کل، بهتر است از سیستمی استفده نکنید که فقط قابلیت اتصال به وای فای را داشته باشد. ( در Airbnb یک زیرمجموعه مخصوص سفرهای کاری است که به تایید سایت رسیده اند، ولی بسیاری از خانه هایی که در این دسته بندی نیستند نیز برای سفرهای تجاری گزینه ی خوبی هستند.)
ممکن است شما جایی را بخواهید که مختص خود شما باشد (مخصوصا اگر ساعات کاری تان عجیب و غریب باشد) و نمی خواهید که یک خانه یا اتاق را با کس دیگری شریک شوید. اگر خانه ای اشتراکی را انتخاب کردید، قبل از اینکه اقدام به رزرو کنید با میزبانتان درباره برنامه کاری تان صحبت کنید. اینکه آیا آنها با سروصداهای ساعت 11 شب یا 5 صبح، با تماس های کنفرانسی یا صدای اپلیکیشن Slack مشکلی ندارند؟
اتاق های هتل ها نیز برای کار شما مناسب هستند زیرا در کل محدوده ی هتل به وای فای دسترسی خواهید داشت ولی باید در نظر داشته باشید که از ممکن است از سایر اتاقها سر و صدا بیاید (یا شاید خود شما به خاطر یک ویدئو کنفرانس در نیمه شب باعث ایجاد سروصدا شوید.)
اگرچه هتل های ساحلی در عکس های اینستاگرامی خیلی جذاب به نظر می رسند ولی شن و آب با لپ تاپ جور درنمی آیند و همچنین در این عکس ها به شما نمی گویند که نمی توانید در نور مسقیم خورشید صحفه لپ تاپتان را ببینید. برای اینکه بتوانید موثر کار کنید، به اتاقی نیاز دارید که وضعیت جوی خوب و جریان برق در اختیار شما قرار دهد. اگر جایی باشد که یک میز تحریر در اختیار داشته باشید، عالی می شود. اگر صندلی های راحتی نیز داشته باشد که چه بهتر.

چگونه در سفر كسب در آمد كنيم؟
ادامه مطلب

حتما فکری برای دسترسی به شبکه تلفن همراه بکنید
اگر برای کارتان مجبورید به طور مرتب از موبایل استفاده کنید، باید به دنبال چیزی بیشتر از اسکایپ و فیس تایم برای موبایل خودتان باشید. برنامه هایی که برای تماس تلفنی از وای فای استفاده می کنند، هنگامیکه در سفر خارجی هستید، گزینه های خوبی برای ارتباط برقرار کردن با دوستان و اعضای خانواده هستند ولی حتی در جاهایی که شبکه اینترنت بسیار مطمئنی دارند نیز ممکن است گاهی اوقات تاخیر و مشکلاتی بر سر ارتباط برقرار کردن به وجود بیاید.
بهترین راه برای داشتن مکالمه ای بدون مشکل و بدون قطعی چیست؟ دسترسی به شبکه تلفن همراه. اگر در کانادا یا مکزیک هستید، شبکه همراه Verizon’s TravelPass برای هر موبایل به صورت روزانه 5 دلار از شما هزینه می گیرد و اگر در یکی دیگر از 185 کشور دیگر باشید، باید روزانه 10 دلار برای اتصال به شبکه همراه پول بپردازید. شرکت AT&T طرح International Day Pass را تقریبا در 100 کشور ارائه می کند که نرخش برای همه ی این صد کشور یکسان و روزانه 10 دلار خواهد بود. هر دو شرکت پکیج هایی برای اینترنت همراه بین المللی و طرح دقیقه ای تلفن همراه نیز ارائه می کنند. مزایای استفاده از این روش؟ شما می توانید از تلفنتان تقریبا همانطور که در ایالات متحده هستید، استفاده کنید، مثلا تماس دریافت کنید. معایب این روش؟ گرانقیمت بودن این روش.

روش دیگری که برای دسترسی به شبکه همراه وجود دارد ( و معمولا ارزان تر است)، خریدن سیم کارت در کشور مقصد است. فقط یادتان باشد که مخاطبان مهمتان متوجه باشند که شما از یک شماره بین المللی با آنها تماس خواهید گرفت.

چند روزی را برای تعطیلات کنار بگذارید
در طول روزهایی که در شهری دیگر در حال کار هستید، کارتان باید اولویت اول شما باشد، مگر اینکه می خواهید در شهری غریب بدون دریافت حقوق بمانید. اما اگر بدانید که چند روزی را می توانید به گردش و تفریح اختصاص دهید، گذراندن این روزهای کاری بدون تفریح آسانتر خواهد شد.

یک ترکیب ایده آل عبارتست از: در آغاز سفرتان چند روزی را به گردش و تفریح بپردازید (اجازه دهید جت لگتان برطرف شود و اوضاع و شرایط شهر جدید را یاد بگیرید) و سپس چند روز آزاد و بدون کار هم برای روزهای پایانی سفرتان در نظر بگیرید (با این کار می توانید تمام کارها و چیزهایی را که در دوران اقامتتان درباره شان شنیده اید، چک کنید). برنامه ی مخصوص به خود را بچنید یا یک محیط کار بسیار انعطاف پذیر داشته باشید؟ پیش بینی های هواشناسی را چک کنید و برنامه ریزی روزهای تعطیل خود را بر آن اساس انجام دهید.

اوضاع را دوباره بررسی کنید
اگر سفر کاری اولتان به استان یا کشور دیگری از نظر خودتان به خوبی انجام شده است، بهتر است تا دوباره با سرپرست تان ملاقاتی داشته باشید. از او بپرسید که آیا آنها از کمیت و کیفیت کار تولیدی شما در حین سفر راضی بوده اند؟ آیا موردی وجود دارد که آنها بخواهند برای دفعه بعدی آن را تغییر دهند؟
اگر همه از کار از راه دور تفریحی شما راضی بوده اند، به شما تبریک می گوییم. شما آماده اید تا سفر بعدیتان را برنامه ریزی کنید.

10 نکته برای نوشتن مقاله ای جذاب در مورد سفر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر