لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> موزه گالری دیدی ایزدشهر
موزه گالری دیدی ایزدشهر

موزه گالری دیدی ایزدشهر

هرگاه نام شمال ایران به گوشمان می خورد، سرسبزی جنگل های انبوه و آبی دریا برایمان یادآوری می شود. اما در این مقاله به سراغ گوشه ای دیگر از جاذبه های بی نظیر این خطه دیدنی و خوش آب و هوا رفته ایم، جاذبه ای که خبر از فرهنگ و هنرمندی مردمان این مرزو بوم می دهد. هنرمندیی که مجموعه ای از آن در «موزه گالری دیدی ایزدشهر» گردآوری شده و سالیانه افراد هنر دوست بسیاری را به سمت خود می کشاند. در این مقاله نه تنها به آثار فاخری که در این موزه وجود دارند، بلکه به مساحت، امکانات مجموعه و نوع معماری آن که شباهت بسیاری زیادی به موزه لوور فرانسه نیز دارد خواهیم پرداخت. برای دیدن این مجموعه ی بسیار زیبا می توانید قبل از شروع سفر، از طریق سایت حرفه ای «ایران هتل آنلاین» هتل مورد نظر خود را رزرو و با تجربه یک سفر هوشمندانه، قدم به شهر ایزد شهر و«موزه دیدی» بگذارید. هتل نارنجستان یکی از بهترین هتل های نور می باشد که می تواند روزهای لذت بخشی را برایتان در این شهر بسازد.

مساحت و سال ساخت موزه دیدی:

این مجموعه ی ارزشمند که محلی برای نشان دادن هنرمندی ایرانی می باشد را فردی با هزینه شخصی خود در بهار سال۱۳۹۵ در فضایی به وسعت ۳هزار هکتار بنا کرده تا خدمت بزرگ و قابل توجهی به جامعه هنرمندان و هنر دوستان کرده باشد، این فرد هنر دوست که «علی توسلی» نام دارد، پس از سالها تلاش برای حفظ و جمع آوری آثار هنری فاخر، توانسته همه ی آنها را در مجموعه ای به نام موزه دیدی گردآوری کند تا علاقه مندان به این عرصه، بیش از پیش بتوانند از هنر ناب ایرانی و خارجی بهره مند گردند. این آثار که شامل تابلو نقاشی، مجسمه، تندیس و دیگه آثار دست ساز هنرمندان معاثر ایرانی و خارجی است، حاصل پنجاه سال تلاش علی توسلی می باشد که با این کار روح تازه ای را در کالبد هنر این مرزو بوم دمیده و پویایی و سرزندگی بی حدی را به هنر کشور ایران تزریق کرده است‌.
موزه گالری دیدی

جاذبه های موزه دیدی ایزدشهر:
بی شک اولین سوالی که به ذهن شما خواننده عزیز در رابطه با این مجموعه ارزشمند خطور می کند این می باشد که چه آثاری در این مجموعه به معرض نمایش گذاشته شده است که باید بگوییم؛ ۱۵۰۰اثر در قالب۱۵۰ تندیس، ۶۰۰تابلو بسیار تماشایی و ۸۰۰اثر هنری دیگر که از لحاظ فرهنگی ارزش بسیار والایی دارد را می توانید در موزه دیدی تماشا کنید و از هنرمندی هم وطنان خود شگفت زده شوید. اگر شما خواننده عزیز علاقه مند به کلکسیون ماشین بنز می باشید پس سری به قسمت ورودی گالری موزه دیدی بزنید، چرا که در این مکان می توانید طراحی های بینظیری از این کلکسیون حیرت انگیز را ببینید. بی شک از لحظه ای که قدم به موزه دیدی می گذارید محو تماشای گوشه گوشه این مجموعه بی نظیر می شوید چرا که از همان قسمت بیرونی با تندیس های کار شده و آثار بسیار دیدنی روبرو می شوید. شما به راحتی می توانید از میان تابلو هایی که به شیوه گالری های اروپایی در کنار هم قرار گرفته اند عبور کنید و با دیدن هر کدام پی به گوشه ای از نبوغ هنرمندان ایرانی ببرید. هر سه طبقه این مجموعه که هرکدام ۳۲۰۰متر مربع مساحت دارد، با راه پله های بسیار جذاب که زیبایی موزه را به کمال رسانده است از هم تفکیک می شوند که این کار باعث می شود به راحتی و بدون سردرگمی به گشت و گذار و تماشای آثار نفیس تمام طبقات بپردازید. در همان طبقه اول با غرفه هایی روبرو خواهید شد وسائل دست ساز تزیینی بسیار زیبا و هنرمندانه ای در آن ها یافت و به فرپش میرسند، همچنین در دیگر غرفه های این موزه گالری انواع لباس و پوشاک نیز عرضه می شود. در کنار تمام این خدمات، موسیقی گوش نوازی که در فضا پخش می شود همراه با آب نماها و فواره های رنگین و البته تماشایی، محیط پویایی را به وجود آورده است‌. این مژده را به علاقه مندان کتاب و کتاب خوانی هم می دهیم که در این مجموعه، مرکز فرهنگی خانه کتاب نیز دایر شده است که به راحتی می توان کتاب های فرهنگی، هنری و تاریخی را در آن پیدا و به مطالعه پرداخت. اما باید بگوییم که این پایان ماجرا نیست چرا که سالن های آمفی تئاتر این موزه نیز برنامه های بسیاری را از جمله: سمینارها، کارگاه های آموزشی، ورکشاپ ها و جشن ها را با هنرمندان برجسته برگذار می کند که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار میگیرد. در کنار تمام این جاذبه ها، قرار گرفتن موزه در میان جنگل های انبوه و درختان سربه فلک کشیده نیز در سر زبان افتادن موزه دیدی ایزدشهر بی تاثیر نبوده است‌‌.
موزه گالری
بخش اصلی گالری دیدی کجاست:
طبقه دوم این مجموعه چند منظوره را می توان بخش اصلی موزه دیدی دانست. چرا که ۱۸۰۰آثار ایرانی و خارجی که شامل تابلو های نقاشی بسیار هنرمندانه و تندیس هایی که با وسایل دوریختی و آهن آلات ساخته شده اند، در این طبقه به نمایش گذاشته شده است. باید اضافه کرد که هزینه ورود به این طبقه ۱۵هزار تومان می باشد.

مقایسه هتل کادوس رشت و هتل سفیدکنار انزلی
ادامه مطلب

نوع چیدمان آثار دستی گالری دیدی:
این آثار هنری که به ظاهر ساده می آیند اما با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارا می باشند در کنار هم قرار گرفته اند و هرکدام دارای معنی و مفهوم خاصی می باشند که اگر متوجه این معانی و مفهوم نشدید هیچ نگران نباشید، چرا که راهنمایانی در این موزه گالری هستند که پاسخگوی تمام ابهامات شما می باشند.
موزه گالری دیدی
• امکانات موزه دیدی ایزدشهر:
درکنار تمام جاذبه های یاد شده موزه دیدی امکاناتی نیز وجود دارد که این موزه را تبدیل به مجموعه ای کامل کرده که تمام نیاز ها و سلایق بازدید کنندگان را پیش بینی و برآورده کرده است. این امکانات شامل: کافی شاپ و رستوران با غذا های بسیار خوشمزه، سرویس بهداشتی، فضای سبز بسیار دیدنی و شاد، عابر بانک و انتظامات می باشد.

اماکن دیدنی که در نزدیکی موزه دیدی قرار دارند:
هنگامی که به بازدید موزه دیدی می روید متوجه خواهید شد که با یک تیر چند نشانه زده اید چرا که در نزدیکی این گالری تماشایی اماکن دیدنی دیگری واقع شده که ارزش رفتن و بازدید از این مکان را دو چندان کرده است. یکی از این اماکن، موزه «روستای کندلوس» می باشد که به خوبی قسمتی از تاریخ کهن ایرانی را در کنار مناظر بکر و چشم نواز به نمایش گذاشته است. در کنار دیوار های کاه گلی، رودخانه ها و درختان انبوه و سرسبز، موزه ای از سال ۱۳۶۶تاسیس شده است که محل مناسبی برای به نمایش درآمدن سکه ها، ظرف و ظروف قدیمی که همگی بیانگر تاریخ، قدمت و اصالت این منطقه می باشد، است و علاوه بر اینکه چشمانمان را غرق در زیبایی بی حد و حصر طبیعت بکر خطه شمال ایران می کند، اخبار و اطلاعات جذابی نیز در رابطه با گذشتگانمان می دهد. از دیگر اماکن و جاذبه های دیدنی که در نزدیکی موزه دیدی قرار دارد می توان به: جنگل سرسبز چمستان، خانه شاعر مشهور یعنی نیما یوشیج، روستای جواهرده و پل محمد حسن خان اشاره کرد.
موزه ایزدشهر
آثار چه هنرمندانی در موزه گالری دیدی به صورت نمایشگاه درآمده است:
تا کنون چندین نمایشگاه از آثار هنرمندان برجسته ای همچون: رضا یحیی، جعفر نجیبی،
شجاع الدین شهابی، آیدین آغداشلو، ارسیا مقدم و شهاب الدین عادل در موزه دیدی برپا شده که بسیار مورد توجه علاقه مندلن به هنر قرار گرفته است.
فضای بیرونی ومعماری موزه دیدی:
این مجموعه هنری علاوه بر دارا بودن آثار ارزشمند، از نمایی زیبا و معماری بی نظیری که الهام گرفته از موزه معروف «لوور فرانسه» می باشد و با حیاطی سرسبز و درختان کاج بلند قامت در دورتادور سازه شیشه ای ، تصاویری زیبا و دل انگیزی را به وجود آورده بهره می برد که همین موضوع موجب لقب گرفته این مجموعه به موزه لوور ایزدشهر شده است. باید اشاره کرد که این موزه وسیع و البته ارزشمند تنها از آثار مشهور الهام گرفته و نمیتوان آن را تقلیدی از هنرمندی های دیگر نقاط جهان دانست که از بدو ورود به این موزه گالری تماشایی، خود به این موضوع پی خواهید برد.

جاهای دیدنی گرگان تا بابلسر، سفری سبز در شمال ایران
ادامه مطلب

آدرس موزه دیدی:
استان مازندران، کیلومتر جاده ۹جاده محمود آباد، نور، شهر ایزد شهر، جنب شهرک دلکده، مجتمع دیدی.
ساعت کار موزه دیدی:

شما می توانید همه روزه از ساعت ۱۰صبح الی ۸شب، از این مجموعه بی نظیر، دیدن کنید.

کلام آخر:
اگر بخواهیم مروری به گفته هایمان و دلایلی که باعث شده است که امروز به سراغ موزه دیدی برویم داشته باشیم، می توانیم به چند منظوره بودن این مجموعه که در برگیرنده جاذبه ها و امکانات بی شماری از جمله: محل قرار گرفتن موزه، تنوع در آثار هنری، کتابخانه با کتابهای بسیار ارزشمند، نزدیکی به چندین جاذبه مشهور و دیدنی و امکانات پر شماری مثل رستوران و فضای سبز برای استراحت و معماری متفاوت مجموعه اشاره کرد که همه این دلایل باعث شده است که موزه دیدی ایزدشهر تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری پر طرفدار گردشگران شود. بی شک تک تک آثار هنری که در این موزه وجود دارد مملو از هنر و ذوقی بی کران می باشد که هر شخصی را تحت تاثیر آن همه نبوغ و تصاویر خارق العاده و البته بسیار دیدنی قرار می دهد. مطمئنا جاذبه های این گالری آنقدر زیاد می باشد که ارزش این را دارد یک روز تمام را به دیدنش پرداخت و از دیدن گوشه گوشه این عرصه هنرمندی لذت برد، ایران هتل آنلاین سفر دلچسبی را برایتان آرزو می کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر