لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> هنگ کنگ پربازدیدترین شهر دنیاست
هنگ کنگ پربازدیدترین شهر دنیاست

هنگ کنگ پربازدیدترین شهر دنیاست

ورومانیتور اینترنشنال اخیرا لیست 100 شهر پربازدید دنیا در سال 2018 را منتشر کرده است. قاره آسیا با داشتن 43 کلانشهر در این لیست 100تایی در صدر جدول قرار گرفته است. برای رزرو هتل در اصفهان به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل عباسی اصفهان، اقامتی دلچسب را تجربه کنید.

آسیا در عرصه گردشگری بین المللی همچنان پیشرو و مترقی است. تحقیقی با نام “100 مقصد شهری برتر” که توسط شرکت تحقیقاتی بازار صورت گرفته است نیز تاییدی بر این ماجراست. بر اساس این گزارش، شش شهر از ده کلانشهر برتر در سراسر دنیا که باید حتما آنها را ببینید، جزء کشورهای آسیایی هستند: هنگ کنگ، بانکوک، ماکائو، سنگاپور، دبی و کوالالامپور. ملاک اصلی این لیست برای انتخاب این شهرها، تعداد بازدیدکنندگان خارجی بود که طی 24 ساعت گذشته از این کلانشهرها بازدید کرده بودند.


هنگ کنگ مانند سالهای گذشته همچنان در صدر لیست 100 شهر محبوب دنیا قرار دارد.
طبق این گزارش، بیش از 50 درصد از کسانیکه از هنگ کنگ بازدید می کنند، شهروندان چینی تبار هستند. دلیل افزایش 5 درصدی تعداد گردشگر در سال 2018 در این شهر، می تواند (به جز سایر دلایل) بهبود زیرساختهای شهر است. برای مثال، پل هنگ کنگ، ژوهای، ماکائو تکمیل شده است، همچنین، خط قطار سریع السیر میان هنگ کنگ، شنژن و گوانگژو نیز به اتمام رسیده است. با در نظر گرفتن وضعیت کنونی هنگ کنگ که درگیر اعتراضات شدید علیه نفوذ بیش از پیش چین است، احتمال دارد جایگاه شهر برترش تغییر کند. پیش بینی می شود که هنگ کنگ شاهد کاهش 8.9 درصدی تعداد گردشگر در سال 2019 باشد.

افتتاح هتل رزوود (Rosewood) هنگ کنگ در سال 2018
ادامه مطلب

شهرهای آسیایی بیشترین تعداد را در این رتبه بندی دارند

کشورهای آسیایی نه تنها در لیست 10 شهر اول دنیا پیشتازند، بلکه 43 شهر از 100 شهرمحبوب دنیا در سال 2018 نیز در قاره آسیا قرار دارد. برای اینکه بتوانید مقایسه کنید، اروپا 32 شهر در این لیست دارد، آمریکای شمالی و جنوبی با هم تنها 13 شهر دارند و خاورمیانه (که در این رتبه بندی جزء آسیا حساب نشده است) و آفریقا با هم 12 شهر دارند. آنچه که جالب توجه است، رشد تعدادی از شهرهاست، مثلا استانبول (ترکیه) رشد بیش از 25 درصدی گردشگر داشته است یا حتی غردقه (مصر) 41 درصد رشد کرده است. این رشد می تواند به دلیل ضعف واحد پول ترکیه (لیر ترکیه) باشد که حتی ممکن است باعث شود تا کل کشور در زمان تعطیلات شاهد افزایش بیشتر گردشگر نیز باشد.
لندن با قرار گرفتن در جایگاه سوم، بهترین رتبه در میان کشورهای اروپایی را داراست و بعد از آن پاریس در جایگاه ششم است (اگرچه لندن از لحاظ بازه درصد تک رقمی پایین دچار افت گردشگر شده است ولی صنعت گردشگری در پاریس دوباره رونق داشته است و در سال 2018، تقریبا 11 درصد رشد کرده است. انتظار می رود تا لندن در سال 2019 جایگاه سومی خود را از دست بدهد و ماکائو و سنگاپور جای آن را بگیرند. بر اساس داده های آماری، تردیدها و بلاتکلیفی هایی که بر سر موضوع برگزیت وجود دارد، ممکن است است باعث سقوط این شهر در رتبه بندی ها شود.
در کل، جالب توجه است که مقاصد کلاسیک اروپایی نظیر برلین، میلان و وین، جایگاه خودشان در این رتبه بندی از دست داده اند، در حالیکه شهرهایی مانند لهستان، مجارستان و سوئد توانسته اند خودشان را ارتقا دهند. این موضوع را اینگونه می توان توضیح داد که امروزه گردشگران به دنبال مکانهای خلوت تر و تجارب جدید هستند. خطوط هوایی ارزانقیمتی که به این کشورهای نسبتا کمتر شناخته شده پرواز می کنند نیز در این محبوبیت نقش دارند.

محبوب ترین مقاصد در سراسر دنیا
1. هنگ کنگ، %5+
2. بانکوک (تایلند)، %7.7+
3. لندن (بریتانیا)، %3
4. ماکائو، % 9.2+
5. سنگاپور، %5.3+
6. پاریس (فرانسه)، %10.9+
7. دوبی (امارات متحده عربی)، % 0.8+
8. نیویورک (ایالات متحده)، %3.8+
9. کوالالامپور (مالزی)، % 4.6+
10. استانبول (ترکیه)، % 25.2+

نمایش مجسمه غول پیکر هنرمندKAWS در آب های هنگ کنگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر