لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> 10 غذای سنتی نمادین در اروپا
10 غذای  سنتی نمادین در اروپا

10 غذای سنتی نمادین در اروپا

تارت سیب . آمستردام . چه کسی می داند چرا تارت سیب هلندی تا این اندازه خوشمزه است ؟ تعداد زیادی سیب روی خمیر تارت یا تقریبا کیک بیسکویتی قرار می گیرد و با دارچین ، میخک ، جوزهندی، زنجبیل معطر می شود و رویه آن به شکل مشبک سرو می شود یعنی ترکیبی که به قرون وسطی باز می گردد .

رستوران های بزرگ و تجربیات غذایی همانند بخش های هنری ، مد ، مناظر زیبا و گربه های خیابانی همیشه حاضر ، در سفر به اروپا اهمیت دارند .
اگر طرفدار بازیگر معروف فیلم مرد سوم یعنی اورسون ولز هستید ، حتما در پارک هیجان انگیز پراتر وین سوار چرخ و فلک مشهور آن شوید . اما سپس برای خوردن شنیسل و نوشیدن آبجو بروید تا غذای واقعی وینی را تجربه کنید .
رزرو هتل و سپری کردن یک روز با قدم زدن در طول رود سن و اطراف برج ایفل با رفتن به رستوران و تجربه بشقاب خیلی بزرگ از بهترین غذاهای فرانسه از جمله حلزون تازه پوست گرفته شده ، تکمیل می شود .
و بعد از آهسته قدم زدن در خانه آنه فرانک در آمستردام ، وقت جشن گرفتن با کیک سیب طعم دار دارچینی زیر نور خورشید در کنار کانال آب فرا می رسد .

برای من ، این غذاها مناظر و صحنه های واقعی اروپا هستند چون دقیقا به شما می گویند کجا هستید و شما را با شهر ، کشور و مردمانش مرتبط می کنند و علاوه بر این شکمتان نیز سیر می شود .

آمستردام
غذا : تارت سیب

چرا تارت ؟
چه کسی می داند چرا تارت سیب هلندی تا این اندازه خوشمزه است ؟ تعداد زیادی سیب روی خمیر تارت یا تقریبا کیک بیسکویتی قرار می گیرد و با دارچین ، میخک ، جوزهندی، زنجبیل معطر می شود و رویه آن به شکل مشبک سرو می شود یعنی ترکیبی که به قرون وسطی باز می گردد . به صف خوردن قهوه با پای سیب در کافه وینکل 43 در خیابان جردن آمستردام ملحق شوید تا متوجه شوید این شلوغی و هیجان به چه دلیل است .

مکان : آمستردام ، بازار نورد ، مغازه 43 ، وینکل 43

پاریس
غذا : غذای دریایی از انواع خرچنگ خام و پخته که معمولا سرد سرو می شود

مکان : پاریس ، بلوار 102 در مونت پارسناس ، لاکاپول ، شماره 14
چرا این غذا؟

همه چیز در مورد لس اکایلر است یعنی صدف شکن حرفه ای که مسئول نشان دادن صدف های دریایی و خرچنگ ها در مشروب فروشی های بزرگ پاریس است . وقتی سفارش دادید ، آن ها دست به کار می شوند . و وقتی بشقاب بزرگ انباشته شده با خرچنگ ، صدف ، صدف دو کفه ، صدف حلزونی ، صدف حلزونی دو کپه ای و میگو را سر میز شما می آورند ، شما دست به کار می شوید و مشغول شکستن ، مکیدن ، ملچ ملچ کردن و خوردن می شوید . سفارش بشقاب سلطنتی کاپول ( 129 یورو برای دو نفر ، معادل 205 دلار ) در این مشروب فروشی افسانه ای 91 ساله با دکوراسیون هنری ، یعنی لاکاپول یعنی لمس روح شهر پاریس با خوردن خرچنگ .

غذاهای جالب

لندن
غذا : گوشت گاو کباب شده با تمام مخلفات

مکان : لندن ، استرند 100 ، سیمپسون در استرند
چرا این غذا ؟

سیمپسون فعالیت خود را به شکل کافه و کلوب شطرنج در سال 1828 آغاز کرد . اعضای آن مجذوب مسابقات شدند که مدیریت آن می بایست گوشت گاو کبابی را روی چرخ دستی های نقره آماده می کرد و در حین مسابقه به اعضا می داد . اکنون ، گوشت دنده کبابی خشک شده گاو اسکاتلندی 28 روزه تمام نظرات به سمت خود جلب می کند و به صورت قاچ شده و به صورت اسلایس های صورتی خوشرنگ همراه با پودینگ ایالت یورکشایر، عصاره ی گوشت ، ترب کوهی و بهترین و طلایی ترین سیب زمینی های سرخ شده با چربی گوشت گاو در سراسر انگلستان سرو می شود .
غذاهای جالب

بارسلون
غذا : برنج سیاه

مکان : بارسلون ، خیابان کاله پسج جون ، لابارا
چرا این غذا ؟

برنج سیاه رنگ آمیزی شده به رنگ سیاه با سیاه تراوه (ماده ی سیاهی که برخی جانوران دریایی مانند اختاپوس برای دفاع از خود می تراوند ) ماهی مرکب و تزئین شده با ده پا است و در سراسر بارسلون و در امتداد ساحل به سمت والنسیا پ احترام خاصی برای این غذا قائل هستند . کارلس آبللان ، سرآشپز سابق فران آدریای تیزهوش در ال بولی اسپانیا می باشد که امضایی کلاسیک پای این غذا دارد یعنی برنج تزئین شده با ده پا و سوسیس سوبراسادای تند در رستوران گرم و شیکش یعنی لابارا در نزدیکی بندر ماهیگیری قدیمی در بارسلونتا . هر دانه پر مغز برنج جدا از دانه دیگر است و شیرینی و شور و نشاط دریا را می توان در موج های اقیانوسی از طعم چشید .
غذاهای جالب

رم
غذا : ساپلی : غذایی ایتالیایی شامل یک توپ برنج با سس گوجه فرنگی که مخصوص غذاهای رومی است

مکان : بانچی وچی
چرا این غذا ؟

ساپلی غذای خیابانی محبوب در رم است ، توپ های طلایی برنج که با کمی گوشت و پنیر موزارلا انباشته شده و سرخ شده اند . یکی را با انگشتتان نصف کنید و می بینید که پنیر شکل حلقه ای و رشته های گره خورده است . اعلام شده که سرآشپز آرکانگلو داندینی در فست فود خود بنام سوپلیزیو ، این غذا را به شکوه وشهرت قبلی آن بازگردانده است ، این فست فود جایی است که انتخاب اول شما باید غذای سنتی انباشته شده با دل و جگر و چینه دان و پای مرغ و سوسیس و پنیر پکورینو باشد .

غذاهای جالب

بروکسل
غذا : صدف دریایی و سیب زمینی سرخ شده

مکان : بروکسل
چرا این غذا ؟

این غذا به اندازه تین تین ، جکوئیز برل و بروگل ، بلژیکی محسوب می شود و حاوی صدف های گرم بخار پز شده می باشد . بیشترین زمان مصرف این غذا در ماه های سپتامبر تا فوریه است که صدف ها از دریای شمال سرد در استان زیلند جمع آوری می شوند و همراه کرفس سرو می شوند و با سبزی های پخته و بشقاب هایی جانبی از سیب زمینی سرخ شده به مشتری ارائه می شوند . خیابان توریستی رودس بوچر ، پر از رستوران های تبلیغاتی است ، اما همه این ها را به نفع رستوران آکس آرمس نود و هفت ساله بسیار قدیمی فراموش کنید .

غذاهای جالب

استانبول
غذا : کباب

مکان : استانبول ، بی اوغلو ، خیابان بکار 28 ، رستوران زوبیر اوجاک باشی
چرا این غذا؟

گفته می شود اصل کباب بره روی سیخ به قرون وسطی بر می گردد یعنی زمانیکه سربازان ترک گوشت را روی شمشیرهای خود در فضای باز روی اتش می پختند . در رستوران اوجاک باشی نزدیک میدان تقسیم ، کباب جگر و گوشت بره چرخ شده به شکل بسیار گرم سرو می شود که در کباب پز ذغالی و مسی مخروطی تهیه می شود .
غذاهای جالب


لیسبون
غذا : تارت کاستارد پرتغالی

مکان : لیسبون ، بلم ، شماره 84 ، شیرینی سرای بلم
چرا این دسر ؟

از پراسا دی فیگورا ، سوار واگن شماره 15 شوید وشش کیلومتر به سمت غرب به سوی ساحل در حومه بلم بروید ، جاییکه دستور پخت رمز آلود راهبان صومعه جرونیموس ، هنوز هم به کار برده می شوند . اینجا می توان محبوب ترین تارت کاستارد جهان را به صورت کرمی ، کاراملی و گرم خورد که روی آن دارچین و شکر پاشیده شده و با قهوه سیاه بیکا سرو می شود .

غذاهای جالب

کوپنهاگ
غذا : اسموربرود : نان پخته شده با گندم سیاه و کره ای و به رنگ قهوه ای تیره

مکان : کوپنهاگ ، خیابان هاسر بلاد 16 ، رستوران شونه مان
چرا این غذا ؟

علی رغم شهرت کوپنهاگ بخاطر غذاهای مدرن و مبتکرانه رستوران های نیو نوردیک ، هنوز هم شهری است سنتی که ساکنان آن عاشق چیزهایی هستند که آهسته ، به طور صحیح و به صورت بی نقص تهیه می شوند . مخصوصا اسموربرود . بنابراین شما باید از قبل جا رزرو کنید تا بتوانید وارد این رستوران مجلل و کوچک در زیر زمین بروید که در آن این نوع نان با گندم سیاه همراه با شاه ماهی و گوشت گاو نمک دار برای ساندویچ های خوش طعم آن از سال 1877 تهیه می شود. نکته : این غذا را با کارد و چنگال میل کنید نه با دست .

غذاهای جالب

وین
غذا : کتلت گوشت گوساله

مکان : وین ، 1020 ، لئوپولد 17 ، اسکوپیک آند لان
چرا این غذا ؟

وقتی به این غذا فکر می کنید یاد وین می افتید ، چون نام غذا به شکل کتلت وینی ترجمه می شود . این فیله ساده و بدون استخوان گوساله تا زمانیکه به باریکی و به بزرگی بشقاب شام شود کوبیده می شود و تا زمانیکه طلایی و برشته شود ، در ماهیتابه سرخ می شود . می توانید این غذا را در رستوران شیک و مدرن اسکوپیک و لان بخورید که همراه با خیار سالاد سیب زمینی همراه با موزیک نیویورکی و آثار هنری روی سقف که توسط هنرمند استرالیایی اوتو زیتکو کشیده شده ، سرو می شود .
غذاهای جالب

شش مورد از پر طرفدارترین غذاهای سیدنی استرالیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر