لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> نگذارید ترس از حیوانات وحشی مانع سفر شود!
نگذارید ترس از حیوانات وحشی مانع سفر شود!

نگذارید ترس از حیوانات وحشی مانع سفر شود!

در کوه و دشت، جنگل و در دل طبیعت امکان رویارویی با حیوانات وحشی وجود دارد، اما بهتر است بر ترس خود غلبه کنید و نگذارید این ترس مانع از موج سواری، یا طبیعت گردی شود. قبل از سفر رزرو هتل های کیش، هتل های قشم و دیگر جزایر را فراموش نکنید و در میان طبیعت زیبای جزایر از سفر خود لذت ببرید.
آیا تا به حال خواسته اید که موج سواری کنید اما به خاطر حمله کوسه ها منصرف شده اید؟ آیا سفر به استرالیا در لیست مقصدهای مورد علاقه تان بوده است؟ ولی با خواندن درباره ی مارها و عنکبوت های کشنده در این سیاره ی حیوانات از سفر خود منصرف شده اید. قصد بازدید از جنگل های آمازون را داشته اید، اما به خاطر ترس از حیوانات وحشی و مار آناکاندا (نوعی مار بوآ) سفر خود را لغو کرده اید.
بهتر است که نفس عمیقی بکشید و آرام شوید. ترسیدن از مارها، کوسه ها، پرتوماهی های گزنده، و دیگر موجودات به ظاهر خطرناک بدترین دلیل برای کنسل کردن سفر و در خانه ماندن است. اگر به آمار موجود دقت کنید خواهید دید که فرستادن یک پیامک هنگام رانندگی در مقایسه ی شنا با کوسه ها خطرناک تر است، پس بهتر است که این ترس های غیر معقول را کنار بگذارید. البته منظور ما ترس های شدید معروف به فوبیا نیست که در حقیقت این نوع بیماری به درمان نیاز دارد، بلکه به آشفتگی و نگرانی هایی اشاره داریم که به خاطر روبرویی با حیوانات در مقصدها و فعالیت های مختلف پیش می آید و لذت سفر را از توریست دور می کند.
در ادامه به ترسناک ترین حیوانات وحشی که ممکن است در طول سفر با آنها روبرو شوید اشاره می کنیم تا متوجه شوید که چقدر به ندرت احتمال آسیب توسط این موجودات وجود دارد و با این روش کمک می کنیم که ترس های معمول را دور کنید و بهترین سفر زندگی تان را تجربه نمایید.

به یاد داشته باشید که یک کوسه با 15 ردیف دندان نسبت به پشه برای انسان خطر کمتری دارد (طبق آمار و گزارش ها بر اثر بیماری هایی که پشه ها منتقل می کنند سالانه بیش از 725 هزار مرگ و میر رخ می دهد). پس بهتر است این مطلب را مطالعه کنید، کوله بار سفر را بسته و ترس ها را کنار بگذارید و آرامش یابید. بهتر است که لباس دافع پشه بپوشید تا بدون نگرانی سفر کنید.

1 – کوسه ها
شاید هیچ حیوانی به اندازه کوسه ترسناک معرفی نشده باشد. سال گذشته چهار نفر در سراسر جهان در اثر حمله ی بی پروای کوسه ها جان باختند. کمپین حفظ اتحاد افریقایی اقیانوسی تلاش کرد تا به مردم نشان دهد که احتمال مرگ و آسیب انسان ها توسط یک نان برشته معیوب خیلی بیشتر از یک کوسه است. این کمپین های تبلیغاتی قبلا با صندلی و بادبادک نیز انجام شده است و به ترتیب موجب مرگ 652 نفر و 358 نفر دیگر شده اند. کوسه ها اگر تحریک نشوند به ندرت به دنبال انسان می روند، برخی از کوسه ها نسبت به دیگر حیوانات بی آزارند، و برای نمونه می توان به کوسه پرستار که به آرامی حرکت می کند اشاره کرد.

البته اگر بخواهید در آب های آزاد اقیانوس که گونه های مهاجم کوسه ها در آن زندگی می کنند، شنا کرده و یا موج سواری کنید بهتر است که احتیاط کرده و آمادگی رویارویی با خطر را داشته باشید. در چنین مواردی بهتر است به تنهایی از دیگران دور نشوید، اگر جواهری بر تن دارید که می درخشد یا لباس شنای فلز دار یا زرق و برق دار بر تن دارید و از طرفی زخمی شده و خونریزی دارید، احتیاط کنید تا جان خود را از دست ندهید. اما ترس از کوسه ها را کنار بگذارید و هنگامی که از خواب بیدار می شوید تا صبحانه میل کنید نسبت به نان برشته ی خود بیشتر محتاط باشید.

 

2 – مارها

قربانیان جان باخته به خاطر نیش مارها در مقایسه با خطر کوسه ها خیلی بیشتر است و این آمار تقریبا بین 81 هزار و 138 هزار نفر در سال 2018 میلادی اعلام شده است، اما این خطرات در مناطقی که توریست ها حضور دارند خیلی کم است. سازمان بهداشت جهانی در مورد نیش زهرآلود مارها گزارشی داده است که نشان می دهد بیشتر این حملات مرگبار در نواحی روستایی آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین رخ داده است، در جاهایی که منابع پزشکی محدود بوده خطر رویارویی با این موجودات نیز افزایش یافته است.
در سراسر جهان ده نوع مار زهرین و خطرناک وجود دارد که 5 نوع از آنها را می توان در استرالیا یافت با این وجود در سال 2018 میلادی تنها پنج نفر بر اثر حمله ی ناگهانی و نیش مار جان خود را از دست دادند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، بر خلاف بسیاری از مشکلات و بیماری های سلامتی که درمانی ندارند، برای نیش مار درمان های موثری وجود دارد. اگر پادزهرهای موثر به طور وسیع در اختیار و در دسترس مردم قرار داده شوند، بیشتر مرگ ها و خطرات جدی نیش مار قابل پیشگیری می باشد.
طبق گفته ی یکی از توریست ها در سفر به نیکاراگوا به همراه راهنمای محلی با مار بوآ روبرو شدند اما راهنما می دانست که این مار سمی نیست و از اینکه خطری از خود نشان دهد بسیار جوان است. این توریست بدون آسیب دیدن توانست به سفر خود ادامه دهد.

تقریبا در تمام مناطقی که توریست ها حضور دارند مانند استرالیا یا نواحی شلوغ آسیا، آفریقا یا آمریکای لاتین، پادزهر مخصوص نیش زدگی مارها وجود دارد و مراقبت های درمانی کافی در این مناطق انجام می شود. هنوز هم متقاعد نشده و نگران سفر می باشید؟ مار آناکاندای سبز که نوعی مار بوآ است و بومی نواحی دورافتاده جنگل های آمازون است بزرگ ترین مار در جهان است، با این وجود حتی مردم محلی به ندرت با آن روبرو می شوند و گزارش مرگ و میر در رابطه با این مار بسیار کمتر است.

 

 

3 – عنکبوت ها

طبق گزارش های موجود در سال 2018 میلادی هیچ موردی را نمی توان یافت که بر اثر نیش عنکبوت جان داده باشد. همانطور که در مورد مارها گفته شد، به دلیل وجود پادزهر مرگ و میر ناشی از نیش این موجودات بسیار کاهش یافته است. در سال 2016 میلادی در استرالیا، که به داشتن موجودات مرگبار شهرت دارد، تنها در 36 سال گذشته یک نفر بر اثر نیش عنکبوت جان داد.

 

 

4 – پرتوماهی گزنده
پرتوماهی های گزنده در گذشته خیلی خطرناک محسوب نمی شدند تا اینکه در سال 2006 میلادی یک شکارچی کروکودیل به نام استیو اروین جان خود را از دست داد. هنوز هم خبری از حملات این پرتوماهی ها وجود ندارد، اما مرگ اروین دومین گزارش از مرگ توسط این موجودات بوده است که در طول 60 سال گذشته پیش آمده است. سال پیش مرد دیگری در استرالیا در چنین حادثه ای جان باخت و در سال 2016 نیز پرتوماهی گزنده که در آکواریوم نگهداری می شد به یک کارگر سنگاپوری حمله کرد، اما این حوادث نادر بوده و به دلیل کم اهمیت بودن خبرساز نشدند.

گفتنی است که پرتوماهی ها تنها برای دفاع از خود نیش می زنند، آنها به مهاجم فرضی خود حمله می کنند و با نیشی که در زیر دم دارند ضربه می زنند. در حالت عادی اگر فردی اشتباهی پا روی این ماهی بگذارد از این ناحیه نیش می خورد اما این نوع نیش مرگبار نبوده و تنها در صورتی منجر به مرگ فرد می شود که به سوی قلب افراد حمله کنند و نیش بزنند که در سه مورد گزارش شده است.

 

 

5 – تمساح ها و کروکودیل ها
اگر در فلوریدا گردش کنید علائم خطر تمساح را بارها خواهید دید، این تابلوهای هشدار هیچ یک دروغ نیستند و در صورتی که توجه نکنید و به محوطه خطرناک وارد شوید تمساح ها را از نزدیک مشاهده می کنید.
گفتنی است که در سال 2018 میلادی 162 گزارش از مرگ انسان ها توسط این خزنده ها اعلام شده است و تنها دو مورد بر اثر حمله ی تمساح آمریکایی رخ داده است. در سال 2017 گزارش ثبت نشده است و در سال 2016 میلادی در دیزنی ورلد یک کودک دوساله مورد حمله قرار گرفت.
در مرکز فلوریدا و در دیزنی ورلد حضور تمساح ها اجتناب ناپذیر است و در حقیقت گزارش هایی که گردشگران در این رابطه به مسئولین داده اند و فیلم های ضبط شده توسط آنها اغلب انیمیشن تصور شده تا واقعیت.
پس از حملات سال 2016 که در دیزنی ورلد رخ داد، مسئولین آموزش های مربوط به حیات وحش را افزایش دادند و نسبت به سال گذشته تمساح ها را از این منطقه دور کردند. امروزه دیزنی ورلد امن تر شده است. مانند گزینه ی کوسه ها، بهتر است که شب ها به تنهایی شنا نکنید تا از حمله ی تمساح ها و کروکودیل ها در امان باشید. طبق آمار گزارش شده بخاطر حملات حیوانات وحشی سفر خود را کنسل نکنید و صرفا احتیاط لازم برای داشتن سفری لذت بخش کافی خواهد بود.

قلعه ی لک لک ها زنجان، قلمرویی ناشناخته
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر