لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 12 نکته ی کاربردی برای سفر به یونان
12 نکته ی کاربردی برای سفر به یونان

12 نکته ی کاربردی برای سفر به یونان

این همان چیزی است که همیشه می خواستید! شما بلیط سفرتان به یونان را رزرو کرده اید. با وجود اینکه برای رسیدن به آنجا چند روز دیگر، هفته ها یا ماه ها باید صبر کنید، می توانید شروع به آماده شدن کنید. البته، این لیستی نیست که به شما بگوید چه چیزی را همراه ببرید. خیر، ایران هتل آنلاین مرجع رزرو هتل های ایران قصد دارد نكات سفر مفیدی را كه باید قبل از عزیمت به یونان بدانید، برای شما ذکر کرده است، زیرا مهم است که از قبل در این مورد آگاه باشید.

به یاد داشته باشید که Cash Is King – پول نقد بسیار ضروری است

بر خلاف سایر کشورهای اروپایی، یونان سر و کار زیادی با پول نقد دارد، بنابراین مطمئن شوید که پول کافی با خود دارید. در غیر این صورت، می توانید دستگاه های خودپرداز را، به ویژه در مرکز شهرهای بزرگ یونان، پیدا کنید، اگرچه ممکن است این مسئله در جزایرکمتر مرسوم باشد و در آن بسیاری از رستوران ها و موسسات کارت اعتباری را نمی پذیرند. نا امید نشوید، زیرا کارت های اعتباری در اکثر فروشگاه های بزرگ (فروشگاه های خرید، سوپر مارکت های بزرگ، مراکز خرید، رستوران هایی که در مکان های شلوغ واقع شده اند) پذیرفته می شوند. اما سعی کنید همیشه پول نقد به همراه داشته باشید؛ فقط هنگامی که شک دارید، قبل از خرید حتما سوال کنید.
توالتشک نکنید که باید از قبل برنامه ریزی کنید

متأسفانه یونان برای افراد معلول به خوبی آماده و سازماندهی نشده است. اگر شما فردی با نیازهای ویژه هستید یا در حال مسافرت با این نوع اشخاص هستید، حتماً در هتل ها و کشتی ها اتاق یا کابین مخصوص افراد معلول را رزرو کنید. اگر قصد بازدید از برخی از جزایر یونان را دارید، سعی کنید به جزایر “مسطح” بروید زیرا دسترسی به بسیاری از امکانات برای معلولان در دیگر جزایر امکان پذیر نیست.
افراد سیگاری
مراقب دود سیگار باشید

تخمین زده می شود تقریبا 50 درصد از یونانی ها سیگار می کشند که می تواند برای افراد غیر سیگاری بسیار آزار دهنده باشد. در حالی که ممنوعیت استعمال دخانیات درخارج منزل مقرر شده است، ورود به یک کافه یا رستوران که مردم در آن سیگار می کشند، هنوز هم بسیار معمول است، اگرچه بسیاری از مکان های جدید این ممنوعیت را اجرا می کنند. اما وقتی نوبت به سیگار کشیدن در فضای باز می رسد، متاسفانه کارهای زیادی نمی توان انجام داد.

رانندگی
هنگام رانندگی هوشیار باشید

باید بدانید که یونانی ها به خصوص در آتن به شدت تهاجمی رانندگی می کنند. اگر قصد اجاره ماشین دارید، همیشه مراقب باشید. با این حال، در خارج از شهر، اوضاع کمی بهتر است، اما بازهم محتاط باشید. موتورسیکلت ها هنگام رانندگی در پشت شما نخواهند ماند و تمایل زیادی به لایی کشیدن دارند، در حالی که سایر رانندگان ممکن است از شما در سمت چپ یا راست پیشی بگیرند. بنابراین، هوشیار باشید و سعی کنید از رانندگی در پایتخت یونان خودداری کنید، اما در جزایر و جاهای دیگر میتوانید با رعایت احتیاط رانندگی کنید.

تاکسی
کرایه تاکسی در یونان به جز تاکسی هایی که مبدا و مقصدشان فرودگاه است ارزان قیمت است. اما در شهر، تقریباً در همه جا می توانید تاکسی پیدا کنید. هنگامی که یکی را نشان کردید، راننده ممکن است قبل از اینکه شما در مورد اینکه آیا مناسب است یا خیر تصمیم گیری کنید، ابتدا آدرس مقصدتان را بخواهد. در حالی که این مورد در جاهای دیگر غیرمعمول است، اما در یونان، رایج است. همچنین، در صورتی که راننده برای شما توقف کرده است ممکن است افراد دیگری را نیاز سوار کند، تعجب نکنید. معدودی از رانندگان آن را انجام می دهند، اما ممکن است این اتفاق بیفتد. و اگر این کار را انجام داد، توجه داشته باشید که کرایه را با آنها تقسیم کنید.

راهنمای جامع بهترین رستوران های جهان- آسیا، استرالیا و اروپا
ادامه مطلب

تا می توانید زود رزرو کنید

در طول فصل های شلوغ، هرچه زودتر بلیط یا هتلتان را رزرو کنید، هزینه کمتری نیز پرداخت خواهید کرد. اگر در طول فصل شلوغ سفر می کنید (اواسط ژوئیه تا پایان اوت)، توجه داشته باشید که جزایر و کشتی ها، از آنجا که یونانی ها و گردشگران به طور یکسان در تعطیلات هستند، شلوغ هستند.
کشتی

اصولی و درست رفتار کنید
یونانی ها مرتباً می نوشند، اما بندرت آن ها را در حال مستی خواهید دید. به همین ترتیب، آنها از شما انتظار مشابه دارند.

به فکر بطری آب در جزایر باشید
تقریباً در هر شهری در یونان، می توانید از شیر آب بنوشید، اما در جزایر، بهترین کار این است که به آب بطری بسنده کنید. اکثر جزایر یونان از آب کافی برخوردار نیستند و اندک چیزهایی که در اختیار دارند برای اهداف بهداشتی و لباسشویی استفاده می شود.

در مورد ساعت باز شدن کسب و کار ها سوال کنید
از 9 صبح تا 9 عصر در سراسر یونان، مغازه ها، فروشگاه های بزرگ و سوپر مارکت ها باز هستند. (شنبه ها، اکثر فروشگاه ها تا نزدیک ساعت 8 شب هستند.) فروشگاه ها معمولاً روزهای یکشنبه بسته می شوند، به جز مینی بازارها و کیوسک ها.

از درخواست کردن WiFi نترسید

در یونان، به جز در مکان های دور، می توانید تقریباً در هر نقطه و به اینترنت وصل شوید. نقاط وای فای در بسیاری از اماکن عمومی و همچنین در هتل ها و کافه ها / بارها در دسترس است. در صورت امن بودن اتصال از پرسیدن رمز عبور نترسید. این یک مسئله ی روتین در یونان است. از طرفی می توانید از یک کیوسک یک کارت اینترنت بخرید.

دستمال توالت
کاغذ را در توالت نریزید: این علامت در توالت های یونانی همه جا است. از شما خواسته شده است كه برای این منظور از سطل استفاده كنید. چرا؟ ساده است. لوله های فاضلاب یونان 50 میلی متر قطر دارند و در صورت ورود دستمال توالت به راحتی دچار گرفتگی می شوند. فراموش نکنید که یونان دارای تمدن باستانی است. و اگرچه لوله های فاضلاب قدیمی نیستند، اما آنها فقط نمی توانند از مقدار زیادی کاغذ پشتیبانی کنند. و اگر نگران مسائل احتمالی هستید، سطل ها در پایان هر روز تخلیه می شوند و معمولاً دارای درب هستند.
خیابان های یونان
به بیرون بروید و کاوش کنید
یونان یک کشور زیبا است. این کشور دارای سواحل، کوه ها، دریاچه ها، دره های بی نظیر و شهرهایی است که می توانید از آن لذت بیرید. و در حالی که این جزایر در طول تابستان از هزاران گردشگر استقبال می کنند، مقصد های دیگر ارزش دیدن دارند. آنها معمولاً ارزان تر و شلوغ تر از بعضی از مقصد های برتر هستند – اگر به دنبال یک تعطیلات واقعا آرامش بخش هستید و یا در حد بودجه خود هستید، یک راه حل ایده آل است.
یونان
نکته تکمیلی
برای گزارش هرگونه سرقت، خسارت یا هر مسئله مهم دیگر با پلیس گردشگری تماس بگیرید. مأمورین به بسیاری از زبانها مسلط هستند و می توانند کمک و اطلاعاتی ارائه دهند (با این حال آنها راهنمای گردشگری نیستند، بنابراین از درخواست چیزهای خاص گردشگری خودداری کنید). با شماره گیری 171 از سراسر یونان 24 ساعته در 7 روز هفته می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

هتل های معروف لندن با بهترین چشم انداز
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر