لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> صنعت گردشگری سلامت با وجود تمام محدودیت ها همچنان در حال رشد است
صنعت گردشگری سلامت با وجود تمام محدودیت ها همچنان در حال رشد است

صنعت گردشگری سلامت با وجود تمام محدودیت ها همچنان در حال رشد است

هر روز شاهد تعداد بیشتری از افراد هستیم که برای جراحی و درمان به خارج از کشور مسافرت می کنند. محبوبیت گردشگری سلامت در حال افزایش است. باربادوس به درمانهای کمک باروری معروف است، بانکوک برای جراحی تغییر جنسیت به شهرت رسیده است، و لهستان و مکزیک برای کارهای دندانپزشکی محبوب هستند. برای رزرو هتل در مشهد، یکی از مقاصد گردشگری سلامت ایران، به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل هما 2 مشهد، اقامتی دلنشین را تجربه کنید.
ترکیه بیمارانی را که به دنبال پیوند عضو هستند به خود جذب می کند. بر اساس آمارها، این کشور در سال 2017 پذیرای 700000 گردشگر سلامت بوده است. در طول ده سال گذشته، گردشگری سلامت در ترکیه ده برابر رشد کرده است. متخصصان محلی تخمین زده اند که امسال ترکیه پذیرای 850000 گردشگر باشد.
بر اساس گزارش ژورنال بین المللی سفر پزشکی، ترکیه رتبه سوم را در گردشگری سلامت داراست. ایالات متحده در این رده بندی مقام اول را دارد و کره جنوبی در جایگاه دوم ایستاده است. در لیست مقاصد برتر گردشگری سلامت، تایلند چهارم است و آلمان رتبه پنجم را دارد.
با این وجود، تعداد دقیق را به سختی می توان مشخص کرد که تا حدودی به این خاطر است که مفهوم گردشگری سلامت در کشورهای مختلف، متفاوت است. برای مثال، برخی از آمارهای مربوط به بریتانیا که رفتن به اسپا یا بیمار شدن گردشگران حین تعطیلات را نیز جز آمار گردشگری سلامت می داند.

Allied Market Research که یک شرکت تحقیقاتی است، ارزش این صنعت عظیم در سال 2016 را 61 میلیارد دلار برآورد کرده است. کیث پلارد، مدیر LaingBuisson، یک تیم تحقیقاتی مراقبتهای سلامتی از متخصصان در زمینه آمار گردشگری سلامت، معتقد است که این اعداد بسیار کمتر از این گزارش بوده و حدود 10 تا 15 میلیارد دلار است.
افزایش تعداد بیماران متعلق به قشر متوسط کشورهای آسیایی و آفریقایی بدین معناست که افراد بیشتری حاضرند در صورتیکه دسترسی محدودی به خدمات درمانی در کشور خودشان داشته باشند، برای درمان در کشوری دیگر پول خرج کنند.
برای مثال، عمل تعویض دریچه قلب در آلمان 30000 یورو هزینه دارد ولی همین عمل در کشور اتریش که همجوار آلمان است و کیفیت عمل تفاوتی ندارد یا تفاوت اندکی دارد، تنها 15000 یورو هزینه خواهد داشت. هزینه عمل تعویض لگن در بریتانیا حدود 12000 یورو است ولی همین عمل در ترکیه 10000 یورو و در لهستان تنها 4725 یورو خواهد بود.
دولتها در حال چاره اندیشی برای روبرو شدن با تقاضای بیش از پیش برای گردشگری سلامت هستند. کره جنوبی، مالزی و دبی همگی در بخش های محلی مختصصان پزشکی سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند تا بیماران خارجی را جذب خود کنند. Dubai Healthcare City aims در صدد است تا بیمارانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را جذب کند که قبلا برای سنجش و مراقبت های بهداشتی خود به اروپا یا ایالات متحده می رفتند.
کیث پلارد نیز تایید می کند که سفرهای بین المللی به منظور عمل IVF به سرعت در حال افزایش است زیرا بسیاری از کشورهای ثروتمند برای درمان آزاد محدودیت هایی اعمال کرده اند. حال آنکه چندین کشور اروپایی نظیر آلمان، تنها سه بار IVF را انجام می دهند و برای کسانیکه مشکلات پزشکی دارند یا زنان جوانتر محدودیت هایی را برای دسترسی به این درمان اعمال کرده اند.
بیماران اغلب متوجه نیستند که چنین درمانهای تسهیل گری تنها در کلینیک هایی خاص قابل اجرا هستند. این بدین معناست که این کلینیک ها مبالغ نامشخصی دریافت خواهند کرد. اگر همه چیز درست پیش نرود، بیماران ممکن است نتوانند کمک درست و کاملی بگیرند. دکترها از بیمارانی شکایت می کنند که سفرهای پزشکی خارجی برمی گردند، در حالیکه وضعیت بیماریشان بعد از درمانهایی که در خارج از کشور گرفته اند، پیچیده تر شده است.

راهنمای پزشکان تبریز
ادامه مطلب

اما پول درآوردن از گردشگری سلامت هنوز هم دشوار است. تفاوت نرخ ارز می تواند در کمتر از آنی باعث شود تا یک کشور مقصد کمتر جذابی برای گردشگران سلامت به نظر برسد. بر اساس گفته افرادی که در کار سفرهای تفریحی و پزشکی در آفریقای جنوبی هستند، بخاطر نوسانات اخیر، بازار “سفر تفریحی و پزشکی یا سافاری پزشکی” در آفریقای جنوبی هنوز بی ثبات قلمداد می شود. برخی اوقات، تقاضاها تحقق پیدا نمی کنند. زمانیکه پروژه ی 2 میلیارد دلاری شهر سلامت جزایر کیمن که یک بیمارستان 2000 تختخوابی است کلید خورد، انتظار می رفت تا سالانه بیش از 17000 بیمار خارجی (غالبا بیماران آمریکایی) را جذب خود کند. اما بعد از اینکه اولین بخش بیمارستان در سال 2014 افتتاح شد، ژورنال بین المللی سفر پزشکی گزارش داد که در سال اول، کمتر از 1000 بیمار وارد این بیمارستان شدند. بر اساس تحقیقات بعدی که توسط کمیته اعتبارات عمومی دولت صورت گرفت، یکی از دلایل این بود که اسپانسرهای این پروژه، تعداد مشتریان احتمالی آینده خود را بر اساس مطالعه ای معیوب برآورد کرده بودند. تعداد بیماران آمریکایی که به این بیمارستان آمدند کمتر از حد انتظار بود زیرا که بیمه های سلامت هیچ علاقه ای نداشتند تا مردم را برای درمان به خارج از کشور بفرستند.
ویکرام کاپور، شریکی در Bain & Company، می گوید که چین در گذشته صادرکننده بیمار بوده است ولی حالا بیمارستانهای آمریکایی مانند جان هاپکینز، کلیولند کلینیک و مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ با بیمارستانهای چینی سرمایه گذاریهای مشترکی انجام داده اند تا به بیماران خدماتی ارائه دهند که به محل زندگیشان نزدیکتر باشد. با در نظر گرفتن جوانب مختلف می توان گفت که مراقبت های سلامت بیش از پیش در دسترس مردم قرار دارند.

گردشگری پزشكی در مكزیك درآمد قابل توجهی را برای كشور مكزیك به بار آورده است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر