لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> نكاتی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یك مقصد گردشگری هوشمند
نكاتی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یك مقصد گردشگری هوشمند

نكاتی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یك مقصد گردشگری هوشمند

مقاصد گردشگری هوشمند به مفهومی اطلاق می گردد كه پا را فراتر از یك تركیب صِرف از فناوری های جدید موجود در لوازم گردشگران و مسافران گذاشته و ایده ای جدید در رابطه با تحول كامل دیجیتالی می باشد.
این تحول مورد نظر، توسعه مقاصد را به شكلی خلاق در بر می گیرد كه بر پایه یك ساختار تكنولوژیكی منحصربفرد بنا شده و ضامن توسعه پایدار و مستمر برای مقصد می باشد، برای همه قابل دسترس است و فعل و انفعال و یكپارچگی گردشگران با محیط زیست را تسهیل می كند كه در نتیجه، كیفیتِ تجربة ناشی از سفر برای گردشگران را در حین بهبود بخشیدن كیفیت زندگی ساكنان ارتقا می دهد.
با رزرو هتل پردیسان مشهد در فصل زمستان، به جاذبه های گردشگری مختلف این شهر زیبا مانند پارک جنگلی وکیل آباد و کلات نادری بروید و از دیدنی های این مکان ها لذت ببرید.
كلید تبدیل شدن به مقاصد گردشگری هوشمند
اولاً شفاف سازی این موضوع ضروری است كه همه شهرهایی كه در جستجوی تبدیل شدن به یك مقصد گردشگری هوشمند هستند، لازم نیست كه حتماً از یك روش یكسان بهره مند گردند: این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله امكاناتی كه از نظر گردشگری ارائه می نماید، بلوغ آن به عنوان یك مقصد گردشگری و ظرفیت سرمایه گذاری آن. با این حال، فناوری های مشترك خاصی وجود دارند كه در حال حاضر بسیاری از مقاصد به منظور افزایش جذابیت و دیده شدنشان به كار می برند:
مركز اطلاعات گردشگر
عبارت است از مفهومی جدید برای مراكز مجهز به فناوری های اساسی و قوی و توانایی بازاریابی برای مقاصد در زمان واقعی، كه می بایست به صفحات لمسی دسترسی داشته و امكان توانمندسازی و تشویق گردشگران به دانلود كردن اپلیكیشن های ویژه مسافرت و همچنین استفاده از خدمات فروش و رزرواسیون در مقصد را در دسترس قرار دهند.
رزرو هتل های استان هرمزگان در فصل زمستان برای کسانی که به دنبال آب و هوای معتدل تر هستند، بسیار مناسب است، چرا که حضور در بندر خمیر و چشمه آب گرم سیاه کش می تواند سرمای زمستان را از تنتان بیرون ببرد!
وای فای رایگان

یكی از پرتقاضاترین خدمات از طرف گردشگران و همچنین ساكنان یك شهر، امكان دسترسی به اینترنت وای فای رایگان و همچنین ترافیك اطلاعات تولید شده توسط آن می باشد، این موضوع فواید و منافع زیادی را در جهت توسعه بازاریابی آنلاین توسط شركت ها به وجود می آورد.

اپلیكیشن های تلفن همراه
این برنامه های كاربردی بایستی به عنوان راه حل های موبایلی موردِ هدف، هنگام جستجو برای مقاصد، محصولات، خدمات و همچنین موقعیت جغرافیایی انواع منابع و دسترسی به اطلاعات در زمان واقعی تهیه گردند.
واقعیت مجازی یا راه حل های واقعیت افزوده
یكی از اصلی ترین اهداف مقاصد گردشگری هوشمند، كمك به گردشگران برای داشتن احساس غوطه وری در تاریخ آن منطقه است. برای سال های متمادی، این امكان با كمك راهنماهای صوتی یا تصویری فراهم گردیده است؛ با این حال پیشرفت های تكنولوژیكی اخیر، این غوطه وری را تشدید تر نموده است، چه از طریق واقعیت مجازی و چه واقعیت افزوده با استفاده از تلفن یا عینك های هوشمند، و این امكان به گردشگران كمك كرده تا بتوانند گذشته های تاریخی مقصد را در طول قرن های قبل ببینند، به عنوان مثال، جنگ های تاریخی را تماشا نمایند.

سفر به کشورهای کمتر بازدید شده ی جهان
ادامه مطلب

خدمات ایمنی و سلامت
ایمنی گردشگران و اموال آنها، برای مقاصد هوشمند گردشگری جزء اولویت ها می باشد. به منظور دستیابی به این مهم، سنسورهای موقعیت یاب و سنسور مالكیت اشیاء را توسعه داده اند تا ایمنی آنها را در مكان های شلوغ تضمین نمایند. بعلاوه، اپلیكیشن هایی برای هشدارهای امنیتی در دسترس هستند كه توانایی اطلاع رسانی به مقامات مسئول در مورد هر مشكلی كه گردشگر با آن روبه رو می شود را دارند.
یك مقصد هوشمند گردشگری به منظور ممانعت از هر نوع حادثه پزشكی برای گردشگر، باید بر روی توسعه فناوری هایی در این زمینه سرمایه گذاری نماید. به عنوان مثال، اطلاعات پیرامون شرایط آب و هوایی، موقعیت مكانی داروخانه های فعال و اپلیكیشن های چندزبانه به منظور دسترسی به اطلاعات پزشكی آنها در صورت نیاز را در زمان واقعی فراهم آورند.
تحرك
گردشگران نباید احساس جدا شدن (از بقیه) را داشته و یا برای رفتن به مكان های مختلف، گزینه های (وسیله های) جایگزینی نداشته باشند. دسترسی به اینترنت وای فای در همه مواقع كافی نیست؛ آنها به اپلیكیشن هایی نیاز خواهند داشت كه آنها را در خصوص ترافیك، خطوط مترو یا خدمات اشتراك گذاری خودرو در نزدیكی موقعیتشان مطلع و اگاه سازند. همچنین توصیه می شود كه مقصدهای گردشگری هوشمند، راهنماهای مجازی تورها را همراه با موقعیت جغرافیایی آنها توسعه داده و پیشنهادات مسیر تردد را به منظور بهبود تحرك پذیری بازدید كنندگان و گردشگران در بر داشته باشند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر