لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> 5 روش متداولی که هکر ها گردشگران را مورد هدف قرار می دهند
5 روش متداولی که هکر ها گردشگران را مورد هدف قرار می دهند

5 روش متداولی که هکر ها گردشگران را مورد هدف قرار می دهند

با وجود بیش از 7.1 میلیون توریست بین المللی در سال 2019، بدون شک می توان به این مسئله پی برد که صنعت گردشگری در حال گسترش و پیشرفت می باشد. اما این رشد روز افزون دغدغه هایی را نیز به وجود آورده است که مهم ترین آن ها افزایش نگران کننده ی قربانیان سرقت اطلاعات و دیگر جرایم سایبری می باشد. کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که افزایش سفر های هوایی و دریایی و هم چنین اقامت در هتل ها، مقاصد گردشگری را به نقاط عادی برای جرایم اینترنتی تبدیل کرده اند. بیشتر مسافران از خطر های استفاده از وای فای رایگان هتل ها و کافه ها اطلاعی ندارند و همین موضوع باعث شده است که بیشتر قربانیان چنین جرایمی این جامعه ی رو به رشد باشد. همه روزه ویروس ها و بدافزار هایی در حال طراحی و ساخته شدن هستند که از موانع امنیتی عبور می کنند و به روش های مختلف و با هدف کلاهبرداری اطلاعات شخصی کاربران را به تصاحب می کنند. در ادامه می خواهیم به چند مورد از متداول ترین روش های کلاهبرداری اشاره کنیم، اما قبل از آن خبر خوشی برای شما داریم! هم اکنون با بازدید از وبسایت ایران هتل آنلاین، شما نیز می توانید برای رزرو هتل در تهران و رزرو هتل در قشم و هر شهر دیگری که می خواهید، از پیشنهاد ها و تخفیف های استثنایی آن بهره مند شوید.

1- حمله ی مرد میانی:
طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال TFC بیش از 2.7 میلیون نفر در سال 2019 قربانی جرایم اینترنتی شده اند. آمار پول های سرقت شده بیش از 905 میلیون دلار ذکر شده است! با اینکه به گردشگران اخطار های فراوانی در رابطه با استفاده از وای فای رایگان و اهمیت نصب برنامه های امنیت سایبری داده شده است، از هر 5 مسافر یک نفر قربانی کلاهبرداری های اینترنتی شده است.
با حمله ی مرد میانی، گردشگران از این موضوع بی خبرند که هکر ها درگاه های اتصالی را به شکل وای فای رایگان در نزدیکی کافی شاپ ها، هتل ها و فرودگاه ها نصب کرده اند که وصل شدن به آن ها اطلاعات شخصی را در معرض خطر قرار می دهد.
در برابر چنین تهدیداتی استفاده از VPN پیشنهاد می شود، چرا که این اپلیکیشن ها داده های آنلاین شما را رمزگذاری کرده و از دسترسی افراد سودجویی که به دنبال اطلاعات شخصی شما هستند جلوگیری می کنند. به همراه داشتن یک برنامه ی امنیت اینترنتی مناسب به شما کمک می کند که بتوانید از اطلاعات مهم خود حفاظت کنید.
2- نرم افزار های به روز نشده:
یکی از دلایلی که هکر ها به سادگی به کامپیوتر گردشگران دسترسی پیدا می کنند، به روز نبودن پروتکل های امنیتی نرم افزار های نصب شده بر روی این سیستم ها می باشد. به همین دلیل این مسئله اهمیت زیادی دارد که شما تمامی دستگاه های الکترونیکی خود از قبیل گوشی های همراه هوشمند، کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت را همیشه به روز رسانی کنید.

یکی از ضعف های نرم افزار های قدیمی، نقاط کوری در سیستم های امنیتی آنان است که به سارقان اجازه ی ورود می دهد. در این مواقع تنها کاری که هکر ها لازم است انجام دهند نوشتن کد هایی برای سوء استفاده از این ضعف ها می باشد. بعد از دسترسی به سیستم های شما آن ها می توانند به راحتی اطلاعات شما را سرقت کنند.

3- گردشگران به پدیده هایی مانند فیشینگ توجهی نمی کنند:
زمانی که در حال سپری کردن اوقات فراغت خود در تعطیلات هستید، نباید مسائل امنیتی مهم را فراموش کنید. یکی از مواردی که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، دریافت ایمیل هایی است که از شما اطلاعات شخصی می خواهند. شاید در این نامه ها این نکته قید شود که یکی از بسته های شما در اداره ی پست گم شده باشد و یا اینکه یکی از دوستان شما به شکل اضطراری نیاز به مقداری پول دارد. در این موارد توریست هایی که به محتوای این نامه ها شک نمی کنند بر روی لینک های درج شده در این ایمیل ها کلیک می کنند و قربانی کلاهبرداری فیشینگ هکر ها می شوند.
یکی از راه هایی که شما می توانید تفاوت های بین یک ایمیل معمولی و یک ایمیل فیشینگ را تشخیص دهید، بررسی تمام کلمات درون ایمیل و گشتن به دنبال غلط های املایی و نوشتاری درون آن ها می باشد. یکی دیگر از کار هایی که شما می توانید انجام دهید تماس با همان دوستی است که در ایمیل از شما درخواست پول کرده است. با چنین کاری شما به راحتی می توانید متوجه شوید که این ایمیل ساختگی بوده و دوست شما هرگز چنین پیغامی را برای شما نفرستاده است.
4- استفاده از یک پسورد برای چندین کاربری مختلف:
هکر های اینترنتی افراد کارکشته ای هستند که اطلاعات فراوانی در رابطه با عادت های اینترنتی افراد دارند. یک مهاجم سایبری می تواند به راحتی کلید های کیبوردی که شما در یک کافی نت فشرده اید را ضبط کنند و با استفاده از آن به حساب های کاربری شما دست پیدا کنند.
گردشگران باید حداقل هر ماه پسورد های مهم خود را عوض کرده و در پسورد جدید از ترکیبی از حروف و اعداد و علامت ها استفاده کنند. کسانی هم که نمی خواهند چندین پسورد را به ذهن بسپارند می توانند از اپلیکیشن های ذخیره ی پسورد استفاده کنند.
5- به اشتراک گذاشتن بیش از حد اطلاعات شخصی در شبکه های اجتماعی:

یکی دیگر از روش های محبوب هکر ها برای دسترسی به اطلاعات شما استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. زمانی که گردشگران این مسئله را با دنبال کنندگان خود در میان می گذارند که دور از خانه هستند و عکس هایی از مقصد گردشگری خود به اشتراک می گذارند، این امکان وجود دارد که یک هکر سعی کند با فرستادن پیغام هایی خود را به عنوان یکی از دوستان شما معرفی کند.
تنها کاری که این مهاجمان لازم است انجام دهند پیشنهاد یک کافی شاپ و یا رستوران است تا شما را به دام خود بکشانند. آن ها هم چنین می توانند لینکی را با شما به اشتراک بگذارند که حاوی ویروس و یا بدافزاری باشد که برای فعال سازی تنها نیاز به یک کلیک داشته باشد.
یکی دیگر از روش های پر استفاده توسط هکر ها، بررسی تمامی اطلاعات کلیدی آپلود شده توسط شما می باشد. آن ها با این کار می توانند با استفاده از این کلمات حائز اهمیت به هویت شما پی ببرند. نام خانوادگی اعضای خانواده و آدرس خیابان سکونت کاربران دو مورد از پر کاربرد ترین اطلاعات دریافت شده توسط هکر ها می باشد که معمولاً تنها با گذشتن از سد رمز های عبور قابل دسترسی می باشد.

چگونه در اتاق هتل و یا مسافرخانه به دنبال دوربین مخفی بگردیم ؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر