لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> شاتل هتل چیست؟
شاتل هتل چیست؟

شاتل هتل چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی هر صنعتی تلاش می کند تا در زمینه ی تخصص خود پله های ترقی را طی کند و به موفقیت های بیشتری دست یابد. از جمله ی این ها صنعت هلتداری است که همواره در تلاش است با ارائه ی خدمات و سرویس های بهتر و بیشتر به مسافران رضایت آنها را جلب نماید. یکی از این خدمات سرویسی به نام شاتل است که به حمل و نقل مسافران مربوط می شود. این سرویس شما را از هتل تا فرودگاه یا ایستگاه قطار و بالعکس می رساند. بعد از اقامت در هتل نیز می توانید از طریق آن راهی مراکز دیدنی و گردشگری موجود در شهر شوید و خیالتان راحت باشد که مهم ترین جاذبه های شهر را دیده اید و هیچ یک را از دست نداده اید. اینکه در سفر نگران مساله ی حمل و نقل نباشید می تواند سفر به مراتب بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. بدین منظور برخی از هتل ها سرویس شاتل را در اختیار شما قرار می دهند تا لبخند رضایت را بر لبانتان بنشانند. منظور از شاتل یک نوع سیستم حمل و نقل است که ممکن است در کنار ارائه ی سایر خدمات و امکانات یک هتل به مشتریان آن ارائه شود. ما در اینجا به معرفی شاتل هتل و جزئیات مربوط به آن می پردازیم تا شما خواننده ی عزیز بیشتر با این موضوع آشنا شوید و چنانچه مایل باشید از این به بعد در رزرو هتل هایتان به این موضوع نیز توجه کنید.

از جمله شهرهای ایران که برخی از هتل های آن دارای سرویس شاتل هستند شهرهای مشهد و کیش و اصفهان و تهران می باشند. البته لازم به ذکر است که معمولا شاتلی که در این شهرها ارائه می شود از نوع شاتل فرودگاهی می باشد؛ پس اگر قصد سفر با هواپیما را دارید و به دنبال هتلی هستید که سرویس شاتل را ارائه می دهد می توانید یکی از این شهرها را برای سفر انتخاب کنید. برای رزرو محل اقامت نیز می توانید وارد سایت ایران هتل آنلاین شده و به دنبال هتل هایی باشید که دارای سرویس شاتل هستند. لیست این دسته از هتل ها در پایان این مقاله آورده شده است. تنها کافی است نام شهر مورد نظر خود را در کادر جست و جوی سایت ایران هتل آنلاین بنویسید و بعد از مشاهده ی لیست تمام هتل های آن هتل مورد نظر خود را بیابید و آن را رزرو کنید. شهری که بیش از همه دارای هتل با ارائه ی سرویس شاتل می باشد شهر مقدس مشهد است. پیشنهاد ما به شما از بین هتل های مشهد که دارای سرویس شاتل هستند هتل هما 1 مشهد است که در میدان احمداباد قرار دارد. این هتل علاوه بر شاتل فرودگاهی دارای سرویس شاتل از هتل به حرم نیز می باشد.
هتل هما2معرفی کلی
شاتل (shuttle) موضوعی است که معمولا در صنعت هتلداری، گردشگری و فرودگاهی مطرح می شود و به خدمات حمل و نقل رایگانی اشاره دارد که در خدمت مسافران قرار می گیرد تا آنها را از رفاه حال بیشتری برخوردار کند. ما در این مقاله به بررسی شاتل در زمینه ی صنعت هتلداری می پردازیم و آن را با عنوان شاتل هتل مطرح می کنیم. شاتل هتل در واقع نوع خاصی از سرویس حمل و نقل است که برای رفاه حال مسافران به آنان ارائه می شود. فرض کنید بعد از ورود به یک هتل به شما اعلام می شود که در این هتل سرویس شاتل ارائه می شود، در مقابل شما باید جویا شوید که این سرویس دقیقا در چه مسیری ارائه خواهد شد. ارائه ی سرویس شاتل در یک مسیر خاص به این معناست که یک ماشین متعلق به هتل، در ساعات مشخصی از شبانه روز این مسیر خاص را طی کرده و مسافران هتل را تقریبا بدون دریافت هیچ هزینه ای تا یک مقصد مشخص جابه جا می کند. این مقصد ممکن است فرودگاه یا ایستگاه قطار یا یک جاذبه تاریخی، تفریحی، تجاری و … باشد. لازم به ذکر است که معمولا زمان رفت و برگشت سرویس شاتل از قبل تعیین می شود و مسافر باید برنامه ی خود را طبق آن تنظیم کند. شما می توانید برای آگاهی دقیق از این زمان به واحد کانسیرج هتل مراجعه کنید.

شاتل هتل
نکات لازم به ذکر در مورد سرویس شاتل هتل
مسیر حرکت سرویس شاتل ثابت است. یعنی مسیر رفت و برگشت معمولا یکی است.
سرویس شاتل در بین راه توقف نمی کند پس لطفا چنین درخواستی از راننده ی شاتل نداشته باشید.
ماشین هایی که به منظور ارائه ی سرویس شاتل مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا از نوع ون هستند لذا ظرفیت سوار کردن تعداد زیادی از مسافران و محلی برای جا دادن وسایل آنها را دارند.
معمولا در سرویس شاتل راننده در طول مسیر هیچ صحبتی نمی کند بلکه یک سی دی که حاوی اطلاعات مفیدی در مورد مقصد است را برای مسافران پخش می کند تا آنان را با مقصد بیشتر اشنا کند.

یکی از زیرمجموعه های سرویس شاتل هتل، شاتل فرودگاهی است که مسافران را به فرودگاه برده یا از فرودگاه به هتل می رساند.
ترنسفر

شاتل فرودگاهی
شاتل فرودگاهی سرویسی است که معمولا توسط شاتل هتل ها ارائه می شود. این سرویس که در ایران نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد به این معناست که در ساعات مشخصی از شبانه روز ماشین هایی از طرف هتل در مسیر رفت و برگشت به فرودگاه در اختیار مسافران هتل قرار داده می شود تا آنها را سر وقت از فرودگاه به هتل و بالعکس از هتل به فرودگاه برساند. شاتل فرودگاهی به دو نوع شاتل اشتراکی و شاتل چندگانه تقسیم می شود. شاتل اشتراکی اختصاصی تر است؛ به این معنا که مسافر می تواند با توجه به زمان پرواز خود آن را رزرو کند و به محض پیاده شدن از هواپیما بر ماشینی که از طرف هتل فرستاده شده سوار شود و به سمت هتل خود حرکت کند و یا از هتل به سمت فرودگاه برود. در این نوع از شاتل مسافر یک لحظه هم منتظر نمی ماند و دقیقا سر وقت به طرف مقصد حرکت می کند.
ترنسفر هتل

نوع دوم از شاتل فرودگاهی شاتل چندگانه است. این شاتل همان طور که از نامش پیداست به تعداد بیشتری از مسافران اختصاص پیدا می کند. این نوع شاتل معمولا در تورهای مسافرتی ارائه می شود. معمولا در این نوع شاتل افراد با مقاصد مختلف بر یک ماشین سوار می شوند در نتیجه این ماشین مسیرهای متفاوتی را طی می کند چرا که بایستی در مقابل هتل های مختلفی بایستد و مسافران هر هتل را در آنجا پیاده کند پس زمان بیشتری طول می کشد تا مسافر به مقصد برسد مخصوصا اگر نفر آخر باشد. پس طبیعی است که هزینه ی شاتل فرودگاهی چندگانه در مقایسه با شاتل فرودگاهی اشتراکی کمتر باشد. پس با توجه به اینکه قیمت برایتان مهم است یا زمان می توانید یکی از این دو نوع شاتل فرودگاهی را که از طرف هتل مورد نظرتان ارائه می شود انتخاب کنید و آسوده خاطر به سمت مقصد به راه بیفتید.

ترنسفر فرودگاهی
دلایل استفاده از شاتل فرودگاهی
استفاده از شاتل فرودگاهی راهی سریع و آسان برای رسیدن به هتل بعد از یک پرواز طولانی است.
استفاده از شاتل فرودگاهی به صرفه و سرراست است؛ معمولا استفاده از تاکسی هزینه ی بالایی دارد. این در حالی است که مسافران در استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی در یک شهر و کشور ناآشنا معمولا دچار سردرگمی می شوند و حتی ممکن است مسیر هتل خود را گم کنند.
ارائه ی سرویس شاتل فرودگاهی توسط هتل ها روش مناسبی برای استقبال از مسافران در همان بدو ورود وبدرقه ی آنها در زمان ترک محل است.

استفاده از شاتل فرودگاهی در زمانی که پول زیاد و وسیله ی باارزشی به همراه دارید روشی کاملا امن و مطمئن است.

شاتل
شاتل هتل های ایران

تعدادی از هتل های ایران هستند که سرویس شاتل را به مسافران خود ارائه می دهند. این هتل ها در شهرهای مشهد و اصفهان و کیش و تهران قرار دارند. البته معمولا شاتلی که هتل ها ارائه می دهند از نوع شاتل فرودگاهی است و تنها برخی از آنان دارای سرویس شاتل به سمت جاذبه های گردگشری هستند. با این حال اگر این سرویس برایتان مهم است بایستی هتلی را رزرو کنید که آن را ارائه می دهد. معمولا شاتل یا ترانسفر فرودگاهی برای مهمانان تجاری و نیز مهمانان خارجی مهم است. به همین دلیل معمولا به صورت رایگان ارائه می شود تا نظر آنان را به سمت خود جلب نماید. معمولا هتل ها تنها زمانی در مقابل ارائه ی این سرویس از مهمانان هزینه دریافت می کنند که از خودروهای لوکس و گران قیمت بدین منظور استفاده کنند.

حمل و نقل
در ادامه نام برخی از هتل های ایران که سرویس شاتل را ارائه می دهند همراه با نوع شاتلی که در اختیار مسافران خود می گذارند آمده است:
هتل بین المللی قصر مشهد: شاتل فرودگاهی
هتل الماس 2 مشهد: شاتل فرودگاهی و شاتل راه آهن
هتل درویشی مشهد: شاتل فرودگاهی با مینی بوس های عمومی به صورت کاملا رایگان
هتل بین المللی قصر طلایی مشهد: شاتل رفت به حرم امام رضا به صورت رایگان
هتل پارسیس مشهد: شاتل رفت و برگشت فرودگاهی و شاتل اختصاصی به حرم امام رضا
هتل هما 1 مشهد: شاتل فرودگاهی و شاتل رفت به حرم امام رضا
هتل هما 2 مشهد: شاتل رایگان به حرم امام رضا
هتل کوثرناب مشهد: شاتل رفت فرودگاهی (از فرودگاه به هتل)
هتل تارا مشهد: شاتل رفت و برگشت فرودگاهی
هتل پارمیس کیش: شاتل فرودگاهی به صورت رایگان
هتل های فرودگاهی ایبیس و نووتل: شاتل فرودگاهی برای رفت و برگشت به فرودگاه امام خمینی به صورت رایگان هر 20 دقیقه یکبار
هتل داریوش کیش: شاتل فرودگاهی رفت و برگشت
هتل فلامینگو کیش: شاتل فرودگاهی
هتل سفیر اصفهان: شاتل فرودگاهی
هتل پارسیان استقلال تهران: شاتل فرودگاهی با استفاده از خودروهای مدرن با قابلیت رزرو تلفنی و ارائه ی خدمات VIP و CIP از بدو ورود تا لحظه خروج از هتل

هتل بزرگ تهران: شاتل فرودگاهی به صورت رایگان

شاتل هتل
شاتل هتل های خارج از ایران

موضوع شاتل هتل بیش از اینکه در سفرهای داخلی مطرح باشد در سفرهای خارجی اهمیت پیدا می کند. چرا که در یک سفر خارجی بخش بزرگی از هزینه ها مربوط به هزینه های حمل و نقل خواهد بود پس چنانچه مسافران با موضوع شاتل آشنایی داشته باشند می توانند در صورت ارائه ی چنین خدمت مفیدی از آن استفاده کنند و تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی به عمل بیاورند. تقریبا در تمام شهرهای توریستی دنیا مانند شهرهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، لندن و … سرویس شاتل از طرف هتل ها به مقصد مهم ترین جاذبه های گردشگری ارائه می شود. معمولا اگر از طریق تور به خارج از کشور سفر کنید و در یکی از هتل های مقصد اقامت داشته باشید امکان استفاده از شاتل را میابید با این حال می توانید این موضوع را همواره مد نظر قرار دهید و اگر به تنهایی عازم سفر می شوید هتلی را برای اقامت رزرو کنید که چنین سرویس مفیدی را ارائه می دهد تا علاوه بر راحتی در حمل و نقل در هزینه هایتان هم صرفه جویی کرده باشید.

سرویس شاتل
ساعات ارائه ی شاتل هتل فرودگاهی
معمولا چنانچه هتلی دارای سرویس شاتل فرودگاهی باشد آن را به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال ارائه می دهد. با این حال حتما قبل از اینکه دیرتان شود درخواست شاتل خود را به هتل یادآوری کنید تا از رسیدن سر وقت به فرودگاه مطمئن شوید. چنانچه با تور سفر می کنید باید زمان حرکت سرویس شاتل را بدانید یا با سوال از راهنمای تور از آن مطلع شوید و قبل از حرکت سرویس خود را به آن برسانید تا از گروه جا نمانید. از طرفی زمان حرکت شاتل فرودگاهی بسیار مهم است چون این احتمال وجود دارد که در صورت چند دقیقه تاخیر مسافر به پرواز نرسد. در این صورت شخص مقصر (آژانس یا راننده) بایستی جریمه این کم کاری را به مسافر پرداخت کند. نکته ی جالبی که در این زمینه وجود دارد اینکه ارائه دهندگان سرویس شاتل از روی اطلاعاتی که در زمان ثبت نام وارد می کنید مکان شما را می دانند و به موقع خود را به شما می رسانند.

مواردی که هتل ها ممکن است به شما دروغ بگویند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر