لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> نیمی از سود گردشگری خارجی در این ده کشور متمرکز شده است
نیمی از سود گردشگری خارجی در این ده کشور متمرکز شده است

نیمی از سود گردشگری خارجی در این ده کشور متمرکز شده است

بر اساس گزارش آماری سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، 10 کشوری که بالاترین سود گردشگری خارجی را دارند، 50% هزینه های گردشگری در سراسر جهان را باعث می شوند. در مورد گردشگران، 10 کشوری که بیشترین ورودی گردشگران خارجی را دارند، 40% کل سفرهای دنیا را به خود اختصاص داده اند. برای رزرو هتل در مشهد به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل پارس مشهد، اقامتی دلنشین را تجربه کنید.

کشورهای ایالات متحده، اسپانیا، فرانسه، تایلند، بریتانیا، ایتالیا، استرالیا، آلمان، ژاپن و چین به ترتیب، 10 کشوری هستند که بالاترین سود را از صنعت گردشگری بین المللی کسب می کنند.

گزارش آماری سازمان جهانی گردشگری، ایالات متحده را در راس این 10 کشور قرار داده است. آمریکا بیش از 215 میلیارد دلار از طریق گردشگری درآمد دارد. اگر 80 میلیون گردشگری که در سال 2018 وارد آمریکا شده اند را نیز با این آمار یکی کنیم، میانگین 2687 دلاری که هر گردشگر به ازای هر اقامت می پردازد، از میانگین هر کشور دیگری پیشی خواهد گرفت.
فرانسه که مقام سوم سود گردشگری و مقام اول مقصد گردشگری به انتخاب گردشگران را دارد (با بیش از 89 میلیون گردشگر ورودی)، هزینه میانگین اقامت در آن 752 دلاری است. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، اسپانیا که مقام دوم در ورودی گردشگر و سود ناشی از گردشگر را دارد، میانگین 891 دلار برای اقامت یک گردشگر را نشان می دهد.

یک دلیل احتمالی برای چنین رتبه بندی شاید این باشد که اروپا به جز فصل تابستان ( که اقامت مسافران در اسپانیا در حال حاضر بالاتر از حد میانگین است) برای گردشگران هدف خارجی یک مقصد چند توقفه است و گردشگران در هر کشور توقفی کوتاهی دارند اما آمریکا خودش یک مقصد “چند مقصدی یا چند توقفه” به حساب می آید.

براساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، این 10 کشور که بالاترین تعداد گردشگر را دارند، درمجموع میزبان 577 میلیون بازدیدکننده و 40% ورودی گردشگر دنیا هستند.
در این ده مقصد گردشگری برتر دنیا که بیشترین میزان ورودی گردشگر را در سال 2018 داشته اند، مکزیک با 41 میلیون گردشگر، جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است. با این وجود، این کشور نتوانسته است وارد لیست کشورهایی شود که بالاترین سود را از گردشگری خارجی می برند. مکزیک و ترکیه، دو تا از پربازدیدترین کشورهای سال 2018، به اندازه ی کافی سودی نصیبشان نشده است تا وارد لیست 10 کشور برتر از لحاظ سود شوند و در نتیجه جای خودشان را به استرالیا و ژاپن داده اند.
در حقیقت، ژاپن و چین با 41 و 40 میلیون دلار سود، به ترتیب دو کشور آخر لیست بالاترین سود گردشگری خارجی هستند.

رتبه يك از نظر تعداد گردشگران در سال 2018
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر