لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> بحث داغ اجرای مالیات گردشگری در کشورهای مختلف
بحث داغ اجرای مالیات گردشگری در کشورهای مختلف

بحث داغ اجرای مالیات گردشگری در کشورهای مختلف

افرادی که به تعطیلات خارجی می روند معمولا به این موضوع عادت دارند که بیشتر مقاصد نیازمند پرداخت مالیات گردشگری هستند. اغلب هزینه ی آن در پرداخت کلی سفر گنجانده شده است، برای مثال در زمان گرفتن بلیط هواپیما، در هنگام پرداخت پول هتل یا اجاره ی یک واحد آپارتمانی. در سال های اخیر این موضوع تبدیل به موردی رایج در صنعت گردشگری شده و کشورهای بیشتری تمایل به در نظر گرفتن این قوانین دارند. شاید در چنین شرایطی بهره گیری از توان گردشگری داخلی و تشویق مردم به بازدید از نقاط دیدنی بی شمار کشور عزیزمان، راهکار مناسبی برای کمک به صنعت گردشگری باشد. همین حالا می توانید با رزرو هتل در کرمان یا رزرو هتل در اصفهان و شهرهای دیگر سفر خود را آغاز و ضمن لذت بردن از بازدید خود، یاری دهنده ی صنعت گردشگری داخلی باشید.
هدف از جمع آوری مالیات گردشگری برای بعضی کشورها، برآمدن از پس معضل توریسم بیش از حد با این راهکارها و در نهایت حمایت از این صنعت با هزینه ای که از این راه بدست می آید است.
خیلی از کشورهای اروپایی قوانین خاصی در مورد این مالیات دارند. برای مثال در فرانسه، مالیات بستگی به مکان هایی دارد که از آنها بازدید می کنید. نقاطی که مراکز محبوب گردشگری در نظر گرفته می شوند، مثل پاریس یا لیون، مالیت بیشتری دریافت می کنند و از این هزینه برای بهبود زیرساخت های این صنعت بهره می برند.
آلمان در بزرگترین شهرهایش چیزی به نام “مالیات فرهنگی” و “مالیات بر تخت” دارد. این مورد مثلا شامل برلین و هامبورگ می شود. مقدار آن به 5 یورو برای هر نفر در هر روز یا 5 درصد از هزینه ی هتل مسافر می شود.

از این مهارت ها برای زنده ماندن در آخرالزمان زامبی استفاده کنید
ادامه مطلب

ایتالیا سیستمی مشابه دارد، به طوری که مالیات بستگی به جذابیت مقصد مسافر دارد. در شهر رم می تواند بین 3 تا 7 یورو در هر شب باشد. در حالی که ونیز با پدیده ی توریسم بیش از حد درگیر است، به همین دلیل “مبلغ ورودی” 10 یورو در انتهای سال 2018 بنا گذاشته شد.
بیشتر مقاصد محبوب گردشگری اسپانیا قانونی مشابه دارند. مقدار معمول آن در فصول پر بازدید حدود 4 یورو در روز بر نفر است. در حالی که در بارسلونا مالیات 5/2 یورو است، هیچ مالیاتی در شهر پایتخت مادرید وجود ندارد. چند مورد دیگر از کشورهای اروپایی با مالیات گردشگری شامل سوییس، یونان، بلژیک، رومانی اتریش و پرتغال می شوند.
بعضی ایالت ها در آمریکا نیز شامل این قانون هستند و مالیات گردشگری موضوع روز آنهاست. برای مثال کالیفورنیا و تگزاس “مالیات اِشغال” دارند که در هنگام رزرو محل اقامت دریافت می شود. این مالیات در مُتل ها، مسافرخانه ها، هتل ها و دیگر اماکن اقامتی دریافت می شود.

کشورهای آسیایی نیز سوار بر این قطار شده اند و یکی از آخرین کشورهایی که با این قانون تطبیق یافت ژاپن بود. مالیات آنها که به “مالیات خداحافظی” خوانده می شود، از اول ژانویه 2019 تاثیر داده شد. این مالیات به 9.25 دلار می رسد و توسط مسافرین بین المللی در هنگام خروج از ژاپن پرداخت می شود. هدف آن حمایت از زیرساخت های المپیک توکیو در سال 2020 است.
پس از آن به مورد عجیب بوتان می رسیم. این کشور مالیات توریسم 200 تا 250 دلار در روز دارد. اگرچه این مالیات شامل خدمات متعددی از جمله اقامتی، حمل و نقل و تورهای راهنما و غذا می شود. وضع این قانون به بوتان کمک کرده تا از میراث فرهنگی و ذخایر طبیعیش محافظت کند.
دیگر کشورهایی که مالیات گردشگری در آنها وضع شده شامل اندونزی، مالزی و همچنین تعدادی از جزایر کارائیب مثل باهاما، جمهوری دومینیکن، هائیتی و جامائیکا است. نیوزیلند نیز آماده ی وضع این قانون در سال جدید است. این قانون، بازدیدکنندگان بین المللی را ملزم به پرداخت 24 دلار در هنگام رسیدن به مقصد می کند.

11 نام زیبای ایرانی به همراه معنی آنها
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر