لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> بوتیک هتل چیست؟
بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل چیست؟

از زمانی که سفر در تاریخچه حیات بشر شکل گرفته است مکان اقامت در طول سفر نیز گزینه بسیار مهم و تاثیرگذاری بوه است. اکنون اما تنها اقامت و داشتن سرپناهی مناسب و یا یک وعده غذایی گرم مهمانان هتل‌ها را راضی نگاه نمی‌دارد از استخرهای روباز بی نهایت گرفته تا جکوزی هایی که در اتاق‌های شخص قرار می‌گیرند و هتل های لوکسی که گاهی خدمات عجیب و غریبی به مسافرین خود ارائه می دهند سبب شده تا دنیای هتل داری در طول این سال به‌سرعت گسترش یافته و شاهد تنوعی کم نظیر باشد. قدم در هر شهر و دیاری که بگذارید از هتل های مجلل زنجیره ای با اسم و رسم هایی جهانی گرفته تا مهمانسراهای کوچک و محلی میزبان شما خواهند بود اما اگر شما هم از آن دسته مسافرینی هستید که تمایل دارید تا در هتل مجلل اما آرام، هنری، خاص، مجهز و در یک‌کلام منحصربفرد اقامت کنید انتخاب یک بوتیک هتل گزینه بسیار مناسبی است. بوتیک هتل ها نه تنها مکانی برای پذیرش مهمان و مسافرند بلکه خود گاه دلیل بازدید مسافرین و اقامت آنان اند و البته تفاوت های بسیاری با هتل های صرفا لوکس دارند. اگر مشتاقید تا بدانید که کدام هتل ها در رسته بوتیک هتل ها قرار می گیرند حتما با ما همراه شوید. قصد رزرو هتل های ایران از هتل های تبریز گرفته تا هتل های تهران، هتل های کیش، هتل های مشهد و .. را اگر دارید سری به ایران هتل آنلاین بزنید.

بوتیک هتل چیست؟

مفهوم بوتیک هتل در رابطه با سایر مفاهیم جهان هتل داری مفهوم جوان و تازه ای است که قدمت آن به اواخر دهه هشتاد میلادی باز می گردد. به روزگاری که دو هتل منحصربفرد یکی در لندن و دیگری در سانفرانسیسکو قدم در عالم هتل داری گذاشتند. تا قبل از افتتاح این دو هتل تاخت و تاز در دنیای هتل داری در دستان هتل های بزرگ زنجیره ای بود که اغلب دارای معماری های شبیه به هم و امکاناتی مشابه بودند. البته واژه بوتیک که در اصل یک واژه فرانسوی است از دهه شصت میلادی قدم در عرصه تجارت گذاشت. واژه ای در اطلاق به فروشگاه های کوچک در برابر فروشگاه های زنجیره ای که تنها به فروش کالاهای منحصربفرد و نایاب می پرداختند و مشتریان خاص خود را داشتند. با ورود این مفهوم به عرصه هتل داری شاهد تولد هتل هایی بودیم که در برابر هتل های بزرگ و شبیه به هم نمایانگر بک خاصی از زندگی با مرکزیت هنر و معماری بوند. این هتل ها با فراهم آوردن فضایی آرام، لوکس، هنری، مدرن، شهری و منحصربفرد سعی در جلب نظر مسافرینی داشتند که اگرچه به دنبال مکان اقامتی مجلل و لوکس بودند اما علاقه ای به رزرو اتاق در هتل های مجلل و پرهیاهو پنج ستاره نداشتند، آنان مشتاق کسب تجربه اقامتی گرم و خودمانی نیز بودند. اقامتی که در آن تعاملی گرم و صمیمی با مسئولین هتل نیز میسر بود. اما این بوتیک هتل ها چه ویژگی هایی دارند؟

معماری و فضای خاص
 معماری و فضای خاص بوتیک هتل

آنچه در نگاه اول یک بوتیک هتل را از سایر هتل های لوکس و مجلل متمایز می کند معماری و طراحی داخلی منحصربفرد آن است. در واقع در جهان هتل داری هربوتیک هتلی دارای معماری و طراحی داخلی منحصربفرد خویش است که اندیشه جاری در روح این بوتیک هتل را به مخاطب القا می کند. قدم در داخل بوتیک هتل ها که بگذارید در ابتدا اغلب با طراحی های مدرن و هنری روبرو خواهید شد که کارایی و کیفیت را در کنار یکدیگر در نظر گرفته اند. گاه بوتیک هتل ها در بناهای قدیمی و کهن اما بازسازی شده احداث می شوند که در کنار ارائه مکانی برای اقامت و استراحت روحی هنری و اصیل را نیز به نمایش بگذارند. بوتیک هتل ها دارای فضایی گرم و خودمانی اند و اغلب مهمانان خود را به یاد خانه های خود می اندازند. در یک بوتیک هتل شما شاهد حضور در فضایی دلپذیر و دلباز خواهید بود.

کیفیت مهم تر از کمیت
بوتیک هتل

در کنار مجلل و لوکس بودن و در عین حال منحصربفرد بودن، بوتیک هتل ها اغلب دارای فضای به نسبت کوچکتری نسبت به هتل های بزرگ اند در حالی که در مقایسه با مهمان سراها از وسعت بیشتری برخوردارند. اعداد و ارقام بسیاری در رابطه با حداقل ها و حداکثر تعداد اتاق های یک بوتیک هتل ذکر می شود اما آنچه مسلم است در بوتیک هتل برعکس اغلب هتل های بزرگ کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است و همین کوچک تر بودن هتل و کم بودن ظرفیت پذیرش اغلب سبب می شود تا مسئولین بوتیک هتل ها بتوانند خدمات با کیفیت تر و البته مقرون به صرفه تری را به مشتریان خود ارائه بدهند. بوتیک هتل ها اغلب در مرکز شهر و در نقاط اعیان نشین قرار دارند تا هم دسترسی ساده ای به شهر را فراهم کرده و هم فارغ از شلوغی و غوغای شهر محیطی آرام و دلپذیر را برای مهمانان خود به ارمغان بیاورند. امروزه اما شاهد ساخت بوتیک هتل هایی در حاشیه شهر ها نیز هستیم. بوتیک هتل ها چه به صورت مستقل ساخته شوند و یا چه تحت مدیریت نام ها و برندهای هتل داری بزرگ قرار داشته باشند به صورت کاملا مستقل اداره می شوند.

خدمات مدرن و لوکس
خدمات بوتیک هتل

یکی از اصول اساسی یک بوتیک هتل ارائه خدمات در سطح لوکس و فوق لوکس است. هر آنچه از ارائه امکانات در هتل های پنج ستاره و لوکس را مد نظر دارید بر اساس استانداردها می توانید در یک بوتیک هتل نیز بیابید. از استخرهای بی نهایت گرفته تا خدمتکار خصوصی نیز گاه در برخی بوتیک هتل ها به چشم می خورند. بوتیک هتل ها همچنین دارای امکاناتی مدرن و به روزند. مبلمان های مدرن و راحت، تلویزیون های بزرگ، امکانات صوتی و تصویری مدرن، تزئینات و تجهیزات خاص و .. از جمله ویژگی های یک بوتیک است. اگرچه در بوتیک هتل ها از سالن های کنفرانس و یا سالن های برگزاری مراسم مجلل خبری نیست اما سایر امکانات رفاهی از قبیل رستوران ها و استخرها اغلب در سطحی بسیار عالی در این هتل ها ارائه می شوند. شما در یک بوتیک هتل می توانید انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی های بین المللی را در سطحی عالی سفارش بدهید. یکی دیگر از ویژگی بوتیک هتل ها تمرکز بر روی دستور غذاها و نوشیدنی های محلی است چراکه بوتیک هتل ها اغلب سعی در معرفی گنجینه های فرهنگی و تاریخی شهر مورد اقامت خویش دارند.
ورود حیوانات خانگی آزاد
برخلاف اغلب هتل های لوکس و پنج ستاره ورود حیوانات خانگی به داخل اغلب بوتیک هتل ها آزاد است. البته هنوزهم برخی بوتیک هتل با ورود حیوانات خانگی به داخل محوطه هتل موافق نیستند اما در عوض برخی بوتیک هتل ها خدمات خاصی را به حیوانات خانگی ارائه می دهند تا شما تجربه ای همانند اقامت در محیط خانه اما به مراتب لوکس تر و مجلل تر را به خاطر داشته باشید.

قدیمی‌ترین هتل‌های ایران
ادامه مطلب

نمونه‌هایی از برترین بوتیک هتل های جهان

Awarta Nusa Dua Luxury Villas & Spa
Awarta Nusa Dua Luxury Villas & Spa

نام این بوتیک هتل که در بالی اندونزی قرار دارد به معنای جواهر است. نامی که به واقع برازنده این بوتیک هتل منحصربفرد و متمایز است. این بوتیک هتل در سال 2019 برای دومین بار متوالی به عنوان برترین بوتیک هتل جهان انتخاب شده است. جایی که مسئولین هتل با یک لیموزین سفید شما را از فرودگاه به هتل می رسانند. قدم در این بوتیک هتل که بگذارید انبوه بونسای ها و بوته های گل یاسمن در همان بدو ورود شما را متحیر خواهند ساخت. مکان های اقامت مجلل، رستوران های منحصربفرد، چشم اندازهای سرسبز، اسپای مجلل و بسیاری از خدمات مجلل در این هتل بوتیک لوکس در اختیار شما قرار می گیرد. در کنار چهارده ویلای مجهز این هتل می توانید سری به سوئیت های زیبای این هتل بزنید که با معماری و فرهنگ چینی و بالیایی آراسته شده اند. این هتل مجلل و لوکس و در عین حال مدرن یک گنجینه واقعی است که رویای شما را تحقق می بخشد.

Emaho Sekawa
Emaho Sekawa

اگر به دنبال یک بوتیک هتل ساحلی هستید تا از بودن در دل طبیعت یک جزیره منحصربفرد لذت ببرید باید سری به دومین بوتیک هتل محبوب جهان بزنید. این هتل زیبا در ساحل دومین جزیره بزرگ کشور فیجی بر بلندای یک تپه و در گوشه ای از اقیانوس آرام قرار دارد. این بوتیک هتل زیبا عنوان برترین هتل ساحلی جهان را نیز از آن خود کرده است. جایی که شما با صدای امواج و آواز پرندگان در جنگل های بارانی از خواب بیدار می شوید و با چشم انداز مسحورکننده اقیانوس آرام، جنگل های بارانی، کوهستان ها و خلیجی زیبا آرام می گیرید. این هتل پنج ستاره با ارائه اقامتگاه هایی مدرن و لوکس که با الهام از فرهنگ فیجی طراحی شده اند و امکاناتی همچون استخرهای لوکس، اسپا، رستوران های مجلل، انواع تفریحات آبی، غذاخوردن در دل طبیعت و … یکی از برترین بوتیک هتل های جهان است. این بوتیک هتل مجلل نیز از ویلاها و اقامتگاه های متعددی تشکیل شده است.

بوتیک هتل طوبی

بوتیک هتل طوبی نخستین بوتیک هتلی که کار خود را در پایتخت آغاز کرد بوتیک هتل طوبی است که در یکی از اعیان نشین ترین مناطق پایتخت قرار دارد. با ورود هر یک از مهمانان به این هتل مهمان می تواند به هنگام رزرو اتاق مورد نظر خود سفارشات ویژه ای از قبیل گل مورد نظر، رایحه مورد علاقه و حتی میوه هایی که به آن علاقه دارند را نیز بدهند. در کنار طراحی مدرن و لوکس این هتل سه ستاره و پنج طبقه هتل طوبی در روف گاردن خود نیز کافی شاپ و رستوران لوکسی را نیز تدارک دیده است.

اقامت در هتل ونوس پلاس در پاییز رنگارنگ چالوس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر