لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> افزایش تقاضای مشاغل دیجیتالی در صنعت گردشگری
افزایش تقاضای مشاغل دیجیتالی در صنعت گردشگری

افزایش تقاضای مشاغل دیجیتالی در صنعت گردشگری

به گفته کارشناسان، استعداد های دیجیتالی نوین به عنوان راهی برای پذیرش تغییرات در قالب چالش ها تعریف می شوند. مهارت ها و توانایی ها امتیازاتی هستند که افراد را از دیگران متمایز می کنند. با برخورداری از دانش به عنوان مهارت پایه و ابزار هایی که در زمان تحصیل کسب کرده اند اما مهارت چیزی است که آنها را به جلو می کشاند.
با گسترش روز افزون تکنولوژی، بسیاری از صنعت ها به فکر تغییر به سمت استفاده از تکنولوژی و دنیای دیجیتال در زمینه کاری خود شده اند. صنعت گردشگری و هتلداری نیز از این موضوع مستثنی نمانده است. امروزه می توانید به راحتی و با فشار دادن چند کلید بهترین هتل ها را به صورت آنلاین رزرو نمایید. هتل ساحلی مروارید صدرا واقع در استان هتل های مازندران یکی از نمونه هتل هایی است که چنین امکانی را برای افراد فراهم کرده است.

مشاغل دیجیتالی در زمینه گردشگری با تقاضای روز افزون در آینده را می توان در سه گروه بزرگ طبقه بندی کرد:
1-با هدف جذب مشتری و به دست آوردن ثبات
• متخصص محتوای برند، همچنین به عنوان فروشنده خاموش شناخته می شود.
• مدیر انجمن یا متخصص رسانه های اجتماعی
• متخصص SEO ( بهینه سازی موتورهای جستجو) SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)
• متخصص مارکتینگ وابسته
• مدیر CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری). یکی از بیشترین موارد درخواست در هر صنعتی-ترکیب از تکنسین بازاریابی و کارشناس بازاریابی.
2-با هدف بهینه سازی تجربه
• سازنده واقعیت مجازی
• طراح خدمات. یک موقعیت کلیدی که مسئول تجزیه و تحلیل درخواست ها و رقابت های یک تجارت است.
3- با هدف پیش بینی رفتار ها
• تحلیلگر داده. همکاری با مدیر CRM به منظور تصمیم گیری بر اساس داده ها و فراهم کردن ارزش ها از طریق داده ها
نحوه مواجهه با تغییرات
میگوئل فلچا، مدیر کل و سخنگوی شرکت تروال اکسنچر اروپا در رابطه با اتوماسیون و چگونگی تأثیر آن بر اشتغال در صنعت گردشگری دو راه حل ارائه داده است: 1- همکاری بین بازیگران اصلی و 2- تبادل دانش و اطلاعات .
به نظر وی، فناوری باعث ایجاد اشتغال خواهد شد، اما از نوع متفاوت آن و زمان کافی برای آماده شده در این زمینه را داریم زیرا این تغییر شغلی در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده اتفاق می افتد و نیازمند به تخصص و آموزش است.
آنهایی که با هم سازگار نیستند در کنار هم نخواهند ماند. به همین دلیل پیشنهاد وی این است: ” ایجاد فرصت برای افراد به منظور بازسازیی مهارت ها و نقش ها و همچنین توسعه همکاری بین بازیگران اصلی، برای مثال، اداره های دولتی به SME ها کمک می کنند تا ائتلاف های سازمانی برای تبادل دانش ایجاد شود. “
این متخصص سه نکته را برای مواجهه با تغییرات بزرگ ارائه می دهد: تسریع در یادگیری تجربی، تغییر تمرکز مؤسسات به سمت افراد و توانمند سازی آسیب پذیرترین یادگیرندگان. در حقیقت، هتل های ملیو، شرکت گردشگری آمریکایی Marriott و گروه هتلداری Accor از این فناوری در جهت آسان سازی دسترسی به فرصت های شغلی برای کارمندان خود بسته به مهارت هایشان استفاده می کنند.

آلودگی هوا، گریبانگیر پایتخت های اروپایی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر