لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> به گفته ی اتحادیه اروپا شرکت های هواپیمایی ملزمند تا تغییر در ساعت پرواز را به مسافران اطلاع دهند
به گفته ی اتحادیه اروپا شرکت های هواپیمایی ملزمند تا تغییر در ساعت پرواز را به مسافران اطلاع دهند

به گفته ی اتحادیه اروپا شرکت های هواپیمایی ملزمند تا تغییر در ساعت پرواز را به مسافران اطلاع دهند

تاخیر در پروازهای خروجی معمولا برای کسانیکه برای تعطیلات به سفر می روند، بسیار ناراحت کننده است. علاوه بر اینها، این مسافران بخشی از زمان تعطیلاتشان را که باید در مقصد می بودند را از دست می دهند و به همین دلیل در برخی موارد، مسافرانی که با تور به سفر می روند می توانند به خاطر تغییرات اعلام شده در زمان پرواز تقاضای غرامت کنند. برای رزرو هتل در تهران به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل استقلال تهران، اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

دلیل دربافت چنین غرامتی این است که شرکت های هواپیمایی باید دو هفته قبل از زمان معین و اعلام شده پرواز، تغییر در زمان پرواز را صریحا به اطلاع مسافران برساند و اگر این کار را انجام ندهند، کسانیکه بخاطر این تاخیر متضرر شوند، می توانند مطابق با قانون حقوق مسافران هوایی اروپا، غرامت دریافت کنند.

در یکی از این موارد درخواست غرامت، یک مرد و خانواده اش می خواستند در آغاز ماه آگوست با هواپیما از نورمبرگ به رودس بروند. هواپیما تاخیر داشت و حرکتش از صبح زود به اواخر بعد از ظهر تغییر کرد و این مرد تنها چند روز قبل از حرکت و زمانیکه می خواست در صفحه رزرو آنلاین، صندلی هایشان را رزرو کند این موضوع را فهمید.
این مرد از این شاکی بود که به موقع به او اطلاع رسانی نشده است و درخواست پرداخت غرامتی به مبلغ 1600 یورو برای خود و خانواده اش شد (یعنی به ازای هر نفر مبلغ 400 یورو برای بیش از 1500 کیلومتر راه).
قاضی نیز با او موافقت کرد. در حقیقت، تماس شرکت هواپیمایی با آژانس مسافرتی یا گرداننده تور کافی نیست، زیرا هیچ کدام از آنها مسافر نیستند. یا حتی مطلع شدن مسافر از این تغییر زمان پرواز هنگام رزرو صندلی در صفحه رزرو آنلاین نیز کافی نیست (اطلاعات برای عموم مردم در دسترس است ولی مستقیما به خود مسافر اطلاع رسانی نشده است).
شرکت های هواپیمایی باید هرگونه تغییر در زمان پرواز را به موقع و مستقیما به مسافران اطلاع رسانی کنند (یعنی در بازه زمانی دو هفته ای قبل از سفر).

چگونه تونل کانال برای همیشه اروپا را تغییر داد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر