لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> تفاوت هتل و مُتل
تفاوت هتل و مُتل

تفاوت هتل و مُتل

آثار باستانی به جا مانده از گذشته نشانگر آن هستند که از دیرباز رفت‌وآمد میان مردم سرزمین های دور و نزدیک وجود داشته است. این سفرها که معمولا سفرهای تجاری به شمار می رفتند، عامل مهمی برای تبادل فرهنگ میان اقوام گوناگون بودند و بسیاری از ویژگی های بارز یک تمدن را به تمدن دیگر منتقل می کردند. هر چند امروزه هنوز هم سفر یکی از راه های انتقال فرهنگ و تجارت است، اما ابعاد دیگری هم به آن افزوده شده و آن را به یکی از مهم ترین نیازهای بشر در عصر جدید مبدل کرده است. با توجه به این نیاز بسیاری از افراد می کوشند برای سفر خود را برنامه ریزی کنند. در این راستا، طی مدت کوتاهی طیف وسیعی از انواع اقامتگاه ها مانند هتل، متل، هاستل و اقامتگاه بوم گردی به وجود آمدند که با توجه به شرایط و شیوه سفرتان به شما حق انتخاب می دهند تا سفر خود را به بهترین نحو برنامه ریزی و سپری کنید. در این مقاله قصد داریم به تفاوت هتل و متل و ویژگی های هر یک بپردازیم. ایران هتل آنلاین با رزرو هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی ایران در تمام سفرها همراه شما است. شما می توانید با رزرو آنلاین هتل های کیش از خدمات این مجموعه استفاده کرده و از اقامت خود بیش تر لذت ببرید.

هتل | Hotel

hotel از واژه فرانسوی hôtel گرفته شده‌ است که خود برگرفته از hôte به معنای میزبان است. کلمه هتل برای نخستین بار در سال 1765 مورد استفاده قرار گرفت، هر چند در ابتدا معنایی که به آن اشاره می کرد، کمی متفاوت با معنای امروزی بود، اما با ورود به زبان انگلیسی و گسترش آن در سایر زبان ها مفهومی کاربردی پیدا کرد که اقامت، غذا و سایر خدمات را در برمی گرفت. در واقع هتل نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدتی کوتاه به افراد اجاره داده می ‌شود. هتل‌ ها یکی از مهم ترین امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به شمار می‌ روند و می‌توانند یک طبقه یا چند طبقه بوده و در طرح‌های مختلفی بنا شوند. یکی از بارزترین مشخصه هتل ها آن است که معمولا دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاهی تعداد آن ها به چند صد اتاق هم می‌رسد. علاوه بر اتاق ها و سوئیت‌ های اقامتی، هتل‌ها دارای امکانات جانبی گوناگونی هستند. رستوران، کافی شاپ، خشکشویی، سالن اجتماعات، سالن بدنسازی، استخر و اسپا و مراکز تجاری نمونه‌هایی از این امکانات هستند. هر یک از هتل ها با توجه به امکانات و کیفیت خدماتی که ارائه می دهند درجه بندی می شوند.
motel

داستان گمشدن عروسک تدی خرسه در هتل گرند هیات کاوایی پنج ستاره در هاوایی
ادامه مطلب

متل | Motel

متل تلفیقی از دو واژه Motor و Hotel است و در اصل به عنوان مکانی برای اقامت مسافران بین راهی به شمار می رود. متل ها معمولاً خارج از شهرها قرار داشته و دارای پارکینگی برای موتور و اتومبیل می باشند. از مهم ترین مشخصه های متل ها آن است که معمولا یک طبقه یا دو طبقه بوده و بدون لابی هستند. بر همین اساس هر اتاق ورودی مجزایی دارد به طوری که مسافران می توانند به سادگی به ماشین‌های خود دسترسی پیدا کرده و آن را در مقابل اتاق خود پارک کنند.
هتل و متل

تفاوت هتل و متل در چیست؟

• با توجه به تاریخ ساخت هتل ها که به گذشته های دور برمی گردد، متل ها اقامتگاه های مدرن تری هستند که با توسعه جاده ها و در اوایل قرن بیستم شکل گرفته اند.
• هتل‌ها را می توان در همه نقاط ازجمله مراکز شهرها، نزدیکی فرودگاه‌ها، اماکن گردشگری و نزدیک بزرگراه‌ها پیدا کرد؛ اما متل‌ها بیشتر در حومه‌ شهرها و به‌ خصوص در نزدیکی آزادراه‌ها ساخته می‌شوند.
• هدف از ساخت هتل‌ ها لذت بردن از امکانات آن‌ها است؛ بنابراین طراحی و امکانات هتل به‌ گونه‌ ای است که میهمانان بتوانند لحظات دلپذیری را در فضای هتل بگذرانند، اما متل ها با هدف اقامت مسافران بین‌ راهی و با کمترین امکانات ساخته می‌ شوند.
متل
• هتل و متل در طراحی و شکل ساخت نیز با هم متفاوتند. هتل ها می توانند دارای چندین طبقه و صدها اتاق باشند، اما متل ها یک یا دو طبقه بیشتر نداشته و میهمانان به طور مستقیم به پارکینگ دسترسی دارند. همچنین هتل ها دارای لابی، راه پله و آسانسور بوده و کل ساختمان فقط یک درب ورودی دارد؛ این در حالی است که متل یک پیاده رو در خارج ساختمان داشته و فاقد هرگونه راهرو و لابی است.
• تعداد کارکنان هتل نسبت به متل بیشتر است؛ به عنوان مثال تقریبا بیشتر هتل ها دارای یک کارمند پذیرش، دربان، سرآشپز، مسئول پارکینگ و آسانسور هستند و حتی در برخی از آن ها پیشخدمتی برای حمل چمدان نیز وجود دارد؛ در صورتی که تعداد خدمه متل ها کمتر بوده و معمولا شامل مسئول پذیرش و نظافتچی است.
هتل
• به طور کلی میزان خدمات و امکاناتی که هتل ها در اختیار مسافران قرار می دهند بسیار متنوع بوده و طیف وسیعی از خدمات را شامل می شود؛ برای مثال خدمات داخل اتاق، رستوران و کافی شاپ، خشک شویی و خدمات لوکسی مانند استخر شنا، باشگاه بدنسازی، سالن ماساژ، سونا و جکوزی نیز جز این امکانات هستند؛ در حالیکه متل ها خدمات کمتری به مشتریان خود ارائه می دهند؛ هر چند که برخی از آن ها استخر شنا و صبحانه سبک را هم در خدمات خود می گنجانند.
• به طبع با توجه به خدمات و امکاناتی که هتل ها ارائه می دهند، هزینه اقامت در آن ها بسیار بالاتر بوده و به همان میزان میهمان می تواند با اقامت در یک هتل انتظار یک پذیرایی دلچسب را داشته باشد؛ اما از آن جایی که متل اقامتگاه ارزان تری است، مسافران انتظار چندانی از آن ندارند و تنها برای استراحت و گذراندن شب از آن استفاده می کنند.

خوابگاه ها در مقابل هتل ها-کدام یک گزینه مناسبی تری است ؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر