لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مهمانسرا چیست؟
مهمانسرا چیست؟

مهمانسرا چیست؟

مهمانسرا ها نوعی اقامتگاه ارزان محسوب می شوند. در واقع می توان عنوان نمود که مهمانسرا ها همان مسافر خانه های قدیم هستند. این نوع اقامت گاه ها نسبت به هتل ها دارای امکانات کمتری هستند، و اغلب خدمات آنان ارائه ی اتاق برای خواب، بدون امکانات اقامتی مناسب می باشد. در واقع مهمانسراها نوعی خوابگاه نیز به شمار می آیند. مهمانسراها در خارج شهر، کنار جاده ها و حتی در داخل شهر نیز حضور دارند. این اقامتگاه ها نیز همانند هتل ها می توانند بر مبنای میزان پاکیزگی، کیفیت غذا، نوع پذیرایی و خدمات از یک تا چهار ستاره داشته باشند. قابل ذکر است که برخی از نقاط که دارای هتل و هتل آپارتمان نیستند، در آنجا مهمانسرا تنها اقامتگاه به شمار می آید. مهمانسرا ها برای مسافرانی که در طی مسیر از شهری به شهر دیگر سفر می کنند، و در بین راه جهت استراحت توقف می نمایند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. لذا با هوشمندانه سفر نمودن و اقامت در مهمانسراهای ایران نظیر رزرو مهمانسرای آرین تهران، سفری متفاوت را تجربه نمائید.

معرفی مهمانسرا ها
مهمانسراها معمولا به دو دسته یا گروه تقسیم می شوند. یک نوع از مهمانسراها همان خانه های شخصی بوده اند، که بعد ها به اقامتگاه تبدیل شده اند. در این گروه از مهمانسراها محل زندگی مالک اغلب خارج از آن می باشد. در این دسته از مهمانسرا ها اتاق و غذا تنها خدمات آن به شمار می آیند، اموراتی نظیر تمیز کردن اتاق ها و نیز شستن لباس ها به عهده ی خود مسافر می باشد. نوع دیگر مهمانسراها غیر اختصاصی هستند. خدمات در این دسته از مهمانسراها شامل اقامت راحت نظیر اتاق مبله، سیستم تهویه ی مناسب، تخت خواب راحت، آب گرم و سرد و تلویزیون می باشد. خدمات مهمانسراهای غیر اختصاصی به هتل ها نزدیک تر می باشد.
مهمانسراها
از تفاوت های بین مهمانسراها و هتل ها می توان به اتاق کمتر و فضای کوچکتر مهمانسرا اشاره نمود. به عنوان مثال مهمانسراهای اختصاصی بین چهار تا ده اتاق را دارا هستند. همچنین در هتل ها معمولا پرسنل به صورت بیست و چهار ساعته حضور دارند. در حالی که ساعات کاری کارکنان مهمانسراها محدود می باشد. با تمام موارد مذکور، می توان عنوان نمود که مهمانسراها دارای محاسن و مزایای بسیاری نیز هستند. اقامت در مهمانسرا هزینه ی کمتری را نسبت به هتل در بر دارد. قیمت اتاق ها در مهمانسراها بسیار ارزان تر از هتل ها می باشد. از این نظر مهمانسراها برای افرادی که به دنبال اقامت ارزان هستند، انتخاب مناسبی می باشد.
مهمانسراها
مهمانسراها فضایی صمیمی تر را نسبت به هتل دارا می باشند، و از آنجایی که تعداد مهمانان مهمانسرا در مقایسه با هتل بسیار کمتر است، خلوت و آرامش بیشتری را به دنبال دارد. همچنین به جهت کمتر بودن مسافر در مهمانسراها، توجه بیشتری به مهمانان صورت می گیرد، و نیز قابل ذکر است که برخی مهمانسراها اگر به اندازه ی هتل ها مجلل نباشند، به همان اندازه می توانند لوکس و دارای طرحی مدرن باشند. بزرگی اتاق ها و نیز امکان ملاقات های تجاری از دیگر امتیازات مهمانسراها به شمار می آیند. در مجموع می توان اذعان د اشت که وجود فضای بیشتر در مهمانسراها می تواند برای افرادی که با خانواده و فرزندانشان سفر می کنند، مکانی ایده آل باشد.

قیمت هتل در یزد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر