لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاذبه های شگفت انگیز اروپا
جاذبه های شگفت انگیز  اروپا

جاذبه های شگفت انگیز اروپا

گفتنی است که 50 کشور جهان در اروپا قرار دارند به همین خاطر اروپا یکی از متنوع ترین قاره ها از لحاظ فرهنگ، تاریخ و جغرافیا به شمار می آید. سرزمین ایران نیز با داشتن قومیت ها و زبان های مختلف و با تاریخی کهن بیشترین تنوع فرهنگی و تاریخی را در جهان دارد. کوله بار خود را بسته و به سوی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران سفر کنید تا از دل تاریخ عبور کرده و در میان جاذبه های طبیعت آرام شوید. با رزرو آنلاین هتل های کیش، هتل های شیراز و دیگر مناطق زیبای ایران در سایت ایران هتل آنلاین، سفری ماندگار را رقم بزنید. در ادامه جاذبه های طبیعی و فوق العاده تماشایی اروپا را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:

در قاره ی اروپا صدها مکان دیدنی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به چشم می خورد که از رشته کوه ها و روستاهای سرسبز گرفته تا خطوط ساحلی و دیدنی های قطبی، هزاران طبیعت زیبا که می توانید در سفر دیده و از زندگی خود لذت ببرید.


1 – ایتالیا: نواحی روستایی توسکان

به ندرت می توان چشم اندازی به زیبایی و جذابیت نواحی تپه ای توسکان ایتالیا پیدا کرد. این منطقه با ردیف درختان سرو آراسته شده است، تاکستان های چهل تکه و خانه های روستایی از دیگر ویژگی های این نواحی است، تمام منطقه روستایی است که بکر و زیبا باقی مانده است و ترکیب سایه های سبز و زرد طبیعت، چشم را نوازش می کنند. جاذبه های وال دورچا، شهر کوچک سیه نا، شهر پینتزا، شهر مونتالچینو بخشی از دوست داشتنی ترین مناطق دیدنی توسکانی می باشند که محبوبیت زیادی دارند.


2 – کرواسی: پارک ملی دریاچه های پلیت ویتسه

پارک ملی دریاچه های پلیت ویتسه از 16 دریاچه ی پلکانی و کریستالی تشکیل شده است و از جاذبه های مشهور و دوست داشتنی کرواسی به شمار می آید و ارزش سفر یک روزه از پایتخت به این پارک را دارد. این پارک در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و به داشتن آبشارها، غارها و دریاچه ها معروف است. جریان آب در میان سنگ های آهکی و زمین گچی، در طی قرن ها موجب به وجود آمدن جاذبه هایی چون غارها شده است و آب های فیروزه ای در دریاچه ها را به ارمغان آورده است.


3 – ایرلند: صخره های موهر

صخره های موهر از زیباترین جاذبه های توریستی ایرلند به شمار می روند که در ساحل غربی ایرلند واقع شده اند. بر فراز این صخره های مرتفع که 120 متر از سطح آب فاصله دارند و در گستره ی هفت کیلومتری گسترده شده اند می توانید چشم اندازهای دلنشینی را در دوردست ها تماشا کنید. آب های فیروزه ای اقیانوس اطلس به طور مداوم به صخره ها برخورد می کند و در کنار ساحل بادهای سنگینی می وزد، این جاذبه ی با عظمت نشانی از شکوه و قدرت طبیعت در شکل ساده می باشد که توریست های بیشماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.


4 – نروژ: مجمع الجزایر سوالبارد
مجمع الجزایر سوالبارد

مجمع الجزایر سوالبارد یکی از دورافتاده ترین مناطق زمین می باشد و همچنین یکی از شمالی ترین (قطب شمال) منطقه ی مسکونی در کره ی زمین محسوب می شود. این مجمع الجزایر در نزدیکی مدار قطب شمال قرار گرفته است و قسمت های بیشتر این جزایر با یخچال های بزرگی پوشیده شده است که موجب شده سوالبارد یکی از سرزمین های شگفتی و دست نخورده در جهان به شمار رود. این مکان به داشتن حیات وحشی همچون خرس های قطبی و گوزن های شمالی شهرت دارد و در طول قرون 17 و 18 میلادی، در اصل به عنوان مرکز صید نهنگ کاربری داشت.


5 – ایتالیا: غار آبی کاپری

غار آبی کاپری یکی از محبوب ترین جاذبه های ایتالیا به شمار می رود که با ظاهر و رنگ زیبای آبی درون غار بطور باورنکردنی دیدنی و زیبا است. این پدیده و جلوه های زیبا بخاطر عبور نور خورشید از حفره های زیر آب و بازتاب دوباره به سطح آب ایجاد می شود که با بازتاب غار را روشن و نورانی کرده است. دهانه ی این غار دریایی یک متر بلند است و این امر سبب شده تا گردشگران در زمان جریان کم آب در ورودی غار، تنها با قایق های کوچک بتوانند از آن بازدید کنند.


6 – سوئیس: کوهستان آلپ سوئیس
کوهستان آلپ سوئیس

کوهستان های آلپ سوئیس بخشی از کوه های آلپ بوده و بلند ترین قله های این رشته کوه در سوئیس واقع شده است و از مرتفع ترین رشته کوه های جهان نیز محسوب می شوند. گفتنی است که این رشته کوه 65 درصد از سرزمین سوئیس را دربرگرفته و موجب شده که این کشور در قاره ی اروپا سهم زیادی از این کوهستان را به خود اختصاص دهد. گفته می شود که این کوه ها تقریبا 45 میلیون سال پیش شکل گرفته اند و بلندترین قله های اروپا به شمار می روند، برای نمونه کوه ماترهورن، کوه مونته روزا، از مرتفع ترین مناطق اند که در طول تاریخ از این کشور محصور در خشکی محافظت کرده اند. امروزه دوستداران طبیعت و محیط زیست برای طبیعت گردی، کوله گردی، اسکی، چتربال سواری و شنا راهی این سرزمین کوچک می شوند.


7 – یونان: جزیره ی سانتورینی

کشور یونان از مجموع 6 هزار جزیره شکل گرفته است، جزایر کوچک و به ویژه جزیره ی سانتورینی بخاطر خطوط ساحلی شگفت انگیز، ساختمان های سفید رنگ و ساحل شنی قرمز، یکی از معروف ترین جزایر این کشور محسوب می شوند. صخره های قرمز پست و بلند، به علت رسوب آهن غنی در صخره رنگ به خود گرفته اند و این صخره ها با آب های فیروزه ای مدیترانه ای که با موج های ملایم و با صدای لپ لپ به ساحل می خورند کنتراست ایجاد کرده اند، و یکی از شگفتی های بزرگ طبیعت را در این سرزمین خلق نموده اند.


8 – ایتالیا: ساحل آمالفی
ساحل آمالفی

ساحل آمالفی یکی از محبوب ترین جاذبه های ایتالیا است که 50 کیلومتر در خط ساحلی گسترده شده است و در قسمت جنوبی شبه جزیره ی سورنتو واقع شده است و با وجود ترکیبی از زیبایی، فرهنگ و طبیعت، از معروف ترین مقصدهای توریستی در جهان به شمار می رود. گفتنی است که ساحل آمالفی از تعدادی از شهرها و دهکده ها که مانند نقطه در کنار ساحل قرار دارند تشکیل شده است، که برای نمونه می توان به دهکده ماهیگیری و ساحل معروف پوزیتانو و شهرک آمالفی اشاره کرد. این مناطق باشکوه چشم انداز فوق العاده دیدنی به سوی دریای مدیترانه دارند و بهتر است با شرکت در تورهای گردشگری با قایقی در امتداد ساحل در میان خطوط ساحلی پرصخره گردش کنید تا از نزدیک شاهد زیبایی های طبیعت باشید.


9 – اسکاتلند: جزیره ی اسکای

جزیره ی اسکای دومین جزیره بزرگ اسکاتلند می باشد که مکانی جادویی با دره های پهناور، رشته کوه های پیچ در پیچ، خطوط ساحلی گسترده و دراز و فضایی محسور کننده به شمار می رود. همچنین با وجود آب و هوای مه آلود و گرفته، جزیره ی اسکای، جزیره ی ابری نیز نامیده می شود. وجود آرایش طبیعی میان سنگ ها و صخره ها چهره ای متفاوت و دوست داشتنی به جزیره بخشیده است که برای نمونه می توان به صخره های تماشایی پیرمرد استور اشاره کرد که این جزیره را به مقصدی فرازمینی برای کاوش توریست ها تبدیل کرده است.


10 – انگلستان: تفرجگاه لندز اند
تفرجگاه لندز اند

شهرستان کورن وال در نوک شبه جزیره ی انگلستان بوده و دماغه کورن وال در دورترین قسمت باختر انگلستان واقع شده است. گفتنی است که تفرجگاه لندز اند در غربی ترین بخش کورن وال قرار دارد که با وجود زیبایی طبیعی و محیط آرامش بخشش، یکی از زیباترین جاذبه های معروف انگلستان محسوب می شود. ساحل کورنیش در این منطقه چشم اندازهای فوق العاده تماشایی به سوی دریای سلتیک دارد و با پیاده روی در امتداد ساحل برجسته می توانید از قوس دریایی باشکوهی که از گرانیت و همچنین از تعداد زیادی غارها و حفره ها تشکیل شده است بازدید کنید.


11 – آلمان: جنگل سیاه

جنگل مه آلود سیاه آلمان یادآور داستان های کودکان و خانواده است که توسط برادران گریم نوشته شده است. این رشته کوه پوشیده از جنگل در امتداد رودخانه راین در ایالت بادن – وورتمبرگ واقع شده است که سومین ایالت بزرگ آلمان به شمار می رود. دریاچه های بیشماری در این منطقه وجود دارند، چشم انداز فوق العاده تماشایی و تعدادی شهر تاریخی نیز به چشم می خورد. گفتنی است که این مکان یکی از آرام بخش ترین و از زیباترین مکان های طبیعی آلمان می باشد که در میان مردم محبوبیت زیادی دارد.


12 – فرانسه: تنگه ی وردون
تنگه ی وردون

تنگه ی وردون یک دره رودخانه ای است که با آب های فیروزه ای و روشن یکی از عمیق ترین و زیباترین دره های اروپا محسوب می شود. این تنگدره 700 متر عمق دارد و در میان توریست هایی که به غواصی و کایاک سواری در امتداد رودخانه علاقه دارند محبوبیت زیادی به دست آورده است. تعداد زیادی از گردشگران ترجیح می دهند که با طبیعت گردی در میان منطقه محافظت شده طبیعی به سوی ارتفاعات حرکت کنند و از بالا چشم انداز بی نظیری را شاهد باشند. این منطقه پوشش گیاهی و جانوری غنی و متفاوتی را دارد که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.


13 – اسپانیا: محوطه تاریخی لاس مدولاس

محوطه تاریخی لاس مدولاس یک سایت معدنی بوده که در بخش شمال غرب اسپانیا واقع شده است و نمونه ای از فناوری رومی های باستان به شمار می رود. این منطقه مملو از معادن طلا بوده است و در گذشته رومی ها با کمک نیروی هیدرولیک در قرن اول، آن را استخراج کرده اند و منظره ای تغییر یافته و دیدنی را به جای گذاشته اند که امروزه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. قله های نارنجی رنگ و محیط سرسبز این منطقه ی تاریخی، نشان دهنده ی ترکیبی عالی از طبیعت و مناظر ساخت بشر می باشد که محبوبیت زیادی دارد.


14 – اتریش: دریاچه هال اشتات
دریاچه هال اشتات

دریاچه هال اشتات اتریش بین شهرهای سالزبورگ و گراز واقع شده است. شهر کوچک هال اشتات که قدمت آن به قرن 19 میلادی باز می گردد، شهری زیبا در حوالی دریاچه است و کلبه ها، معادن نمک و غارهای یخی از دیگر ویژگی های این مکان محسوب می شوند. قدمت سکونت در این شهر و منطقه به عصر آهن باز می گردد و این منطقه، قدیمی ترین منطقه مسکونی در اروپا می باشد.


15 – پرتغال: منطقه الگاروه

این منطقه دارای اشکال صخره ای عجیب و فوق العاده تماشایی بوده، آب های سبز آبی، سواحل طلایی و خلیج های کوچک موجب شده اند که الگاروه به بهشت خورشید، دریا و شن معروف شود. فرقی نمی کند در این مکان چه تفریحی را انتخاب کنید از پرسه زدن در اطراف خط ساحلی تا شرکت در تورهای قایق رانی یا آفتاب گیری در میان شن های نرم طلایی، در کنار موج هایی که به آرامی به ساحل برخورد می کنند گویی در قطعه ای از بهشت قدم گذاشته اید.


16 – ایسلند: غارهای یخی
غارهای یخی
کشور ایسلند مملو از جاذبه های طبیعی است، از یخچال های طبیعی گرفته تا آبشارها، چشمه های آب گرم و آتشفشان ها، اما غارهای یخی این کشور فضای دیگری دارد و چشم انداز این غارها نفس گیر و تماشایی است. دیدن این مکان های آبی روشن حس عجیبی به گردشگران می دهد و آنها را در هنرنمایی طبیعت، و اشکال هندسی یخی غرق می گرداند، شکل های بی نظیر این غارها سال به سال ذوب شده و سال دیگر با شکل و فرمی دیگر در طبیعت ظاهر می گردد.

گردشگری فرانسه در خطری بزرگ
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر