لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم!
چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم!

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم!

کارشناسان بهداشت معتقدند که بهترین روش مبارزه با کرونا، پیشگیری است. در ادامه به مواردی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس ارائه می کنیم تا مسافران و گردشگران در سلامت کامل به خانه بازگردند.
سازمان بهداشت جهانی به مردم توصیه کرده است که با رعایت موارد زیر احتیاط لازم را در برابر این ویروس داشته باشند تا جلوی انتقال ویروس کرونا را بگیرند.
ویروس کرونای جدید که با نام کوید 19 یا کرونا 2019 معروف شد، بیماری جدیدی است که دانشمندان در حال ارزیابی و بررسی نحوه ی گسترش فرد به فرد این بیماری می باشند. این ویروس از راه سرفه و عطسه گسترش می یابد.
اگر فرد آلوده به ویروس، عطسه یا سرفه کند قطرات اندکی از آب دهان و خلط در هوا رها می کنند. این قطرات ممکن است بر روی بدن و تنفس افراد دیگر که در نزدیکی فرد آلوده قرار دارند، وارد شود و به طور مستقیم دیگران را آلوده کند یا ممکن است بر روی سطوح قرار گیرد و از طریق تماس با دست افراد سالم آلودگی را گسترش دهد.
افرادی که دست خود را بر وسیله ی آلوده زده و سپس بدن و صورت خود را لمس کنند با ویروس کرونا درگیر خواهند شد. برخی از دستورالعمل های بیمارستانی نشان می دهد که بهتر است 6 فوت از فردی که به مدت 10 دقیقه در حال سرفه و عطسه است فاصله داشته باشید.

 

ویروس کرونا از طریق قطراتی که بر روی سطوح مختلف ریخته شده است مانند صندلی های اتوبوس یا قطار یا میز و صندلی های مدرسه، گسترش یافته و افراد سالم را مبتلا می کند. اگرچه انتقال ویروس به مدت زمانی که این ویروس می تواند در بیرون از بدن انسان و بر روی سطوح دوام بیاورد، بستگی دارد و ممکن است ساعت ها یا ماه ها اثری از خود برجای بگذارد.
بر اساس شواهد گفته می شود که ویروس کرونا می تواند از بدن افرادی که مبتلا شده اند اما هنوز اثر و علائم بیماری در آنها بروز نکرده است به افراد دیگر انتقال یابد. برخی از بیماری ها مانند آنفلونزا نیز می توانند بدون اینکه علائم آنها در فرد مبتلا دیده شود به دیگران انتقال یابند، اما نحوه ی گستردگی و افزایش ویروس کرونای ووهان هنوز مشخص نشده است.

چگونه از خود و دیگران محافظت کنیم؟

دست های خود را بشویید: دست های خود را با آب جاری و با صابون بشویید. این شستشو بهتر است به مدت 20 ثانیه ادامه داشته باشد، پشت دست ها و میان انگشت ها و اطراف ناخن ها شسته شوند.
1683210734 137 چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم

هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید: پس از استفاده از دستمال آن را در سطل زباله انداخته و سپس دست های خود را بشویید. اگر در این لحظه دستمالی در دست ندارید بهتر است هنگام سرفه و عطسه بجای دست، آرنج خود را جلوی دهان بگیرید.

1683210734 871 چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم
از ماسک صورت برای محافظت می توان کمک گرفت: ماسک هنگام سرفه و عطسه مفید بوده و جلوی ریزش آب دهان و بینی را خواهد گرفت. هرچند این ماسک ها نیز نمی توانند جلوی عبور قطرات ریز موجود در هوا را از طریق الیاف را بگیرند. فراموش نکنید که استفاده از ماسک به تنهایی فایده ندارد چرا که چشم های فرد در معرض آلودگی قرار دارد و طبق آمار و شواهد موجود، برخی از ویروس ها از طریق چشم های افراد انتقال پیدا می کنند.
1683210734 4 چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم
به دنبال کمک های اولیه پزشکی باشید: اگر تب دارید، سرفه می کنید و به سختی نفس می کشید به دنبال کمک های پزشکی باشید. همچنین مکان هایی که سفر کرده و در رفت و آمد بوده اید را بهتر است گزارش کنید.
1683210734 594 چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم
اگر در مناطق آلوده به ویروس کرونا، از بازارها خرید می کنید مراقب باشید و بدون محافظت، به طور مستقیم با حیوانات ارتباط نداشته باشید و از دست زدن به سطوحی که حیوانات آنرا لمس کرده باشند دوری کنید.
1683210735 545 چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم
اگر در منطقه ی آلوده به ویروس حضور دارید، از خوردن غذاهای خام و فرآورده های گوشتی خوب پخته نشده خودداری کنید. از برداشت و استفاده از گوشت خام، شیر، ابزار و اندام حیوانات مراقب باشید تا جلوی آلودگی و انتقال ویروس از طریق غذاهای خام گرفته شود.

1683210735 506 چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم

اگر از مناطق آلوده ی چین بازدید کرده بودید و حداقل دو هفته ی پیش از سفر برگشته اید، به مدت 14 روز با افراد دیگر ارتباط نداشته باشید و در خانه بمانید. یعنی می بایستی سر کار، مدرسه و حتی به اماکن عمومی نروید تا در صورت ابتلا شدن، علایم بیماری بروز کند و در صورت نبود علائم ویروس، با سلامت کامل وارد اجتماع شوید.

1683210735 153 چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم
اگر از مناطق آلوده به ویروس کرونا برگشته اید و هم اکنون تب شدیدی دارید، سرفه می کنید، آبریزش بینی دارید، گلو درد و یا به سختی نفس می کشید، خانه را ترک نکنید و از توصیه های پزشک کمک بگیرید.

رنگین ترین لباس های ملكه الیزابت
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر