لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> راهنمای سفر نوروزی به اهواز
راهنمای سفر نوروزی به اهواز

راهنمای سفر نوروزی به اهواز

 

معمولا در ایام نوروز هوا همچنان سرد است و افراد تلاش می كنند شهری را برای سفر انتخاب كنند كه از آب و هوای گرم تری برخوردار است؛ ازاین‌رو سفر به شهری مانند اهواز در ایام نوروز گزینه بسیار مناسبی است. اگر قصد سفر به اهواز را دارید می توانید با مطالعه این مقاله تحت عنوان راهنمای سفر نوروزی به اهواز اطلاعات مورد نیازتان را به دست آورید؛ چراکه این راهنما دید كاملی از تمام جنبه های حضور در این شهر جنوبی را در اختیارتان قرار می دهد. برای اقامت در شهر یاد شده رزرو هتل های اهواز گزینه  مناسب تر برای تجربه اقامتی آسوده است. اهواز شهر بزرگی است و اقوام مختلفی دارد. این شهر شب ‌ها نیز از حركت نمی ایستد و تقریبا درب تمام مراکز خرید و رستوران ‌ها به روی گردشگران باز است. رود كارون مهم ترین جاذبه گردشگری اهواز است كه در تمام ساعات شبانه روز زیبا و تماشایی است. زبان مردم اهواز فارسی است اما برخی به لهجه های گوناگون یا به زبان عربی صحبت می كنند. با ما همراه باشید تا شما را به شهر اهواز ببریم و تصویر روشنی از بودن در اهواز را مقابل چشمانتان ایجاد كنیم.

آب و هوای اهواز

شهر اهواز در فصل بهار
یكی از مهم ترین مسائل در سفر نوروزی به اهواز آب و هوا است. اهواز یكی از شهرهای گرمسیری ایران است كه در فصول گرم سال آب و هوای بسیار گرمی دارد. دمای هوای اهواز در تابستان به ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز می رسد؛ دمایی كه واقعا گرم و طاقت فرسا است. در زمستان حداقل دما ۵ درجه سانتی گراد است و از آن سردتر نمی شود؛ بنابراین می توان دریافت اواخر زمستان فرصت مناسبی برای سفر به اهواز است.

دسترسی به اهواز

1683352561 354 راهنمای سفر نوروزی به اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز
از چهار طریق می توانید خود را به شهر اهواز برسانید و در ایام نوروز از بودن در این شهر زیبا لذت ببرید. راه اول استفاده از خودروی شخصی است. اگر از تهران به سمت اهواز حركت می كنید باید وارد اتوبان قم شوید، از اراک و بروجرد بگذرید تا به خرم آباد برسید؛ وارد اتوبان خرم آباد- اندیمشک شوید و از اندیمشک خود را به اهواز برسانید.
راه دوم سفر با هواپیما است؛ بعد از پیاده شدن از هواپیما می توانید تاكسی دربستی بگیرید و به سمت هتل خود حركت كنید. از طرفی شما قادرید با اتوبوس یا تاكسی به سمت خیابان نادری در مركز شهر بروید و بعد از گشت و گذار كوتاهی در شهر خود را به هتل برسانید. راه سوم سفر با قطار است؛ اگر قصد سفر با قطار را دارید لازم است بدانید از تهران تا اهواز حدود 14 ساعت در راه هستید. راه چهارم سفر با اتوبوس است؛ در سفر با اتوبوس به سمت اهواز از تهران باید از پایانه های مسافربری جنوب استفاده كنید. در كنار تمام این ها اگر مایل باشید می توانید با یک تور گردشگری به اهواز سفر كنید و سفری به مراتب برنامه ریزی تر شده داشته باشید.

هزینه های سفر به اهواز

1683352561 345 راهنمای سفر نوروزی به اهواز

پل سفید اهواز در شب
یكی از مهم ترین مسائلی كه در هر سفری از جمله راهنمای سفر نوروزی به اهواز مطرح می شود هزینه سفر است. هزینه های سفر نوروزی به اهواز شامل چند مورد به شرح زیر است:
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل
  • هزینه های مربوط به اقامت
  • هزینه های مربوط به خورد و خوراک
  • هزینه های مربوط به دیدن از جاذبه های گردشگری
هزینه های مربوط به حمل و نقل شامل دسترسی به اهواز و رفت و آمد در شهر است. انتخاب وسیله نقلیه شامل اتوبوس، تاکسی خطی، تاکسی دربست و اسنپ میزان این هزینه را مشخص می كند. هزینه های مربوط به اقامت به انتخاب هتل بستگی دارد. حال اگر از طریق وبسایت ایران هتل آنلاین اقدام كنید می توانید مطمئن باشید كه هتل مورد نظر خود را با كمترین قیمت ممكن رزرو كرده اید. هزینه های مربوط به خورد و خوراک به انتخاب غذا و محل سرو آن وابسته است. با توجه به بودجه ای كه دارید می توانید در یک رستوران شیک و گران قیمت یا در یک محل معمولی و ارزان غذا میل كنید. لازم به ذکر است برای تماشای برخی از جاهای دیدنی این شهر نیازی نیست هزینه ای پرداخت کنید.

اقامت در اهواز

هتل پارس اهواز

نمای داخلی یكی از اتاق های هتل پارس اهواز
در اهواز می توانید هتل های متفاوتی را بیابید. از هتل های 5 ستاره و بهترین هتل های اهواز گرفته تا خانه مسافرتی كه البته دست كمی از هتل ندارد. پیشنهاد می شود وارد سایت ایران هتل آنلاین شده و لیست هتل های اهواز را مشاهده كنید تا بعد از یک بررسی اجمالی تصمیم درستی درباره اقامت در اهواز بگیرید. این در حالی است كه هتل های زیر پیشنهاد می شود:
  • هتل پارس اهواز واقع در خیابان ۲۴ متری – خیابان شهید عابدی
  • هتل اكسین اهواز واقع در بلوار پاسداران – کوی ملت – جنب شرکت ملی حفاری
  • هتل سومیا اهواز واقع در کیانپارس – خیابان 13 شرقی
  • هتل آپارتمان ایرانیکا اهواز واقع در اتوبان پاسداران – میدان فرودگاه – نرسیده به شرکت ملی حفاری
  • هتل پرشیا اهوار واقع در خیابان شریعتی – بین خیابان امام و نادری – خیابان صدرالسادات
جشن نوروز بل گیلان
ادامه مطلب

جاذبه های گردشگری اهواز

1683352561 74 راهنمای سفر نوروزی به اهواز

پل هشتم کابلی یکی از پل های اهواز

پل سفید اهواز

اهواز شهر زیبایی است و جاذبه های دیدنی فراوانی دارد؛ همانطور که می دانید مهم ترین جاهای دیدنی اهواز رود کارون و پل سفید است كه اولین پل معلق در خاورمیانه به شمار می آید. عبور از جاده ساحلی كه در دو طرف کارون قرار دارد واقعا لذت بخش است. پیاده‌ روی بر پل سفید می‌ تواند لحظات بسیار خوبی را برایتان به ارمغان آورد. در كنار پل سفید می توانید با دیدن از بنای معین ‌التجار در دل تاریخ قدم بردارید.

پل طبیعت اهواز

با عبور از روی پل طبیعت از پارک ساحلی در یک سمت کارون به پارک لاله در طرف دیگر آن می رسید. در فاصله نزدیكی از پارک لاله در محله‌ نیوساید قرار می گیرید. آبشار پل کابلی اهواز به عنوان طولانی ‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه واقعا تماشایی است. ایام نوروز فرصت مناسبی برای دیدن از این آبشار است زیرا تنها در شب‌ های تعطیل و مناسبت‌ های ویژه مانند ایام نوروز روشن می ‌شود.

1683352562 764 راهنمای سفر نوروزی به اهواز

تصویر آبشار مصنوعی پل كابلی اهواز

از دیگر جاذبه هایی كه در راهنمای سفر نوروزی به اهواز باید به آن ها اشاره كرد می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • موزه ‌هنرهای معاصر
  • خانه‌ ‌ماپار
  • هتل قو
  • پل سیاه
  • دانشگاه سه گوش (دانشگاه ادبیات اهواز)
  • گورستان لهستانی‌ ها
  • خیابان کاوه و خوردنی های آن
  • میدان ساعت و ساعت مرمرین وسط آن
  • پارک جزیره
  • پارک جنگلی شهروند
  • پارک جنگلی گَمبوعه
  • بولینگ سیتی سنتر مهزیار
  • مجتمع گردشگری فجر
  • پارک آبی اهواز
  • کلیسای قدیمی سورت مسروپ
راهنمای سفر نوروزی به مشهد
ادامه مطلب

بازار و مراکز خرید اهواز

1683352562 207 راهنمای سفر نوروزی به اهواز

مركز خرید مهزیار اهواز
یكی از بهترین بازارهای اهواز بازار قدیمی کاوه است كه در آن می توان انواع ماهی، میگو، خرما‌، ادویه و سوغاتی های خوشمزه را پیدا كرد. مغازه هایی در خیابان امام خمینی (ره) هستند كه پوشاک خارجی را با قیمت مناسب و كیفیت بالا عرضه می كنند. تعدادی از این مغازه ها در پاساژ خرم قرار دارند؛ در خیابان سعدی هم می توانید اجناس را با قیمت ارزان تری خریداری كنید. مرکز خرید برج، مركز خرید امام رضا، برج نگین، سیتی سنتر مهزیار،‌ مرکز خرید زیتون و مركز خرید زهره نیز گزینه های بسیار مناسبی برای خرید در اهواز هستند. در این مراكز خرید می توانید علاوه بر خرید به گردش و تفریح نیز بپردازید و ساعات خوب و خوشی را در كنار یکدیگر سپری كنید.

رستوران ‌های اهواز

1683352562 143 راهنمای سفر نوروزی به اهواز

رستوران هتل پارس اهواز
اگر به دنبال مكانی باسابقه و قدیمی هستید پیشنهاد می شود به رستوران ریورساید بروید. اگر دلتان می خواهد طعم یک قلیه ماهی جنوبی بسیار خوشمزه را بچشید راهی رستوران کنجد شوید و بعد از صرف غذا در كافه رستوران یک نوشیدنی خوشمزه میل كنید. اگر اهل خوردن كباب هستید کبابی امید یا کباب‌سرا را انتخاب كنید و از خوردن كباب ایرانی ناب لذت ببرید. اگر به دنبال مكان هایی شیک برای خوردن غذا هستید رستوران هتل‌ های اکسین و پارس گزینه های مناسبی هستند. رستوران سنتی کیانپارس، رستوران باغ فیروزه،‌ کبابی علی، رستوران راکی،‌ کبابی آقا جون، رستوران ایتالیایی سزار و رستوران نوید نیز تقریبا باكیفیت اند و می توانند لبخند رضایت را بر لبانتان بنشانند. کبابی مهمان،‌ فست‌ فود تیارا، رستوران رادین، پیتزا ورس و پیتزا ایرانویچ در محدوده‌ هتل نیشکر نیز شناخته شده هستند؛ همچنین کافه رستوران بازیل و رویال پارک در كنار رود كارون دارای فضایی دلپذیر هستند اما كیفیت غذای متوسطی دارن .
رستوران خرم در امانیه برای خوردن دل و جگر و میدان راه آهن برای خوردن آش و حلیم مناسب است. خانه صبحانه فلکه راه‌ آهن، رستوران کام، رستوران کنجد و خانه‌ قدیمی ماپار نیز گزینه های مناسبی برای سرو صبحانه هستند. بعد از مطالعه این بخش از راهنمای سفر نوروزی به اهواز حتما دلتان می خواهد راهی این شهر شوید اما عجله نكنید چراکه لیست مكان های خوشمزه اهواز همچنان ادامه دارد. اگر فست فود را ترجیح می دهید و دوست دارید در یک فلافلی معروف جنوب غذا میل كنید به شامباما، فست فود میزبان یا فلافلی پت و مت در خیابان وهابی بروید. البته فلافل و سمبوسه ‌فروشی ‌های محله ‌لشکرآباد اهواز نیز آماده پذیرایی از گردشگران هستند. بازارچه ‌خیابان ۷ شرقی کیانپارس نیز فلافل و سمبوسه های خوشمزه ای دارد. در كنار تمام این ها چشیدن طعم بستنی با شیر گاومیش تجربه جالبی است. پیشنهاد ما به شما بستنی مجید و بستنی خاطره است كه هر دو جزو بستنی فروش های معروف اهواز هستند. حال اگر از میدان شهدا، وارد خیابان ۲۴ متری شوید در همان ابتدای خیابان می‌توانید مزه باقلوای اهواز را هم امتحان کنید.

سوغاتی های اهواز

1683352562 523 راهنمای سفر نوروزی به اهواز

معروف ترین سوغات اهواز (خرما)
معروف ‌ترین سوغات اهواز خرما است؛ البته خارَک و رطب اهواز نیز معروف است. از دیگر سوغاتی های خوشمزه اهواز می توان به شیره‌ خرما، ارده، انواع حلوا مانند حلوا ارده و حلوا کنجدی، کلوچه خرمایی و نمکی و انواع ترشیجات مانند ترشی تند بندری اشاره كرد. در این شهر می توانید انواع ماهی های جنوب و میگوی تازه را نیز بیابید و انواع ادویه های خوش‌ عطر را تهیه كنید. برای خرید خوراكی در اهواز باید به خیابان كاوه بروید. اهوازی ها به جز خوراكی های خوشمزه صنایع دستی جالبی هم دارندکه ازجمله معروف ترین آن ها حصیربافی و کپوبافی است. پیشنهاد می شود به میدان شهدا بروید تا نمونه های زیبایی از این صنایع دستی را ببینید و به عنوان سوغات برای عزیزانتان خریداری كنید.
رفتن به شهر زیبایی مانند اهواز قطعا خاطرات خوبی از سفر به جنوب ایران را در ذهن ها می سازد؛ اما اهواز شهر گرمسیری است و در هر فصل از سال كه بخواهید نمی توانید از سفر به این شهر لذت ببرید. پیشنهاد می شود در تعطیلات عید نوروز از اهواز دیدن كنید تا هم از چهره شاداب و خنک شهر لذت ببرید و هم شاهد درخشش جاذبه هایی مانند آبشار مصنوعی اهواز باشید. عید نوروز مصادف با اواخر زمستان و اوایل بهار است و هوا در اكثر نقاط ایران آنگونه كه باید گرم نیست؛ با این حال شهر اهواز در این ایام از سال آب و هوای گرمی دارد و گزینه مناسبی برای سفر نوروزی به شمار می رود.

سخن پایانی

اهواز یکی از شهرهای زیبای کشورمان ایران است که به سبب موقعیت جغرافیایی دارای شرایط آب و هوایی بسیار گرمی است؛ از این رو سفر به شهر یاد شده در فصول بهار یا تابستان چندان منطقی به نظر نمی رسد. بهترین زمان سفر به اهواز را می توان اوایل بهار و عید نوروز دانست چراکه در این ایام در اکثر مناطق کشور هوا چندان گرم نیست اما اهواز از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار است. اگر تا به حال به این شهر سفر نکرده اید خواندن راهنمای سفر نوروزی به اهواز کمک بسیاری به شما در انتخاب هایتان خواهد کرد.

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر