لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> راهنمای سفر نوروزی به سلمانشهر
راهنمای سفر نوروزی به سلمانشهر

راهنمای سفر نوروزی به سلمانشهر

سلمانشهر یا متل قو یکی از شهرهای توریستی و زیبای استان مازندران است. همجواری سلمانشهر با دریای کاسپین، ماسه های نرم ساحلی، طبیعت زیبا و پوشش گیاهی رویایی این شهر منجر شده تا نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به آن معطوف شود. دسترسی آسان از طریق سلمانشهر به شهرهای تنکابن و چالوس، واقع بودن در حد فاصل دریا و جنگل، وجود جاذبه های گردشگری و نمای بسیار زیبای سلمانشهر که با پروژه های تجاری گردشگری قو الماس خاورمیانه و معماری بی نظیر و منحصر به فرد آن در سلمانشهر حاصل شده از ویژگی های بارزی است که متل قو را به یکی از پرترددترین شهرهای گردشگری ایران تبدیل نموده است. غار دانیال سلمانشهر، روستای اسب چین متل قو، پلاژ ساحلی سلمانشهر، تفریحات آبی سلمانشهر، جاذبه های طبیعی سلمانشهر و وجود مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ در سلمانشهر نظیر برج قو الماس خاورمیانه از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آیند. با مطالعه راهنمای سفر نوروزی به سلمانشهر می توانید سفر لذت بخش تری را تجربه کنید.

درباره سلمانشهر

سلمانشهر یا متل قو دارای وسعتی حدود 9 کیلومتر در طول و نیز 7 کیلومتر در عرض بوده و یکی از شهرهای پراهمیت گردشگری استان مازندران به شمار می آید؛ در واقع سلمانشهر مرکز بخش عباس آباد یا تنکابن محسوب می شود. سلمانشهر با فاصله حدود 30 کیلومتری شرق تنکابن، در مسیر ارتباطی شهر تنکابن به چالوس قرار گرفته است؛ به طوری که شرایط موجود متل قو را به تفرجگاهی قوی تبدیل نموده است. سلمانشهر را می توان یکی از رویایی ترین و نیز مستعدترین مناطق طبیعت گردی شمال کشور معرفی نمود؛ چراکه در این نقطه فاصله بین دریا و جنگل بسیار اندک است. وجود عطر خوش شکوفه های بهار نارج در اول بهار، فضایی دل انگیز به متل قو می بخشد؛ به طوری که گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند. سلمانشهر هر ساله در نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

از مسیرهای دسترسی به سلمانشهر می توان به 1 : جاده چالوس- چالوس- سلمانشهر. 2 : اتوبان قزوین – رشت، رشت، لاهیجان، رامسر، سلمانشهر. 3 : جاده هراز، محمود آباد، چالوس، سلمانشهر، اشاره نمود.

تاریخچه سلمانشهر

نمای قدیم متل قو

نمای قدیم متل قو و موسس آن
گفته شده سلمانشهر را در گذشته ساقی کلایه می نامیدند؛ همچنین به جهت وجود متلی به نام قو، سلمانشهر به متل قو نیز شهرت داشته است. پس از انقلاب اسلامی نام این شهر از متل قو به سلمانشهر تغییر یافت. شهرک سازی در سلمانشهر نیز از حدود سال 1340 آغاز گردید. در خصوص پیشینه سلمانهشر، کتابی در سال 1380 توسط انتشارات گفتمان تهران به چاپ رسید که تالیف آن حدود هفت سال به طول انجامید. کتاب مذکور مجموعه یادداشت های موسس مجموعه متل قو را در بر دارد. قابل ذکر است که این کتاب حاوی گذشته های دور سلمانشهر است.

جاهای دیدنی سلمانشهر

غار آبی دانیال سلمانشهر

غار آبی دانیال سلمانشهر
غار آبی دانیال: این غار از جاذبه های گردشگری سلمانشهر به شمار می آید. غار آبی که از جاذبه های طبیعی سلمانشهر نیز محسوب می شود، یکی از غارهای آبی و رودخانه ای در ایران است. غار مذکور که در رشته کوه البرز واقع شده، دومین غار بزرگ کشور محسوب می شود. در ابتدای ورودی غار آبی دانیال سلمانشهر حوضچه ای یک متری در پیش پا، قرار دارد. این حوضچه می تواند تا کمر افراد را در آب فرو نشاند. غار آبی دانیال در سلمانشهر، پدیده ای چند میلیون ساله است که در همان بدو ورود گردشگران را شگفت زده می کند.

آدرس غار دانیال سلمانشهر:جاده چالوس به سلمانشهر – بلوار اصلی سلمانشهر به سمت جنوب – روستای دانیال – 5 کیلومتری پس از روستای دانیال – انتهای روستا در جهت چپ – بعد از رودخانه – دومین انشعاب از سمت چپ – دیواره سفید رنگ غار دانیال سلمانشهر.

روستای گردشگری اسب چین سلمانشهر

نمایی از روستای گردشگری اسب چین سلمانشهر
روستای گردشگری اسب چین: روستای اسب چین سلمانشهر در واقع یکی از مهمترین جاهای دیدنی این شهر به شمار می آید. گردشگرانی که به سلمانشهر رفته اند، این روستا را یک روستاهای توریستی با مناظری رویایی می دانند. علت بازدید گردشگران از روستای اسب چین، وجود رودخانه ای به همین نام است که از چشمه گشیر سرچشمه می گیرد. رودخانه روستای اسب چین سلمانشهر همراه با طبیعت بی نظیر روستا، منظره ای رویایی را به نمایش نهاده است. گفتنی است که مواقعی که آب رودخانه دارای عمق زیاد باشد تفریح قایق سواری نیز در آنجا تجهیز می شود.

آدرس روستای اسب چین : جاده ی سلمانشهر – عباس آباد – روستای اسب چین.

جاهای دیدنی رامیان استان گلستان
ادامه مطلب

مراکز تفریحی سلمانشهر

مهمترین ساحل سلمانشهر، آن قسمتی است که در همجواری با مرکز خرید یا برج های قو الماس خاورمیانه قرار دارد. این ساحل با نام ساحل متل قو معروف است. قایق سواری، پاراسل، جت اسکی و غیره از تفریحات آبی سلمانشهر به شمار می آیند. گردشگران شهر سلمانشهر در پلاژ ساحلی متل قو به شنا، بازی های ساحلی نظیر فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و ساختن مجسمه های شنی می پردازند.

مراکز خرید سلمانشهر

برج های قو الماس خاورمیانه که در مرکز سلمانشهر کاملا آشکار است، دو برج دو قلوی قو نام دارد. این برج ها دارای 25 طبقه هستند که در منظره شهری سلمانشهر تاثیر چشمگیری داشته اند؛ به طوریکه توانسته اند زیبایی بی نظیری به متل قو ببخشند. مجتمع مسکونی و تجاری قوی الماس خاورمیانه، مجتمع ورزشی الماس، هتل پنج ستاره دولوکس الماس و غیره از جمله بخش های مجموعه قو در سلمانشهر به شمار می آیند. در مجموعه برج های الماس متل قو، مراکز خرید سلمانشهر مستقرند که دارای مغازه های فروش پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی، کیف و کفش و غیره هستند.

رستوران های سلمانشهر

رستوران ارکیده سلمانشهر

رستوران ارکیده ی سلمانشهر
از غذاهای سنتی سلمانشهر می توان به ماهی پلو، کته کباب، میرزا قاسمی، باقلا قاتوق، فسنجان، کباب ترش، ماهی سفید ترش، مرغ ترش و غیره اشاره نمود. گفتنی است که سلمانشهر به جهت تنوع غذاهای محلی بسیار پراهمیت است. رستوران ارکیده در سلمانشهر از مهمترین رستوران های متل قو به شمار می آید. از امتیازات این رستوران می توان به صرف غذا در محیطی سرزنده و شاداب اشاره نمود؛ همچنین در رستوران ارکیده سلمانشهر استانداردهای کیفی کاملا رعایت شده است. غذاهای اصیل ایرانی بخش عمده لیست غذایی رستوران ارکیده سلمانشهر را تشکیل می دهند.

آدرس رستوران ارکیده سلمانشهر : عباس آباد- سلمانشهر- بعد از برج های عظیم زاده.

سفر نوروزی به مشهد و تجربه طعم غذاهای سنتی آن
ادامه مطلب

هتل های سلمانشهر

هتل لیلیوم متل قو سلمانشهر

هتل لیلیوم متل قو سلمانشهر
سلمانشهر به جهت اینکه از شهرهای پراهمیت گردشگری در استان مازندران محسوب می شود، دارای هتل های بسیاری است. از هتل های سلمانشهر می توان به هتل لیلیوم متل قو سلمانشهر اشاره نمود. در خاتمه می توان عنوان کرد که سلمانشهر به جهت اینکه یکی از شناخته شده ترین شهرهای گردشگری استان مازندران به شمار می آید خدمات رفاهی و امکانات قابل توجهی برای گردشگران دارد. وجود هتل ها، مراکز خرید، تنوع مراکز تفریحی و گردشگری در سلامانشهر، جاذبه های طبیعی و نیز دارا بودن سواحل دریایی از جمله ویژگی هایی است که متل قو را به گزینه ای مناسب جهت سفر های نوروزی و تابستانی تبدیل نموده است.

سخن پایانی

مناطق شمالی کشور به جهت دارا بودن مناظر طبیعی چشم نواز، شرایط آب و هوایی مطلوب و خاک حاصلخیز در میان افراد از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند؛ از این رو بسیاری در تعطیلات نوروز چمدان خود را بسته و به سوی استان های شمال کشور می روند. در این مطلب با عنوان راهنمای سفر نوروزی به سلمانشهر تمام نکاتی که برای سفر به این خطه لازم است بدانید را گفتیم تا ایامی لذت بخش را تجربه کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر