لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 5 بازار برتر شناور بر روی آب در آسیا
5 بازار برتر شناور بر روی آب در آسیا

5 بازار برتر شناور بر روی آب در آسیا

جو شاداب بازارهای شهری،‌ جذابیتی مهم برای گردشگران در جهان است که سالانه هزاران گردشگر را به این کشور ها می کشاند و موجب کمک به صنعت گردشگری و رزرو هتل در این مناطق می شود. زمانیكه بازار سنتی بر روی آب واقع شود، بازیدكننده ها با تجربه ای جذاب تر و عجیب و غریب تر نیز روبه رو می گردند. این دقیقا همان چیزی است كه در بسیاری از بازارها در مناطق آسیای شرقی، به خصوص تایلند اتفاق می افتد، كشوری كه بسیاری از بازارهای شناور در آن واقع شده اند.
دامنون سادواك (تايلند)

بازار دامنون سادواك در جنوب بانكوك، بزرگترین بازار شناور در رودخانه كائو فرایا است كه غذاهای قابل حمل متضاد با آب تیره و تاریك رودخانه را با قایق جابجا می نمایند. اغلب فرض بر این است كه معروف ترین بازارهای شناور در قاره آسیا واقع شده اند. هر روز بسیاری از گردشگران به این مكان ها مراجعه می كنند تا خرید كنند، غذا بخورند و از فضای سنتی و تاریخی بازارهای شناور تایلند لذت ببرند. غالباً به این مكان ها به اصطلاح تله گردشگران گفته می شود. به دلایلی روشن، این بازارها روزانه، پذیرای تعداد زیادی گردشگر هستند.

دهكده شناور آبردين (هنگ كنگ)
بازار شناور

در هنگ كنگ واقع شده و همانطور كه از نام آن پیداست، اینجا فقط یك بازار نیست، بلكه یك شهر واقعی بر روی آب است. حدود 600 قایق، تبدیل به سكونتگاه هایی دائمی و ثابت برای حدود 6000 نفر شده اند. اولین افراد بومی در قرون 8 و 9 در این مكان سكنی گزیدند، و از آن زمان، قایق ها برای امور روزمره مانند ماهیگیری مورد استفاده قرار می گیرند. كار تخصصی این بازار، فروش ماهی و غذاهای دریائی است؛ بعلاوه، رستوران های زیادی وجود دارند كه غذای ماهی ارائه می دهند.

لوك بينتان (اندونزی)
بازار روی آب

رودخانه مارتاپورا در نزدیكی مركز شهر بانجارماسین، كه به شهر هزار رودخانه نیز معروف است، جریان دارد. همانند بسیاری از بازارهای دیگر، زنان نیروی محرك این اماكن هستند. آنها با قایق خود به این بازار رفته، كالاها را تخلیه و بارگیری می كنند، و نیز وظیفه به نمایش درآوردن و فروختن اجناس را به عهده دارند. نظر اكثر مردم این است كه این بازار، مكانی عالی برای خرید و همچنین شناخت مردمان واقعی كشور می باشد؛ مردمانی كه همیشه به خاطر طبیعت دوستانه و صمیمی كه دارند، به طور ویژه مورد تمجید قرار گرفته اند.

فونگ دين (ويتنام)
بازار شناور

در رودخانه مكانگ كه در منطقه جنوبی ویتنام واقع شده است، انشعاب هایی از رودخانه،‌ كانال هایی را تشكیل داده اند كه از درون آنها مقادیر زیادی از اجناس جابجا می گردند. چند كیلومتر آن طرف تر از دهانه،‌ طی ساعات اولیه روز بر روی رودخانه هُوا،‌ فعالیت های بازرگانی معروفی در بازار شناور فونگ دین در جریان است.

درياچه دال، كشمير (هند)
بازار روی آب

آبهای دریاچه دال،‌ تصویر قله كوه های هیمالیا را كه در مجاورت آن قرار دارد و مساجد برجسته اسریناگار، كه شهری واقع در شمال هند است را منعكس می نماید. اقامت در خانه های قایقی كه از چوب سرو ساخته شده اند و همچنین گشت و گذار در دریاچه با یك قایق سنتی چوبی به نام شیكارا، در بین گردشگران این منطقه مرسوم است.

بازار بزرگ استانبول ترکیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر