لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> چگونه در سفر از کرونا دوری کنیم؟

چگونه در سفر از کرونا دوری کنیم؟

در شرایط فعلی ما با شیوع ویروس کرونا در جهان مواجه هستیم. به طوری که ممکن است برای مدتی با وضعیت فعلی زندگی نماییم. لذا شاید عاقلانه ترین تصمیم آن است که صرفا به سفرهای ضرور اکتفا کنیم. اما اگر در برخی موارد ناگزیر هستیم که به مسافرت برویم، می بایست مهمترین راه های پیشگیری از کرونا در سفر را بشناسیم. همواره افراد از راه های مختلف هوایی، زمینی و دریایی سفر می کنند، که با شناخت راهکارهای مختلف دوری از کرونا در سفر می توانند برای خود شرایطی ایمن را فراهم نمایند.

معرفی کرونا ویروس

کرونا ویروس

کرونا ویروس

علم ویروس شناسی کرونا (کووید 19) را عضوی از خانواده ی ویروس های پوشش دار معرفی نموده است. این ویروس یکی از مقاوم ترین انواع ویروس در بین همنوع های خود به شمار می رود. سارس و مرس را می توان گونه های خفیف بیماری کرونا معرفی نمود. اویروس مذکور نخستین بار در اوایل بهمن 1398 در شهر ووهان چین آشکار شد. دولت چین نیز در تاریخ 17دی این ویروس را یه رسمیت شناخت و آن را تحت عنوان SARS cov2 (کرونا) نامید.

شناخت علائم کرونا در سفر

کرونا ویروس
علائم کرونا ویروس

کرونا معمولا با علائمی نظیر سردرد، سرفه، درد عضله ها، تب و احساس خستگی و مشکلات تنفسی ظاهر می شود. اما اخیرا علائمی نظیر درد کتف و نیز از دست دادن حس بویای و چشایی نیز به آن افزوده شده است. آمارهای سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که در بیشتر موارد تمامی علائم ویروس کرونا با بیماری سرماخوردگی یکسان است و به اصطلاح فرد دچار یک کرونای خفیف شده است. همچنین علائم حاد بیماری منجر به بستری بیمار در بیمارستان می گردد. همچنین آمارها حاکی است که مردان خیلی بیشتر از زنان به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

ویروس کرونا برای چه گروه هایی خطرناک است؟

سالمندان، افرادی که دارای بیماری های زمینه ای نظیر فشار خون و دیابت هستند، مبتلایان به بیماری ریوی و تنفسی، افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند و بیماران خاص بیشتر مستلزم دوری از کرونا در سفر هستند. اما افراد جوان، سالم و کودکان زیر ده سال کمتر به کرونا مبتلا می شوند. ولی بعضا آنها نیز بیمار گشته اند.

مهمترین توصیه ها برای دوری از کرونا در سفر

1.رعایت توصیه های بهداشتی به طور مداوم و در همه جا جهت دوری از کرونا
• شستن مرتب دست ها با آب و صابون و یا مایع ضد عفونی کننده جهت.
• در هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی یا در غیر این صورت با استفاده از آستین لباس خود جلوی دهانتان را بگیرید.
• دستمالی را که مورد استفاده قرار داده اید، ممکن است آلوده به کرونا ویروس باشد، لذا آن را دور بیاندازید و سپس دست های خود را بشوئید.
• از تماس نزدیک با افراد و خصوصا اشخاصی که دارای علائم بیماری کرونا هستند خود داری نمائید.

• از لمس کردن چشم ها، بینی و دهان خود با دست های نشسته پرهیز نمائید.

2. ماسک
ماسک

ماسک جهت جلوگیری از پخش ویروس کرونا
• عموما گفته می شود استفاده از ماسک ها هیچ نوع کمکی به جلوگیری از ابتلای فرد به ویروس کرونا نمی کند، اما می تواند خطر پخش ویروس را از سوی فرد مبتلا کاهش دهد.
3.در سفر همواره واقع بینانه عمل نمائید و از تحت تاثیر قرار گرفتن هیجانات شبکه های مجازی خود داری فرمائید.

4. استفاده از کارت های اعتباری و بانکی و عدم استفاده از پول جهت پرداخت.

• برای ضد عفونی کردن کارت های بانکی فقط از الکل استفاده نمائید و از به کار بردن وسیله هایی نظیر اسکاچ و …. دوری نمائید.
5. دوری از استرس در سفر.

6.در صورتی که در طول سفر به آب و صابون یا مایع دستشویی دسترسی کامل نداشتید، ژل های ضد عفونی کننده ی پایه ی الکلی را جایگزین نمائید.
ژل ضد عفونی کننده

استفاده از ژل ضد عفونی کننده جهت پیشگیری از کرونا در سفر

7. در سفر های هوایی، به هنگام سوار شدن بر هواپیما، قبل از نشستن بر روی صندلی، سطوح اطراف خود را با درایت لازم توسط یک دستمال تمیز نمائید.

8.در طی سفر از قرار گیری در مکان های شلوغ جدا خود داری فرمائید، چرا که عدم حضور در جمع های شلوغ راز مبتلا نشدن به کرونا ویروس محسوب می شود و در صورتی هم در این موقعیت ها قرار گرفتید، تلاش نمائید تا فاصله ی مناسب با افراد را رعایت نموده و از تماس مستقیم با آنها بپرهیزید.

9. در طی سفر تلاش نمائید تا از وسایل حمل و نقل عمومی کمتر استفاده نمائید. یا اگر در مواقعی مجبور به استفاده از آن ها شدید، از وسیله هایی را که جمعیت کمتری دارند، انتخاب نمائید.

• همچنین تلاش نمایید به اشیایی که در اماکن عمومی وجود دارند، دست نزنید. نظیر میله ی اتوبوس، صندلی وسایل نقلیه، در، دیوار و هر چیزی که احتمال آلودگی داشته باشد.

10.ضد عفونی کردن اشیاء و وسایل خودروی شخصی در طی روز، چند بار.

11. از تماس با حیوانات در طی سفر بپرهیزید.

12.همواره آب آشامیدنی تصفیه شده همرا خود داشته باشید و یا از آب های آشامیدنی پلمپ شده استفاده کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر