لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بندرعباس
بندرعباس

بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان و یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران است. این شهر جنوبی زیبا که بزرگترین بندر ایران است همواره عده زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند تا اوقات خوب و خوشی را برای آنها به ارمغان بیاورد. ما در این مطلب تمام اطلاعاتی را که برای سفر به بندرعباس نیاز دارید در اختیارتان می گذاریم. با ما همراه باشید تا شما را به شهر بندرعباس ببریم.
بندرعباس شهری ساحلی است که جذابیت های بی شماری دارد. هر ساله عده زیادی برای استراحت عازم بندر عباس می شوند تا چند صباحی را از زندگی روزمره به دور باشند و تجربیات جالب و جذابی به دست آورند. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای جنوب ایران است که طرفداران زیادی دارد. برای رزرو هتل بندرعباس وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید تا بتوانید هتل های بندرعباس را با بهترین شرایط ممکن رزرو کنید.

درباره بندرعباس

نمایی از شهر بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان و دومین شهر بزرگ جنوب ایران است. نکته ای که در مورد بندرعباس باید بدانید اینکه در گذشته با نام گمبرون شناخته شده است. دو بندر مهم این شهر بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر است. در سال ۱۶۲۲ میلادی، لشکر شاه‌ عباس توانستند در جنگ با پرتغالی ‌ها در جنوب ایران پیروز شوند؛ آنها بعد از آن نام بندر گمبرون را به بندرعباس تغییر دادند.
برای سفر به بندرعباس از چند طریق می توانید اقدام کنید. روش اول استفاده از هواپیماست. روش دوم سوار شدن بر قطار و روش سوم استفاده از پایانه های مسافربری است. البته خودروی شخصی گزینه ای است که در تمام سفرها جایگاه خاصی دارد چون عده زیادی هستند که مایلند از مسیر رسیدن به مقصد لذت ببرند و با آن همراه باشند.
بندرعباس با قرار گرفتن در همسایگی خلیج فارس همواره تصاویر زیبایی از سواحل دریا را در مقابل چشمانتان به عرصه نمایش می گذارد. مردم جنوب ایران به مهمان نوازی مشهورند و اهالی بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها به زبان شیرین فارسی و گویش بندری صحبت می کنند. با سفر به بندرعباس می توانید تجربه یک سفر دریایی به جزایر قشم و هرمز را به دست آورید.

تاریخچه بندرعباس

تصویر لنج سازی در بندر عباس

تصویر لنج سازی در بندر عباس

دقیقا مشخص نیست که استان هرمزگان و بندرعباس کنونی از چه زمان رونق گرفته و به شکل امروزی خود درآمده است. تنها چیزی که واضح و روشن است اینکه سابقه لنج سازی در ساحل شمالی خلیج فارس به چند هزار سال پیش می رسد و از آنجا که بندرعباس در همسایگی خلیج فارس واقع شده همواره در مسیر رفت و آمد بازرگانان قرار داشته و در طول تاریخ شهرت زیادی به دست آورده است.
آنچه در مورد پیشینه بندرعباس وجود دارد سلطه پرتغالی ها بر آن در قرن شانزدهم میلادی است. دلیل انتخاب بندرعباس توسط آنان سهولت رفت و آمد کشتی های تجاری به بندر عباس نسبت به جزیره هرمز بود. بدین ترتیب شهر کوچک بندرعباس به مهمترین بندر تجاری ایران تبدیل شد. در دوران صفویه، افشاریه، زندیه و قاجاریه این بندر با نام بندرعباسی شناخته می شد.

آب گرم گنو هرمزگان، چشمه ای در حصار نخل ها
ادامه مطلب

جاهای دیدنی بندرعباس

چشمه های آب گرم گنو بندر عباس

چشمه های آب گرم گنو بندر عباس

چشمه آب گرم گنو یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است که در 34 کیلومتری شمال شرق این شهر واقع شده است. آب این چشمه جزء آب های گوگردی خیلی گرم است که تقریبا مقدار زیادی کلر و سولفات دارد. از طرفی آب این چشمه زیستگاه ماهی آوینیوس گینویس است؛ ماهی ای که در هیچ کجای جهان یافت نمی شود. با این اوصاف آب گرم گنو همواره عده زیادی را به سمت خود می کشاند.
البته بندرعباس چشمه های آب گرم دیگری نیز دارد که از جمله آنها می توان به چشمه آب گرم خورگو، چشمه آب گرم سرخاء، چشمه آب گرم کشکوئیه، چشمه آب گرم نیان، چشمه آبگرم چستانه و … اشاره کرد. معمولا اطراف چشمه های آب گرم مکانی برای استراحت و تفریح های خانوادگی است و حتی در فصل تابستان هم شلوغ است.

آثار باستانی بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی بندر عباس

عمارت کلاه فرنگی بندر عباس

عمارت کلاه فرنگی یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی بندرعباس است که قدمتی بیش از سیصد سال دارد. این بنای دو طبقه توسط هلندی‌ ها و در ابتدا به منظور تجارت خانه ساخته شده است. معبد هندوها بنای قدیمی دیگری در بندرعباس است که با نام پرستشگاه بُتِ گوران نیز شناخته می شود. این بنا درست در مرکز شهر قرار دارد لذا دسترسی به آن کار آسانی است.
حمام گله‌ داری که امروزه به عنوان موزه مردم ‌شناسی استان هرمزگان استفاده می شود، یکی از حمام های قدیمی دوران قاجار در بندرعباس است که توسط تاجری به نام شیخ احمد گله ‌داری ساخته شده است. حمام گله داری در محله «قلعه شاهی‌» یا همان محله «اوزی ‌ها»، در جنوب شهر واقع شده و به خلیج فارس بسیار نزدیک است.

مراکز تفریحی بندرعباس

ساحل سورو بندر عباس

ساحل سورو بندر عباس

بندرعباس همان طور که از نامش پیداست یک شهر ساحلی است لذا سواحل دریا یکی از بهترین مکان های تفریحی بندرعباس می باشد. ساحل سورو در غرب این شهر یکی از معروف ترین سواحل خلیج فارس است. این ساحل جزء بهترین مکان ها برای پیاده روی و دوچرخه سواری محسوب می شود و طرفداران زیادی دارد. در این ساحل می توانید دوچرخه اجاره کنید و در ساحل رکاب بزنید.
در ایامی مانند عید نوروز که تعداد گردشگران و مسافران در بندرعباس افزایش می یابد امکان انجام تفریحاتی مانند موتور چهارچرخ، شترسواری، بیگ بال و … فراهم می گردد. این در حالی است که می توانید سوار بر یک کشتی کوچک شوید و در یک سفر کوتاه دریایی به جزیره قشم یا جزیره هرمز بروید و روزی به یادماندنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

طبیعت بندرعباس (جاهای دیدنی اطراف بندرعباس)

جزیره هرمز بندر عباس

جزیره هرمز بندر عباس

بخش بزرگی از جاذبه های طبیعی بندرعباس را می توان در دو جزیره ی قشم و هرمز جست و جو کرد. جزیره ی هرمز در 8 کیلومتری بندرعباس یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس است. البته این 8 کیلومتر معمولا حدود یک ساعت با شناور طول می کشد تا طی شود. خاک این جزیره سرخ است و همین خاک سرخ فضای زیبایی را برای گردشگران ایجاد کرده است.
جزیره قشم نسبت به جزیره ی هرمز در فاصله ی نزدیک تری از بندرعباس واقع شده است. نام این جزیره که بزرگترین جزیره خلیج فارس است با عنوان ژئوپارک قشم به ثبت جهانی رسیده است. در این جزیره می توانید تصاویر فوق العاده ای از طبیعت را ببینید، به خرید سوغاتی بپردازید، طعم غذاهای خوشمزه محلی را بچشید و از انجام تفریحات آبی متنوع لذت ببرید.

شهر های دیدنی استان هرمزگان
ادامه مطلب

مراکز خرید بندرعباس

مجتمع تجاری ستاره شهر بندر عباس

مجتمع تجاری ستاره شهر بندر عباس

بازار سنتی، یکی از قدیمی ‌ترین بازارهای بندرعباس است که مراکز خرید متعدد و جاذبه‌ های گردشگری فراوانی دارد. بازار ماهی که دقیقا در انتهای بازار سنتی قرار گرفته یک بازار سرباز است که در آن انواع محصولات دریایی عرضه می شود. بازار اِوزی‌ ها و لاری ‌ها دو بار قدیمی و سنتی در شهر بندرعباس هستند که قدمت آن‌ ها به حدود سیصد سال پیش می‌ رسد.
مجتمع تجاری ستاره شهر، یکی از مراکز خرید بزرگ و مدرن بندرعباس است که حدودا ۴۰۰ واحد تجاری در قالب سه طبقه دارد. مرکز خرید زیتون یکی از مراکز خرید نسبتا قدیمی در شهر بندرعباس می باشد. مجتمع تجاری ستاره جنوب یکی از مجتمع ‌های تجاری واقع در بخش ساحلی بندرعباس است.

آداب و رسوم بندرعباس

مراسم صید مشتا بندر عباس

مراسم صید مشتا بندر عباس

یکی از جالب ترین و خاص ترین مراسمات بندرعباس صید مشتا است. این مراسم که در زمان جزر و مد انجام می شود. طی این مراسم صیادان با چوب و تور حصاری در ساحل ایجاد می کنند. با بالا آمدن آب آبزیان به این تورها وارد می شوند و با پایین رفتن آب در تور گیر می کنند و صیادان می توانند آنها را صید کنند. این نحوه صید کردن بسیار جالب و تماشایی است.
مولودی خوانی رسم جالب دیگری است که البته در بیشتر نقاط ایران انجام می شود اما در بندرعباس جذابیت بیشتری دارد. مولودی خوانی معمولا در اعیادی مانند عید فطر و عید قربان اجرا می شود و جلوه خاصی به مراسم برگزاری عید می بخشد.

غذاهای سنتی بندرعباس

قلیه ماهی

قلیه ماهی

معمولا در غذاهای محلی بندرعباس طعم تندی احساس می شود. خورش قلیه‌ ماهی و میگو معروف ترین غذای بندرعباسی ها است که از ماهی یا میگو، سبزیجات، تمبر هندی و فلفل تند تهیه می شود. قوزی گوشت یا مرغ غذای محبوب دیگری است که برای تهیه آن گوشت بره یا مرغ را کباب کرده و روی برنج تزئین شده با آجیل و کشمش می گذارند.
هواری ماهی یا میگو یک پلوی مقوی است که طعم لذیذی دارد. میگو کاری غذایی با ریشه هندی است که در آن میگو را با مخلوطی از ادویه ها و سبزی های معطر طبخ می کنند. ماهی شیر کبابی که طعم بسیار خوبی دارد تقریبا در همه رستوران های سنتی بندرعباس یافت می شود. علاوه بر اینها پیشنهاد می شود نان توموشی بندرعباس را هم امتحان کنید.

رستوران های بندرعباس

رستوران بادگیران بندرعباس

رستوران بادگیران بندرعباس

رستوران بادگیران واقع در مجموعه تفریحی بادگیران در فضایی گرم و صمیمی سفارش‌ های شما را خیلی سریع آماده می کند. رستوران بادگیران یکی از بهترین رستوران های بندرعباس است که فضای بسیار شیک و زیبا و دوست داشتنی دارد. تمام غذاهای این رستوران خوشمزه است اما غذاهای دریایی‌ آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
رستوران سامکو بهترین انتخاب برای کسانی است که اهل خوردن غذاهای دریایی هستند. سس‌ ها و نوشیدنی ‌های این رستوران بسیار معروف است. پیشنهاد می شود حتما طعم سوپ مخصوص سامکو، اسپاگتی دریایی و پیتزای این رستوران را امتحان کنید تا با مزه های متفاوتی مواجه شوید.

سفر به شهری به وسعت آفتاب و رزرو هتل در بندرعباس
ادامه مطلب

هتل های بندرعباس (هتل های خوب بندرعباس)

هتل همای بندرعباس

هتل همای بندرعباس

هتل هما بندرعباس که در فاصله ی کوتاهی تا ساحل خلیج فارس واقع شده با توجه به امکانات مجهز و چشم انداز زیبایی که در برخی از واحدها دارد اقامت رضایت بخشی را برای مهمانان خود رقم می زند. این هتل یکی از هتل های بندرعباس به شمار می رود و طرفداران زیادی دارد.
هتل آپارتمان سفید بندرعباس واقع در گلشهر – بهشت بندر – بلوار نواب – ابتدای بلوار مرجان فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده است. این هتل ساختمانی شش طبقه است که تمامی واحدهای آن مجهز به امکانات کامل اقامتی هستند. دسترسی به فرودگاه بندرعباس از این هتل به آسانی امکان پذیر می باشد.

موزه های بندرعباس

موزه مردم شناسی بندر عباس

موزه مردم شناسی بندر عباس

از آنجاکه بندرعباس مرکز استان است طبیعی است که دارای موزه مردم شناسی باشد. در این موزه که بزرگترین موزه استان هرمزگان است می توانید اشیاء تاریخی بسیار زیادی را ببینید و از تماشای تاریخ و فرهنگ مردم استان هرمزگان لذت ببرید. موزه مردم شناسی بندرعباس بهترین مکان برای آشنا شدن با فرهنگ و سنت مردمان این دیار است.

پارک های بندرعباس

1683365341 416 بندرعباس

پارک غدیر بندرعباس

بندرعباس شهری ساحلی است در نتیجه تمام پارک های آن نیز از نوع ساحلی می باشد. یکی از پارک های ساحلی بندرعباس پارک غدیر است که در کنار هتل و رستوران گوهرشاد و تالار کنسرت آوینی قرار دارد. از جمله امکانات این پارک ساحلی می توان به امکان شنا، قایق سواری، دوچرخه سواری اسب سواری، شترسواری، مجموعه ورزشی، سرویس بهداشتی و حمام و آلاچیق اشاره کرد.
پارک ساحلی دولت قدیمی ترین پارک ساحلی بندرعباس است که در بین دو پارک ساحلی غدیر و ولایت قرار دارد. این پارک دارای امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، مسجد، آلاچیق، وسایل ورزشی، میز پینگ پنگ، قهوه خانه، پیست کارتینگ و پارک کودکان است.
پارک ولایت واقع در بلوار صدف با پیست اسکیت و دوچرخه سواری و پارک کودکان پذیرای مهمانان و گردشگران عزیز است. این پارک دارای قهوه خانه و رستوران و فضای سبز بسیار مناسبی است و نورپردازی زیبایی در آن طراحی شده که شب های پارک را فوق العاده زیبا می کند. این پارک نیز دارای آلاچیق و سرویس بهداشتی و … می باشد.

بندرعباس شهری ساحلی واقع در جنوب ایران است که در فاصله ی کوتاهی از جزیره ی قشم واقع شده است. این شهر مانند هر شهر ساحلی دیگری جذابیت های خاصی دارد که آن را جزء مقاصد گردشگری محبوب قرار می دهد. آیا تاکنون به جنوب ایران سفر کرده اید؟ آیا شهر زیبای بندرعباس را از نزدیک دیده اید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر