لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> 10 جای دیدنی پرطرفدار و برتر تهران
10 جای دیدنی پرطرفدار و برتر تهران

10 جای دیدنی پرطرفدار و برتر تهران

تهران پایتخت زیبا و دوست‌ داشتنی ایران، اغلب به عنوان شهری سیاسی و اجتماعی شناخته می شود. این کلانشهر آرمیده در دامان البرز دارای تاریخچه ای طولانی و بناهای تاریخی و مدرن است که توجه بسیاری را به خود جلب می نماید. از بلندترین خیابان خاورمیانه با درختانی چند صدساله گرفته تا کاخ های زیبا، بوستان های سرسبز، مراکز خرید مدرن، همه و همه جزو جاذبه های دیدنی تهران هستند. اگر به طبیعت گردی علاقمند هستید بازهم تهران با طبیعتی جادویی مقصد جذاب و دلنشینی است. رستوران ها، کافه ها، سالن های تئاتر و سینماهای تهران در کنار مراکز خرید و جاذبه های دیدنی، این شهر را به شهری جادویی تبدیل کرده است. با توجه به مطالب گفته شده می توان به راحتی فهمید که در ایام پرسفر در هتل های تهران جای سوزن انداختن نیست و برای سفر به این کلانشهر باید از قبل هتل مورد نظر خود را رزرو کنید. در ادامه سری به 10 جای دیدنی پرطرفدار و برتر تهران می زنیم که هر مسافری باید از آن‌ها بازدید کند.

هتل های تهران

اگر قصد سفر به پایتخت و اقامت در تهران را دارید، گزینه های بسیاری از هتل اسپیناس پالاس تهران گرفته تا هتل هایی با ستاره های کمتر برای رزرو پیش روی شما قرار دارند. اینکه به چه منظوری قصد سفر به تهران را دارید تاثیر به سزایی در انتخاب یک هتل مناسب دارد. از سفرهای کاری گرفته تا سفرهای تفریحی هتل های متعددی در مناطق مختلف تهران قرار دارند که برای شما مناسب خواهند بود. لازم به ذکر است که بازدید از بناها و مکان های دیدنی برای همیشه تصویر تهران را در ذهن شما تغییر خواهد داد.

کاخ گلستان

تالار سلام
بدون شک این کاخ زیبای چند صد ساله باشکوه ترین بنای تاریخی شهر تهران است. مجموعه کاخ گلستان که در میدان ارگ و بافت تاریخی تهران قرار دارد، از چندین بخش مختلف تشکیل شده است. سنگ بنای اولیه این کاخ به چنارستانی باز می گردد که در زمان حکومت شاه عباس صفوی بنیان گذاشته شده است. اغلب کاخ های فعلی این مجموعه یادگاری از دوران قاجارند. باغ های زیبا، کاشی کاری های شکوهمند و معماری اصیل ایرانی مجموعه کاخ گلستان را به بهشتی زیبا تبدیل کرده است. شمس العماره، ایوان تخت مرمر، خلوت کریم خانی، عمارت بادگیر موزه مردم شناسی از بخش های مختلف این مجموعه هستند. از تالارهای متعدد کاخ گلستان نیز می توان به تالار سلام، تالار برلیان و تالار الماس اشاره کرد.

برج میلاد

جشنواره بادبادک ها و حضور مردم در پای برج میلادبرج میلاد شاخص ترین بنای شهر تهران است. بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان که اکنون دیگر به عنوان نماد پایتخت شناخته می شود. برج میلاد در کنار کاربرد مخابراتی خود به سبب داشتن معماری زیبا و جالب توجه نیز زبانزد است. این برج از بخش های گوناگونی تشکیل شده است و شما می توانید از مراکز خرید، سینما، کافه ها و رستوران های مختلف آن دیدن کنید. رستوران گردان برج میلاد با نمایی 360 درجه از شهر تهران یکی از جذاب ترین بخش های برج میلاد است. در محوطه اطراف برج نیز انواع تفریحات هیجان انگیز همانند زیپ لاین، پل معلق، لیزریوم و غیره ارائه می شوند.

بازار تجریش و امام زاده صالح

 بازار تجریش
بازار تجریش در میدان تجریش یکی از خاطره انگیزترین مراکز خرید تهران است. این بازار تاریخی با قدمتی چند صد ساله به سبب تنوع بالای کالاهای ارائه شده و شکل و شمایلی تاریخی مشهور است. انواع میوه ها و سبزی های خاص و منحصربه‌فرد را نیز می توانید در این بازار جذاب پیدا کنید. در کنار بازار یاد شده امامزاده صالح (ع) هم یکی از زیارتگاه های شناخته شده شهر تهران است. حال و هوای خوب این امامزاده در کنار سر زدن به بازار، خرید و بعد هم حضور در کافه ها و رستوران های مدرن و سنتی بازار تهران گردی شما را کامل خواهد کرد.

دربند تهران

مسیر سنگ فرش دربند
دربند یکی از خوش آب و هواترین و قدیمی ترین تفرجگاه های شهر تهران است. منطقه ای که با انبوه درختان، کافه ها، رستوران ها و نوای دلشنین آب رودخانه خستگی را از تنتان به در می کند. در اطراف رودخانه، رستوران ها و کافه های مختلفی قرار دارند که اغلب روزهای هفته مملو از مسافرین هستند. لازم به یادآوری است که انواع و اقسام تنقلات و خوراکی ها در این منطقه تفریحی پیدا می شود. در کنار شکم گردی شما می توانید از تفریحاتی مانند تله سیژ، کوهنوردی، سنگ نوردی و پیاده روی نیز لذت ببرید. روزهای نخست هفته بهترین زمان برای لذت بردن از آب و هوای خوب دربند است.

کاخ موزه سعدآباد

دومین مجموعه از کاخ های پایتخت که چشم هر بیننده ای را خیره خواهد کرد، کاخ موزه سعدآباد است. در این کاخ شما مجموعه ای از قدیمی ترین درختان تهران را نیز شاهد خواهید بود. کاخ های مجموعه سعدآباد اغلب از دوران قاجار و پهلوی به یادگار مانده اند. در این مجموعه زیبا و بسیار دیدنی قریب به هجده کاخ و عمارت باشکوه قرار دارند. در داخل اغلب عمارت ها نیز موزه هایی برپا شده است. در کنار تماشای معماری زیبا و جذاب این کاخ ها، بازدید از موزه ها هم بسیار هیجان انگیز خواهد بود. موزه نمایش آثار استاد فرشچیان، موزه اتومبیل های صنعتی، موزه میرعماد، موزه نظامی و کاخ موزه سبز تنها برخی از موزه های این مجموعه خیال انگیزند. کافه ها، رستوران ها، زمین های تنیس، گلخانه ها و غیره از دیگر بخش های این مجموعه اند.

پل طبیعت

چشم انداز پل طبیعت و ارتفاعات تهران
پل طبیعت حاصل یک ذوق مهندسی و هنری است. این پل نه تنها محلی برای گذر که مکانی برای ایستادن و لذت بردن از چشم اندا زیبای شهر تهران است. این پل دو بوستان آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل می کند. این پل دو طبقه و مخصوص عبور عابر پیاده است. شما بر روی پل طبیعت کافه و رستوران های متعددی را نیز خواهد یافت که از شما پذیرایی می کنند. چشم انداز دو بوستان زیبای آب و آتش و طالقانی از بلندای این پل از دلایل محبوبیت پل طبیعت است. اگر قصد دارید تا در شهر تهران عکس یادگاری بیاندازید این پل یک انتخاب منحصربفرد است.

توچال

پیست اسکی توچال
مجموعه تفریحی توچال یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین تفرجگاه های شهر تهران است. توچال که در دامنه البرز قرار دارد، مسیر مورد علاقه عاشقان کوهنوردی است. علاوه بر کوهنوردی مسیر پیاده روی این مجموعه نیز بسیار محبوب است. در این بین حتما شما هم بارها وصف پیست اسکی توچال را شنیده اید. در کنار این پیست اسکی شما می تواند از تفریحات دیگری همچون بانجی جامپینگ، تله سیژ و سقوط آزاد نیز لذت برید.
طولانی ترین خط سورتمه و خط تله کابین کشور نیز در مجموعه توچال قرار دارد. شما می توانید در توچال حضور بر بام تهران نیز تجربه کنید. چشم انداز تهران از این نقطه بسیار زیبا و دوست داشتنی است. آکادمی تنیس، سنگ نوردی، تیراندازی، بیلیارد و چندین و چند امکان تفریحی دیگر از دیگر امکانات توچال است. توچال یک ایستگاه جذاب برای شکم گردی نیز است. انواع رستوران ها، کافه ها و ایستگاه های فروش غذا انتخاب های متعددی را برا شکم گردی پیش روی شما قرار خواهند داد.

خیابان ولیعصر(عج)

درختان سرسبز خیابان ولیعصر
بلندترین خیابان تهران و بلندترین خیابان خاورمیانه با 17.9 کیلومتر طول یکی از جذاب ترین نقاط پایتخت است. آنچه این خیابان بلند را بر سر زبان ها انداخته است چنارهای بلند و کهنسال این منطقه است. در اطراف این خیابان می توانید از مراکز خرید متنوع گرفته تا کافه ها و رستوران های متنوع را بیابید. موزه ها، بوستان های زیبا، همچون بوستان ملت و ساعی، و مراکز فرهنگی متعدد از دیگر جاذبه های این خیابان خاطره انگیز است.

بوستان جمشیدیه

پاییز در بوستان جمشیدیه تهران
در میان بوستان های تهران، بوستان جمشیدیه یکی از زیباترین بوستان های تهران است. این بوستان زیبا در منطقه شمال تهران قرار داشته و به داشتن آب و هوایی خوش شهره است. کف این بوستان به طور کامل سنگ فرش شده است و آن را به زیباترین بوستان سنگی ایران شهره کرده است. در میان این بوستان دریاچه ای زیبا قرار دارد که چشم انداز منحصربفردی را بوجود آورده است. آبنما سنگی، آبشارها، تندیس های سنگی و آلاچیق های متعدد نیز از دیگر دیدنی های این بوستان است. شما می توانید چشم اندازی زیبای از شهر تهران را از این بوستان به تماشا بنشینید. مسیرهای پیاده روی در کنار انبوه درختان سرسبز، کافه ها و رستوران ها، این بوستان را به یکی از محبوب ترین بوستان های پایتخت تبدیل کرده است.

موزه آبگینه

راه پله داخل عمارت موزه آبگینه
محبوب ترین موزه در میان موزه های مختلف شهر تهران، موزه آبگینه است. موزه آبگینه در محل یکی از عمارت های تاریخی برجای مانده از عهد قاجار برپا شده است. این عمارت در میان باغی زیبا قرار دارد. آجرکاری و آینه کاری های زیبای این عمارت هشت ضلعی خود یکی از جذابیت های موزه است؛ اما شما می توانید در موزه آبگینه تهران انواع ظروف سفالی، ظروف سرامیک، شیشه سرامیک، آثار شیشه ای و غیره را ببینید. تالار مینا، تالارهای لاجورد و تالار بلور تنها برخی از بخش های این موزه منحصربه‌فرد هستند.
اگر به دیدنی های تهران علاقه دارید، پیشنهاد مقاله جاهای دیدنی تهران را مطالعه کنید

کلام آخر

تهران به عنوان پایتخت کشور جاذبه های دیدنی بسیاری دارد با این وجود ممکن است افراد زیادی به سبب دلایل کاری به این کلانشهر سفر کنند. در این مطلب سعی بر آن بود، برخی از مهم ترین جاهای دیدنی و پرطرفدار تهران معرفی شود تا مسافران بهتر بتوانند به تهران گردی بپردازند. لازم به یادآوری است در صورت تمایل برای سفر به این شهر بهتر است پیش از سفر هتل خود را رزرو کنید تا با مشکلاتی نظیر شلوغی و اتلاف وقت مواجه نشوید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
دشت گرچال تهران
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر