لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> جهانگردان جوان مقصد گردشگری را طبق سلایق موسیقی انتخاب می کنند
جهانگردان جوان مقصد گردشگری را طبق سلایق موسیقی انتخاب می کنند

جهانگردان جوان مقصد گردشگری را طبق سلایق موسیقی انتخاب می کنند

طبق یک پژوهش که توسط آژانس مسافرتی آنلاین ای دریم صورت گرفته بود مشخص شد که 26 درصد از جهانگردان جوان تقریبا 20 تا 39 ساله موسیقی را یک فاکتور بسیار مهم برای مقاصد گردشگری آینده در نظر می گیرند.

در این نظرسنجی از میان اکثریت شرکت کننده ها ، 18 درصد به هنرمندی محبوب در بیرون از مرز کشور علاقه نشان دادند و در صورتی که آژانس بلیطی برای جبران هزینه های اضافی رزرو هتل و مسافرت در کنار موارد دیگر ارائه دهد از آن استقبال می کنند. این در حالی است که 15 درصد از این جوانان به حضور در یک فستیوال بزرگ موسیقی مانند جشنواره موسیقی و هنر دره کواچلا در کالیفرنیا (Coachella ) یا جشنواره هنرهای اجرایی معاصر گلاستونبری در شهر پیلتون کشور انگلستان (Glastonbury ) و جشنواره موسیقی لولاپالوزا در برلین (Lollapalooza ) تمایل نشان داده اند. و تنها 11 درصد از جوانان اهل سفر تحت تاثیر جاذبه موسیقی محلی به کشورهای دیگر سفر می کنند.

جزئیات این پژوهش از ملیت های مختلف نشان می دهد که جهانگردان جوان پرتغالی (40 درصد )، بیشتر از هر تابعیت دیگری شیفته سفر به مقصد هنرمندان محبوب خود هستند ، در ادامه این لیست جوانان علاقه مند به سفر در کشور اسپانیا با 32 درصد و مسافران آلمانی با 27 درصد و نیز جوانان فرانسوی نیز با 24 درصد تمایل سفر به سوی هنرمندان مورد علاقه خود دارند. از سوی دیگر طبق این تجزیه و تحلیل جهانگردان ایتالیایی 34 درصد و مسافران جوان آمریکایی 25 درصد علاقه مند به شرکت در جشنواره های بزرگ موسیقی هستند.

طبق این گزارش در میان جوانان مشتاق سفر با ملیت آمریکایی موسیقی ژانر جاز اهمیت بیشتری دارد و در ادامه جوانان ایتالیایی با 35 درصد و اسپانیایی با 33 درصد به این سبک از هنر موسیقی علاقه نشان داده اند. موسیقی جاز در بین 22 درصد از جوانان جهانگرد بریتانیایی نیز محبوبیت دارد. گفتنی است که در میان 38 درصد از جوانان پرتغالی و بین 34 درصد از مسافران فرانسوی سبک موسیقی برزیلی سامبا ( Samba ) پرطرفدار می باشد. از سوی دیگر 30 درصد از جوانان جهانگرد آلمانی طرفدار موسیقی سبك رگي يا رگه (reggae ) هستند در حالی که 29 درصد از مسافران سوئدی موسیقی محلی را ترجیح می دهند.
موسیقی در سفر

بر اساس گزارش آژانس مسافرتی آنلاین ای دریم 33 درصد از جهانگردان در مقصد گردشگری به آهنگ هایی که خو گرفته اند گوش می کنند هر چند حدود 21 درصد عادت روزانه را کنار می گذارند تا از موسیقی محلی در مکانهای مختلف لذت ببرند.
بر اساس این واقعیت با اتمام سفر، 10 درصد از جوانان جهانگرد در مطالعه ژانرهای فرهنگی ، بومی و هنرمندان محلی حس کنجکاوی نشان می دهند. و همین نسبت از جهانگردان پس از اتمام سفر ماجراجویانه ، فهرستی از جشنواره های موسیقی در طول سفر را تهیه می کنند.
حدود 18 درصد از مسافران بین 50 تا 59 ساله به ریتم های فرهنگی و محلی توجه زیادی نمی کنند و 3 درصد از جهانگردان بالای 60 سال بعد از سفر رغبتی به دانلود آهنگ های محلی نشان نمی دهند. گفتنی است که اکثریت جهانگردان در هر سن و سالی، در طول سفر ترجیح می دهند به جای ریتم های محلی به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهند.

دیوالی-فستیوال هندی پر از فانوس ها و لباس های پرزرق و برق
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر