لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کتابخانه های تهران
کتابخانه های تهران

کتابخانه های تهران

معمولا افرادی که اهل کتاب و کتاب خوانی هستند آرامش را در کتابخانه جست و جو می کنند و کتابخانه را بیش از هر مکان دیگری ترجیح می دهند. چون می توانند با قرار گرفتن در فضای آرام کتابخانه تمرکز بیشتری برای مطالعه داشته باشند و ساعات لذت بخش تری را تجربه کنند. این در حالی است که کتابخانه شامل منبع عظیمی از کتاب هاست. مخصوصا اگر مانند کتابخانه های تهران بزرگ و کامل باشد.
امروز قصد داریم شما را با کتابخانه های تهران آشنا کنیم. البته تعداد این کتابخانه ها به قدری زیاد است که لیست همه ی آنها در یک مقاله نمی گنجد. لذا به ناچار تنها نام تعدادی از آنها و البته معتبرترین ها را ذکر کرده و اطلاعات جالبی در مورد هر یک در اختیارتان قرار می دهیم. پس اگر اهل کتاب و مطالعه هستید با ما همراه باشید تا شما را با اماکن کتاب خوانی در تهران آشنا کنیم.
کتابخانه های تهران نیز مانند کتابخانه های هر شهر دیگری در حالت کلی به دو دسته ی عمومی و تخصصی تقسیم می شوند. کتابخانه جزء هر دسته که باشد یکی از مهمترین ساختمان های فرهنگی در شهر محسوب می شود. معمولا هر کتابخانه ساختمان نسبتا بزرگی دارد که از معماری خاصی برخوردار می باشد. چون بایستی فضای لازم برای نگهداری از کتاب ها و نیز یک یا چند سالن مطالعه داشته باشد.

تهران شهر بزرگی است و مناطق مختلفی دارد. معمولا تعداد کتابخانه های تهران در هر منطقه زیاد است. در واقع در هر منطقه از تهران کتابخانه های متفاوتی دایر است که افراد می توانند به آنجا مراجعه کرده و در کمال آرامش به مطالعه ی کتاب های مورد علاقه ی خود بپردازند. در ادامه می توانید با معتبرترین کتابخانه های تهران آشنا شوید.

بهترین سفره خانه های تهران
ادامه مطلب

هتل های تهران

هتل استقلال تهران

اگر اهل رفتن به کتابخانه هستید معطل نکنید و همین حالا برای رفتن به تهران آماده شوید. بابت محل اقامت هم نگران نباشید. تنها کافی است وارد سایت ایران هتل آنلاین شوید و لیست هتل های تهران را ببینید. البته پیشنهاد می شود هتل استقلال تهران را برگزینید که اقامتی به مراتب بهتر داشته باشید. با رزرو هتل در تهران می توانید آسوده خاطر عازم پایتخت شوید.

کتابخانه ملی تهران

کتابخانه ملی تهران

کتابخانه ملی تهران
یکی از بهترین کتابخانه های تهران کتابخانه ملی است که در بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو حقانی، خروجی کتابخانه ملی قرار دارد. فعالیت این کتابخانه در 5 زمینه ی مختلف کودکان و نوجوانان، کتاب های عمومی، کتابخانه نابینایان، بخش ایرانشناسی و اسلام شناسی و بخش مربوط به منابع غیرکتابی است. این کتابخانه دارای منابعی غنی از کتاب ها و نشریات عمومی و تخصصی است.

کتابخانه ملی تهران در نیمه ی اول سال از ساعت 8 صبح تا 10 شب و در نیمه ی دوم سال از ساعت 8 صبح تا 9 شب باز است. این کتابخانه همواره میزبان افرادی است که با ورود به آن در عمق وجودش غرق می شوند و زمان برایشان معنای خود را از دست می دهد. اینان به تنها چیزی که فکر می کنند مطالبی است که در حال مطالعه ی آن هستند.

کتابخانه مرکزی شهرداری تهران

کتابخانه مرکزی شهرداری تهران

کتابخانه مرکزی شهرداری تهران

کتابخانه مرکزی شهرداری تهران واقع در ایرانشهر، نرسیده به تقاطع طالقانی، ساختمان شماره 2 شهرداری تهران نمونه ی دیگری از کتابخانه های خوب تهران است. این کتابخانه دارای منابع ارزشمندی شامل کتاب ها و نشریات تخصصی در حوزه ی شهرسازی و معماری و عمران به زبان های فارسی و لاتین است. البته کتابخانه مرکزی شهرداری تهران فقط از ساعت 8:30 صبح تا 13 ظهر باز می باشد.

مقایسه هتل اسپیناس پالاس و هتل پرشین پلازا تهران
ادامه مطلب

کتابخانه دایرۀ المعارف بزرگ اسلامی تهران

کتابخانه دایرۀ المعارف بزرگ اسلامی تهران

کتابخانه دایرۀ المعارف بزرگ اسلامی تهران

کتابخانه دایرۀ المعارف بزرگ اسلامی واقع در نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه محل مناسبی برای کسانی است که در حوزه ی مسائل اسلامی مطالعه می کنند. این کتابخانه منابع مفیدی برای پژوهشگران در این زمینه دارد. جالب اینکه در اینجا مصالح و رنگ آمیزی به کار گرفته شده که بر آرامش هر چه بیشتر فضا می افزاید و اهل مطالعه را غرق در مطالب کتاب می کند.

کتابخانه حسینیه ارشاد تهران

کتابخانه حسینیه ارشاد تهران

کتابخانه حسینیه ارشاد تهران
کتابخانه حسینیه ارشاد در خیابان دکتر علی شریعتی، پاییین تر از تقاطع حسینه ارشاد علاوه بر بزرگسالان و افراد عادی به کودکان و نوجوانان و نیز ناشنوایان و نابینایان توجه خاصی داشته و بخش ویژه ای را برای ایشان فراهم ساخته است. جالب اینکه کودکان 1 تا 16 سال و یا حتی زیر یک سال می توانند در این کتابخانه عضو شوند و کتاب به امانت ببرند.

کار جالب دیگری که کتابخانه حسینیه ارشاد انجام داده تهیه ی کتاب های گویا برای ناشنوایان و کتاب هایی با خط بریل برای نابینایان است. لازم به ذکر است در این بخش از کتابخانه کتابدارانی مشغول به کار هستند که برای ارتباط با این عزیزان دوره های آموزشی خاصی را گذرانده اند. شما می توانید از شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 6 عصر به کتابخانه حسینه ارشاد مراجعه کنید.

کتابخانه هنر تهران

کتابخانه هنر تهران (فرهنگسرای ارسباران)

کتابخانه هنر تهران (فرهنگسرای ارسباران)

کتابخانه هنر که با عنوان فرهنگسرای ارسباران نیز شناخته می شود در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان ارسباران (جلفا) قرار دارد. اگر اهل هنر هستید و به مطالعه در مورد آن علاقه دارید می توانید به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنید و اطلاعات خوبی در مورد شاخه های مختلف هنر به دست آورید. این مجموعه دارای کتاب های تخصصی در دو بخش فارسی و لاتین است.

کتاب خوانی به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده و مفید همواره طرفداران زیادی دارد. بهترین مکان برای انجام این فعالیت کتابخانه است. کتابخانه با سکوتی که در اختیار کتابخوان ها می گذارد آنها را در داشتن تمرکز یاری می دهد و کتاب خواندن را برایشان لذت بخش تر می کند. از طرفی لازم به ذکر است که بهترین کتابخانه های ایران کتابخانه های شهر تهران است.

تهران پر از کتابخانه هایی است که هر یک به منظور خاصی دایر شده است. ما در این مقاله شما را با تعدادی از کتابخانه های تهران آشنا کردیم و نام و آدرس آنها را ذکر نمودیم. هر یک از این کتابخانه ها در یک منطقه از تهران قرار دارد و به منظور خاصی دایر شده است. با وجود کتابخانه های تهران قطعا سفر به پایتخت برای اهل کتاب سفری خاطره انگیز و لذت بخش خواهد بود.

باغ موزه مینیاتور تهران، سازه‌ های کوچک از بزرگ‌‌ترین بناهای ایران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر