لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات انتخاب هتل و پرواز برای سفر
نکات انتخاب هتل و پرواز برای سفر

نکات انتخاب هتل و پرواز برای سفر

سفر یکی از جذاب ترین بخش های زندگی است. آشنا شدن با سرزمین های جدید، پیدا کردن دوستان هم‌ فکر، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و یا لذت بردن از طبیعتی بکر و زیبا تنها برخی از مزایای سفر کردن هستند. امروزه افراد شیوه های مختلفی برای سفر کردن دارند.

از سفرهای زمینی گرفته تا سفرهای هوایی و از تورهای مسافری گرفته تا کوله گردی، هر کس به شیوه ای قدم در این راه می گذارد. سفر کردن به صورت گروهی و با تورهای مسافری می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد. حضور در جمع دیگران و این که شما وارد فرآیند رزرو هتل، رزرو بلیط و یا حمل و نقل نمی شوید و بسیاری دلایل دیگر از مزایا سفر با تورها است.
اما گاهی سفر با تور یعنی اینکه شما باید تابع ضوابط و قوانین تور باشید. این تابع ضوابط بودن گاه دست و پای شما را می بندد و نمی گذارد آنطور که باید از سفر خود لذت ببرید. اگر دوست دارید تا استقلال بیشتری در سفر خود داشته باشید پس دست به کار شده و تور خودتان را طراحی کنید. اما برای آغاز سفر و داشتن یک تور شخصی باید چکار کنید؟

انتخاب مقصد

نقشه جهان به همراه دوربین پاسپورت و لپتاپ
نخستین گام در طراحی این تور شخصی انتخاب مقصد است. این که قرار است به کجا بروید بسیار مهم است. آیا سفر شما درون مرزی است و یا قرار است به یک کشور خارجی سفر کنید؟ هر یک از این سفرها ملزومات خاص خود را دارند. به طور مثال اگر قرار است عازم یک سفر خارجی شوید باید ابتدا وضعیت گذرنامه و ویزای خود را بررسی کنید.
همچنین هر یک از این مقاصد هزینه خاص خود را دارند. اغلب سفرهای خارجی از سفرهای داخلی گران ترند، بنابراین بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

تعیین نوع علاقه مندی و هدف از سفر

قایقی در وسط رودخانه با چشم انداز کوه ها و جنگل
قطعا علایق یک طبیعت گرد با کسی که بودن در هتل های لوکس و 5 ستاره را دوست دارد بسیار متفاوت است. بنابراین باید هدف خود از این سفر را مشخص کنید. اگر قرار است در یک سفر داخلی چند شبی را در کنار ساحل بگذرانید و یا برای دیدن برج ایفل راهی پاریس شوید برنامه شما به کلی متفاوت خواهد بود. علاقه مندی شما در سفر همچنین تاثیر زیادی در بودجه بندی سفرتان خواهد داشت.

تعیین مدت زمان سفر

زنی رو به کوه ها در حال یادداشت کردن

شما قرار است یک سفر یک روزه را تجربه کنید یا قرار است دو هفته یا حتی یک ماه به مسافرت بروید؟ زمان سفر قطعا ارتباط مستقیمی با بودجه و زمان فراغت شما دارد. اگر به همراه دوستان و یا خانواده خود سفر می کنید باید در نظر بگیرید که همسفران شما تا چه اندازه زمان دارند.

معرفی هتل پارمیدا کیش - هتلی 4 ستاره در نزدیکی اسکله تفریحی کیش
ادامه مطلب

زمینی یا هوایی؟

زنی با کتانی های قرمز در سالن فرودگاه در حال حمل چمدان
قرار است به چه صورتی سفر کنید. آیا با خودروی شخصی خود سفر می کنید. پس باید حواستان به معاینه فنی خودرو باشد و قبل از آغاز سفر خودرو خود را به یک سرویس‌کار حرفه ای نشان دهید. اگر قرار است با قطار سفر کنید باید قبل از آغاز سفر بلیط قطار خود را رزرو کنید. اما اگر قرار است هوایی سفر کنید باید نوع بلیط خود را انتخاب کنید.
بلیط ها هواپیما از فرست کلس یا درجه یک گرفته تا بلیط های تجاری و بلیط های اقتصادی قیمت های مختلفی دارند. اگر قرار است در سفرهای داخلی خود از هواپیما استفاده کنید این نکته را به خاطر داشته باشید که در روزهای تعطیل و پرمسافر قیمت بلیط افزایش می یابد. بلیط های لحظه آخری هم معمولا چند ساعتی قبل از پرواز به فروش می رسند.
اگر تجربه پرواز با چنین بلیط هایی را دارید این بلیط ها می توانند هزینه سفرتان را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهند. البته به خاطر داشته باشید اغلب بلیط های لحظه آخری قابلیت بازپس گیری و یا رزرو مجدد را ندارند. در صورتی که تمایل دارید تا بلیط ارزان تری رزرو کنید، بلیط های چارتی که اغلب توسط آژانس ها به فروش می رسند نیز گزینه مناسبی است.
بلیط های سیستمی هم نوع دیگری از بلیط های هواپیمایی است که توسط خود شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها به صورت مستقیم به فروش می رسد. قبل از رزرو بلیط حتما قیمت بلیط های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. هر یک از شرکت های هواپیمایی داخلی نیز نرخ معمول خود را دارند و در مسیرهای پرتردد اغلب با یکدیگر رقابت می کنند.
عوامل متعددی در تعیین قیمت بلیط هواپیما موثرند. از جمله این عوامل می توان به نوع هواپیما، جایگاه صندلی در هواپیما و یا زمان سفر اشاره کرد. اگر قرار است برای یک سفر خارجی بلیط هواپیما بخرید حتما این نکته را در نظر بگیرید که از یک ایرلاین معتبر خرید کنید.
گاهی می توانید به جای یک بلیط یک سره از بلیط های با چند بار توقف استفاده کنید در این صورت گرچه زمان سفر طولانی خواهد شد اما گاه قیمت بلیط کاهش می یابد. همه چیز بسته به بودجه شما است.

رزرو هتل

هتلی دو طبقه با استخر بزرگ و درختان نخل
حالا که زمان و مقصد سفر خود را تعیین کرده و شیوه سفر را نیز انتخاب کرده اید زمان رزرو هتل فرا رسیده است. شما بر اساس بودجه خود می توانید از هتل های ۵ ستاره گرفته تا هتل های ۱ ستاره، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان ها و یا خانه های بوم گردی را رزرو کنید. نوع سفر شما نیز تاثیر زیادی در انتخاب محل اقامت دارد.

اگر قرار است در یک هتل اقامت کنید برخی هتل ها با ارائه خدمات ترانسفر از فرودگاه تا هتل کمک شایانی به شما خواهند کرد. در انتخاب هتل محل اقامت باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. اگر قرار است از جاذبه های گردشگری یک شهر دیدن کنید باید نزدیکی به این جاذبه ها را در نظر بگیرید.

به طور مثال اگر قصد سفر به مشهد را دارید، بسیاری نزدیک به حرم را از عوامل مهم در رزرو هتل می دانند. هزینه اقامت در هتل نیز دیگر عامل اثرگذار است. شما بر اساس بودجه ای که برای سفر کنار گذاشته اید و تعداد روزهایی که که قرار است در مقصد اقامت کنید باید هتل خود را انتخاب کنید. در چنین مواقعی رزرو آنلاین هتل می تواند بسیار راهگشا باشد.
در رزرو آنلاین شما می توانید تصاویر، امکانات، قیمت و سایر اطلاعات مورد نیاز هتل مورد نظر خود را پیدا کنید و حتی هتل های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. شما می توانید در مراجعی همچون ایران هتل آنلاین از تحفیفات ویژه هتل ها نیز آگاه شده و بر اساس نظرات مسافرین قبلی هتل ها، هتل مورد نظر خود را رزرو کنید.
رزرو و پشتیبانی 24 ساعته در کنار کارمزد کنسلی صفر درصد از دیگر مزایای رزرو هتل از ایران هتل آنلاین است.

بهترین مراکز خرید نزدیک هتل لیلیوم کیش کدامند؟
ادامه مطلب

تعیین جاهای دیدنی مقصد سفر، راهنمای تور خود باشید

نمایی از تخت جمشید و آسمان آبی
اینترنت و دسترسی به شبکه های مختلف اجتماعی به شما کمک خواهد کرد تا قبل از سفر لیستی کامل از جاذبه های دیدنی شهر خود داشته باشید. قبل از آغاز سفر لیست مکان های مورد علاقه خود را درآورده و بر اساس زمان سفر خود برای هر روز برنامه بچینید. برخی از جاذبه ها رایگان اند اما برای دسترسی به برخی دیگر از جاذبه ها حتما باید هزینه ای را پرداخت کنید.
در برنامه ریزی برای دیدن جاذبه های مختلف هزینه جابه جایی را نیز لحاظ کنید. نقشه های آفلاین گوگل نیز می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. این نقشه ها را دانلود کرده و به همراه داشته باشید. جاذبه هایی را که در نظر دارید بر روی نقشه علامت گذاری کنید تا بدون مشکل از گشت و گذار خود لذت ببرید.
وب سایت ها و منابع خبری مختلف هم اطلاعات کافی را در مورد جاذبه های مختلف در اختیار شما خواهند گذاشت. بنابراین مثل یک راهنمای تور خبره تور خود را هدایت کنید.

غذا و نوشیدنی

میزی سفید با بشقاب های سفید و انواع غذاها
بسته به بودجه ای که برای سفر خود کنار گذاشته اید قبل از آغاز سفر لیستی از رستوران ها و غذاخوری های شهر مقصد را تهیه کنید. وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف اطلاعات مفیدی را در اختیار شما خواهند گذاشت. شما می توانید غذاهای محلی و بومی مقصدتان را نیز امتحان کنید.
استفاده از غذاهای خیابانی رایج مثل سمبوسه و یا فلافل در شهرهای جنوبی می تواند تجربه جالبی را برای تان به ارمغان بیاورد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بهداشت را در نظر بگیرید چراکه در صورت مسمومیت غذایی دیگر سفر آنقدرها هم لذت بخش نخواهد بود. بهداشت و سلامتی را قربانی ارزانی نکنید.

همه چیز درباره هتل استقلال تهران
ادامه مطلب

جا به جایی در مقصد و سایر هزینه های متفرقه

تابلو زردرنگ تاکسی در شب
در کنار هزینه بلیط، هتل و غذا شما باید هزینه جابه جایی و حمل و نقل در شهر مقصد خود را نیز در نظر بگیرید. اینکه بتوانید از مترو و یا اتوبوس استفاده کنید در مقابله استفاده از تاکسی هزینه سفر شما را کاهش خواهد داد. استفاده از تاکسی های اینترنتی هم می تواند مقرون به صرفه باشد.
اگر هم قرار است به خارج از کشور سفر کنید می توانید با کارت هایی ویژه از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا هزینه های سفر خود را کاهش دهید. خرید سوغاتی و یادگاری از مقصد یکی دیگر از هزینه های جانبی سفر است. قبل از آغاز سفر لیستی از مراکزخرید شهر مورد نظرتان تهیه کنید. اگر قرار است در داخل کشور سفر کنید می توانید خیلی راحت لیستی از هزینه های معمول را درآورید و بر اساس هزینه ها، سفر خود را زمانبندی کنید.
اما اگر قرار است به یک کشور خارجی سفر کنید باید ابتدا لیستی تقریبی از هزینه های سفر را تهیه کنید و یک پس انداز را نیز برای خود در نظر بگیرید تا در شرایط اضطراری غافلگیر نشوید.

بیمه سفر

مکعب های قهوه ای با حروف انگلیسی سیاه به معنای امن
بدون شک در دنیای کنونی بیمه سفر یکی از ملزومات سفر است. مسئله ای که هنوز آنطور که باید و شاید در بین مسافران نهادینه نشده است. فرقی نمی کند که سفر شما داخلی باشد یا خارجی، بیمه سفر می تواند در پشت سر گذراندن بحران های غیرمترقبه کمک شایانی به شما بکند. به خصوص اگر قرار باشد به یک سفر خارجی بروید اهمیت بیمه سفر چندین برابر خواهد شد.

بستن چمدان

چمدانی سیاه با کلاه، کفش و عینک بر روی فرش سفید
اینکه در چه فصلی و به کجا سفر می کنید تاثیر زیادی در بستن چمدان تان دارد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد سبک سفر کنید و از حمل و نقل چمدان های سنگین و بزرگ پرهیز کنید. چمدان تان را پر نکنید و جایی را هم برای سوغاتی ها بگذارید. بسته به آب و هوای مقصد لباس های مناسب را انتخاب کنید. قبل از سفر امکانات محل اقامت خود را چک کنید.
در صورت در دسترس بودن امکاناتی همچون حوله دیگر نیازی به حمل این وسایل نخواهد بود. می توانید از ویدئوهای متعددی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد برای بستن درست و سبک چمدان تان کمک بگیرید.
هوایپما در حال اوج گرفتن و چشم اندازی از ساختمان فرودگاه
حالا که زمان سفر فرا رسیده است باید بار سفر ببندید. مدارک مهمی را که باید به همراه داشته باشید چک کنید. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید آن را به همراه داشته باشید. اگر با هواپیما سفر می کنید چند ساعت قبل از پرواز خود را به فرودگاه برسانید. سفر کردن یکی از لذت بخش ترین بخش های زندگی است. اما شما چه خاطره ای از سفرهای شخصی خود دارید؟ برای تجربه یک تور شخصی بهتر و خلق یک تجربه جذاب چه پیشنهاداتی دارید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر