لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دشت لاله‌ های روستای کندر کرج
دشت لاله‌ های روستای کندر کرج

دشت لاله‌ های روستای کندر کرج

دشت لاله‌ های روستای کندر کرج دشتی زیبا در نزدیکی تهران است که تصاویر فوق العاده ای از طبیعت را در مقابل چشمان بازدیدکنندگان به عرصه ی نمایش می گذارد. این دشت در استان البرز، در اطراف شهرستان کرج، در نزدیکی روستایی به نام کندر واقع شده است. با ما همراه باشید تا شما را با دشت لاله‌ های روستای کندر کرج آشنا کنیم و زیبایی های آن را به شما نشان دهیم.
روستای کندر مکانی بسیار خوش‌ آب ‌و هواست که در میان کوه‌ های بلندقامت البرز قرار دارد. دشت لاله های کندر با توجه به زیبایی و طراوتی که دارد این روستا را به یکی از پربازدیدترین روستاهای اطراف کرج تبدیل کرده است. البته از آنجا که گل های لاله تنها در فصل بهار می رویند دشت لاله‌ های کندر بیشتر در این فصل از سال است که میزبان خیل عظیمی از بازدیدکنندگان می باشد.

هتل های کرج برای اقامت در سفر به روستای کندر

هتل گاجره کرج

تعیین محل اقامت در سفر مساله ی مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. پیشنهاد ما برای شما در سفر به روستای کندر اقامت در هتل های کرج است. تنها کافی است وارد وبسایت ایران هتل آنلاین شوید و برای رزرو یکی از هتل های کرج اقدام کنید. با رزرو هتل از طریق ایران هتل آنلاین می توانید از مزایای یک رزرو اینترنتی برخوردار شوید و سفری به مراتب بهتر داشته باشید.

معرفی هتل ویدا کیش - هتلی با استاندارهای روز دنیا
ادامه مطلب

معرفی کلی دشت لاله های کندر

گل های دشت لاله های کندر کرج

گل های دشت لاله های کندر کرج

دشت لاله های روستای کندر کرج مکانی زیباست که بر دامنه‌ ی کوهی مشرف بر روستا واقع شده است. جالب است بدانید این دشت حاصل تلاش اهالی روستا و علاقه ‌مندان به گل و گیاه می باشد. در واقع مردمان منطقه ی کندر همواره به کاشت گل و گیاهان زینتی مخصوصا انواع گل های لاله علاقه ی بسیاری داشته اند و از این کار لذت می برده اند تا اینکه تصمیم می گیرند چنین دشتی را بر پا کنند.
دشت لاله های کندر توسط فردی به نام «پهلوانی» طراحی شده و با حمایت مالی فردی به نام «مصطفی» و با تلاش بی وقفه ی گروهی به نام «گل الف» شکل گرفته است. از جمله اهداف احداث این باغ زیبا برگزاری جشنواره‌ ی لاله ‌ها، تکثیر پیاز انواع گل لاله، جلوگیری از واردات بی رویه ی این نوع گل و کشت انواع گیاهان دارویی مربوط به منطقه ی کندر است.
در دشت لاله های کندر کرج دو میلیون و صد هزار گل لاله و سنبل در مساحتی حدود سی و پنج هزار مترمربع در یک فضای طبیعی کشت شده است. قرارگیری این همه گل زیبا در یک جا منظره ی چشم نوازی را ایجاد می کند و طبیعت دوستان را به سمت خود فرا می خواند.

مسیر رسیدن به دشت لاله های کندر

مسیر روستای کندر کرج از تهران

مسیر روستای کندر کرج از تهران

آدرس دقیق دشت لاله های روستای کندر کرج استان البرز، شهرستان کرج، بخش آسارا، روستای کندر است. برای رفتن به این روستا که در ۲۲ کیلومتری شمال شرق کرج واقع شده دو جاده وجود دارد؛ جاده‌ ی قدیم بالاتر از روستای پورکان واقع شده و بخشی از آن خاکی است. جاده‌ ی جدید در ابتدای جاده ‌ی چالوس، یک کیلومتر بعد از تونل بیلقان قرار دارد و کاملاً آسفالته است.

سفر به همدان، مهد تاریخ و تمدن ایران و رزرو نزدیک ترین هتل ها به مقاصد گردشگری
ادامه مطلب

اطلاعات بازدید از دشت لاله های کندر کرج

دشت لاله های کندر کرج بر دامنه ی کوه

دشت لاله های کندر کرج بر دامنه ی کوه

دشت لاله های کندر همه روزه از ساعت ۸ صبح تا 8 شب میزبان بازدیدکنندگان است. هزینه ی بازدید از این دشت در روزهای شنبه تا چهارشنبه 15 هزار تومان و در روزهای پنجشنبه و جمعه چیزی معادل 20 هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است مدت بازدید از این دشت تنها دو ساعت و ۱۵ دقیقه است و بعد از این زمان افراد بایستی دشت را ترک گویند.

جاذبه های اطراف دشت لاله های کندر

دشت لاله های کندر کرج
دشت لاله های کندر کرج

منطقه ی کندر مکانی جذاب و تماشایی است و جاهای دیدنی فراوانی دارد. آبشار کندر یکی از زیباترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود که دسترسی به آن با اندکی پیاده روی میسر می باشد. روستای کندر چشمه‌ های متعددی دارد که یکی از معروف ترین آنها بالا محل است.
از دیگر جاهای دیدنی اطراف دشت لاله های کندر منطقه ی چهل دختر و امام‌ زاده عبدالله است که جذابیت های خاص خود را دارند. سد کندر، ارتفاعات پهن سار و قله لیز و قبرستان تاریخی روستا از دیگر جاهای دیدنی منطقه ی کندر می باشد.

روستای کندر

دورنمای روستای کندر کرج

دورنمای روستای کندر کرج

روستای کندر روستایی زیبا واقع در اطراف تهران است که در آغوش ارتفاعات البرز جنوبی قرار گرفته است. این روستا با آب و هوای خوبی که دارد از وجود طبیعتی سرسبز، باغ های گل طبیعی، چشمه‌ ها و آبشار و سرسبزی و طراوت برخوردار می باشد. این ویژگی ها موجب شده تا روستای کندر به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اطراف پایتخت تبدیل شود و به عنوان مکانی مناسب برای سفری یک روزه به حساب آید.
از دیگر نام های کندر که بیشتر در قدیم استفاده می شده می توان به «کهنه در» و «کهن دور» اشاره کرد. قدمت این روستا به زمان حکومت صفویان و قاجاریان بر می گردد لذا جاذبه ‌های طبیعی و تاریخی فراوانی در اطراف آن به چشم می خورد که دیدن از آنها در کنار بازدید از دشت لاله ها ی کندر خالی از لطف نمی باشد.

معرفی هتل آبان مشهد - هتلی 4 ستاره در منطقه‌ ای خوش و آب هوا
ادامه مطلب

اقامت در روستای کندر

ارتفاعات اطراف دشت لاله های کندر کرج

دورنمای ارتفاعات اطراف دشت لاله های کندر کرج

از آنجا که روستای کندر روستایی گردشگری است از وجود یک اقامتگاه بوم‌گردی بهره می برد. لذا در سفر به این روستا می توان شب را در این اقامتگاه‌ به سر برد. جالب اینکه اقامتگاه بومگردی کندر دارای سبک معماری سنتی و کلبه ‌های خشتی است. جالب تر اینکه با اقامت در این روستا می توانید با آداب و رسوم و فرهنگ اهالی آن آشنا شوید و اطلاعات بیشتری در مورد آنها به دست آورید.

دشت لاله های روستای کندر کرج باغی طبیعی پر از گل های لاله است که مانند یک تابلوی نقاشی بر دل زمینی وسیع جلوه نمایی می کند. این دشت به قدری زیباست که بودن در دل آن مانند یک رویا می ماند و قطعه ای از بهشت برین را در مقابل دیدگان نمایان می سازد. آیا تاکنون به روستای کندر سفر کرده اید؟ آیا دشت زیبا و رویایی کنار روستا را از نزدیک دیده اید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر