لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان
مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

شبگردی در تابستان یکی از محبوب ترین گزینه ها در بین اعضای خانواده و دوستان است. تا جایی که این روزها بازار مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان داغِ داغ است. اگرچه روزهای تابستان بلندترین روزهای سال اند اما گرما و آفتاب سوزان اغلب به ما اجازه نمی دهند تا از این روزهای بلند برای گشت و گذار در سطح شهر استفاده کنیم.
روزهای بلند تابستان را که پشت سر بگذاریم با فرا رسیدن شب، اندگی از گرمای هوا کاسته می شود. همین اندک خنکای هوا بهانه خوبی برای دورهمی و شبگردی در تابستان است. حتی اگر گرمای تابستان را کنار بگذاریم این روزها آدم ها آنقدر پر مشغله اند که کمتر فرصت می کنند تا در روشنایی روز به گشت و گذار بپردازند.

از سویی دیگر شب با روشن شدن انبوه چراغ ها، آنقدر زیباست که خود بهانه ای برای یک قرار دوستانه و یا خانوادگی است. همه این دلایل در کنار هم سبب شده تا شبگردی در تابستان این روزها یکی از محبوب ترین گزینه ها برای انواع دورهمی ها باشد. اگر به دنبال مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان در سراسر ایران هستید، با ما همراه باشید.

پارک آب و آتش تهران

نمایی از پل طبیعت و بوستان آب و آتش در شب

آدرس: ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک
تور شبگردی تهران یکی از بهترین گزینه ها برای لذت بردن از تابستان داغ پایتخت است. پارک آب و آتش تهران یکی از پاتوق های شبانه شلوغ و پر طرفدار این ابر شهر است که در تمام روزهای سال محبوب است. پارک آب و آتش تهران از چندین بوستان مختلف و متصل به هم تشکیل شده است. از جمله مکان های دیدنی پارک آب و آتش تهران می توان به گنبد مینا، فانوس دریایی، پل طبیعت و فواره آب و آتش اشاره کرد.
نورپردازی زیبا و همراه شدن آب نماهای متعدد با آن از زیبایی های شبانه این پارک است. محوطه دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و محوطه اسکیت سواری از جمله امکانات تفریحی این پارک است. سینما گیم هفت بعدی، برج های آتش، دریاچه مصنوعی خزر و آلاچیق های چوبی از دیگر دیدنی های پارک آب و آتش است.
اگر به شکم گردی علاقه دارید رستوران های پارک آب و آتش تهران بهانه خوبی برای شبگردی است. هتل های تهران نیز در این منطقه به وفور یافت می شوند. فودکورت های راه چوبی، راه سبز و جزیره با انواع و اقسام پیشنهادات نخستین گزینه در این پارک است. بر فراز پل طبیعت نیز رستوران ها و کافه های متعددی قرار دارند. در نزدیکی آمفی تئاتر نیز رستوران های پارک قرار دارند که با انواع غذاها از شما پذیرایی می‌کنند.

سی و سه پل اصفهان

1683196863 239 مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

انعکاس تصویر سی و سه پل در زاینده رود در شب

آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان چهار باغ عباسی
سی و سه پل یکی از مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان است. این پل تاریخی زیبا یادگاری از دوران شاه عباس صفوی است که توسط سردار گرجی وی، الله‌ وردیخان، ساخته شده است. پل در ابتدا چهل دهانه داشته اما چند دهانه آن در گذر زمان تخریب شده و اکنون سی و سه دهانه دارد. معماری سی و سه پل یکی از دلایل اصلی شهرت این پل زیبا است.
تماشای سی و سه پل اصفهان در شب لذتی مضاعف دارد. مسیر پیاده روی پل با چشم انداز آسمان در حالی که چراغ های روی پل، زاینده رود را هم روشن کرده اند از دلایل اصلی جذابیت سی و سه پل در شب است. اما علاوه بر پیاده روی شما می توانید از قایق سواری بر روی زاینده رود با نمای زیبا و درخشان این پل نیز لذت ببرید.
در اطراف سی و سه پل فضاهای سبز متعددی تعبیه شده است. این فضاهای سبز پاتوق اهالی اصفهان و یکی از محبوب ترین گزینه ها برای شبگردی در نصف جهان است. هتل های اصفهان نیز بسیار متنوع و زیبا می باشند. کافه ها و رستوران های متنوعی هم در اطراف سی و سه پل قرار دارند که گزینه بسیار مناسبی برای شکم گردی اند. شب های سی و سه پل، به خصوص در تابستان، بسیار دیدنی است.

معرفی میراث های معنوی ایران، که تا کنون به ثبت جهانی رسیدند
ادامه مطلب

چالیدره مشهد

1683196863 704 مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

چشم انداز دریاچه چالیدره و ارتفاعات اطراف

آدرس: مشهد مقدس، طرقبه، کیلومتر2 جاده نقندر- چالیدره.
تفرجگاه چالیدره مشهد یکی از زیباترین و سرسبزترین تفرجگاه های اطراف این شهر مقدس است که در شهرستان طرقبه قرار دارد. چالیدره در واقع نام دره ای در طرقبه است که رودخانه جاغرق از میان آب عبور می کند. بر روی این رودخانه سد چالیدره قرار دارد که سبب شده دریاچه ای زیبا در میان دره شکل بگیرد.
این تفرجگاه در فصل تابستان یکی از محبوب ترین تفرجگاه های مشهد است. چالیدره مشهد در شب با روشن شدن چراغ ها بسیار زیباتر می شود. چشم انداز سرسبز اطراف دریاچه در کنار مسیرهای پیاده روی زیبا شما را وسوسه خواهد کرد تا کمی در این تفرجگاه زیبا پیاده روی کنید. تله سیژ، بانجی جامپینگ، زیپ لاین، پل معلق و ترن کوهستان از هیجان انگیزترین تفریحات چالیدره است.
ماهیگیری در دریاچه چالیدره مشهد هم از پرطرفدارترین تفریحات این منطقه است. اگر به قایق رانی علاقه دارید می توانید از سوار شدن بر قایق های موتوری، پدالی، لنج تفریحی و یا قایق وی آی پی این مجموعه بذت ببرید. اگر هم اهل شکم گردی هستید از کافه رستوران چرخان بر بلندای برج گرفته تا رستوران چالی، رستوران شب های کوهستان و کشتی پذیرایی از گزینه های پیش روی شما است.

پارک آزادی شیراز

1683196863 725 مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

چشم انداز گلکاری شده و سرسبز پارک آزادی شیراز

آدرس: شیراز، بلوار آزادی، پارک آزادی
پارک آزادی شیراز یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین بوستان های شهر شیراز است. این بوستان زیبا و سرسبز با داشتن یک دریاچه مصنوعی و آب نماهای زیبا یکی از پرطرفدارترین پارک های عمومی شهر شیراز نیز است. در کنار چشم انداز سرسبز و مسیرهای پیاده روی این پارک شما می توانید از قایق سواری در دریاچه مصنوعی پارک آزادی شیراز لذت ببرید. شهربازی پارک آزادی شیراز هم یکی از بخش های جذاب این بوستان است.
ترن هوایی پارک آزادی شیراز در کنار چرخ و فلک بزرگ و سایر تفریحات مهیج آن لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. پارک آزادی شیراز در شب پاتوق خانواده های شیرازی است که اغلب برای دورهمی های شبانه و صرف عذا سری به این پارک می زنند. زمین های فوتبال در کنار میز شطرنج و پینگ پنگ از امکانات رفاهی این پارک است.
لانه پرندگان نیز با نمایش انواع پرنده ها در کنار اتاق فرار و سینمای چند بعدی از دیگر بخش های دیدنی این پارک است. در این پاک می توانید از حضور در کافه ها و رستوران نیز لذت برده و یک شبگردی تمام عیار را در شهر بهارنارنج ها تجریه کنید.

پل کابلی لالی طولانی ترین پل کابلی ایران
ادامه مطلب

لونا پارک شیراز

1683196864 969 مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

چشم انداز شهر شیراز و چرخ و فلک لونا پارک

آدرس: شیراز، بلوار آیت الله ربانی، لونا پارک
اگر قرار است از دروازه قرآن بازدید کنید باید حتما سری به لونا پارک شیراز در نزدیکی دورازه قرآن بزنید. این پارک با تفریحات مهیج و آب و هوای دلچسب یکی از محبوب ترین پاتوق های شبانه اهالی شیراز است. ترن هوایی لونا پارک شیراز این پارک را به یک پارک تفریحی هیجان انگیز تبدیل کرده است.
از دیگر وسایل بازی لونا پارک شیراز می توان به رنجر، ترامپولین، سالتو، تونل وحشت، ماشین برقی و سرسره آبشار اشاره کرد. نگاهی به عکس لونا پارک شیراز که بیاندازید طبیعت کوهستانی آن نظرتان را جلب خواهد کرد. این پارک همچنین بخش های متعددی برای تفریحات و سرگرمی کودکان دارد. مجموعه سرپوشیده بانوان لونا پارک شیراز هم از دیگر امکانات این مجموعه است.
در داخل پارک چندین بوفه قرار دارد اما اگر دوست دارید تا یک شکم گردی دلنشین را تجربه کنید می توانید در اطراف این پارک سری به کافه ها و رستوران هایی همانند رستوران شاندیز بزنید.

ساحل فرح آباد ساری

1683196864 158 مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

نمایی از ساحل فرح آباد ساری

آدرس: مازندران، جاده فرح آباد، 35 کیلومتری شمال شهر ساری
یکی از زیباترین سواحل استان مازندران ساحل فرح آباد ساری یا همان ساحل خزر آباد است. فاصله فرح آباد تا ساری در حدود ۳۵ کیلومتر است. ویلاهای فرح آباد ساری یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت در نزدیکی این ساحل است. اگر در طول روز به این ساحل شنی زیبا مراجعه کنید می توانید در کنار آفتاب گرفتن از تفریحات آبی نهایت لذت را ببرید.
قایق سواری، ماهیگیری، شنا در پلاژ آقایان و بانوان، تیوپ سواری، جت اسکی و بنانا از جمله تفریجات مهیج این ساحل است. اگر به تفریحات آبی علاقه ندارید می توانید حضور در شهربازی، سینمای چند بعدی، موتورهای چهارچرخ و سوارکاری را امتحان کنید. در این ساحل چندین آلاچیق نصب شده است که مکان مناسبی برای چادر زدن است. در اطراف ساحل چندین رستوران، فست‌فود و سفره‌خانه به چشم می خورد.
اگر به دنبال صرف انواع غذاهای مازندرانی و ماهی های خوشمزه هستید می توانید در این ساحل یک شکم گردی اساسی را تجربه کنید. نگاهی به اطراف ساحل که بیاندازید فروشگاه های صنایع دستی نیز نظر شما را جلب خواهند کرد. در طول شب حضور در کافه ها و رستوران های و تماشای ساحل فرح آباد ساری، این ساحل زیبا را به یکی از مناسب ترین گزینه های برای شب گردی در تابستان تبدیل می کند.
از دیگر جاهای دیدنی فرح آباد ساری می توان به مجموعه تاریخی حمام و مسجد فرح آباد و تالاب حمید آباد اشاره کرد.

ایل گلی تبریز

1683196864 939 مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

نمایی کلی از پارک ایل گلی تبریز و شهر تبریز

آدرس: تبریز، بلوار باکری
ایل گلی یا ائل گلی یکی از محبوب ترین و مشهورترین تفرجگاه های شهر تبریز است که در تمام فصول سال زیبا است. پارک ائل گلی تبریز یکی از پرطرفدارترین پاتوق های شبانه اهالی تبریز و مسافران این شهر نیز است. در میان این پارک سرسبز و زیبا استخر مشهور ایل گلی تبریز و در میان این استخر کاخ زیبای ائل گلی قرار دارد. ابعاد استخر ائل گلی تبریز در حدود ۲۰۰ در ۲۰۰ متر است.
دور تا درو استخر را درختان بلند بالا و مناظر گلکاری شده پوشانده اند. از جاهای دیدنی ائل گلی می توان به عمارت دو طبقه ائل گولی اشاره کرد که در میان استخر به زیبایی خودنمایی میکند. با فرا رسیدن شب و روشن شدن چراغ ها و نور پردازی عمارت و دریاچه زیبایی این مجموعه دو چندان می شود. در عمارت ائل گولی کافه و رستورانی قرار دارد که انواع نوشیدنی ها و غذاها را سرو می کند.
آلاچیق، مسیر پیاده روی، مسیر دو چرخه سواری، درشکه سواری، قایق سواری و زمین اسکیت از دیگر امکانات این پارک است. در قسمتی دیگر از این مجموعه تفریحی یک زمین مینی گلف قرار دارد. زمین فوتبال و زمین بسکتبال در میزهای پینگ پنگ از جمله امکانات تفریحی و محبوب این پارک است.
یکی دیگر از مراکز تفریحی مجموعه ائل گلی یک مرکز ورزشی است که انواع ورزش ها و تفریحات همچون سنگ نوردی، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت و بیلیارد را در خود جای داده است. اگر اهل شکم گردی هستید علاوه بر عمارت ائل گولی می توانید از بوفه ها و دکه های اطراف این پارک انواع خوراکی ها ساده و خوشمزه را خریداری کنید. رستوران ها و کافه های متعددی نیز در نزدیکی پارک ائل گلی تبریز قرار دارند.

ایرانگردی در دوهفته
ادامه مطلب

پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه

1683196864 572 مکان های پیشنهادی برای شبگردی در تابستان

قلعه بادی کودکان در کنار چشم انداز سرسبز پارک جنگلی شیخ تپه

آدرس: ارومیه، خیابان البرز ، خیابان شهید بیابانی
پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه یکی از سرسبزترین پارک های شهر ارومیه است که در نزدیکی تپه باستانی شیخ تپه قرار دارد. این پارک بر فراز ارتفاعات مشرف به شهر قرار دارد. با تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ های شهر این پارک چشم اندازی بسیار زیبا را به نمایش می گذارد. در کنار آب و هوای خوب، منظره سرسبز و چشم انداز زیبای پارک جنگلی ارومیه، در این پارک یک فضای بازی کوچک برای کودکان وجود دارد.
از دیگر امکانات تفریحی این پارک می توان تنیس روی میز، فوتبال دستی و بیلیارد اشاره کرد. اگر به شکم گردی در دل شب های تابستان علاقه دارید می توانید سری به رستوران و کافه های متعدد این پارک بزنید. اما اگر می پرسید که پارک شیخ تپه کجاست باید خودتان را به خیابان البرز ارومیه برسانید.
همین که خورشید غروب می کند شب های پر رونق تابستان آغاز می شود. از حضور در کافه ها و رستوران ها تا دوچرخه سواری و پیاده روی هر یک از خانواده ها سعی می کنند تا از این فرصت برای بودن در کنار یکدیگر استفاده کنند. با این اوصاف شما شب های تابستان خود را چگونه سپری می کنید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر