لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> مقاصد گردشگری ایران در پاییز

مقاصد گردشگری ایران در پاییز

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز کدام است؟ اگر شما هم از علاقه مندان گردشگری پاییز باشید حتما طعم عاشقانه های پاییز را چشیده اید. پاییز جادویی ناتمام است که با افتادن نخستین برگ زرد یک درخت آغاز می شود. اگر مشتاقید تا بدانید زیباترین جنگل پاییزی ایران کدام جنگل است و یا بهترین مقاصد سفر در پاییز کدام است حتما با ما در سفر به مقاصد گردشگری ایران در پاییز همراه شوید.

بندر کنگان

چشم انداز غروب ساحل بندر کنگان

چشم انداز غروب ساحل بندر کنگان

از مقاصد شناخته شده فاصله بگیرید. ایران چهار فصل مملو از شگفتی هایی است که شما را شیدای سفر در پاییز خواهد کرد. اگر از سوز و سرمای پاییز گریزانید باید خودتان را به جنوب ایران برسانید. استان بوشهر یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین نقاط ایران برای آغاز یک سفر پاییزی آفتابی و دلشنین است.
بوشهر مملو از دیدنی‌های متنوع است اما در این بین ما بندر کنگان را به شما توصیه می‌کنیم. بندری زیبا با ساحلی آرام، تمیز و بکر که در یک آن دل شما را خواهد ربود. اگر از تماشای غروب لذت می برید بندر کنگان یکی از زیباترین غروب های خلیج فارس را با شما شریک خواهد شد.
سری به کنگان بزنید و در حالی که از آب و هوایی مطبوع و ساحلی زیبا لذت می برید، خرید کنید و از صرف غذاهای خوشمزه جنوبی لذت ببرید. این پارک ساحلی امکانات تفریحی متعددی همچون سینما، آلاچیق و زمین بازی کودکان را دارد. از بندر کنگان تا سیراف و حتی عسلویه هم راهی نیست.
اما اگر از دیدن تاریخ لذت می برید سری به قلعه نصوری بزنید. با این اوصاف بندر کنگان یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران در پاییز است.

روستای نایبند طبس

چشم انداز روستای نایبند در کنار نخلستان ها و ارتفاعات اطراف

چشم انداز روستای نایبند در کنار نخلستان ها و ارتفاعات اطراف

اگر در هتل های طبس اقامت داشته باشد سری به دل کویر لوت بزنید روستایی را خواهید یافت که شما را به یاد کارتون های قدیمی خواهد انداخت. روستای نایبند طبس با خانه های بامزه و نخل هایی بلند که رو به کویر و پشت به کوه ایستاده است تمام تصورتان از کویر را به هم خواهد ریخت. در کنار نخلستان هایی که هوش از سرتان می پراند این روستا با باغ های مرکبات و گندم و جو زارها چشم اندازی رویایی دارد.
از میان باغ ها که بگذرید خانه های پلکانی و مکعبی روستا شما را به یاد ماسوله خواهند انداخت و شاید اصلا تصور نمی کردید که ماسوله ای در دل کویر می تواند تا این اندازه زیبا باشد. روستای نایبند طبس با شب های پر ستاره، معماری جذاب و چشم اندازهای زیبا بدون شک یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز است. از خنکای پاییز استفاده کرده و این نگین سبز در دل کویر لوت را دریابید.

دورود لرستان

چشم انداز پاییزی آبشار بیشه دورود لرستان

چشم انداز پاییزی آبشار بیشه دورود لرستان

کمی از سرزمین های کویری و گرم فاصله گرفته و در میان عاشقانه های پاییز سری به نگینی زیبا در میان رشته کوه های زاگرس سر می زنیم. لرستان نامی آشنا برای علاقه مندان به طبیعتی بکر و آب و هوای دلنشین است. در این بین دورود لرستان قطعا بهشتی زیبا است که کمتر نظیرش را پیدا خواهید کرد.
شهری سرسبز در دامان اشترانکوه که با طبیعتی مسحورکننده و سرسبز در تمام فصول سال زیبا است اما در پاییز هزاران بار زیباتر. هرجا که شاهد حضور پررنگ بهار و تابستان باشیم در نهایت پاییز عاشقانه تری خواهیم داشت. به خصوص اگر پای ارتفاعات زاگرس در میان باشد. از میان انبوه درختان سرخ و زرد که عبور کنید باید حتما گهر افسانه ای را ببینید. آبشار بیشه با طبیعتی افسونگر دیگر پیشنهاد ما در میان بهترین جاهای دیدنی ایران در پاییز دورود است. رزرو هتل در دورود لرستان نیز ممکن است. دورود مملو از دیدنی هایی است که در پاییز زیبایی را به گونه ای دیگر تفسیر می کنند.

کویر خارتوران

نمایی از پوشش گیاهی کویر خارتوران

نمایی از پوشش گیاهی کویر خارتوران

کویر همیشه خدا جذاب و رازآلود است. حضور قدرتمند خورشید بر پهنه کویر کمتر اجازه می دهد که در تعطیلات تابستانی سری به کویر بزنید اما با آغاز پاییز و نرم شدن تابش خورشید، کویر یکی از بی نظیرترین گزینه های سفر در پاییز است. شن های گرم، آفتابی دلچسب و یک عینک آفتابی پاییز متفاوتی را برای شما رقم خواهد زد.
اما کدام کویر؟ جندق؟ کویر ورزنه؟ کویر مرنجاب؟ کویر ابوزیدآباد؟ این بار که قصد کویر نوردی داشتید باید حتما سری به کویر خارتوران بزنید. برای رسیدن به این کویر خاص باید خودتان را به استان سمنان و شهرستان شاهرود برسانید. شاید جالب باشد اگر بدانید که خارتوران دومین منطقه از نظر ذخایر زیست کره در سراسر جهان است. این منطقه که از سه دشت وسیع تشکیل شده است یکی از غنی ترین زیستگاه های جانوری و گیاهی ایران است که گونه های نادری را در خود جای داده است.
همین تنوع بالا سبب شده تا خارتوران را آفریقای ایران بنامند. فارغ از حضور یوزپلنگ ها و گورخرهای ایرانی و انواع و اقسام جاندارن و گیاهان باید حتما سری به روستای قلعه بالا در کویر خارتوران بزنید. روستایی پلکانی که در دامان یک کوه ساخته شده است. هوای مطبوع و دیدنی های متنوع خارتوران این کویر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز تبدیل کرده است.

روستای افجه

چشم انداز یکی از گذرگاه های روستای افجه

چشم انداز یکی از گذرگاه های روستای افجه

اگر دیوانه وار عاشق سفر در پاییز هستید اما نمی توانید خیلی از پایتخت فاصله بگیرید باید سری به روستای افجه بزنید. برای تهرانی ها لواسان یکی از مشهورترین و خوش آب و هواترین ییلاقات اطراف پایتخت است که در تمام فصول سال به غایت زیبا است. زمانی که پاییز آرام آرام رخ می نماید سرسبزی چشم نواز لواسان و روستای افجه به یکباره به جادویی هزاررنگ تبدیل می شود که هر چشمی را خیره می کند.
سفر پاییزی خود را با دست هویج در حوالی روستای افجه آغاز کنید و خودتان را در یکی از خیال انگیزترین دره های ایران و در میان انبوه درختان رنگارنگ غرق زیبایی کنید. دشت را پشت سر گذاشته و به روستای افجه بروید و در میان کوچه باغ های زیبایی این روستای کوهستانی قدم بزنید و روح خودتان را جلا بدهید. آبشارهای اطراف روستا هم در بحبوحه پاییز هزاران بار زیباتر از سایر فصول اند.
درخت چنار قدیمی روستا هم در پاییز بسیار دیدنی است. در کنار این زیبایی ها بازدید از حمام قدیمی روستا سفر پاییزه تان را کامل خواهد کرد. تا جایی که شما هم حتما تایید خواهید کرد که روستای افجه یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز است.

دریاچه شورمست

نمای دریاچه شورمست و درختان اطراف در پاییز

نمای دریاچه شورمست و درختان اطراف در پاییز

روایت زیبایی پاییز بدون سفر به شمال کشورمان قطعا ناتمام خواهد بود. در این بین مازندارن یکی از زیباترین استان های شمالی کشورمان است که در پاییز هم مملو از حضور عشاق سفر است. اگر راهی استان مازندران شدید این بار مسیر منتهی به شهرستان سوادکوه را پیش رو گرفته و خود را به شهر پل سفید برسانید. در حوالی پل سفید زیبا و سرسبز جنگلی قرار دارد که دور تا دور آن را کوه ها فرا گرفته اند.
اما آنچه این جنگل زیبا و سرسبز را بر سر زبان ها انداخته است دریاچه ای حیرت انگیز و فوق العاده زیبا است که در میانه این جنگل قرار دارد. دریاچه شورمست یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز است که هر بیننده ای را محو زیبایی های خود خواهد کرد. تصور کنید دریاچه ای آرام پیش روی شما است که دور تا دور آن را درختانی رنگارنگ و خزان زده فرا گرفته اند. در دریاچه قایق سواری کنید و یا دور تا دور آن قدم بزنید و از زیبایی های پاییز شور مست نهایت لذت را ببرید.
تنها شورمست شما را در این سفر پاییزه غافلگیر نخواهد کرد. جاده زیبای فیروزکوه و پل زیبای ورسک در پاییز آنقدر زیبا هستند که تا رسیدن به دریاچه شورمست شما را لبریز از شور پاییز خواهند کرد.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال از بالا
جاده اسالم به خلخال از بالا

گاهی جاده ها آنقدر زیبا هستند که خودشان به اصلی ترین دلیل آغاز یک سفر تبدیل می شوند. جاده اسالم به خلخال یکی از همین جاده ها است. جاده ای که با دشت های سرسبز و انبوه درختان درختان بلند بالا احاطه شده است. مه و رطوبت هم دو عضو همیشه حاضر این جاده زیبا است. جاده ای که خنکای محسوس هوای آن را می توان در فصول مختلف حس کرد.
گرچه این جاده زمستان های سخت و نفس گیری دارد اما بدون شک پاییز زیباترین فصل این جاده است. روزهایی که جاده اسالم به خلخال مه آلودتر از همیشه است و درختان هزار رنگ آن قباهای رنگی بر تن کرده اند. در این جاده گاه از کنار دشت های خزان زده و بسیار زیبا عبور خواهید کرد و گاه تا چشم کار می کند درختان بلند و در هم فرورفته تمام مسیر را احاطه کرده اند.
جاده اسالم به خلخال قطعا یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز است اما تنها جاده زیبای ایران نیست. کمی که این جاده را ادامه دهید به گردنه حیران خواهید رسید که در یک کلمه شما را حیران و سرگشته این حجم از زیبایی خواهد کرد. پاییز را می توان در نهایت زیبایی و شکوه در سایر جاده های ایران همچون جاده هراز و یا حتی در مسیر چابهار به بریس نیز احساس کرد.

الیمستان

درختی کهنسال در طبیعت پاییزی جنگل الیمستان

درختی کهنسال در طبیعت پاییزی جنگل الیمستان
اگر جنگل های رازآلود و افسانه ای را تنها در فیلم های سینمایی دیده اید، باید یک بار هم که شده در میانه یک پاییز که باد سوسو می کشد و برگ ها آرام آرام خودشان را فرش زمین می‌کنند به الیمستان بروید. جنگل الیمستان یکی از زیباترین جنگل های پاییزی ایران است. جنگلی پیچیده در مه که درختان بلندبالای آن شما را در رویایی شیرین غوطه ور می کنند.
باید چند قدیمی به عقب بازگردید. سفر پاییزی و رویایی شما از جاده زیبای هراز آغاز می شود. جایی که پس از پشت سر گذاشتن هر پیچ پاییز زیباتر از لحظه قبل به نظر می رسد. جاده تمام می شود و در نهایت یک جنگل آغاز می شود.
درخت ها که از بار برگ ها رها شده اند و برگ ها که هر کدام به یک رنگ بر روی زمین آرام گرفته اند و محو آسمان شده اند این جنگل جادویی را به یک مقصد پاییزه تمام عیار تبدیل می کنند. اما تنها الیمستان در پاییز این همه دلربا نیست. جنگل ابر سمنان یا ناهارخوران گرگان از دیگر جلوه های زیبای پاییز ایران است.

چابهار

موج فشان ها در ساحل صخره ای چابهار

موج فشان ها در ساحل صخره ای چابهار

پاییز گرچه در نیمه شمالی کشورمان فصل وزش بادهای سرد و گاه سوزناک است و برگ درختان را به یغما می برد اما در جنوب کشورمان فصلی جذاب و خونگرم است که با خنکی دلنشین و جذابش زندگی را به جریان می اندازد. اگر دوست دارید تا در فصل پاییز تنی به آب بزنید و از شنا در آب های گرم لذت ببرید.
اگر دوست دارید تا در ساحلی آرام و آفتابی آن هم در دل پاییز قدم بزنید و از تماشای امواج دریا و قدم زدن در میان بازارهای محلی لذت ببرید سری به چابهار بزنید و در هتل های چابهار نیز میتوانید با خیال راحت اقامت کنید. چابهار یکی از مقاصد گردشگری ایران در پاییز است که بسیار محبوب است. اواخر پاییز بهترین روزها برای سفر به چابهار، خنک ترین بندر ایران، است. در این فصل باید سری به گلفشان ها و موج فشان ها بزنید.
اما یکی از اصلی ترین دیدنی های سواحل زیبای چابهار در پاییز سواحل شب تاب آن است. سواحلی که با نورهای آبی رنگ به طرز خارق العاده ای زیبا و رویایی می شوند. دریاچه صورتی لیپار در نزدیکی چابهار دیگر جاذبه جذاب پاییزهای جنوب ایران است. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران نیز است که در کنار سواحل زیبا و صخره ای مملو از مراکز خرید متنوع است و نظر هر مسافری را جلب می کند.

جنگل ابر شاهرود

چشم انداز درختان پاییزی جنگل ابر از بالا

چشم انداز درختان پاییزی جنگل ابر از بالا

تصور سفر به دل یک جنگل آن هم در فصل پاییز به خودی خود هیجان انگیز است اما زمانی که متوجه می شوید این جنگل در محدوده استانی نسبتا خشک همچون سمنان قرار دارد ماجرا جذاب تر می شود. این جنگل بازهم یک جنگل معمولی نیست. جنگل ابر یک جنگل ۴۰ میلیون ساله هیرکانی است. جنگلی که در کنار انبوه درختان چند میلیون ساله و زیبایی های حیرت انگیزش همیشه در زیر اقبانوسی از ابرها مدفون است.
جنگل ابر در تمام فصول سال زیبا است اما بدون شک در پاییز رویایی است که دومی ندارد. از آبشارها و چشمه ها تا انبوه درختان و برگ هایی که همانند فرشی هزاررنگ این جنگل بالا بلند را مفروش کرده اند جنگل ابر قطعا باید در لیست بلند بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز قرار گیرد.
سفر همیشه زیبا است اما وقتی پای پاییز به میان می آید سفر دیگر یک تجربه عاشقانه و عارفانه است. شما چه خاطره ای از سفرهای پاییزی خود دارید؟ پیشنهاد شما برای بهترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز کدام مقصد است؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر