لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکاتی که باید در مورد کنسلی هتل بدانید
نکاتی که باید در مورد کنسلی هتل بدانید

نکاتی که باید در مورد کنسلی هتل بدانید

معمولا رزرو هتل زمانی صورت می گیرد که فرد تمام جوانب کار را می سنجد و تصمیم خود را برای رفتن به سفر قطعی می کند اما ممکن است شرایط خاصی پیش آید و فرد از رفتن به سفر منصرف شود. در چنین شرایطی یکی از مهم ترین اقداماتی که باید صورت گیرد کنسل کردن هتل است. ما در این مطلب نکاتی که باید در مورد کنسلی هتل بدانید را برایتان بازگو می کنیم تا در این باره راهنمایتان باشیم. پس با ما همراه باشید.
ایران کشوری زیباست که شهرهای گردشگری فراوانی دارد. در واقع نقطه به نقطه ی این کشور پر از هتل هایی است که همواره میزبان عده ی زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است. اکثر این هتل ها امکان رزرو اینترنتی دارند. مثلا با رزرو یکی از هتل های تهران می توانید با خیال راحت به سمت این شهر سفر کنید اما ممکن است مجبور به کنسل کردن هتل شوید پس بهتر است نکات مربوط به کنسلی هتل را بدانید.

شرایط کنسلی هتل های مختلف متفاوت است. این شرایط حتی ممکن است در ایام خاصی از سال تغییر کند. مثلا اگر در ایام نوروز پروازتان به شهری مانند مشهد کنسل شود یا به هر دلیلی خودتان از رفتن به سفر منصرف شوید، شاید نتوانید هزینه ای را که بابت رزرو هتل در مشهد پرداخت کرده اید پس بگیرید و یا شاید تنها بخشی از آن به شما پس داده شود البته این وضعیت ممکن است در مورد هتل های دیگر شهرها صادق نباشد.

معرفی هتل شهریار تبریز - هتلی لوکس و 5 ستاره در شرق تبریز
ادامه مطلب

قوانین کنسلی هتل

هتل استقلال تهران

معمولا هر هتل قوانین خاص خود را برای کنسلی در نظر می گیرد. در نتیجه بهتر است قبل از رزرو هتل، از شرایط استرداد وجه و قوانین مربوط به کنسلی هتل مطلع شوید. حال اگر هتل خود را از طریق سایت های معتبر رزرو کنید، در بخش قوانین رزرو می توانید نکاتی که باید در مورد کنسلی هتل بدانید را مطالعه کنید و سفری به مراتب آگاهانه تر داشته باشید.
همان طر که اشاره شد قوانین لغو رزرو هتل های مختلف متفاوت است مثلا اگر هتل 5 ستاره ی معروف و پرطرفداری را انتخاب کنید ممکن است در صورت کنسلی تنها درصد کمی از هزینه ای که پرداخت کرده اید را دریافت نمایید در حالی که شرایط در مورد هتل 3 ستاره ای که معمولا تعداد زیادی از اتاق های آن خالی است متفاوت باشد و کل وجه پرداختی به شما استرداد داده شود.

نکته ی مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید بازه زمانی است که اقدام به کنسلی هتل می کنید. معمولا هر چه این بازه کوتاه تر باشد یعنی در زمان کمتری از لحظه ی رزرو اقدام به کنسلی کنید احتمالا می توانید مبلغ بیشتری از وجهی که پرداخت کرده اید را دریافت کنید. قوانین لغو رزرو هتل علاوه بر بازه ی زمانی حتی به نوع اتاقی که رزرو کرده اید نیز بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

لازم است بدانید از نظر هتل ها هیچ فرقی نمی کند که شما به چه دلیلی رزرو خود را کنسل می کنید. حتی اگر به دلایلی مانند تاخیر در پرواز یا کنسل شدن کامل آن مجبور به لغو رزرو هتل شوید همچنان باید بر قوانینی که در زمان رزرو پذیرفته اید پایبند باشید و طبق نکاتی که در این قوانین ذکر شده بابت کنسلی جریمه پرداخت کنید.
در واقع معمولا هیچ رخدادی حتی اگر خارج از اختیار شما باشد از طرف هتل قابل قبول نمی باشد و هتل هیچ مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد. البته این نکته نیز ممکن است در مورد هتل های مختلف متفاوت باشد و هتلی وجود داشته باشد که بابت به تاخیر انداختن زمان رزرو یا حتی کنسلی کامل هتل مبلغ بسیار کمتری از شما دریافت کند.

‎رستوران های هتل نارنجستان نور مازندران
ادامه مطلب

در صورت کنسلی هتل چگونه وجه پرداختی خود را پس بگیریم؟

هتل الماس 2 مشهد
هتل الماس 2 مشهد

معمولا هر سایتی سیاست های خاص خود را دارد و به طریق متفاوتی شرایط را برای استرداد وجه در صورت کنسلی هتل فراهم می کند. تنها کافی است از قوانین و شرایط سایت مطلع باشید تا از طریق صفحه ای که بدین منظور طراحی شده برای دریافت وجه پرداختی خود اقدام کنید. بعد از اقدام از طریق وبسایت و کسر جریمه از مبلغ پرداختی مابقی آن به حساب شما واریز می شود.

پیشنهادات اساسی برای کنسلی هتل

گاهی اوقات کنسل شدن سفر، خود به اندازه ی کافی ناراحت کننده است. حال اگر قرار باشد جریمه ی مالی هم متقبل شویم بر ناراحتی ما افزوده می شود. در نتیجه پیشنهاد می شود هتل خود را از طریق وبسایتی رزرو کنید که در زمان کنسلی هتل در بهترین شرایط ممکن قرار بگیرید و مجبور به پرداخت هزینه های بالا نشوید. از طرفی با رزرو از طریق یک وبسایت معتبر می توانید با آگاهی بیشتری اقدام به رزرو کنید.
با توجه به اینکه زمان کنسلی هتل تاثیر مستقیمی بر مقدار جریمه دارد پیشنهاد می شود به محض اطلاع از لغو سفر نسبت به کنسلی هتل اقدام نمایید. قطعا جریمه ی کنسلی هتلی که روز آخر کنسل می شود بسیار بیشتر از کنسلی است که یک هفته قبل صورت می گیرد.

شرایط کنسلی هتل در یک سایت معتبر

البته با توجه به اینکه هتل های مختلف قوانین متفاوتی دارند و حتی قانون آنها مدام در حال تغییر است وبسایت رزرواسیون بایستی بعد از دريافت درخواست لغو رزرو، از هتل استعلام بگیرد و مبلغ جريمه را به 10% كارمزد خدمات بانكي اضافه کرده و آن را از مبلغ پرداختی کسر نماید و مابقي را به شما باز گرداند. پس پیشنهاد می شود قبل از رزرو هر هتل قوانین مربوط به کنسلی آن هتل را جویا شوید.

شگفت انگیزترین هتل های بیابانی دنیا
ادامه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم نکاتی که باید در مورد کنسلی هتل بدانید را به اطلاعتان برسانیم تا با توجه به این نکات اقدام به رزرو هتل نمایید و از این بابت مشکلی نداشته باشید. آیا تاکنون اقدام به رزرو اینترنتی هتل کرده اید؟ آیا مجبور به کنسلی هتل خود شده اید؟ آیا قبل از رزرو هتل از شرایط و قوانین کنسلی اطلاع داشته اید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر