لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک های ساحلی قشم
پارک های ساحلی قشم

پارک های ساحلی قشم

ساحل جایی است که دریا در آغوش خشکی آرام می‌گیرد. همین وصال برای اغلب ساکنین زمین جذاب است و این جذابیت در طول تاریخ انسان‌های بسیاری را به سواحل کوتاه و بلند در سراسر جهان کشانده است. پارک‌های ساحلی هم از آن دست ابداعات بشر است که به شما اجازه می‌دهد تا در مقابل نمایش بی‌نظیر دریا و ساحل نشسته و گوش به سمفونی جذاب و بی‌بدیل آن بسپارید.

در میان سواحل زیبای کشورمان، اینبار عازم سواحل جنوبی کشورمان شده و خودمان را به بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس می‌رسانیم. جزیره‌ای که بیشترین خط ساحلی با خلیج‌فارس را داراست و همین امر آن را مستعد داشتن پارک‌های ساحلی دلنشینی کرده است. اگر قصد سفر به جاهای دیدنی قشم را دارید، رزرو یکی از هتل‌ های قشم را داشتید، حتما سری به ایران هتل آنلاین بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا پارک های ساحلی قشم را بیشتر بشناسید.

جزیره قشم | نگین زیبای خلیج فارس

در میان جزایر زیبای خلیج‌فارس، لقب بزرگ‌ترین جزیره ازآن جزیره قشم است. جزیره‌ای زیبا با طبیعتی حیرت‌انگیز و تاریخچه‌ای بلندبالا که با سواحل زیبا و نیلگونش چشم و دل هر بیننده‌ای را مسحور می‌نماید. قشم در محدوده استان هرمزگان و تنگه مهم و شناخته‌شده هرمز قرارگرفته و در میان ساکنین خلیج‌فارس بیشترین و طولانی‌ترین سواحل نیلگون را هم به خودش اختصاص داده است. در کنار این سواحل زیبا، دیدنی‌ها و عجایب این جزیره آن را به سرزمینی هیجان‌انگیز مبدل کرده است.
دره زیبای ستارگان، جنگل‌های حرا، جزایر زیبای ناز، جزیره جذاب هنگام در کنار شنای دلفین‌ها و بازارهای سنتی و مراکز خرید متنوع و وسیع این جزیره زیبا را در صدر محبوب‌ترین مقاصد ایران‌گردی قرار داده است. در این راستا هتل های زیبا و مختلفی با امکانات گوناگون در جزیره یاد شده ساخته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل بوتیک ایرمان قشم ،هتل آرتا و غیره اشاره نمود.
خیلی‌ها که سواحل شمال و جنوب ایران را درک کرده‌اند معتقدند که زیبایی سواحل جنوب تکرارنشدنی است. اگرچه آب‌وهوای گرم و شرجی این خطه از کشورمان برای بسیاری از ساکنین ایران زمین قابل تحمل نیست اما با فرارسیدن فصول سرد سال، قشم با آب‌وهوایی بهاری و مطلوب، مقصدی ایده‌آل برای یک سفر جذاب و دلنشین است. این جزیره اما در کنار سواحل طولانی و چشم‌نواز خود پارک‌های سرسبز و چشم‌نوازی را ایجاد کرده است که مامن مناسبی برای مسافرین و مهمانان جزیره است. بیایید سری به برخی پارک‌های ساحلی شناخته‌شده این جزیره بزنیم.
پارک زیتون

پارک های ساحلی قشم

پارک زیتون

در میان سواحل بلند و کوتاه جزیره قشم، ساحل صخره‌ای زیتون یکی از محبوب‌ترین سواحل جزیره است که در شهر زیبای قشم و در خیابان زیتون این شهر واقع شده است. همین محبوبیت سبب‌شده تا یک پارک ساحلی زیبا هم در مجاورت این ساحل زیبا و صخره‌ای احداث شود.
این پارک زیبا و وسیع با چمن‌زاری چشم‌نواز در ابتدا شما را از دیدن این حجم از سرسبزی شگفت‌زده خواهد کرد. در کنار این محوطه چمن‌کاری‌شده، درختان بلندبالای نخل نیز به چشم می‌خورند که حضورشان در این محوطه سبز بسیار دلنشین است. همین که قدم در محوطه این پارک بگذارید صدای امواج آرام و متین خلیج‌فارس گوش‌ها را نوازش خواهد داد. قرارگرفتن این پارک سرسبز در مجاورت ساحلی آبی رنگ، ترکیبی جذاب و منحصربفرد را در دل این جزیره به وجود آورده است.
در مجاورت ساحل و در دل این پارک سرسبز آلاچیق‌هایی نیز به چشم می‌خورد که مکان مناسبی برای یک دورهمی دوستانه و یا خانوادگی در کنار هم‌نشینی با دریاست. پارک زیتون قشم، یکی از محبوب‌ترین پارک‌های جزیره نیز هست.
پارک ساحلی آفتاب قشم
مسیرهای پیاده‌روی با منظره جذاب دریا و ساحلی صخره‌ای در کنار زمین اسکیت‌سواری، خطوط دوچرخه‌رانی و زمین‌های وسیع و مجهز والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و بسکتبال از جمله امکاناتی است که در این پارک تعبیه شده است. این پارک مجهز به یک کلوپ تفریحات آبی است که در آن تفریحاتی همچون غواصی، گلایدرسواری، بنانا، شاتل و قایق‌های موتوری به چشم می‌خورد که هیجان را به اوج خود می‌رساند. در کنار این مجموعه مجهز تفریحات دریایی، یک رستوران، بوفه، پارکینگ، سینمای چند بعدی، سرویس بهداشتی و … نیز به چشم می‌خورد که اقامت در این پارک را دلنشین‌تر می‌نماید.
در این پارک یک مکان مخصوص کمپینگ مسافرین جزیره در نظر گرفته شده است که اغلب مملو از حضور چادرهای رنگی است. حضور این حجم از مسافرین جزیره در این پارک سبب‌شده تا برنامه‌های مفرحی نیز در برخی شب‌ها در این پارک ساحلی بر روی صحنه برود که طرفداران بسیاری دارد. این پارک ساحلی زیبا و جذاب در نزدیکی برخی مراکز خرید مهم جزیره نیز قرار دارد.
پارک ساحلی آفتاب قشم

پارک ساحلی آفتاب قشم

یکی از جدیدترین پارک‌های ساحلی شهر قشم، پارک “ساحلی جنوبی قشم” است که با نام پارک “آفتاب قشم” نیز شناخته می‌شود. این پارک ساحلی درست روبروی شهرک آفتاب و در مسیر ساحل جنوبی شهر ساخته شده است. ساحل جنوبی قشم همواره به حضور لاک‌پشت‌ها شهره بوده است که البته به دلیل حضور انسان‌ها اکنون کمتر در ساحل به چشم می‌خورند. این پارک ساحلی هم به سبب داشتن ساحلی زیبا و آرام یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کمپینگ و اسکان مسافرین جزیره است. منظره زیبای آبی دریا و محوطه سرسبز این پارک نیز بر زیبایی چشم‌اندازهای آن افزوده است.
داشتن پارکینگ، سکوهایی برای نصب چادر و سرویس بهداشتی نیز از دیگر عوامل موثر در اسکان مسافرین در این پارک ساحلی است. در فاز نخست این پارک ساحلی با 37 هزار مترمربع وسعت، امکاناتی همانند زمین بدمینتون، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، زمین بازی کودکان و سکوهایی برای نصب چادر تعبیه شده است و قرار است در فاز دوم علاوه بر ایجاد یک فضای سرسبز و جنگلی یک مدرسه غواصی، کافه، رستوران و .. نیز تعبیه شود. قایق‌سواری هم یکی از تفریحات محبوب در ساحل مجاور این پارک ساحلی زیبا است.
سینما دریا (پارک ساحلی قشم)

سینما دریا (پارک ساحلی قشم)

اگر سری به بلوار امام قلی‌خان شهر قشم بزنید، در انتهای این بلوار یک پارک ساحلی زیبا و معروف قرار دارد که در بین اهالی این جزیره با نام سینما دریا شناخته می‌شود. سینما دریا یا پارک ساحلی قشم یکی از وسیع‌ترین و سرسبزترین پارک‌های ساحلی این جزیره است که بیست هزار مترمربع وسعت دارد.
علت این نام‌گذاری نیز هنرنمایی هر شب دریایی است که در همسایگی این پارک قرار گرفته است. اگر بر روی نیمکت‌های این پارک بنشینید که درست رو به خلیج زیبای فارس و ساحل چشم‌نوازش تعبیه شده‌اند، بازی شبانه‌روزی آب دریا را شاهد خواهید بود که با مد شبانه رو به ساحل پیش‌روی می‌نماید و با جزر صبحگاهی به عقب بازمی‌گردد. درست مثل یک فیلم ‌بلند سینمایی که دریا و ساحل چشم‌نوازش تنها بازیگران آن هستند.
آنچه این ساحل را جذاب‌تر می‌نماید منظره‌ای است که از جزیره لارک پیداست به خصوص با فرارسیدن شب و تاریک‌شدن هوا چراغ‌های این جزیره زیبا از ساحل سینما دریا بسیار زیبا به نظر می‌رسند.
سینما دریا (پارک ساحلی قشم)
در کنار این نیمکت‌ها آلاچیق‌هایی نیز شده است که مکان مناسبی برای دورهمی و تماشای منظره دریاست. این پارک زیبا و سرسبز چندین رستوران و کافه را نیز در خود جای داده است که با انواع غذاهای دریایی خوش‌طعم و تازه و نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌های متنوع پذیرای حضور شماست.
آنچه این پارک را منحصربفردتر کرده است حضور کاکتوس‌‌‌‌هاست که منظره سرسبز و جالبی را در همسایگی نخل‌ها به وجود آورده است. در این پارک لاین‌هایی مخصوص دوچرخه‌سواری تعبیه شده است که به شما امکان حرکت در امتداد این ساحل زیبا با دوچرخه را می‌دهد. این پارک ساحلی زیبا هم یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها برای کمپینگ و چادرزدن مسافرین جزیره است. یک پارکینگ وسیع و محوطه بازی کودکان به همراه سرویس بهداشتی حضور در این پارک را آسان‌تر و دلنشین‌تر کرده است.
کمپ پارک سوزا

کمپ پارک سوزا

39 کیلومتری که از قشم فاصله بگیرید به شهری به نام سوزا خواهید رسید. شهری که روزگاری یکی از آبادترین بنادر تجاری ایران بوده است و آوازه نخلستان‌های سرسبزش در فصل زمستان به گوش خیلی‌ها رسیده است. تنگه پرآوازه هرمز نیز درست در محدوده این شهر گمنام و آرام قرار گرفته است. سوزا دارای طبیعتی منحصربفرد و خیره‌کننده است که حتما نظر شما را جلب خواهد کرد اما یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر کوچک پارک ساحلی آن است.
این پارک ساحلی با انبوه درختان نخل بلندبالا که به مکانی برای کمپینگ و اسکان مسافرین این شهر مبدل شده است در مجاورت یکی از زیباترین، آرام‌ترین و تمیزترین سواحل خلیج زیبای فارس قرار دارد.
ساحلی پر از صدف و چشم‌اندازی منحصربفرد از طلوع و غروب آفتاب در آغوش خلیج‌فارس و گاه پرواز مرغان دریایی که شما را شیفته این مناظر بی‌بدیل خواهد کرد. چندین آلاچیق، نیمکت، نمازخانه، محوطه بازی کودکان، سرویس‌ بهداشتی و بوفه‌های فروش مواد غذایی و خوراکی نیز در این پارک وسیع ساحلی به چشم می‌خورد.
یکی از تفریحات رایج در ساحل این پارک ساحلی شناکردن است. اگر علاقه‌ای به شناکردن ندارید می‌توانید سوار بر یکی از قایق‌های تندرو موجود در ساحل شده و گشتی در دل آب‌های نیلگون ساحل زیبای سوزا بزنید. پارک مشهور و منحصربفرد “کروکودیل نوپک” نیز در نزدیکی این شهر و این پارک ساحلی قرار گرفته است که بازدید از آن حتما به مذاق‌تان خوش خواهد آمد.

پارک ساحلی لافت

لافت نام یکی از مشهورترین، تاریخی‌ترین و دیدنی‌ترین روستاهای ایران است که در شرق جزیره زیبای قشم قرار گرفته است. این روستای زیبا و دیدنی روزگاری مرکز جزیره قشم بوده است و در همان نگاه اول با بادگیرهای بلند و بافتی سنتی شما را مجذوب خود خواهد کرد. این روستای زیبا هم بنادر و سواحل زیبا و بکری دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. به سبب حضور مسافرین و گردشگران بسیار در این روستای زیبا و سواحل جذاب آن یک پارک ساحلی واقع در بلوار ساحلی این روستا احداث شده است که مکان مناسبی برای شب‌مانی و اقامت در این روستای زیبا و دیدنی است.
قایقس‌واری و تماشای لنج‌ها از جمله تفریحات رایج در این پارک ساحلی است. این پارک ساحلی نیز مجهز به آلاچیق و سرویس بهداشتی بوده و قرار است در سال‌های آینده گسترش پیداکند. اگر به دنبال ساحلی بکر و زیبا هستید گشت‌وگذار در این روستای تاریخی و ساحلی را از دست ندهید.
پارک ساحلی هلر

پارک ساحلی هلر

یکی دیگر از روستاهای زیبای جزیره قشم که در فاصله 18 کیلومتری این شهر قرار دارد، روستای زیبای هلر است. روستایی زیبا با مسجدی سفیدفام و جذاب که قبا نام دارد و سواحل زیبا و بکر آن هوش از سر هر بیننده‌ای می‌پراند. یکی از جاذبه‌های دیدنی روستای هلر، پارک ساحلی زیبا آن است که در نزدیکی ارتفاعات هلر قرار گرفته است. این پارک ساحلی زیبا و سرسبز در مجاورت ساحلی جذاب و چشم‌نواز قرار گرفته است که بسیار بکر و آرام است. اگر قدم در این پارک ساحلی بگذارید روستای زیبای هلر و شهر درگهان را به راحتی خواهید دید.
در این پارک ساحلی سرسبز سکوهایی برای نصب چادر تعبیه شده است که این پارک ساحلی را در ردیف کمپ‌های ساحلی محبوب جزیره قشم قرار می‌دهد. سرویس بهداشتی در داخل پارک و بوفه‌های فروش مواد غذایی و نوشیدنی نیز در اطراف پارک آن را به مکانی مناسب برای تجربه یک شب اقامت در مجاورت سواحل نیلگون خلیج‌فارس مبدل می‌نماید. علاوه بر بوفه‌های فروش مواد غذایی، غرفه‌های فروش شیرینی و محصولات سنتی و صنایع دستی نیز در اطراف این پارک ساحلی قرار دارد.
پارک ساحلی هامون

پارک ساحلی هامون

اگر مسیر جاده قشم به درگهان را پیش‌رو بگیرید در کیلومتر سوم این جاده به یک پارک ساحلی دیگری خواهید رسید که هامون نام دارد. این پارک ساحلی نیز مجاور با ساحلی جذاب و بکر است که در نزدیکی اسکله هامون واقع شده و امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه‌سواری در امتداد ساحل، آلاچیق، سرویس بهداشتی و .. نیز در آن تعبیه شده است . این پارک ساحلی یکی از چندین کمپ ساحلی جزیره قشم است که می‌توانید چادرهای خود را رو به دریا برپا کرده و از تماشای ساحلی زیبا لذت ببرید. در کنار این پارک ساحلی نیز یک مجتمع تفریحات دریایی قرار گرفته است که انواع تفریحات جذاب دریایی همانند غواصی، جت‌اسکی، شاتل، قایق‌سواری، بنانا و .. در کنار زمین‌های والیبال ساحلی، فوتبال، میز پینگ‌پنگ نیز در آن به چشم می‌خورد.
در اطراف این پارک ساحلی زیبا یک رستوران نیز قرار دارد که انواع غذاهای لذیذ دریایی و کباب‌های خوش‌طعم را سرو می‌نماید. در نزدیکی این پارک یک آکواریوم طبیعی جذاب نیز قرار دارد. اگر تمایل دارید تا خط ساحلی را با یک سوارکاری حسابی تجربه کنید می‌توانید از اسب‌های موجود در این مرکز تفریحی استفاده کنید. پارک ساحلی هامون در برخی شب‌های سال، همانند شب‌های سال نو، میزبان برنامه‌هایی همانند اجرای موسیقی زنده و جنگ‌های تفریحی و خانوادگی مفرح است.
سخن پایانی

قشم یکی از جزایر پرطرفدار در جنوب کشور برای سفر در میان گردشگران است. این جزیره زیبا دارای جاهای دیدنی زیادی است اما پارک های ساحلی قشم بین گردشگران از جایگاه ویژه ای برخوردارند؛ چراکه این پارک ها محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار سواحل زیبای خلیج فارس است. ازجمله بهترین پارک های ساحلی جزیره یاد شده می توان به پارک زیتون، پارک ساحلی آفتاب قشم، پارک ساحلی لافت و غیره اشاره نمود.

 

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
معرفی بهترین هتل های قشم
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر