لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> اقامت دلپذیر در آران و بیدگل
اقامت دلپذیر در آران و بیدگل

اقامت دلپذیر در آران و بیدگل

شهرستان آران و بیدگل یکی از باستانی ترین شهرهای جهان با قدمتی حدود 9000 سال بوده که در شمال استان اصفهان و ضلع جنوبی شهر کاشان واقع شده است.
این شهر نام خود را از دو واژه آران و بیدگل گرفته است که آران تغییر یافته آرین و به معنای مکان مقدس، و بیدگل، برگرفته از ویگل( شهری باستانی در ایران) بوده و در طی زمان ها به بیدگل تبدیل شده است.
آران و بیدگل به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری منحصر به فرد سالانه پذیرای گردشگران بسیاری در خود می باشد. یکی از این جاذبه های گردشگری دریاجه نمک بوده که با وسعتی بالغ بر 2500 کیلومتر مربع در فاصله 35 کیلومتری از این شهر واقع است.
دریاچه نمک که به دریاچه آران و بیدگل نیز شهرت یافته بزرگترین دریاچه نمک ایران است. این دریاچه متشکل از رسوبات نمک حاصل از انباشته شدن سیلاب ها در طی صدها سال می باشد و لقب یکی از دیدنی های خاص و استثنایی ایران را به خود اختصاص داده است.
از دیگر دیدنی های آران بیدگل می توان به مکان های تاریخی این شهر همچون خانه‌های تاریخی افتخارالاسلام دربندی، بنی‌طبا، عبدالله خان و مسعودی و مساجد چهارسوق، باباحاجی، سرکوچه یخچال، میدان بزرگ، علی(ع)، حاج عبدالصمد؛ مدرسه و حسینیه‌های خانقاه و …. اشاره نمود.
اگر قصد سفر به آران و بیدگل را دارید و به دنبال اقامتی منحصر به فرد هستید ما به شما اقامتگاه بوم گردی خانه صفا را پیشنهاد می کنیم. اقامتگاه بومگردی خانه صفا با قدمتی در حدود 350 سال یادگار دوران صفوی می باشد و در زمان قاجار مجددا مورد بازسازی قرار گرفته است. این اقامتگاه با حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی و تلاش در ارائه خدمات مطلوب، تجربه ای دلنشین را برای مسافران شهرستان آران و بیدگل به ارمغان می آورد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بوم گردی چیست؟
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر