لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین جهان در لندن افتتاح شد
طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین جهان در لندن افتتاح شد

طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین جهان در لندن افتتاح شد

صدای مسئول ایمنی با صدای خش خش بی سیم به گوش رسید که گفت: ” لطفا عقب بمانید و نپرید ” .
این جمله دقیقا آن چیزی نیست که انتظار دارید بشنوید ؛ آن هم زمانی که افراد زیادی را برای تماشا جمع کرده ‌اید و به خود جرات داده و آماده ی پرش ازعرشه ای در ارتفاع 35 متری هستید و چیزی به جز صندلی ایمنی و یک رشته کابل جهت محافظت به همراه ندارید تا از تکه تکه و پودر شدن در امان باشید.

اما در حقیقت امروز صبح هنگام آزمایش زیپ لاین جدید Zip Now در پارک اسقف اعظم در نزدیکی ساوت بانک لندن این اتفاق برای من رخ داد.
طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین جهان در پارک آرچ بیشاپ یا اسقف اعظم (Archbishop’s Park) ، در نزدیکی ساوت بانک لندن قرار دارد. همین امروز آماده رویداد زیپ لاین Zip Now شوید!

ظاهرا فقط یک احتیاط ایمنی بود ، به طوری که لحظاتی بعد دوباره بی سیم مربی زمزمه کرد و پیام اجازه ی پرش را دریافت کردیم. به عقب برگشتم، زانوهایم را خم کردم و از طولانی ترین و سریع ‌ترین زیپ لاین شهری جهان، 225 متر به سمت پایین سر خوردم. گفتنی است که سریع ترین زیپ لاین جهان، زیپ لاین ولوسیتی (zip world velocity ) در بریتانیا در شمال کشور ولز است ، در حالی که طولانی ‌ترین زیپ لاین جهان به طول 2800 متر در راس الخیمه ، امارات متحده‌ ی عربی قرار دارد.

مشتاقان وعلاقه ‌مندان به ماجراجویی هیجان‌انگیز زیپ لاین می ‌دانند که این اولین باری نیست که یک زیپ لاین از میان پارک آرچ بیشاپ ( Archbishop’s Park) عبور می ‌کند دستگاه زیپ لاین مشابهی در سال گذشته افتتاح شد ولی آن زیپ لاین فقط دارای دو خط بود. امسال، با راه اندازی این زیپ لاین سه نفر به صورت همزمان می‌توانند در هوا پرواز کنند. سواران با سرعت 30 مایل در ساعت آسمان را در می نوردند و درهمین حال 225 متر را با کابل به سمت پایین سر می خورند. سواران زیپ لاین از مناظر زیبای لندن از قبیل نمایی از کاخ لامبث ( Lambeth Palace) و ساختمان پارلمان در سمت راست و زمین ‌های جنگلی جنوب غرب لندن در سمت چپ و میلبانک ( Millbank ) و ناین المز ( Nine Elms ) در طول مسیر لذت می برند و با سرعت 50 کیلومتر در ساعت ( 31 مایل در ساعت ) پرواز می کنند.
1683381238 163 طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین جهان در لندن
زیپ لاین ورزشی هیجان انگیز است که حس پرواز ،‌ هیجان و یک سرگرمی متفاوت را برای شما رقم می زند.در حال حاضر بزرگترین و مرتفع ترین زیپ لاین ایران در مرکز شهر شهرکرد تپه نورالشهدا به پارک ملت به طول 800 متر واقع شده است. گفتنی است پروژه زيپ لاين لاهيجان به طول ۱۰۵۰ متر يكی از بزرگترين زيپ لاين های ايران نیز اخیرا افتتاح گردیده و کمک شایانی به صنعت گردشگری و رزرو هتل این مناطق کرده است.
1683381238 345 طولانی ترین و سریع ترین زیپ لاین جهان در لندن
موسس زیپ لاین بری شاورین گفت: ” در اجرای رویداد سال گذشته به قدری موفق بودیم که خواستیم یک سال دیگر هم برگردیم و
مجددا آن را تجربه کنیم و سخت تلاش کردیم تا آن دسته از زیپ لاین سوارانی که برای چندمین بار از این ‌جا بازدید می کنند با رویدادی کاملا نو و متفاوت روبرو شوند.”
همچنین وی به فینال بزرگ جدید با نام پرتاپ مگا (Mega Drop ) با قابلیت سقوط آزاد بینظیر اشاره کرد، که در حقیقت این رویداد تداعی گر تجربه‌ ی پرش بانجی جامپینگ (bungee jumping) است. گفتنی است که زمانی که از سطح زمین نظاره گر این اسپورت باشید چیزی جز منظره بی روح و بدون شور و هیجان نمی توان دید ولی وقتی که آن بالا ایستاده اید و باید قدم هایتان را برای پرش در هوا بردارید کمی ترسناک تر بنظر می رسد.
زیپ-لاین

با این افتتاح رویداد بزرگ زیپ لاین Zip Now تا اوایل سپتامبر در لندن ادامه خواهد داشت. قیمت بلیط برای بزرگسالان 22.50 یورو و برای کودکان 16.50 یورو می باشد و بسته‌ های تشویقی نیز برای خانواده ‌ها و گروه‌ های مختلف وجود دارد. زیپ لاین لندن هر روز از ظهر تا 8 شب باز است.

10 ماجراجویی وحشتناک در ایالت متحده امریکا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر