لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستای قلات شیراز – روستایی خارق العاده با طبیعت بکر
روستای قلات شیراز -  روستایی خارق العاده با طبیعت بکر

روستای قلات شیراز – روستایی خارق العاده با طبیعت بکر

اگر قصد سفر به شیراز دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن که به رزرو هتل ‌های شیراز بپردازید، در مورد جاذبه‌های شیراز اطلاعات کافی به دست بیاورید. تعیین مقاصدی که می‌خواهید از آن‌ها بازدید داشته باشید، می‌تواند بر روی مدت اقامت و محل اقامت شما اثرگذار باشد.
برای مثال اگر به همان اندازه که مشتاق بازدید از آثار باستانی و تاریخی شهر شیراز هستید، علاقه مند به صرف زمان در طبیعت و بوم گردی و طبیعت گردی هستید، می توانید در این صفحه در کنار عکس ‌های روستای قلات شیراز، اطلاعاتی را در مورد روستای قلات شیراز و فعالیت هایی که می توانید در آن انجام دهید به دست بیاورید. آب و هوای خوب روستای تاریخی قلات شیراز آن را به مکانی زیبا برای بازدید گردشگران و مهمانان تبدیل کرده است.

معرفی کلی روستای گردشگری قلات شیراز

قلات به معنای روستایی است که در کوه سرخ قرار دارد. روستای تاریخی قلات شیراز در مجموع دارای سه آبشار است. رفتن به دو تا از آنها آسان است، اما برای یکی دیگری باید با فردی که مهارت دارد همراه شوید. تمام خانه‌های مربوط به بافت تاریخی روستای قلات در شیراز با آجر و سنگ ساخته شده است؛ اما امروزه به دلیل وجود کافه و رستوران چشم انداز روستا عوض شده است.
مردم قلات برای برخی مراسم لباس‌های مخصوص سنتی می‌پوشند و روز دیگر مانند سایر مردم لباس‌های معمولی می‌پوشند. از روستای گردشگری قلات شیراز می‌توانید کفش تابستانی نخی سبک، گردو، آب میوه و چیزهایی از این قبیل را به عنوان سوغاتی بخرید. مردم ساکن قلات بسیار مهربان و صمیمی هستند و گردشگران بهترین لحظات را در آنجا سپری می‌کنند.

فاصله روستای قلات از شیراز

فاصله روستای قلات از شیراز حدود 36 کیلومتر است که باعث می‌شود بتوانید در نصف روز به بازدید و گشت و گذار در این روستا و جاذبه‌های داخل آن بپردازید. ضمن این که در صورتی که مایل باشید، امکان صرف زمان بیشتر از طریق اقامت در اقامتگاه‌های این روستا فراهم است. اما حتی اگر یک نصف روز خالی هم در اختیار داشته باشید، از این که آن را در روستای قلات بگذرانید پشیمان نخواهید شد.

آدرس دقیق روستای قلات شیراز

شیراز یکی از قطب‌های گردشگری ایران است که هر وقت به آنجا بروید گردشگران داخلی و خارجی زیادی را خواهید دید. بیشتر کسانی که به این استان سفر می‌کنند به جاذبه‌های معروف آن از جمله شاهچراغ، حافظیه، باغ ارم، ارگ کریم‌خان، مسجد نصیرالملک، بازار وکیل و مجموعه تخت جمشید می‌روند در حالی که جاذبه‌های دیگری نیز در این استان وجود دارد. یکی از آنها روستای قلات شیراز است. روستای قلات در 36 کیلومتری شمال غربی شهر شیراز قرار دارد.

چرا بازدید از روستای قلات را در سفر به شیراز پیشنهاد می‌کنیم؟

روستای قلات شیراز کجاست قبل از شروع بیایید پاسخ این سؤال را پیدا کنیم. چرا باید از روستای قلات دیدن کرد؟ جواب این سؤال واضح است؛ زیرا:
روستای قلات به عنوان اولین بافت تاریخی – طبیعی روستایی استان فارس به ثبت ملی رسیده است.
طبیعت دلپذیر و دیدنی دارد.
دسترسی آسان به امکانات رفاهی مناسب وجود دارد.
روستای قلات در شیراز دارای آثار تاریخی مهمی مانند کلیسا است.
دسترسی آسان و نزدیک به مرکز شهر است.

روستای قلات شیراز کجاست؟

قلات روستایی ییلاقی با خانه‌های پلکانی است. در 36 کیلومتری شیراز و در ارتفاع 2065 متری از سطح دریا واقع شده است. روستای گردشگری قلات شیراز به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی یکی از اماکن طبیعی و در عین حال تاریخی شیراز است که در نزدیکی کوه قلات قرار دارد.
کوه قلات مانند دیواری بزرگ روستا را احاطه کرده است. قلات با آثار تاریخی، طبیعت سرسبز، چشمه‌های زیبا و آب و هوای خنک، روزگاری تفرجگاه شاهان ایران باستان بوده است و با این حال بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت در شیراز است.
جمعیت ساکن در روستای قلات در شیراز در حال حاضر حدود 7000 نفر است. مردم محلی به زبان فارسی با گویش محلی قلاتی صحبت می‌کنند. در مراسم و جشن‌های خود لباس قشقایی می‌پوشند. این افراد زندگی نیمه سنتی دارند. به کشاورزی، دامداری، باغداری و برخی به بافندگی اشتغال دارند.
ویژگی‌های این جاذبه بی‌نظیر آن را به مقصدی عالی برای کسانی که به شیراز می‌آیند تبدیل کرده است. اگرچه روستای گردشگری قلات شیراز به نسبت سایر جاذبه‌ها چندان شناخته شده نیست، اما سالانه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند.

قلات، قطعه‌ای از بهشت روی زمین

برخی می‌گویند روستای قلات با درختان چند هزار ساله، چشمه‌های آب روان که از بالای کوه سرچشمه می‌گیرد و وجود دره‌های عمیق و خنک در گرم‌ترین زمان سال، ممکن است تکه‌ای از بهشت بر جای مانده روی زمین باشد.
اگر از کوه قلات بالا بروید مناظر بی نظیری را خواهید دید. مناظر زیبای روستای تاریخی قلات شیراز شامل بافت قدیمی و حیرت انگیز روستا با مسیر سنگفرش و درختان فراوان است که در عکس‌های روستای قلات شیراز نیز قابل مشاهده هستند. بیش از هر چیز این منطقه سرشار از گیاهان دارویی مانند بومادران، آویشن، ریواس، نیزه خار و غیره است.
شما می توانید از طریق روستا رانندگی کنید؛ اما بقیه راه را باید پیاده طی کنید. در این مسیر علاوه بر مناظر دلپذیری که روح شما را تازه می‌کند، هوای مطبوع نیز به بدن شما طراوت می‌بخشد. روستای قلات از 18 اردیبهشت 1396 در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفته است.

جاهای دیدنی روستای قلات شیراز

نمای روستای قلات از بالا گشت و گذار در دهکده

در ابتدای روستا بافت جدید روستا را می‌بینید. بافت قدیمی از خیابان قزل ارسلان شروع می‌شود. بر اساس آن چه که از عکس‌های روستای قلات شیراز نیز مشخص است، در مسیر بافت قدیمی، مناظر زیبا و باغ‌های سرسبز و وسیع را خواهید دید.
اگر در فصل بهار به روستای تاریخی قلات شیراز بروید، اتمسفر این روستا برای شما آن‌قدر دلچسب و رویایی خواهد بود که انگار به جشنواره شکوفه‌های گیلاس در ژاپن رفته‌اید. معماری خیره کننده کوهستانی خانه‌های پلکانی، کوچه‌های پر پیچ و خم که جویبارهای زلالی از میان آنها جاری است، همگی جذابیت بی نظیری به روستای قلات در شیراز بخشیده است که نمی‌توانید چشم از آن‌ها بردارید.
تماشای آبشارهایی که در میان صخره‌ها جاری هستند و شنیدن صدای برخورد آنها با صخره‌ها جذابیت بی نظیری دارد. اطراف رودخانه شب شوتری و رودخانه چشمه انجیری مملو از گل‌های وحشی، بومادران، آویشن، نعناع و … است که برای گذراندن وقت بسیار لذت بخش است.

کلیسای قلات

در یکی از کوچه‌های آرام روستا کلیسایی متعلق به جنگ جهانی اول با بنای سنگی وجود دارد. این کلیسا توسط مبلغان بین جنگ جهانی اول و دوم برای مسیحیان روستا ساخته شد. متأسفانه، این کلیسا به دلیل مراقبت ناکافی تخریب شده است.

موزه قلات

رامین باقی، فارغ التحصیل رشته موسیقی، حدود 10 سال پیش خانه موزه قلات را تأسیس کرد. بازدید از این موزه رایگان است و شما می توانید از وسایل و اشیاء باستانی، دوربین‌ها، رادیوهای قدیمی، سکه‌ها و پول نقد، ابزار گل‌دوزی و نقاشی‌های رامین باقی و … دیدن کنید. در این مجموعه تعدادی از اشیای ثبت شده در میراث فرهنگی استان فارس را نیز مشاهده می‌کنید.
قلعه قزل ارسلان روستای قلات – شیراز – ایران
در بالای کوه قلات به خرابه‌های یک قلعه می‌رسیم. به گفته اهالی این روستا قلعه متعلق به اتابکان فارس است و به قلعه قزل ارسلان معروف است. از آنجایی که قدمت روستا از قلعه بیشتر است، احتمالاً قدمت روستای گردشگری قلات شیراز به قرن چهاردهم می‌رسد. این قلعه در کنار موزه مردم شناسی و کلیسای قلات قرار دارد.

حمام قدیمی

در این روستا حمامی قدیمی وجود دارد که بزرگان روستا معتقدند سعدی روزگاری در آنجا غسل کرده است. متأسفانه، این بنای تاریخی نیز مانند کلیسا تخریب شده است.

آبشارهای قلات

در دامنه کوه سرخ و در حاشیه روستای قلات سه آبشار طبیعی وجود دارد. دسترسی به یکی از آنها کمی سخت است. در فاصله کمتر از ۲ کیلومتری بافت قدیمی قلات، آبشار کوچکی را می‌بینید.

رودخانه‌های قلات شیراز ایران

رودخانه‌های معروفی چون رودخانه شب شوتری و رودخانه چشمه انجیری به‌ویژه در فصل بهار و تابستان از سرسبزی و طراوت خاصی برخوردارند. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، می توانید انواع گل‌های وحشی و گیاهان دارویی را در آنجا ببینید و از هوای پاک کنار رودخانه لذت ببرید.

پاچنار

پاچنار از دیگر دیدنی‌های روستاست که شامل چهار درخت چنار در کنار هم است.

خرید سوغاتی

گردو، بادام، انگور، انجیر، انار، زردآلو، آلو و سبزه، شیره انگور، رب انار، سبد دست ساز و ظروف چوبی و… از سوغات و صنایع دستی روستای قلات است.

غذای خیابانی

بستنی سنتی با طعم شیر محلی، کشک پیاز ، کشک گردو، عدس پخته (عدسی)، کله پاچه، آش قلات معروف و سایر خوراکی های محلی را در سفر به روستا حتما امتحان کنید. همچنین آسیاب های آبی، قبرستان قلات و همچنین نقش و نگارهای موجود در گورستان، نوعی جذابیت خاص خود را ایجاد کرده است.
بازار قدیم با مسیر سنگفرش، خانه‌های قدیمی، غرفه صنایع دستی و مسجد تک مناره از دیگر مواردی است که می توانید در مدت اقامت در این روستا از آن لذت ببرید.

کوه پیمایی

یکی دیگر از فعالیت‌های مورد علاقه ای است که می توانید زمانی که در این روستای زیبا هستید انجام دهید. شما در حال حاضر 2065 متر بالاتر از سطح دریا هستید، تصور کنید اگر بالاتر بروید چه احساسی خواهید داشت. صعود چالش برانگیز به کوه را تحمل کنید و به عنوان پاداش، منظره ای عالی از روستای قلات را از قله خواهید دید.

معماری روستای قلات شیراز

معماری روستای قلات شیراز همان‌طور که قبلاً ذکر شد این روستا در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد که خانه‌های آن به صورت پلکانی ساخته شده و اطراف آن را درختان بلند احاطه کرده است. خانه‌های قدیمی دو طبقه و از سنگ و خشت و گل و گچ و چوب ساخته شده و سقف آنها مسطح است.
اما در ساختمان‌های جدید خانه‌ها چند طبقه هستند و از مصالحی مانند سنگ، سیمان، آهن و آجر ساخته شده‌اند. قرار گرفتن این خانه‌ها در کوچه‌های پر پیچ و خم با نهرهای زلال و باغ‌های سرسبز آنها را منحصر به فرد کرده است.

آیین‌های سنتی در روستای قلات شیراز

اهالی روستا در روزهای خاص سال مانند نوروز، سیزده به در، چهارشنبه سوری و عزاداری در ایام مذهبی مانند تاسوعا و عاشورا به جشن و شادی می‌پردازند. مردم قلات اغلب در جشن‌ها و به خصوص عروسی ها لباس عشایر قشقایی می‌پوشند.
موسیقی محلی روستا یکی از موسیقی‌های مورد علاقه مردم است. واشنگ نوعی آواز است که توسط زنان روستا در مراسم عروسی اجرا می‌شود. تمبک، ویولن، دهل و سورنا از آلات موسیقی ایرانی رایج روستای قلات هستند.

آب و هوای روستای قلات شیراز

بهار و تابستان
قلات در فصل بهار و تابستان آب و هوای خنک و مطبوعی دارد به همین دلیل بهترین فصل برای گشت و گذار در این منطقه بهار و تابستان است.
پاییز و زمستان
پادشاه فصول، پاییز مناظری کاملاً متفاوت اما حیرت انگیز به روستا می‌دهد که برای مشتاقان و علاقه مندان به عکاسی این فصل می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از روستای قلات باشد. زمستان‌های این روستا سرد است؛ اما زیبایی خاص خود را دارد. اگر در زمستان می‌خواهید به قلات سفر کنید، در مسیرهای سربالایی و پلکانی روستا مراقب باشید و کفش مناسب بپوشید.

مسیر روستای قلات شیراز

ابتدا باید به شهر شیراز بروید سپس وارد جاده شیراز – سپیدان (اردکان) شوید. پس از طی حدود 25 کیلومتر، تابلوی روستای قلات و زیرگذر آن را خواهید دید. متأسفانه، جاده آسفالته چندان خوب نیست؛ اما داخل روستا مسیر آسفالت است و با ماشین تا وسط آن می توانید بروید. برای دیدن طبیعت بکر و منحصر به فردی که در ویدئوها و عکس‌های روستای قلات شیراز مشاهده کرده‌اید، باید با پای پیاده ادامه دهید.
محل دقیق روستا: استان فارس، شیراز، 35 کیلومتری شمال غربی شیراز، جاده یاسوج – شیراز

در روستای قلات چه بخوریم

در روستای قلات رستوران‌های متعددی وجود دارد که می توانید در هنگام بازدید از این منطقه رویایی از آنها استفاده کنید. رستوران درویش بابا، رستوران قلات ستاره، رستوران گریل بام، رستوران پاچنار، رستوران محلی خانه مادربزرگ و کافه و رستوران سحرناز از انتخاب‌های پیش روی شما هستند.

اقامت در روستای قلات شیراز

قطعا در روستا خبری از هتل های 5 ستاره مثل هتل بزرگ شیراز و یا هتل زندیه شیراز نیست! اگر می‌خواهید بیشتر در این روستای جذاب و آرامش‌بخش بمانید و از کشف بیشتر در مورد روستای قلات لذت ببرید، ممکن است لازم باشد چند شب اقامت داشته باشید. چند انتخاب برای شما وجود دارد، هتل مونت قلات، اقامتگاه کومه قلات، اقامتگاه سنتی کوهستان و هاستل هنر برخی از این مکان‌ها هستند.

سایر جاذبه‌های طبیعت گردی در اطراف شیراز کدام‌اند؟

در صورتی که به دنبال جاذبه‌های دیگری مشابه روستای قلات هستید، در اطراف شیراز گزینه‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد که بنا به سلایق و زمانی که خود و هم‌سفرانتان در اختیار دارید، می توانید از میان آن‌ها مقاصد مورد نظر خود را انتخاب و برای بازدید از آن‌ها برنامه ریزی کنید.

بهشت گمشده، تنگ بستانک، مرودشت، کام فیروز، استان فارس، ایران

تنگ بستانک در 120 کیلومتری شمال غربی شیراز در منطقه حفاظت شده بهشت گمشده (NW 330) و بر فراز تنگه بهشت گمشده در حاشیه کوه روستایی قرار دارد که با هیچ وسیله نقلیه‌ای قابل دسترسی نیست و فقط با پای پیاده قابل دسترسی است.
این روستا دارای ساکنان صمیمی، چشم انداز دست نخورده و آرامشی بی پایان است. جاده‌های آسفالت شده از میان شالیزارها و درختان بلوط در مناطق کوهستانی شمال غرب شیراز، به دره‌ای مسحورکننده می‌رسد که مردم محلی آن را بهشت گم شده می‌نامند.
قدم زدن در این منطقه که تنگه بستانک نیز نامیده می‌شود، تجربه‌ای مسحورکننده از طبیعت را نوید می‌دهد. در حدود 3 کیلومتری سرچشمه آبشار تنگه بستانک، رودخانه‌ای از میان صخره‌ها می‌گذرد و باغات و دشت‌های سرسبز را در مسیر خود به سمت سد درودزن آبیاری می‌کند.
ایران، استان فارس، کام فیروز، مرودشت، تنگ بستانک، بهشت گمشده

تنگه تیزاب در شمال غربی سپیدان در 90 کیلومتری شیراز

تنگه تیزاب یکی از جاذبه‌های طبیعی اطراف شیراز که طبیعتی وصف ناپذیر و باشکوه دارد به تنگ تیزاب (تنگه تیزاب) معروف است. رودخانه‌ای با آب فیروزه‌ای که از روی صخره‌های تنگه می‌گذرد، جاذبه اصلی این مکان است. این رودخانه از کوه‌های مرتفع سپیدان سرچشمه می‌گیرد و از تنگه می‌گذرد.
این رودخانه‌ای دائمی است و در تمام فصول سال در تنگه تیزاب جاری است و هر لحظه با هر جریان آرامی زندگی سبز چشمگیری را در اطراف خود به ارمغان می‌آورد. درختان بلندی مانند بید، بلوط و همچنین درختان بادام در همه جای تنگه رشد می‌کنند. بسیاری از مردم تنگه تیزاب را به خاطر آب و هوای مطبوع آن به عنوان مقصد سفر یک روزه خود انتخاب می‌کنند.
تنگه تیزاب در تابستان که بسیاری از مناطق با هوای گرم و آزاردهنده دست و پنجه نرم می‌کنند، با نسیمی مطبوع از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. در تنگه تیزاب امکان ماهیگیری وجود دارد و رودخانه همیشه پر از ماهی است. همچنین امکان برپایی چادر مسافرتی نیز وجود دارد. در اینجا می توانید چادر برپا کنید و یک شب را در دل طبیعت بگذرانید و اگر وسایلتان کامل است ماهیگیری هم بکنید.

دشت ارژن در مسیر جاده شیراز – بوشهر

دشت ارژن شیراز (دشت ارژن) تنها 60 کیلومتر با شیراز فاصله دارد و در مسیر جاده شیراز – بوشهر قرار دارد. این مکان در شش ماه دوم سال یعنی پاییز و زمستان با ورود پرندگان مهاجر به دریاچه دیدنی‌تر هم می‌شود. منطقه حفاظت شده دشت ارژن پر از گونه های مختلف گیاهی و جانوری است. جالب است بدانید که در گذشته های نه چندان دور شیرهای ایرانی هم بخشی از این گونه های جانوری بوده اند.
دشت ارژن در بهار پر از شقایق های وحشی است و در تابستان نسیم خنک آن روح و روان را نوازش می‌دهد. آبشاری زیبا در این دشت وجود دارد که نزد مردم محلی شهرت دارد. در مسیر رسیدن به آبشار چشمه‌های متعدد و آبشارهای کوچک‌تر متعددی مانند آبشار دریاک، آبشار دم اسب و آبشار رامقان را می‌بینید که هر کدام می‌توانند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند.
بهترین زمان برای بازدید از آبشار دشت ارژن فصول سرد سال به خصوص زمستان است چرا که در این فصل آبشار به شکلی دیگر زیباست و به مجسمه ای یخی تبدیل می‌شود. از دیگر مناظر شگفت انگیز این منطقه می توان به غارهایی با حفره های عجیب و غریب اشاره کرد که شکل بسیار عجیبی دارند، زیرا سنگ ها به مرور زمان توسط آب و فرسایش سوراخ می شوند. همچنین می توانید از بازار سنتی ارژن در شهر کازرون دیدن کنید.

تنگه دم اسب در 65 کیلومتری جنوب شیراز

تنگه دم اسب در 65 کیلومتری جنوب شیراز یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی منطقه است. آبشار جذابی که در محیطی بسیار سرسبز قرار دارد، جاذبه اصلی این مکان است. همچنین قدم زدن در مسیر آبشار لذت بخش است که با توجه به اینکه در مسیر باید از رودخانه های خروشان عبور کنید هیجان انگیز و جالب نیز می‌شود.
چشمه واقع در منطقه معروف به چشمه دم اسب از رودخانه ای که در ارتفاعات صخره ای نزدیک روستا جاری است تشکیل شده است. در این منطقه دریاچه ای به طول نزدیک به 200 متر بر اثر رانش زمین ایجاد شده است. با عبور از دریاچه می توانید آبشاری باریک را ببینید که شبیه دم اسب است.
برای رسیدن به آبشار گاهی باید از مسیرهای تنگ و شکاف های کوهستانی به اندازه یک نفر گذشت. به همین دلیل داشتن لباس مناسب و تجهیزات لازم ضروری است. آب و هوای اطراف آبشار در بهار و تابستان کمی سرد و در زمستان بسیار سرد است، بنابراین اگر نمی توانید سرما را تحمل کنید، پیشنهاد می‌کنیم در فصول گرم سال به آنجا بروید.

دریاچه صورتی شیراز

دریاچه صورتی شیراز گردشگران ماجراجو ممکن است بدانند که شیراز دارای یک «مسجد صورتی» و یک «دریاچه صورتی» است. اگر نه فقط برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر، بلکه به دنبال یک جاذبه طبیعی شگفت انگیز به شیراز می آیید، دریاچه صورتی شیراز پیشنهاد بسیار خوبی برای شما خواهد بود.
دریاچه صورتی که به دریاچه مهارلو نیز معروف است، در ۲۷ کیلومتری جنوب شرقی شیراز، دریاچه ای فصلی در استان فارس در نزدیکی شیراز است. در واقع رنگ این دریاچه به دلیل درصد بالایی از نوعی جلبک است که صورتی رنگ است.
علاوه بر این دریاچه حاوی نمکی است که سرشار از پتاسیم و انواع دیگر نمک است. دریاچه مهارلو زیستگاه مهم پرندگان مهاجر محسوب می‌شود. دریاچه صورتی در زمستان میزبان بیش از 6000 گونه پرنده است، بنابراین اگر در زمستان به ایران سفر می کنید می توانید شاهد مناظر و پرندگان دیدنی نیز خواهید بود.
همین دلیل باعث شده است که دریاچه ویکتوریا در استرالیا و لاگونا کلورادا در بولیوی مایل به صورتی شود و شباهت جالبی بین آنها ایجاد شود. البته دریاچه مهارلو یک دریاچه فصلی است و بنابراین باید قبل از حرکت به سمت دریاچه از وضعیت آن مطلع شوید. ضمنا در بندر چابهار می توانید تالابی به همین رنگ پیدا کنید که زیستگاه گونه های کمیاب پرندگان نیز هست.

آبشار مارگون

در میان دره‌های شهرستان سپیدان، آبشار مارگون از آن جاهایی است که آرزو می‌کنید ای کاش هرگز آن را ترک نمی‌کردید. آب در نهرهای نازک متعدد از بالای کوه به پایین می ریزد و به دره کوچکی می ریزد و رودخانه ای عظیم را تشکیل می‌دهد.
نام این آبشار باشکوه قدرت مخفی جادویی آن را توضیح می‌دهد. مارگون به معنای “مانند مار” است که حرکت آب از صخره های ناهموار بلند را توضیح می‌دهد. آبشار مارگون حدود 100 کیلومتر با شیراز فاصله دارد، اما یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران است و ارزش دیدن را دارد. بی شک این آبشار بهترین مکان برای گوش دادن به صدای طبیعت است که رازهای خود را با این آهنگ برای شما بازگو می‌کند.

دریاچه برمفیروز

دریاچه برمفیروز
پس از دو ساعت پیاده‌روی، می‌توانیم دریاچه حیرت‌انگیز برمفیروز را با رنگ فیروزه‌ای زنده‌اش در افق دور دشتی که توسط برآمدگی منحنی در ارتفاع 3328 احاطه شده است، ببینیم. در یک هوای آرام که امواج دریاچه متلاطم نیستند، دریاچه آینه ای باشکوه است که محیط تماشایی را منعکس می‌کند. چشم انداز عالی برمفیروز شامل ارتفاعات رونج، ریزبلند و قلاتگرد با ارتفاع 3600+ متر در مجاورت و همچنین رشته کوه دنا در دوردست است.
چندین مسیر پیاده روی مختلف به سمت برمفیروز، همراه با مزارع زیبای اطراف دریاچه، ارزش قابل توجهی به این مکان رویایی می‌بخشد. چمنزارهای سرسبز و گل های چشم نواز بهاری منطقه دریاچه را زیباتر و دوست داشتنی کرده است. کمپینگ شبانه در این منطقه شگفت انگیز یک ایده عالی است. شما می توانید این سفر را به سادگی با برپایی یک چادر به یک تجربه شگفت انگیز تبدیل کنید.
سخن پایانی
از اینکه در سفر شگفت انگیز به روستای قلات در شیراز همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدوارم از خواندن مطالب و دیدن عکس ‌های روستای قلات شیراز لذت برده باشید. اگر چنین است لطفا در نظرات به ما اطلاع دهید. اگر از روستای قلات دیدن کرده اید نظر خود را در مورد آن برای ما بنویسید و بگویید که چه چیزی بیشتر از همه برای شما در روستای تاریخی قلات شیراز خاطره انگیز بوده است؟
اگر به غیر از روستای قلات در اطراف شیراز از مقاصد بوم گردی دیگری نیز بازدید داشته اید، آن را به ما نیز معرفی کنید تا در مورد آن برای مشتاقان گردشگری بنویسیم. به یاد داشته باشید که نظرات شما برای ما بسیار ارزشمند هستند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا رزرو هتل از طریق وب سایت ایران هتل می توانید از طریق اطلاعات تماس زیر همین صفحه با ما تماس بگیرید. کارشناسان مجرب ما خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
جاهای دیدنی کازرون با عکس و آدرس
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر